inleiding

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00
inleiding

Bericht door hunny-dee » 13 nov 2007, 11:50

Hoi,

Als ons kindje zich intussen niet zelf gemeld heeft,moet ik zondagavond naar het ziekenhuis om ingeleid te worden.Ik ben dan 40 weken en 1 dag zwanger,de bevalling wordt dan aan de gang gezet vanwege mijn zwangerschapsdiabetes.
Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij een ingeleide bevalling?En er zou ook eventueel een STAN-monitor aan te pas komen,heeft hier iemand ervaring mee?
Ik heb dan nog een vraagje;ik lees wel eens in artikels dat misselijkheid en braakneigingen eigen kunnen zijn aan een bevalling,heeft iemand hier last van gehad tijdens haar bevalling?En is er iets wat je kunt doen om dit te vermijden?

Groetjes hunny-dee
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 nov 2007, 13:09

hallo
ik kan je niet echt helpen
van madise hebben ze wel een handje geholpen doordat het in gang was geschoten van de woensdagmorgen en doordat het dan is stilgevallen thuis heb ik de donderdagmorgen binnen moeten gaan en hebben ze enkel pillekes opgestoken dus geen baxter enz
en wat betreft misselijk of braken tijdens de bavalling heb ik niet gehad van mijn 3 bevallingen

heel veel succes zondagavond als het intussen nog niet is gebeurd wie weet :wink:

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 13 nov 2007, 13:21

Hallo,

Zelf ben ik 2X ingeleid bij mijn bevallingen (de laatste dochter was een keizersnede). Bij mijn eerste dochtertje was het vooral om de reden :groeiachterstand. Bij de eerste bevalling had ik vooral de schrik van: wat gaat er gebeuren, maar ik moet zeggen het viel allemaal reuze mee. Het enige nadaal dat ik bij die bevallingen had was dat het bij mij allemaal veel te snel ging (1ste dochtertje was er al na 3,5 uur, de tweede kondigde zich aan na 6,5 uur). Vanaf dat ze bij mij de baxter hadden gestoken met de weeenopwekker begon direct al het zware werk.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 nov 2007, 13:21

Ivm die misselijkheid en braken: niet eten als je in arbeid bent!!!
En dat kan eigenlijk wel moeilijk zijn als het lang duurt :wink:
Zelf heb ik toen toch nog een beschuitje gegeten: tja als ik honger heb moet ik eten of ik val flauw. Meer kreeg ik niet en meer had ik echt ook niet nodig. Het had toen niet veel gescheeld of het was er effectief terug uitgekomen.

Veel succes zondag!!!

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 13 nov 2007, 13:23

Hoi,
Ik ben ingeleid bij mijn 2de bevalling!!!
Ben om 12 uur binnen gegaan!
Ze steken dan vaginaal pilletjes op, bij mij was dat om het uur!
Maar ik denk dat ze het ook kunnen doen met baxters!!!
Vraag er anders eens naar bij je gyn!!!

Ik ben inderdaad een beetje misselijk geweest tijdens mijn bevalling, denk niet dat je er veel aan kan doen hoor!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 nov 2007, 13:43

Ik heb tijdens het persen twee maal moeten overgeven; maar dat is omdat ik nog frieten gegeten had (zelfs nadat ik die dag al 2 keer aan de monitor had gelegen :roll: ) :oops:

Dus niet te veel of te zwaar eten voor je binnen gaat :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 13 nov 2007, 14:04

ja ik heb van alledrie misselijk geweest tijdens de bevalling, zelfs van jennifer nog achter ik al was bevallen,

het moment dat men water brak van maxim , goh, zo slecht dat ik was , en twee keers moeten overgeven en thuis ook een keer

maar ja , ze zijn da gewend hoor ,in het ziekenhuis,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00

Bericht door hunny-dee » 13 nov 2007, 15:08

Bedankt voor jullie reactie :!:

Ik begin nu best wel nerveus te worden voor de bevalling,ma ik kijk er meer naar uit om mijn kindje eindelijk in mijn armen te houden :) Ik zal wel zien hoe het allemaal zal gaan,het moet toch gebeuren he :D

Groetjes Hunny-dee
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 nov 2007, 19:12

Geen last van misselijkheid of braken gehad tijdens de bevallingen.
Veel succes !!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2007, 20:02

Na de bevalling van Yana heb ik wel overgegeven.
Niet eten tijdens je arbeid en ervoor: hou het op lichte maaltijden;
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 13 nov 2007, 21:05

hoi,

niet eten is idd het beste, want misselijkheid en braken komen veel voor... normaal zou ik druivensuiker aanraden, maar met je zwangerschapsdiabetes mag dat normaal gezien niet...

de STAN in een 'nieuwe' monitor, die de toestand van je baby in de buik nog beter kan opvolgen. het is enkel mogelijk bij gebroken vliezen.

een electrode wordt (dit klinkt gruwelijk, ik weet het, maar valt in werkelijkheid reuze mee) in het hoofdje van de baby 'geschroefd'. de electrode heeft een klein metalen schroefdraadje. door die tegen het hoofdje te drukken, en te draaien, wordt de electrode vast gemaakt.
na de geboorte zie je er niets van!

op die manier kan er een cardiogram van je baby gevolgd worden, en ziet men veel vlugger of het kindje het moeilijk heeft.

de STAN wordt meestal bij 'risico' zwangerschappen gebruikt.

als je hier nog vragen bij hebt...

heel veel succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 14 nov 2007, 06:53

Hallo,

Die STAN monitor wilden ze bij de geboorte van Klaas gebruiken omdat zijn harttonen wegvielen!!
Maar ze hebben de tijd niet gehad om hem aan te sluiten, want ik was op dat moment klaar om te bevallen tot ieders verbazing!!!

Moet wel zeggen dat ik eventjes schrok toen ze vertelden wat ze gingen doen met die monitor hoor !!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 14 nov 2007, 13:47

hoi, over dat inleiden daar weet ik niks van... is beide spontaan begonnen bij mij.
over da misselijkheid en braken daar weet ik eigenlijk wel iets van omdat ik dat bij beide bevallingen had. bij onze tim, had ik 's morgens nog een appel gegeten omda'k honger had en die is dus niet verteerd want die is er tijdens de arbeid trug afgekomen, omdat uw lichaam eigenlijk bezig is met de bevalling... mah eens dat eraf is voelt ge u wel beter (ookal hebt ge hevige weëen).
en bij ons renske heb ik niks gegeten, mah mijn ventje had een blikje cola gaan halen en ik kon wel een beetje suiker gebruiken dus heb ik een slokje gedronken mah eens ze mijn vliezen hadden gebroken moest da klein beetje cola er ook af... mah ik zeg het op die moment zit ge daar zo niet mee bezig hoor! alleen als ge voelt da ge misselijk word zou ik da toch zeggen tegen die verpleegsters dat die mensen niet moeten kuisen... ik heb dit namelijk bij tim niet gezegd en die hebben daar nog staan dweilen... :oops: nu bij renske was ik net op tijd met het te zeggen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”