Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 14 mar 2005, 10:40

Dienen dr. de maesschalck, dat is de echtgenoot van de kinderarts Lagasse,hé, wist je dat?
Mijn moeder ging daar vroeger altijd bij, en alle keren als ze ging zei hij dat ze te dik was :roll: .
Ze is nu wel niet echt mager, maar dik toch ook niet.
Op den duur was 't haar beu, en nu gaat ze ook bij Dr. Waterschoot.

De Maesschalck is maar ne lompen boer, en zijn madam is niet veel beter vind ik.

Groetjes.


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 mar 2005, 10:50

jawadde, meneer en madam dokter, vandaar het "nederig stulpje"

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 14 mar 2005, 10:53

ja, idd. :lol:

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 14 mar 2005, 10:54

:lol:

Waar wonen die eigenlijk?
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 14 mar 2005, 10:56

Isake schreef::lol:

Waar wonen die eigenlijk?
Op de meerlaan, rechtover 't politiekantoor.


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 mar 2005, 11:22

ja, een "klein huizeke" kunt er niet naastkijken :lol:

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 14 mar 2005, 11:48

ja, ik weet zo al welk het is :)
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14 mar 2005, 18:24

Tja, nederig stulpje :roll:

Amai, Vanessa, De Maesschalk is zeker niet de persoon die zoiets aan je moeder moet zeggen hé :wink: volgens mij is hij heeft hij ook niet het ideale gewicht!

Hehehe wat ik me nu afvraag, zijn vrouw is idd "kinderarst", ik kende hare naam niet ... is dat Lagasse???? :shock:
Dat is dan een van de kinderartsen die hunne ronde doen op de materniteit? Ik moet ne keer in dat boekske van dochtertje kijken, er was idd ook een kinderarts waarvan ik dacht, ohhhhh
Om eerlijk te zijn ben ik over geen enkele kinderarts tevreden die verbonden is aan St Elisabeth ... Ik had vragen over bijv. zo'n vlekje dat ons dochtertje bij de geboorte op haar bil had, en van geen een kreeg ik een deftige uitleg, van elke (ik vroeg dat dus ter controle aan elke arts die eens langs kwam) arts kreeg ik dan nog een ander antwoord!

Neen, ik ga echt omwille van Waterschoot, de vriendelijkheid op de materniteit (behalve oude trees :oops: ).
Weet je ik ben op een zaterdag bevallen en er was bij de bevalling GEEN kinderarts! Er was alleen de gyn van wacht & 2 vroedvrouwen, ééntje die de gyn helpte & andere die de baby proper maakte en kleede. Echt, ik heb de eerste kinderats pas gezien de maandag middag. Ik kende alleen het gewicht omdat vriend erbij stond toen dochtertje werd gewogen, nadien heb ik dan lengte, schedelomtrek enz gevraagd.

Allé, hier nog 10 weekjes te gaan ... Ben toch al aan de ideeetjes "doopsuiker" begonnen, zijn kaarsjes geworden met enkele doopsuikertjes. Kaartjes ben ik nog aan bezig maar er is nog geen naam voor onze baby! Heb uiteindelijk toch besloten om een vrijblijvende geboortelijst te leggen (via Dreambaby - Colruyt). Heb echt alles, zoveel ... en vind het wel zonde dat mensen cadeautjes goedbedoeld geven hoor ... er ligt hier nog een ganse hoop: maatjes & foutiieve seizoenen kledij allerlei, knuffels om een marktkraam mee te vullen . Denk al "HEEEEELP" straks nog hopen erbij., wat doe ik ermee? Verkopen, naar kringloopwinkel brengen.

Allé, ga eten maken.
Daaaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 mar 2005, 19:03

Seg die vroedvrouw waar niet op gestoeft wordt, hoe ziet die er uit?
Vrijdag lag ik op mijn gemak aan de monitor, een stagaire had mij daar aangelegd, alles ok, en ik had ook de bloeddrukmeter om. Ben er nu al in geroutineerd, en heb altijd al een aparte bloeddruk meter gehad.
Na een kwartier komt er daar ineens een andere vroedvrouw binnen, die zet die aparte bloeddrukmeter af en begint daar te zoeken naar de bloeddrukmeter op de monitor.
Ik vond dat zo onbeleefd, die aparte meter werkte toch perfect, dus waarom komt die trien dat dan ineens veranderen...
Op haar naamkaartje stond Hijsselinckx ofzo, en ze had een donkerblonde carré.
't Was ook geen jongedame meer zoals de meeste vroedvrouwen.

Normaal gezien krijg ik ook steeds de afdruk vd monitor mee, nee, bij haar mocht dat niet. Ze was wel vriendelijk zenne maar die deed zo raar.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 15 mar 2005, 08:35

Er zijn in het ziekenhuis van Zottegem drie kinderartsen die hun ronde doen op de materniteit.
Dr. Lagasse (die oudere, echtgenote dus van gyne De Maesschalck), dan Dr. Favere (korte carré, met een bril op), en Dr. Naudts (hele vriendelijke, met kort haar).

