chronische hyperventilatie

Moderators:Welcome, Moderators

sylli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 dec 2005, 15:09
Locatie:antwerpen
chronische hyperventilatie

Bericht door sylli » 12 dec 2005, 15:50

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op het forum en post nu mijn eerste berichtje. Ik heb sinds drie jaar chronische hyperventilatie en angstaanvallen, niet prettig om mee te leven, maar ik heb me erbij neer gelegd. Ik heb al vanalles geprobeerd om er vanaf te komen, tevergeefs.
Nu zouden mijn partner en ik graag aan kindjes beginnen, maar ik voel me zo onzeker. Ik ben heel bang dat ik door mijn angstaanvallen geen goede moeder zal zijn, omdat ik niet veel buiten kom. En dan het grootste probleem, De BEVALLING. Ik ben doodsbang dat er iets zou mislopen. Dat ik zou beginnen hyperventileren of flauwvallen. Ik weet dat als ik pijn heb, ik in paniek sla. Dit kan niet gezond zijn voor zowel de baby als mezelf denk ik. Ik wou graag weten of er nog mama's zijn met hetzelfde probleem of iemand die tips heeft?
Mijn gyneacoloog lacht het probleem een beetje weg en staat met epi's te zwaaien dus op hem kan ik niet echt rekenen. Veel liefs sylli :oops:


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 dec 2005, 15:59

en wat als je eens ten rade gaat bij een andere gyn?
of kan je huisdokter geen verwijzing doen naar je gyn?

ik vind het heel erg voor je!
Bestaat er dan niets dat je kan helpen?

sylli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 dec 2005, 15:09
Locatie:antwerpen

re

Bericht door sylli » 12 dec 2005, 16:01

Hallo, Ik heb kine gevolgd om mijn ademhaling te controleren, soms helpt dat maar soms ook niet. Ook neem ik seroxat om de ergste angsten weg te nemen, maar het blijft moeilijk. Een andere gyne is mss de oplossing, maar ik zou niet weten dewelke? xxx sylli :?:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 dec 2005, 16:10

goh, dat zou ik ook niet weten
ik ben wel uit de provincie Antwerpen, maar ik ga op controle in Turnhout.
verder ken ik geen dokters, dan die uit dat ziekenhuis...

klinkt misschien eng,
maar ben je al eens bij een psycholoog geweest?
Er moet toch ergens een oorzaak zijn voor je angsten?

sylli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 dec 2005, 15:09
Locatie:antwerpen

re

Bericht door sylli » 12 dec 2005, 16:19

Ja ik ben in behandeling bij een psychiater, maar veel haalt dat niet uit. Die zitten gewoon op hun klok te kijken totdat de sessie voorbij is. Die angsten komen voort uit mijn verleden en uit mijn eerste hyperventilatie aanval. Ik dacht dat ik doodging toen, echt vreselijk. Turnhout is een beetje ver voor me, ik kom van Zwijndrecht, bij Antwerpen.
Toch bedankt voor je reacties. xxx sylli


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 dec 2005, 16:52

succes verder nog!

Katia

Bericht door Katia » 12 dec 2005, 18:35

hoi... ik heb zelf ook chronische hyperventilatie in combinatie met acute hyperventilatie dus ik begrijp waar je over praat...
Welke fase heb je?
Ikzelf heb fase 4 wat dus wil zeggen dat ik bij serieuze aanvallen gewoon flauwval.
Angstaanvallen heb ik niet direct, enkel bij een grote hyperventilatie-aanval raak ik in paniek.
Het lijkt me geen lachertje om deze 2 te moeten combineren.
Toen ik nog in fase 3 zat kreeg ik Temesta om te kalmeren... bij fase 4 is dat nutteloos aangezien de enige manier om van een aanval af te raken, flauwvallen is. Ik neem dus aan dat jij in fase 3 zit aangezien je er medicatie voor krijgt.

Ik heb zelf een dochtertje van 7 maand dus voor die hyperventilatie-aanvallen moet je je geen zorgen maken... ze raden je waarschijnlijk een epidurale aan dan! In het ergste geval kunnen ze een keizersnede uitvoeren...
Ik begrijp wel dat het door die angstaanvallen moeilijker wordt...

Moest je erover willen praten, je weet me te vinden he!

sylli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 dec 2005, 15:09
Locatie:antwerpen

katia

Bericht door sylli » 12 dec 2005, 20:54

Oh wat fijn om herkenning te krijgen. Ik vind het ook erg voor je maar ik ben blij dat ik niet alleen ben. Ik weet niet of je msn hebt ofzo, maar ik zou graag eens met je praten over zwangerschap en hyperventilatie enzo?
Als je dat wil natuurlijk? Ik ben gelukkig nog niet flauwgevallen, maar wel telkens bijna of toch het gevoel van flauw te vallen. Laat me maar iets weten dan als je wil. xxx sylli :P

Katia

Bericht door Katia » 12 dec 2005, 22:35

you've got PB :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”