keizersnede

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:
keizersnede

Bericht door Rampestamperke » 20 nov 2007, 09:28

Zijn gisteren naar de gene geweest ,alles was prima in orde .. :) maar misschien zoals sommige weten zijn het er twee ,
de vorige keer lagen ze zo een beetje als ying en yang dus ene hoofdje boven en de andere tegenovergesteld ...
nu gisteren lagen ze met hun hoofdjes alle twee naar boven,met de beentjes dus naar beneden .... er is nog wel een maandje tijd om te draaien zij ze ,maar omdat het er twee zijn hebben ze niet zo veel plaats om nog gekke dingen te doen , ze zei dan ook dat er een mogelijkheid was op een keizersnede....
(ik heb het nog niet laten merken...maar ik heb er wat schrik van !!) :roll: , valt dat eigenlijk allemaal een beetje mee een keizersnede en wat is de herstellingsperiode daar ongeveer van ... :?:


Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 20 nov 2007, 11:57

Oh Rampestamperke, ik ga je als eerste antwoorden, maar mijn verhaal is niet zo leuk!!!

Bij mij was het wel een spoedkeizersnede, na 11 uur zware weeën. Volgens de gyne heeft het daarom allemaal een negatieve bijsmaak.
De operatie zelf deed bij mij pijn. Maar bij de meeste vrouwen dus niet. Ik voelde ze snijden en trekken (wat iedereen doet), maar bij mij deed het ook heel pijn. Volgens de gyne omdat ik oververmoeid was van de arbeid.

Toen Hasse er was, ging ze onmiddelijk naar de papa.
Dat vond ik nog het meest positieve eraan. I.p.v. bounding met de mama, kwam nu eens de papa op de eerste plaats.
Ik heb wel gehoord van andere vrouwen, dat hun kindje bij de mama bleef, terwijl ze haar dichtnaaiden. bij mij dus niet. dat kan je wel vragen op voorhand hoe dat gebeurt in jouw ziekenhuis. Maar 2, dat wordt nogal moeilijk, hé :wink:

Het herstel, pffff
4 dagen heb ik in bed gelegen. Ook hier heb ik van vrouwen gehoord dat je beter de eerste dag al recht staat, omdat je dan vlugger herstelt. Maar ik was stikop, en bij mij heeft het 4 dagen geduurd. Ik kon Hasse niet zelf verversen, baden, opnemen uit haar bedje, ... Allemaal heel erg frustrerend, omdat ik het me allemaal heel anders had voorgesteld.
De verpleegsters zijn wel heel behulpzaam, maar toch...
Ik gaf dan nog borstvoeding, en moest voorstudernd de juiste houding zoeken, .. en dat deed heel hard pijn met mijn wonde.



MAAR
Binnen een hlaf jaar moet ik opnieuw een keizersnede ondergaan, en ondanks de negatieve bijsmaak van de eerste, zie ik het stilletjesaan beter zitten.
Als je het op voorhand weet, kun je ervoor zorgen dat je uitgerust bent, kun je je voorbereiden, je man kan zich voorbereiden, ...

Ik zou goed het verloop vragen aan je gyne, wat er met je kindjes gebeurt na de operatie, ...

Oh ja, mijn vriend heeft ook niet de navelstreng kunnen doorknippen omdat het allemaal heel vlug ging.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 nov 2007, 15:06

Ik heb geen keizersnede gehad, maar ik weet van sommige hier dat het wel meevalt;
Het is ook tezien natuurlijk als het een geplande ks is of een spoed.
Als je er veel over kan lezen en vragen, scheelt het wel denk ik.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 20 nov 2007, 15:18