Wijzelf gaan bij Dr. Favere. Oorspronkelijk ging mijn voorkeur uit naar Dr. Naudts,maar die doet geen consultaties in het ziekenhuis. Die doet enkel consultaties bij haar thuis, in de Stationsstraat in Herzele.
Dr. Favere en Dr. Lagasse doen wel consultaties in de kliniek.
Bij Dr. Lagasse ben ik ooit 1 keer geweest, met onze Joran, en daar ga ik dus nooit meer bij. Zo een onvriendelijk, bot mens.
Bij Dr. Naudts ga ik indien Dr. Favere in verlof of zo is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Dr. Favere wel heel erg tevreden ben.
Ik ging daar al met mijn twee oudste, en nu toen Jelco geboren is heb ik daar heel erg veel steun van gehad. Toen hij de dag na zijn geboorte die klaplong heeft gehad en zo, heeft zij mij alle nodige uitleg komen geven en zelfs toen hij in 't UZ in Gent lag, belde zij geregeld naar ginder om de evolutie te zien en zo.
Echt niets van te zeggen. Ik ben haar daar heel erg dankbaar voor, voor alles wat ze voor mijn kleine jongen heeft gedaan.

Bij de huisarts ga ik eigenlijk nooit met de kindjes, altijd bij de KA.

Groetjes.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 15 mar 2005, 08:37

Ellentje schreef:Seg die vroedvrouw waar niet op gestoeft wordt, hoe ziet die er uit?
.
Als het die hoofdverpleegster is waar ze het hier over hebben , noemt die niet Vandevelde?
Ik dacht het toch?

Groetjes.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 15 mar 2005, 09:03

hallokes,

ik schrijf maar met een klein hartje want hoe meer ik aan bevallen denk hoe rapper ik het achter de rug wil. Ben bang dat het zo erg gaat zijn dat ik ga denken dat ik ga sterven :cry:

Vannacht een zeer goede nachtrust gehad, voelde me echt uitgeslapen, een gevoel dat ik in maaaaanden al niet meer gehad heb. Maar naar de ochtend toe kon ik me niet meer goed leggen. Menstruatie-achtige rugpijn, hoe ik me ook legde.
Nu ik opgestaan ben is het over, en heb nu ook het gevoel dat ons meisje gezakt is.
Vandaar het besef dat het wel's niet lang meer zou kunnen duren...

Ben echt bang hoor, voor de pijn, en het onbekende. En dan ook voor het "klinische" : knippen, naaien en god behoede het mij een keizersnede.

Aan de veelgebruikte zegswijze "eens ge uw kindje in uw armen hebt zijt ge dat allemaal vergeten" heb ik nu wel geen boodschap.

Mijn man vindt mij "schattig" en zegt dat het wel in orde komt. Maar toch hé...

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 09:33

hier dus eentje, die nog maar eens die taboe's komt wegvegen...
Inknippen, dus een knipje geven, ten eerste je voelt er niks van, ten tweede, wil je liever inscheuren, en dan moeten verzorgd worden, gedurende weken, met naaden die flink pijn doen!!
Een inknipje is vlug gebeurd, dan naaien ze het evenvlug toe, onder plaatselijke verdoving en eens je naar huis gaat, dan is de draad er al uit, of nog beter, ze lossen vanzelf op!!
Enige wat er aan is, is dat je de eerste dagen, liever op een stoel zit met een kussentje.
De verpleegsters verzorgen je goed hoor de eerste dagen, en ik ben drie keer geknipt geweest en ze hebben mij nog nooit pijn gedaan!!

keizersnede...
Ook al gehad, niks aan!!
Bij een geplande ks, wel dan nemen ze de tijd en je blijft dan nog wakker ook!!
krijg je een flinke peridurale en je maakt de geboorte van je baby gewoon mee!!
En als je partner " flink" genoeg is, kan hij netjes naast je zitten!!
hij kan je dan gerusstellen, en je alles vertellen.
Eens de baby uit je buik is, dan doen ze netjes alles terug dicht.
Ik zie door de jaren niet eens meer het litteken, en het was geen 6 cm lang!!
Ze doen dat in de bikinielijn!!
Drie dagen later kun je rechtstaan en weglopen!!
Voor sommige minder, maar voor mij was het wel drie dagen...
Meestal gaan de draadjes er ook vlug uit!!
Nadeel, de bevalling is, de ks, eigenlijk, volledig pijnloos.
Maar het is en blijft een operatie, en dus, zal het daarnaa wel pijn doen, want je moet herstellen natuurlijk.
Maar eens thuis, en je overdrijft niet in je activieteiten, dan nog gaat het bijna vanzelf.
En compleete onzin is dat je naa een ks, niet meer normaal kunt bevallen.
Heb ik ook gedaan.
5 jaar naa de ks, gewoon bevallen op een rustig tempo!!

