Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 15:30

ik heb al wat gewerkt, dan heb ik Amy pap gegeven en dan zijn we naar die winkel op de buke geweest: en ze slaap nog altijd !!!!!!!!!!! Ik denk dat ze zelf uitgeput was van gisteren. Maar nog zo goed voor mij hé. En aangezien we vanavond misschien iets gaan drinken dan zal ze dan ook nog wel doorslapen want als we op stap gaan is ze altijd rustig.


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 15:32

oef ik heb ze kunnen sussen! Geen badje, maar wel samen op bed gelegen en gebabbeld :lol:
Dan nog wat rondgelopen, dan in de relax en dan een flesje!
Dan weer in de relax en zo is ze in slaap gevallen, nu ligt ze in haar park.

je wordt daar zo machteloos van hé als ze je zo nodig hebben maar je weet niet wat je best kan doen om ze te helpen...

Hopelijk kan ze nu wat doorslapen want het begint hier in huis nu toch wel echt warm te worden. Zaterdag gaan we dus ZEKER nieuwe draperies bestellen, en dan nog drie weken wachten...

De verkoop van mijn auto begint ook te vlotten, er hebben er al verschillende contact opgenomen en er komt mogelijk straks iemand kijken en dan morgen ook nog iemand.
En we hebben nog niet eens onze nieuwe gaan bestellen, hebben zelfs nog niet gekozen!

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 23 jun 2005, 17:01

He, k&g is geweest. Onze Rune weegt nu 4k820g.
heb terug een afspraak op 4/7 voor zijn eerste spuitje.

Ik ga ook dikwijls nd winkel op de buke om kleren vd Robbe omdat ze bij hem toch nt lang meegaan.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 23 jun 2005, 17:26

Heykes, het is hier heeeeeet!!! Ik ben bijna de hele dag naar mijn thuis geweest omdat het daar frisser is maar de warmte is hier goed binnengekropen hoor!! We hebben achteraan grote ruiten (zonder gordijnen :? ) en de zon komt daar s'morgends op en zit er tot in de namiddag...tijd genoeg dus om warmte binnen te loodsen he?!
Die winkel op de buke; bedoelen jullie die recht tegenover dat grootwarenhuis?? Hebben ze daar veel kleinere maatjes dan 68?? Ik kijk er dan precies altijd over :?
Sorry, ik moet jullie laten, er is er eentje aan het huilen...
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 17:41

naast die diepvrieswinkel hé, ja daar heb ik al regelmatig een 50 gevonden. Is dan wel 50/56 en dus niet echt klein. De t-shirt die ik vandaag meeheb is vergelijkbaar met een 62 van een ander merk :shock:
Maar het is wel zoeken hoor want niet alles beginnen ze zo klein, je ziet dat op het etiket, daar staat van welke maand tot welke maand ze hebben.
Ik was oorspronkelijk gegaan voor bodykes zonder mouwen, ik had er al 2 van eerder maar die hadden ze nu niet meer. Toen waren het gewone katoene nu zijn het eerder badstofachtige. Maar die zijn wel frisser. Ook nog een kleedje zonder mouwkes, een dunne pyjama, een broekje, een t-shirt, een hemdje gelijk een body maar dan zonder knopkes vanonder. En nog een topke met spaghettibandjes voor de mama en de gebruikelijke vodden die ik daar altijd koop :lol:

Ze ligt nu in het park op de speelmat, ze is precies al meer geinteresseerd dan een paar weken geleden. Maar er zit daar wel zo'n stuk in waar een krakende folie inzit en als ze daar aan komt dan denk onze hond "hmm koekskes" en begint ie te zoeken :roll:

Ben eens benieuwd naar mijn werk, mijn vervangster is ziek en mogelijk wel voor even, vraag me af of ze mij nu gaan vragen om af en toe eens te komen, want alleen zij en ik kennen bepaalde dingen, en die kunnen nooit lang blijven liggen.