Bij mij vielt het reuze mee, het was een geplande keizersnede. Je moet ene dag in 't bed blijven en na dag twee hebben ze geen medelijde met u en bed uit en mee kindje wassen, effe afzien. Na een week loopt ge al goe rond, 6 weken toch oppassen met heffen enzo.
Ge moet er zeker gene schrik van hebben, valt allemaal reuze mee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 20 nov 2007, 19:32

ja ,als het allemaal onverwachts is ,en je moet daar eerst afzien en dan nadien beslissen ze een keizersnede te doen ,dan staan je gedachten daar volgens mij echt niet bij stil... dat dat ging gebeuren ,als we de volgende keer gaan weten we zeker of het er een word of niet ,dan kunde je er nog een beetje op voorbereiden denk ik ,...

vind het wel een beetje spijtig,als het zo is ... vond het gewoon bevallen echt eeen prachtige belevenis ...maar we zijn natuurlijk al blij als ze goed ter wereld komen ,zonder risico's


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 20 nov 2007, 19:35

bij mij was het ook onverwacht maar het viel echt goed mee!! je vooral gen zorgen maken k zal altijd met een keizersnede moeten bevallen en vind dat echt niet erg!!
AfbeeldingAfbeelding

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 22 nov 2007, 15:25

goele schreef: Oh ja, mijn vriend heeft ook niet de navelstreng kunnen doorknippen omdat het allemaal heel vlug ging.

bij een keizersnede knipt de papa nooit de navelstreng door, hij zou anders tussen de arts moeten komen, en die staat steriel, ook de instrumenten zijn steriel. hij zou je kunnen besmetten, je ligt daar met je buik open!

veel succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 22 nov 2007, 15:50

Zo te zien is er een groot verschil tussen een geplande en een spoedkeizersnee.

Ik had een vriendin die er 3 heeft gehad. toen ik zwanger was van onze oudste heeft ze er veel over verteld en moest het toen bij mij zo geweest zijn, dan had ik er helemaal geen schrik van. Ze heeft wel elke keer zelf op voorhand de beslissing genomen om een keizersnede te doen (te smal bekken).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 nov 2007, 19:12

ik hoorde van een vriendin vandaag... zij heeft ook twee keizersneden gehad (iets met de placenta die voor het kindje lag ,kon dus niet gewoon bevallen) en ze zei dat het eigenlijk allemaal goed mee viel,van haar eerste had ze wel gewone pijnstillers gehad(was ze tevreden over) ,van haar tweede een pijn pomp en dat zou ze nooit meer willen na twee dagen werd die weggehaald en heeft ze echt nog veel pijn gehad.

maar de bevalling zelf vond ze niet erg ...

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 23 nov 2007, 11:11

Bij mij was het juist hetzelfde, ik voelde ook nog de pijn van de operatie maar had ook al een hele dag zware weeën plus koorts. Ik heb de geboorte van ons zoontje niet meegemaakt omdat ze iets in mijn arm hadden bijgespoten waar ik helaas van ben weggedraaid!

Volgens de gyne en de anesthesist zou het bij een geplande keizersnede anders zijn, ook omdat de verdoving dieper wordt gestoken (niet in het spinaal vocht maar echt in het ruggemerg) en dat je dan meestal ook uitgerust bent omdat je weet wat je te wachten staat.
Dus als het een geplande keizersnede wordt dan zou ik me niet teveel zorgen maken!

ik ben wel heel snel en goed herstelt van mijn keizersnede, na dag 1 al uit bed gekomen en rondgelopen. Al snel douchte ik mezelf en alles. De verpleging zei dat ik snel en goed herstelde!
goele schreef:Oh Rampestamperke, ik ga je als eerste antwoorden, maar mijn verhaal is niet zo leuk!!!

Bij mij was het wel een spoedkeizersnede, na 11 uur zware weeën. Volgens de gyne heeft het daarom allemaal een negatieve bijsmaak.
De operatie zelf deed bij mij pijn. Maar bij de meeste vrouwen dus niet. Ik voelde ze snijden en trekken (wat iedereen doet), maar bij mij deed het ook heel pijn. Volgens de gyne omdat ik oververmoeid was van de arbeid.

