scheuren/knippen bij de bevalling

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 15:44

sterretje schreef:schijnt dat je beter kan scheuren dangeknipt te worden(zoalg de scheur niet te groot is,natuurlijk).een scheur volgt een 'natuurlijke weg',terwijl een knip..tja,geknipt word,he.scheuren schijnen beter te genezen dan een knip..
kan ik uit ondervinding beamen ...

bevalling 1 in het ziekenhuis: op 't laatste de lepels om bij te trekken dus daarbij was het ineens met knip (en ja in ziekenhuizen zullen ze rapper knippen, ook al zeggen ze dat ze het niet doen als het iet echt nodig is) en nee ik heb de knip zelf niet gevoeld (epi werkte nog zwaar) maar ik heb er daarna flink van afgezien - kon er zelfs niet opzitten - en na een week bleek dat de draadjes wel heel strak aangetrokken zaten (mijn vv die ze kwam verwijderen, vroeg verbaasd of ik geen pijn had gehad als ik ging zitten en ik me daarvoor maar rottig voelen omdat ik amper kon zitten en iedereen me behandelde alsof ik me aanstelde :roll: en toen bleek dat van die draadjes dus).

bevalling 2 thuis met zelfstandige vroedvrouw: lichtjes gescheurd, ook genaaid maar heel snel genezen - ook door de goede verzorging door mijn vv die ten eerste zorgde dat ik bevallen ben in een houding waardoor ik minder erg ben ingescheurd en ten tweede alles heel goed opvolgde en dat met natuurlijke middeltjes genas. 't Is een gouden vv en ik ben blij dat ik deze keer voor haar gekozen had ...
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 23 aug 2006, 15:54

Ik ben bij lucy ook serieus geknipt geweest :roll:
Heb der een week serieus vanaf gezien, ik kon 5 dagen niet zitten, was dan nog es ontstoken(draadje eruit gedaan en de etter kwam eruit :x ) Daar heb ik meer vanaf gezien dan van de bevalling zelf..........maar na een 2 weken voelde ik er niks meer van. Ben benieuwd of ze deze keer ook moeten knippen, ze heeft een groot hoofd net zoals lucy...
Bwa we zulle wel zien zeker :roll:

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 23 aug 2006, 19:12

Sterretje, ik heb het al anders gehoord.
Ik ken verschillende vrouwen die gescheurd zijn en waarvan de scheur niet goed geneest.
Ik ben 2 keer geknipt geweest (bij Keanu 2 scharen) en dat is nogal vlug genezen bij mij. Je kan ook slecht gescheurd worden, zodat dit het naaien bemoeilijkt.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 19:49

Nathje schreef:Je kan ook slecht gescheurd worden, zodat dit het naaien bemoeilijkt.

Sorry maar ik moest wel effe lachen met deze zin want euh ze gaan je niet expres scheuren zenne :lol: maar een knip daarentegen dat wordt heel bewust en opzettelijk gedaan :s en normaalgezien kan een vv of gyn wel zien wanneer het nodig is om te knippen maar de ene neemt liever geen risico en de andere doet de knip al routinematig enz dus het hangt echt af van wie je voor hebt.
Trouwens 't moet niet simpel zijn om te hechten (laat die ook maar eens wat moeite doen ;) hè) en al was ik niet erg gescheurd, er zat bij mij een stukje vel los zodat ze zeden da thet bijna plastische chrurgie was geweest dan dat was heel fragile maar supervlot genezen dus en dat is het: hoe het ook gaat, als het maar vooral goed (vlot) kan genezen hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 23 aug 2006, 20:40

BioMam, ik wil zeggen met slecht gescheurd worden :lol: , niet door de gyn natuurlijk, maar zelf inscheuren hé?!
Maar als je gescheurd bent, kan dat moeilijker worden om te naaien. Sorry, heb me wat verkeerd geuit :oops:
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 24 aug 2006, 12:34

Nathje schreef:BioMam, ik wil zeggen met slecht gescheurd worden :lol: , niet door de gyn natuurlijk, maar zelf inscheuren hé?!
Maar als je gescheurd bent, kan dat moeilijker worden om te naaien. Sorry, heb me wat verkeerd geuit :oops:
ik dacht het wel dat je dat bedoelde hoor maar 't was wel grappig efin als ze dat zouden DOEN dan zou ik he niet grappig vinden maar soit ...
Laatst gewijzigd door bioMam op 24 aug 2006, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 24 aug 2006, 12:35

Wat dat naaien betreft ook nog eens aanvullen dat ik bij mijn thuisbevalling na het inscheuren (om het zo cru alleen daarbij te houden) eerst bv heb gegeven en dan mocht douchen voor ze me rustig hebben genaaid terijl dat in het ziekenhuis allemaal nog rap op die verlostafel moet (na de knip dan) voor je bv kan geven (in een andere kamer) en ik zat nog zo onder de epi dat ik niks gevoeld heb tot verbazing van de gyn - had ik toen al moeten weten dat er iets niet aan klopte? Enfin, thuis na een douche genaaid worden was bijna gezellig (al heb ik een hekel aan naalden en zijn de prikjes niet leuk natuurlijk) en dat was veel verschil qua sfeer toch ook.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 24 aug 2006, 20:23

Van de oudste geknipt ,was zelfs niet eens nodig want ze had een heel klein hoofdje.
Zou zelfs niet ingescheurd zijn.
Maar naar het schijnt doet die gynae dat standaard. :roll:
Ik gaf zelfs maar een klein kikje en hij brieste mij aan dat ik niet moest gaan roepen hé.
Was direct al mijn kracht verloren,met als gevolg dat ze mijn dochter uit mijn lijf moeten duwen hebben.
Daarom ook dat ik naar een andere gynae gegaan ben.
Van de tweede een klein scheurtje ,ze had maar twee draadjes nodig om te hechten.
Van de jongste was ik meer ingescheurd,en heb ik toch een draadje of 5 gehad.
Maar alles is zeer mooi en vlot genezen.

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem

Bericht door Nathje » 24 aug 2006, 21:43

Ik zou dat ook niet grappig vinden :lol: , zou mss opteren voor een ks :o :D
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”