Marina, wat ga je dan doen eens je genezen bent? Werk in eigen streek is wel tof maar ja als het geen goeie uren zijn... Trui heeft hetzelfde probleem zeker?
En ik heb dan weer goei uren maar stomme collega's :lol:


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 jun 2005, 18:24

Hallokes. De rust is hier weer al een tijdje over ze. Denk dat ze weer krampen heeft want ze heeft al sinds dinsdag geen kaka meer gedaan. Als het niet betert zal ik toch eens bij de kinderarts moeten gaan.
Bij ons binnen is het momenteel 32°. Aan de voorkant waar Amy haar park staat is het beter maar ja, daar heb ik momenteel gene zetel, maar binnen 45 minuten zijn ze er hier mee. :D ltijd leuk he zoiets nieuws.
En buiten op ons terras is het 40.6 °. Zondag hebben we hier 46° gehaald. Voordeel is wel dat we in de lente bij de eertste zon hier al buiten kunnen.

Ik heb die badstof bodys zonder mouwen gekocht. In maat 50/56 maar ze kan er twee keer in. Ik zal ze eens wassen op 90° misschien krimpen ze wel. Verder heb ik en pyama met voetjes en van die badstof spuugdoekjes, die vindt ik echt goed en goedkoop (vergelijkbaar met die doekjes in de kliniek)

Ons poppeke slaapt hier op mijne schoot. Lekker warm.

ik mocht van mijne man gisteren niet naar "de bevalling" kijken. HYij was schrik dat ik mij slecht zou voelen als ik andere hun bevalling zag. Maar ik had geluk, er was er een met keizersnee en de baby moest in de couveuse. Hij woog wel 4.650 kg. :shock:

Allé ik ga mij zetten wachten op mijne salon.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 19:41

mei mama, toch geen witte pyjama met op de poep "baby mouse" gedrukt? Want zo één heb ik! Ja, ik heb toen ik pas bevallen was eens bodys gekocht van ne 74 ik wist toen nog niet beter, maar dat zal ik nog wel effe in de kast mogen laten, ik weet niet van welk land die keten is maar ze hebben daar in ieder geval groooote pasgeborenen!

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 23 jun 2005, 21:09

Ik ga morgen eens gaan kijken voor een ander fleske... Hij wil echt niets drinken uit die flessen van avent. En volgens mij is het niet telkens van honger dat hij weent en dan kan ik hem eens wat water of thee geven ipv telkens de borst... Want dat is wel vermoeiend zo elk uur en naar de avond toe zou hij nog meer willen drinken :? amai mijn borsten :shock:
Heeft er iemand een goed middeltje tegen de vliegen?? Naar het schijnt mag je nu niets gebruiken dat van die stoffen afgeeft om de vliegen te doden omdat dit dan in de lucht hangt en de baby dit dan binnen krijgt. Maar zo is het hier niet te doen hoor, het is net een koeienstal, niet te doen gewoon van de vliegen :evil: :shock:
Ja, mijn werk is niet ideaal, die uren he.... Maar we hebben het geld nodig he!! Als er iemand een jobke weet voor mij... :lol:
Onze Seppe krijgt s'avonds zijn bad en drinkt daarna nog eens flink door maar dit helpt niet om door te slapen hoor :? Geduld is een mooie zaak...!!
Alle, ik ga hem zijn badje gaan geven...waarschijnlijk tot morgen he! Goodnight (t'is te hopen he?!)
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23 jun 2005, 22:04

Trui,
Wat een schattige foto's van Seppe! Zijn dat die voor d evaderkesdag, die waar hij precies "vliegt" vind ik echt zo tof!
Ugo wil nu ook constant "drinken", ik denk dat wanneer hij nu niet rustig word ik hem 1 flesje ga geven flesvoeding, ik hou het niet uit, telkens aan de borst en we plakken allebei dan ook nog ...

