graag jullie mening ivm bevalling

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
graag jullie mening ivm bevalling

Bericht door Mieke » 02 mar 2006, 13:37

Hallo,
vorige week kreeg ik de vraag van mijn jongere zus (15 jaar) of ze bij de bevalling mocht zijn. Ik heb er niets op tegen en mijn man ook niet. Van de gyn mag het op voorwaarde dat het niet te druk is dan. Maar de gyn had er ook een bedenking bij. Als ik daar lig te roepen en te persen, dan zal er niemand aandacht aan haar kunnen besteden als ze bvb flauw moest vallen. Kwam er eigenlijk op neer dat er aan haar geen aandacht zal worden geschonken tijdens de bevalling wat ook heel logisch is ergens. En ikzelf had er ook een bedenking bij. Stel nu dat ik daar lig te roepen en te tieren, dan krijgt ze mss ook schrik om later zelf te bevallen. En dat wil ook niet.
Maar ik weet hoe ik was toen ik zo oud als haar was. Ik wou der ook bij zijn als er iemand van de familie moest bevallen. En ik heb ook 1 jaar vroedkunde gedaan en ik hoorde toen niets van wat de moeder in spé allemaal riep. Door de geboorte op zich werd alles rondom mij afgesloten en zag ik alleen maar dat hoofdje. Mss dat zij dat ook zo ervaart, ik weet het niet.
Wat denken jullie hierover? Of heeft er mss al iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?

Vele groetjes


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 02 mar 2006, 13:43

Mijn mening is : als zij er echt wil bij zijn, zou ik haar dat zeker niet weigeren. Jullie band kan er alleen maar sterker door worden. En dat roepen en tieren, 'k weet niet hoor, dat zie je op televisie.
Ze is al 15 jaar en toch al volwassen genoeg om zich wat op de achtergrond te houden in de verloskamer.
Ik zou het in ieder geval niet weigeren.

Muppet

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 02 mar 2006, 13:50

bespreek met haar wat de gyn zei + je eigen ervaring. Zo kan ze er ook nog eens goed over nadenken en laat haar zelf beslissen.

Mocht je teveel schrik hebben van haar reaktie, brengt dat weer stress mee die je kunt missen...dus belangrijk omoverwegen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 02 mar 2006, 14:02

hoh, als ze dat echt wil, en jullie hebben er geen probleem mee, waarom niet he
maar zeg dat ze het zeker goed moet overwegen, dat ze er wel tegen kan, en dat niemand tijd zal hebben om veel met haar bezig te zijn en ze zich wat afzijdig zal moeten opstellen :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 mar 2006, 13:35

Als jullie er echt achter staan, waarom niet???
Ze is 15, dus weet ze allicht ook wel dat ze zich rustig moet houden en zich op de achtergrond houden.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”