Toen Hasse er was, ging ze onmiddelijk naar de papa.
Dat vond ik nog het meest positieve eraan. I.p.v. bounding met de mama, kwam nu eens de papa op de eerste plaats.
Ik heb wel gehoord van andere vrouwen, dat hun kindje bij de mama bleef, terwijl ze haar dichtnaaiden. bij mij dus niet. dat kan je wel vragen op voorhand hoe dat gebeurt in jouw ziekenhuis. Maar 2, dat wordt nogal moeilijk, hé :wink:

Het herstel, pffff
4 dagen heb ik in bed gelegen. Ook hier heb ik van vrouwen gehoord dat je beter de eerste dag al recht staat, omdat je dan vlugger herstelt. Maar ik was stikop, en bij mij heeft het 4 dagen geduurd. Ik kon Hasse niet zelf verversen, baden, opnemen uit haar bedje, ... Allemaal heel erg frustrerend, omdat ik het me allemaal heel anders had voorgesteld.
De verpleegsters zijn wel heel behulpzaam, maar toch...
Ik gaf dan nog borstvoeding, en moest voorstudernd de juiste houding zoeken, .. en dat deed heel hard pijn met mijn wonde.



MAAR
Binnen een hlaf jaar moet ik opnieuw een keizersnede ondergaan, en ondanks de negatieve bijsmaak van de eerste, zie ik het stilletjesaan beter zitten.
Als je het op voorhand weet, kun je ervoor zorgen dat je uitgerust bent, kun je je voorbereiden, je man kan zich voorbereiden, ...

Ik zou goed het verloop vragen aan je gyne, wat er met je kindjes gebeurt na de operatie, ...

Oh ja, mijn vriend heeft ook niet de navelstreng kunnen doorknippen omdat het allemaal heel vlug ging.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 nov 2007, 20:34

ik heb een spoed en een geplande KS gehad
mijn eerste bevalling is op zich wel heel goed verlopen, maar door het lange afzien voorafgaande op de bevalling, was ik heel vermoeid en heb alles niet zo vlot meegemaakt
ook hebben ze niels niet bij mij gelegd omdat hij ook koorts had en in de couveuse moest
Mijn herstel was toen ook veel moeizamer.

De 2de keer was het gepland en verliep het zoals in een droom
en mijn herstel was veeeeeeel vlotter
ik heb het heel bewust meegemaakt, zonder pijn en vol emoties :lol:
ze hebben mijn dochtertje toen even naast mij gelegd. Haar snuitje tegen mijn wang
wat was dat een bangelijk moment
ze rook zo lekker, ze was zo zacht
ik vergeet dat moment nooit

als ik jouw verhaal lees, dan vermoed ik wel dat het een geplande KS gaat zijn
en echt waar... maak je maar niet te ongerust
alles verloopt dan heel sereen
1 tip.... probeer ervan te genieten!!!

nog veel succes!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 29 nov 2007, 20:57

goortjes, ik weet dat je berichtje naar Rampestamperke was gericht, maar toch even: je verhaal geeft me goede hoop!!!
Ik verlang heel hard naar een mooie, serene bevalling en een goed herstel.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 29 nov 2007, 23:14

hier was het geen geplande ks maar ook niet echt spoed
na een hele dag afzien (inleiding) die niet wou vlotten, om 18u besloten een ks te doen, op het gemak klaargemaakt en om 18u30 is hij geboren
ze hadden al een epi gestoken omdat ze alles aan het opdrijven waren maar die werkte amper, dus maar ferm bijgespoten, dacht dak naar de maan ging :lol: , en toch nog dat opentrekken en zo gevoeld :?
ze hebben hem wel niet bij mij gelegd, niet eens getoond :evil: en dat vond ik minder
pas toen ik ver dichtgenaaid was hebben ze hem effe tegen mijn neus gestoken, 2 seconden en er mee weg
de volgende morgen zat ik recht in bed om mijn haren te kammen enzo, en heb direct de pomp met verdoving doen weghalen, want het deed toch niks
ne pijnstiller of 2 gehad, en dat was he
na de middag infuus der uit, en ik wou uit bed, en ben er heel de namiddag niet meer ingeweest maar aan tafel blijven zitten
en 's avonds liep ik op de gang
de 2de dag ben ik in de namiddag naar huis gegaan
al bij al viel dat nog redelijk mee, al had ik de eerste week enorm last om te slapen, tja, ben eerder een buikslaper :roll:

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 30 nov 2007, 09:02

Schorpioentje73 schreef:de 2de dag ben ik in de namiddag naar huis gegaan
:shock: :shock: :shock:
Ik heb 10 dagen gelegen, en heb toen nog enorm op mijn tanden moeten bijten om de auto te halen!!!

Ik ben zo hard bezig met dat herstel achteraf, dat ik zelfs wil blijven sporten tot 8 maanden, gewoon dat mijn lichaam meer aankan, en dus ook vlugger hersteld zal zijn na de operatie (en andere redenen natuurlijk ook)


Echt Schorpioentje, respect.
Ik vraag me af waar dat adn allemaal vanaf ligt, een vlotte of minder vlotte herstelperiode.

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 30 nov 2007, 09:14

goele schreef:
Schorpioentje73 schreef:de 2de dag ben ik in de namiddag naar huis gegaan
:shock: :shock: :shock:
Ik heb 10 dagen gelegen, en heb toen nog enorm op mijn tanden moeten bijten om de auto te halen!!!

Ik ben zo hard bezig met dat herstel achteraf, dat ik zelfs wil blijven sporten tot 8 maanden, gewoon dat mijn lichaam meer aankan, en dus ook vlugger hersteld zal zijn na de operatie (en andere redenen natuurlijk ook)


Echt Schorpioentje, respect.
Ik vraag me af waar dat adn allemaal vanaf ligt, een vlotte of minder vlotte herstelperiode.
ik ben blijven sporten tot maand zeven tijdens mijn zwangerschap en toen ging het gewoon niet meer omdat ik zoveel vocht ophield. Ik deed het wel erg op het gemakje hoor. Beetje fietsen, beetje wandelen op loopband, beetje op de crosstrainer en dan vooral nog wat armspieren oefenen.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 30 nov 2007, 10:05

oh goortjes ,ik ben blij dat je tweede bevalling zo goed is meegevallen ,..
dat je er ook een mooi moment hebt van gemaakt ...

ik ben nu een boek aan het lezen , het gaat over de voorbereiding ,de keizersnede zelf en achteraf ,...(ik vind het een heel intressant boek ,maar het is wel het enige boek dat ik ga lezen )dan weet je een beetje vooraf wat er gaat gebeuren,zowel positiefe dingen en negatieve staan er in ...maar ik ben al een stukske meer op mijn gemak :wink:

ratje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2007, 18:11
Locatie:Lokeren

Bericht door ratje » 10 dec 2007, 22:47

Ook ik heb een keizersnede gehad bij Nora. Bij werd een eenmalige verdoving ingespoten die ongeveer een uur werkte, ik kon dus geen verdoving bij krijgen. Wat bij mij wel tot gevolg had dat ik al gevoel (lees pijn) begon te voelen in mijn buik toen ze nog aan het dichtnaaien waren. Het opensnijden had dan ook iets langer geduurd dan gepland, omdat er wat onverwachte bloedingskes waren geweest. Maar op zich vond ik het niet zo erg. Het vervelendste was dat ik op recovery nog even moest blijven voordat ik terug naar mijn kamer mocht.

Ik heb toch ook wel 2 dagen plat gelegen, daarna infuus er uit en ook alle pijnstillers die wegvallen, soms even tanden bijten vond ik. Maar achteraf gezien vond ik het allemaal meevallen hoor! De eerste keer terug rechtstaan is het pijnlijkst.

Ik zou me er zeker geen zorgen over maken voor een volgende keer, al hoop ik wel op een gewone bevalling voor de volgende.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”