Winkel met matroos is Nederlands.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 22:22

seg, als je niet naar K&G gaat voor de vaccins is dat dan bij de KA?
En heeft die het gewone vaccin gewoon in huis of moet je dat vooraf zeggen? De prevenar die heb ik al.
Want heb er eigenlijk mijn goesting van van zo te wachten bij K&G was vorige keer daar al zo warm wat gaat dat dan nu zijn. De KA moet je dan wel betalen maar ik vind het op de kastanjelaan niet praktisch, de vorige keer stond de auto kweetnie hoe ver geparkeerd.

Tot hiertoe nog maar 1 dikke vlieg in huis gehad, verschiet er ook van. En 1 mug en die ontsnapt steeds :evil:
Tja meppen hé da's nog het beste zeker? Ge kunt het ook vragen om weg te gaan maar dat gaat nie helpen vrees ik :lol:

Luna is dat dichtbij heytens dat je woont misschien? Want ninof is groot hé. Woon je daar graag? Mijn coiffeuse haar "helpster" woont int centrum en die zei dat het er de laatste tijd veel achteruit gegaan is, criminaliteit enzo.

Vanmiddag was Didier nog geen 5min de deur uit of ze begon haar serenade, ik dacht grrrr waarom maakt hij dat nu nooit mee?? Maar vanavond heeft ze het nog eens herhaald speciaal voor de papa :wink:
Dus ikke stiekem wel blij want het was de eerste keer dat ze zo deed in zijn bijzijn en nu weet hij misschien wel eens wat het kan zijn, zo een hele dag met dat patotterke in huis.

Zal wel blij zijn dat de hitte gedaan zal zijn want het is toch niet goed voor de kleintjes hé. Zelfs ons Eva die nu al die dagen al geen last had, begint vandaag te zweten.
En nu had ik gelezen dat er een direct verband bestaat tss hitte en plotse dood van zuigelingen. AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH mag er niet aan denken. Maar ge kunt ze toch nie in de frigo steken hé. Dus vannacht eens opgestaan om 2u om te zien of alles nog ok was... :roll:

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 jun 2005, 22:25

Trui die foto met dat salopetje vind ik ook heel mooi, da's echt hoe hij is!

Slaapwel iedereen! SMAK SMAK SMAK

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 24 jun 2005, 10:24

Hallokes, even typen met baby op schoot. Ze heeft weer de hik ze. Grappig hé, toen ze in mijn buik zat had ze ook constant de hik.

Trui, amai zo een schattige fotokes, het is echt een superschattig ventje.
Voor de vliegen: een goeie oudewetse vliegenvanger, zo een die plakt en je aan het plafond hangt. Is geen gezicht maar wel heel effectief.

Ellentje, ja hoor het is die pyama met baby mouse op. ik vond het zo schattig.
(mijn mieke is hier in slaap gevallen ondertussen)

Amy heeft het terug 6 uur volgehouden vannacht. Ze is aan het oefenen voor door te slapen :D

Ja ik denk als ze haar monitorke voor wiegedood niet meer zal hebben dat ik de eerste nachten niet zal slapen hoor. Ik wordt al niet goed als ik er aan denk. Mijn man zijn grootouders die hebben een babytje gehad dat aan wiegedood gestorven is. Dat is wel al meer dan 50 jaar geleden.

Ik ga nog een machieneke was gaan insteken ze.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 jun 2005, 10:35

bij ons opt werk is er ook iemand die een dochtertje verloren is aan wiegedood, denk dat het daardoor komt dat het doordringt dat het iedereen kan overkomen.

Marina hoe is het geweest bij de psy?

Heb ook weer een humeur gelijk een donderwolk. Ik moet rusten om te kunnen genezen van mijn bekken maar zolang ik geen hulp krijg in het huishouden en met de baby gaat dat dus NIET lukken!
En het beste is nog dat er zich precies niemand in interesseert. Bij mij thuis niet, bij Didier thuis niet en dat doet pijn. Was woensdag bij mijn schoonouders en ja dan is het al eva wat de klok slaat, en dan vervolgens "en hoe is het met uw ouders" "en hoe is het met uw grootouders" en ikke???? En mijn ouders die zien naast eva niemand anders meer in de kamer.

Ah ja, er is nieuws vd hospitalisatieverzekering; mijn bevalling heeft mij al bij al 90euro gekost!!

Allé, ben weer eens naar beneden, baby needs me.

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 24 jun 2005, 13:00

Mei mama; ga bij de apotheker om zetpillen met gestolde glycerine, die zijn niet schadelijk en ze helpen meteen om de kleine meid haar darmen wat te laten rusten daarna; heb e onze Rune ook al gegeven.

Ellentje, het geeft me goed gedaan om er alles kunnen uit te spuwen maar wel duur daarvoor 57€ en moet de 15de juli terug gaan.
Hij geeft me medicati voorgzeschreven die geen bij werkingen hebben voor mij.
Hij zij ook dat het diep zit en het beste is dat ik hulp zocht aangezien ik het toch niet alleen kn oplossen.

Heb je al hulp aangevraagd via de ziekekas waar je bij bent?
Het is normaal dat je niet kan rusten en dankan het niet beteren he.

Wat werken betreft zal wel nog even thuis zitten . Ben op controle geweest vd ziekekas vandaag en die zei tot binnen twee maand.

Groetjes.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 24 jun 2005, 14:05

Hoi Marina, blij dat het je deugd gedaan heeft. Ja, daar hoef je je niet generen hé en kan je zeggen wat je wil. Hopelijk heeft het ook resultaat hé.
Amy heeft gisteren wel nog kaka kunnen doen. Ik had dat al eens gelezen van die glycerine, maar het probleem is dat ze eigenlijk al redelijk slappe stoelgang heeft. Ze kan alleen niet vaak genoeg. Ik ben bang moest ik haar dat geven dat ze diarree zou krijgen.

Pffffff, ik zou nog moeten afwassen en nog strijken, maar het is zo warm om te werken hé. Straks als mijn ventje thuis is eens naar de braderie ze. Weer geld gaan opdoen. Er is nog altijd nen kinder klerenwinkel waar ik niet binnen geweest ben, ik zal eens moeten kijken of er geen koopjes zijn.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 jun 2005, 14:05

goed voor jou marina, het is dan wel duur maar tenslotte gaat het toch om je gezondheid en dat is toch het belangrijkste hé

Mijn mutualiteit die doet dat niet, kraamhulp. Het is dan een goedkope mutualiteit maar die doen dan van die extraatjes niet.
Ben nu eigenlijk nog maar veranderd, ben tot voor kort bij BM geweest en die hebben dat wel maar ja...
Heb nu gezien in de krant dat er een artikel instaat over de poetsvrouwen vh ocmw, die komen nu bij iedereen dmv die dienstencheques. Zal er eens moeten over praten met didier.

Heb vanmiddag weer zeer veel tranen gelaten in een gesprek met hem. Ik zou er niet mogen over beginnen maar het wringt bij mij nog steeds dat hij nadat ik thuisgekomen ben vd kliniek maar 1 dag bij mij geweest is. Mocht hij toen minstens de week thuisgebleven zijn dan had ik tenminste eens een beetje kunnen uitrusten en op mijn effen komen maar ik heb nu op die manier een heel slechte start gemaakt.

Gast

Bericht door Gast » 24 jun 2005, 15:30

Marina,
Goed te horen dat het deugd deed. je gezondheid is het belangrijkste. Krijg je iets terug van de mutualiteit?

Mei mama,
Ik moet ook vanalles doen maar 't is me gewoon te warm. Afwas enz ... 't is voor wanneer het frisser is. Gisteravond nog bezoek, hadden nog niet gegeten om 22.00 (eten stond klaar), kon moeilijk zeggen sorry wij moeten nog eten :roll: maar met die warmte ...
Dus om 00.30 hebben wij koude pasta & vis gegeten.

Ellentje,
Zeg contacteer eens dat nummer dat je in de materniteit kreeg! Vroedvrouwen aan huis, misschien weten die raad hoe je hulp kan krijgen og K&G? Wij gaan ook iemand nemen met dienstencheques, ik krijg het anders gewoon niet bol en sta overal alleen voor :twisted:

Wij wonen gewoon verder rijden richting Halle, 2 lichten verder dan waar jullie afslaan een zijstraat aan een Kerk. Ik kan het je altijd mailen.


De rest van mijn epistel weg ... ben druipnat :twisted: :twisted: :twisted:

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 jun 2005, 17:01

Luna is dat daar wat ze noemen "de nieuwe kerk"? Weet nog niet wanneer we de draperies gaan bestellen maar dat zal op een rapteke zijn want ik moet nog zoooveeel doen, zullen anders eens afspreken als ik de draperies weer moet gaan afhalen binnen een paar weken.

WARREM!!!!! En sebiet komt er iemand vd garage met zo'n auto die we overwegen te kopen. Want ik denk dat ie niet in de garage zal kunnen.
Dus hopelijk is Didier op tijd thuis dat ik me eerst nog een doucheke kan nemen.

Ons kleine krijgt "gesten" :lol:
ze had namelijk honger maar dan eigenlijk ook te warm dus halverwege haar fles stopt ze en maar bleiten, dus heb ik haar in bad gedaan en dan nadien heeft ze de rest vd fles leeggedronken :roll:
Ze doet dat ook als ze kaka gedaan heeft dan moet ik eerst de pamper verversen voor ze wil verdereten.

Gast

Bericht door Gast » 24 jun 2005, 18:17

Ellentje,
Ja, das wat ze noemen de nieuwe kerk, 't is er een zijstraat van! Kan geloven dat het op een rappeke is, zeker met zo'n warmte. maar moest ge dorst hebben dan moogt ge altijd komen lessen hier hé :P
Awel en anders wanneer ge ze gaat ophalen hé :lol:

Er weent er weer eentje, heeft ocharme last van de warmte hoor, was aan 't slapen met alleen zijne luier en was kletsnat onder zijn rugske van 't zweet. Ga hem een badje geven, zullen er vandaag dus 3 worden :roll:

Salukes

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 jun 2005, 19:53

die gast vd garage is geweest, die auto kan binnen in ons garage eigenlijk een beetje jammer want als hij niet binnen kon dan was de keuze sowieso gemaakt en nu moeten we zelf kiezen welk model we gaan nemen :roll:

heb ook naar de dokter gebeld, mijn ijzer en zo is goed maar ik heb een infectie. Ergens, hij weet niet waar want dat zien ze blijkbaar niet. Maar denk dat het misschien op mijn darmen is, want die zijn na de bevalling nog niet geweest hoe het moet zijn, veel krampkes en moet nu een kuur van perenterol nemen, 5 dagen lang 8 per dag :shock:

en ik heb cholesterol!!! AAAHHHH!!!!!! Heb dat nog nooit gehad en nu ineens... Niet veel teveel natuurlijk maar toch een signaal...

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 25 jun 2005, 16:02

En zijn jullie nog niet gaar gekookt?? Ik dacht dat ze vandaag wat minder warm gaven maar ik heb de indruk dat het hier nog steeds stikheet is!!!
Merci voor de plezant reacties op Seppe zijn foto's... :D Die foto waar hij ligt en precies op vliegt zijn inderdaad door de fotograaf getrokken voor vaderkesdag en die andere hebben we zelf getrokken. Ah, en Ellentje je zegt dat hij daar precies opstaat zoals hij echt is, de andere twee dat is hij ook hoor :D :D :D Maar ik weet wat je bedoelt hoor...
Seppe heeft nu al drie dagen geen kaka kunnen doen en niets helpt :( Hij heeft nu last van de warmte en nog krampjes erbij :( Ik heb deze morgen al naar de materniteit gebeld om te vragen of ik me geen zorgen moet maken maar ze zeiden dat als je bv geeft het wel enkele dagen tot een week kan duren... Lastig voor de kindjes maar ja... :? :( Als hij maandag nog geen kaka heeft kunnen doen bel ik toch eens de KA hoor!!
We zijn deze morgen naar Sint-Denijs-Westrem naar dat grootwarenhuis geweest om zo een fietskar voor Seppe voor achter de fiets te hangen. Plezant!! Hopelijk past de maxi-cosi erin; ik heb het daar gevraagd en ze zeiden van wel maar hij was niet zo overtuigd van zijn ding precies... :?
Oei Ellentje, hopelijk verdwijnt de infectie zoals ze gekomen is!!
Ik ga jullie moeten laten, er heeft er eentje honger... WEERAL!! :shock:
Afbeelding

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 25 jun 2005, 17:23

Ik ben hier nog eens... Ik zou mijn hart eens willen luchten...
Ik zit voel me een beetje schuldig :( Seppe wil elk uur (of soms zelfs minder) drinken en ik heb het gevoel dat ik er aan onderdoor ga. Telkens hij weer honger heeft denk ik van oh nee, weeral. Nu voel ik me een beetje een slechte moeder :cry: Niet dat ik hem het eten ga ontzeggen, maar ik geniet er niet meer van. Het is zo vermoeiend!! En het is al geen snelle drinker dus ik ben er lang mee bezig en ik ben eigenlijk nog maar goed en wel gestopt met bv geven en hij is er al terug. En moest hij nu eens wat water of thee uit een flesje willen drinken maar hij weigert resloluut de fles :cry: Wat moet ik doen?? Ik zou zeer graag bv blijven geven maar zo gaat het voor de moment voor mij niet :cry: :cry: Weet er iemand of ik hier iets aan kan doen?? Kan ik proberen met hem een flesvoeding bij te geven of gaat hij dan geeb bv meer willen?? En ik vraag me zelfs af of hij wel flesvoeding zal willen drinken.
Ik heb proberen afkolven met het Avent afkolfpompje maar dat ging niet zo goed :? Ik weet me eventjes geen raad, traantjes, schuldgevoel... :?
En Robby weet er ook niet goed raad mee, hij troost me wel en zegt wel dat hij het verstaan maar weet ook niet goed wat eraan te doen... Ik weet het ook niet?? Sorry hoor maar ik moest het even van me afschrijven :(
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 25 jun 2005, 17:48

dagmar is daar een kei in!
Zij is de persoon die je verder zou kunnen helpen!
Stuur haar een privee berichtje!!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 jun 2005, 18:10

Hey! Trui meiske ik wou dat ik kon helpen maar ja, hier zijnt flesjes hé. En je bent zeker en vast een goeie mama zenne, daar moogt ge niet aan twijfelen. Denk dat ge anders niet op een babyforum zou zitten.
Ik heb wel al gehoord dat je van die afkolftoestellen kan huren bij de ziekenkas, misschien zo eens een proberen?
Of maak gewoon een afspraak met de KA, dan kan je daar eens je ding kwijt en ondertussen heb je nog eens een meet-en weeg sessie erbij!

Vannacht ben ik zwaar ziek geweest, puur vd warmte. Om een uur of 3 werd ik wakker met het gevoel dat ik niet meer kon ademen en zo draaierig. Op mijn wekker staat ook de temperatuur, het was 30° op ons kamer. En dat met de venster open en de ventilator. Ikke panikeren, was echt geen leuk gevoel. En zo droog dat mijn mond was! Nog nooit heb ik zo'n droge mond gehad. Dus waarschijnlijk had ik uitdroging ofzo zeker? En dan had ik braakneigingen, bij elke slok water walgde ik maar ik moest toch drinken om me beter te voelen. En dan diarree. En bloeddruk 10/5. Allé, het was me het nachtje wel. En eva maar maffen!
Na een halve liter water te drinken met kleine slokjes is het toch gebeterd en dan ben ik als een blok in slaap gevallen. Tot 9u30.

Op de middag belde mijn collega/vervangster dan, ze zit er volledig door omwille vd problemen op het werk en dan na het eten zijn we eens tot bij haar gereden. Daar kwam dan nog een andere collega toe dus het was direct reunie. Ben zoooo blij dat ik nog niet moet gaan werken want het is daar echt niet leuk meer.

Allé, ik ga naar beneden, eva halen om haar een badje te geven

Gast

Bericht door Gast » 25 jun 2005, 19:50

Trui,

Heb je die informatie niet meer over BV die men op de materniteit gaf wanneer je een kamer hebt gereserveerd? Ik heb die natuurlijk al weg gegoid omdat ik zo weinig mogelijk papier wil ... daar stonden ook allerlei vragen/antwoorden op, ook verschillende nummers waar je met je vragen terecht kan.

Ook dat vroedvrouwen team dat op huisbezoek komt (van St Elisabeth) kan je misschien eens contacteren?

Ik weet echt wat je mee maakt hoor, ik heb dat bij Noa ook gehad, en de zomer van 2003 was echt warm .... ik heb geweend want da's zowat het verhaal zoals met Seppe. Die dronk ook niet door en het vervelende was dat ze héél traag bij kwam, dus had ik nog meer stress, elke dag woog ik die wel :roll: , die viel telkens in slaap.

Nu met Ugo heb ik er meer vertrouwen in, en hij wil ook altijd aan d eborst zelle. Ik weeg hem nu voor 't eten en na ''t eten wanneer hij weer echt constant vraagt gewoon om een idee te hebben van wat hij gedronken heeft. Hij komt goed bij. Op 5 weken is er praktisch 1 kg bij (vandaag 4 kg 470) dus als hij zo neut is 't echt niet van honger maar gewoon om gezelligheid. Ik laat hem dan ook wel ne keer wenen en geef dan ook wel ne keer geen borst :oops:
Resultaat na zo wat gekrijs ligt die vredig te slapen hoor (en soms voor lange tijd), hij probeert soms gewoon. :roll:

Probeer anders eens via google te zoeken naar organisaties, er zijn er echt vele vrijwilligers die je met raad willen bijstaan.
Probeer vol te houden, er komt echt beterschap. Noa heeft uiteindelijk 8 maanden BV gekregen en weigerde de overgang naar flesjes.
Dus eerst het probleem hetwelke jij nu hebt en nadien het andere, hoe ze ervan af helpen :cry: En weet je, toen ik echt aan het afbouwen was voelde ik me echt triest want vanaf dan was die extra band verdwenen.

Ook afkolvenb was bij mij een ramp :wink:
Ik probeer je meer info te bezorgen via mail.

Groetjes en weet je ook al zou je overstappen naar flesvoeding, je bent daarom echt geen slechtere mama hoor. Je moet maar voelen wat voor jou het beste is!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 jun 2005, 20:02

Hey Trui,
Niet veel hulp dat ik je kan geven, maar misschien wel geruststellen.. Bij deze temperaturen is het normaal dat kinderen veel willen drinken. Want bv is niet alleen eten, maar ook drinken hé. En je moedermelk wordt nu automatisch aangepast dat ze wateriger is.. Karsten drinkt nu ook heel veel, en meestal maar een paar slokken.. Dus hij heeft gewoon dorst!
Flesjes wilt Karsten ook niet, maar hij wil nu wel uit een tuitbeker drinken (ik denk sinds een maand of zo). Ik geef hem niet altijd de borst als hij weer wil drinken, maar af en toe ook gewoon een beetje water (niet te koud).
Hopelijk heb je hier iets aan! En anders, je weet het hé (http://www.borstvoedingsforum.nl)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gast

Bericht door Gast » 27 jun 2005, 10:44

Heb hier een vervelend probleemke ...
Ellentje jij kan me misschien helpen? Of wie maakte het nog mee?

Vrijdag & zaterdag de minipil vergeten innemen (kan zijn dat dat de oorzaak is) Heb sinds gisteren plots zoveel bloedverlies, veel meer dan gewoon menstrautie, ik zit hier weer met zo'n maandverband van na de geboorte! Echt enorme hoeveelheden, ben er vannacht van wakker geworden, leek wel een bloedbad :twisted: :twisted: :twisted:

Herinner me dat jij ook met zoiets zat Ellentje? Hoe lang heeft dat uiteindelijk geduurd?

Heb afspraak Keymeulen afgezegd :roll: kan niet meer bij Waterschoot terecht, snap dat echt niet hoor :( Ik ga dus op zoek naar een nieuwe gyn in de buurt ipv dat ze mij zomaar doorschuiven naar Keymeulen.

Allé tot gauw he.
daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 27 jun 2005, 11:36

Luna ik heb ongeveer 17 dagen kraamverlies gehad en dan niks meer. Maar denk dat het nog geen 5 weken was en ik had weer bloedverlies, door mijn pil door! Ikke gebeld naar keymeulen en ze zei dat elke bloeding tot 6 weken niet abnormaal is. En dat die bloeding zou verdergaan tot de moment dat ik een nieuwe strip begon. Toen had ik nog zo'n 6 pillekes en heb die dan nog uitgenomen, dan pilstop en dan MEGA bloedverlies. Zelfs al liggend liep het eruit. Per nacht 3x moeten verversen, en ik in paniek want dacht al dat er iets achtergebleven was tijdens de bevalling. Maar blijkbaar is dat normaal... Maar zeer vervelend. En Luna toch met dit weer, pff, ik beklaag u :shock:

Omdat het bij mij in een weekend was had ik dan naar de materniteit gebeld en die zei dat het normaal was maar moest het blijven duren dan mocht ik naar daar gaan als de gyn van wacht daar was.

Al bij al was het zeer hevig maar heeft het toen wel niet langer heduurd dan mijn normale regels. Dus Keymeulen had gelijk, het zou duren tot ik weer een nieuwe strip begon.

De tweede keer was al minder hevig maar toch nog genoeg. Ze zei wel dat dat elke maand minder zou worden.

Waar ik me dan wel beter bij voelde is regelmatig douchen, tot 3x per dag dan voelde ik me veel properder. En dat was ik dan ook wel :lol:

Als ge niet zeker zijt kunt ge altijd eens bellen, al was het dan met keymeulen maar dan kan ze u toch geruststellen.
Want ik denk dat het hormonaal gezien toch beter is dat ge uw strip uitneemt nu. Ben wel geen gyn natuurlijk.


Vanmorgen heb ik weer mijn huiluurtje gehad :lol: ipv eva heb ik dat!
Maar eigenlijk zou je voor minder hoor. Het was nog geen 9u en ik stond onder de douche met de shampoo in mijn hand om mijn haar te wassen en geen water meer!!!!

oei, telefoon!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 27 jun 2005, 11:52

Hallokes, ben hier ook nog eens.
Onze pruts slaapt al de hele voormiddag. Ze is niet meer zo lastig als ze vorige week geweest is. Het is ook minder warm hé. Gisteren heeft ze ook niet veel geslapen maar ze heeft ook niet veel geweend.

Ik begin vandaag opnieuw met Nuvaring. Heb eigenlijk echt geen zin in die hormonenbrol zo na een jaar zonder, maar ja beter dat dan volgend jaar terug een baby hé.

Hé Ellentje, ja je zou inderdaad voor minder eens goed wenen hé. Al een geluk dat de shampoo nog niet op je haar was. :wink: Spuw je gal maar eens uit als je je niet goed voelt hoor, wij zijn hier altijd klaar om te luisteren (of te lezen) en als het een beetje helpt: een dikke knuffel :D

Trui, hoe gaat het met de borstvoeding? je moet helemaal niet denken dat je een slechte mama bent; Integendeel, ik heb veel respect voor mama's die bv proberen. Ik heb er zelf de moed niet voor gehad, maar ik heb er nu wel geen spijt van ook. Maar ik hoor nu ook wel vaak dat het na een tijdje echt wel gemakkelijker wordt, dus misschien moet je het een beetje afwachten hé.

Allé, ga nog eens wat werk verzetten nu ze nog slaapt.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 27 jun 2005, 11:56

Ah ja, ik heb een album gemaakt van Amy
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=424


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”