Het is een feit dat gelijk welke verstandige vrouw, een beetje schrik heeft voor de bevalling!!
Denk niet omdat ik al zo veel keren bevallen ben, dat ik dat als routine ervaar hoor!!
Integendeel!!
Maar je zult zien, het komt gewoon helemaal in orde!!

vertrouw de mensen die je helpen je baby op de wereld te brengen...
En vooral, wees niet verlegen om vragen te stellen hoor!!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 15 mar 2005, 09:37

't is maar dat kleinzerige ik nog nooit genaait geweest is en ben daar wel bang van.
Sommige mensen zijn bang van een spuitje, ik dan weer van naaien... :cry:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 15 mar 2005, 09:50

Spuiten en zo doen mij niks..
Ik ben al jaren bloedgeefster dus, dat laat me koud.
behalve nu ik zwanger ben he!!
Dan moet je ermee stoppen natuurlijk!!
Maar genaaied worden...
Als je ergens een flinke jaap hebt , en je moet daarvoor naar de arts, gruweln gruweln hier ook hoor!!
Dan krijgt een mens kippevel en dan heb ik het koud en warm tergelijkertijd hoor!!


Ik ervaar je niet als kleinzerig..
je weet gewoon niet wat er gaat gebeuren en daar zit het probleem!!
Maar dat naaien, in geval van...
je voelt het niet, en je ziet het niet!!
Helpt dat!!
En o ja, de dokters doen alles om je gedachten ergens anders te
doen nadenken...
Dan overstelpen ze je met vragen, of ze geven raad, babaelen over de baby en dan plots " gedaan mevrouw"!
Duurt geen tien minuten!!

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 15 mar 2005, 15:44

Helokes allemaal,

ik kan niet meer goed slapen!! Deze nacht was ik om vier uur al wakker, gewoonweg niet meer kunnen slapen. Draaien en keren... En ik heb nogal last van mijn rug, kan me met moeite draaien in mijn bed!! Dus ben ik van pure miserie om zes uur opgestaan. Ondertussen had ik mijn ventje wel wakkergehouden, ocharme, en hij moet dan nog een hele dag werken... Hij was wel zeer lief deze morgen, hij vroeg of het nog een beetje met me ging. En ik had hem wel wakkergehouden!! Da's wel plezant als je een beetje steun krijgt.
Ik kijk ook niet zo uit naar de bevalling. Ik heb een beetje schrik voor de pijn omdat ik niet zoveel kan verdragen, maar we zien wel zeker?? We moeten er toch allemaal door he?! Ik probeer zo weinig mogelijk op de bevalling te denken, ik maak me een beeld van hoe het zal zijn als ons kindje net geboren is en ik het voor het eerst in mijn armen krijg. Positief denken doet al zeer veel he?!
En staat jullie valies al klaar?? De mijne nog niet. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er allemaal moet insteken, wat heb je zo al nodig he?
Ik heb de indruk dat de meesten onder ons beginnen af te tellen? Is het echt dat jullie dag per dag aftellen?? Ik kijk er wel naar uit om ons kindje te zien en vast te houden maar ik ga proberen zo lang mogelijk genieten. Ook al word dit steeds moeilijker en moeilijker, maar we mogen niet klagen he?! Er zijn er hier die het veel moeilijker hebben als ik denk ik!! Ik mag nog rondlopen en zo. Ik denk dat moest ik moeten platliggen zoals Isake dat het me ook snel kotsbeu zou zijn. Ik voel nu dat ik me meer op mijn gemak moet houden, maar ik ben niet echt een zittend persoon!!
Alle, nog het allerbeste allemaal en tot een dezer he...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 15 mar 2005, 16:56

Hey Trui,

Pfff, ja, als je nie kan slapen, da is nog het ergste he!
Als ik mijn plaske moet doen en ik kom terug in mijn bedje en val sebiet weer inslaap dan is er geen probleem maar als ik in mijn bedje kom en ik hoor alles, (ventje ademhalen, snurkske af en toe, ons klein hondje die ligt te dromen, onze grote hond die ligt te snurken :? ) dan krijg ik het he, dan is't omzeep :evil: , daarom doe ik mijn ogen nie te fel open ze om naar toilet te gaan hihi, af en toe wel een blauw plek maar liever da dan nie meer te kunnen slapen hoor!!!
En ja, ik tel echt af, dag per dag, hier op het forum, op mijn kalender in de keuken , daar trek ik dag per dag door met een rode stift dat het goed opvalt, op msn, overal waar ik maar kan :? maak het mezelf mss maar lastiger maar ik moet mij toch ergens mee bezig houden he :lol:
Het zal wel voorbij gaan zeker he!!!
Ik zou echt willen dat ik hier al kon zitten vertellen over ons kleintje maar alle, da komt nog wel!!!!!!!!!!!!!!
Voor de bevalling zelf heb ik minder schrik dan de vorige keer, denk dat ik nu wel alles aankan!
Als ik mijn niercrisis had heb ik tegen de gyn en de verpleegsters gezegd dat ik ga lachen als ik ga lachen tijdens de bevalling want die pijn gaat tenminste over, die tijdens die crisis die bleef, da is pas een ondragelijke pijn!!! Ik koop liever een kindje dan dat ik een niercrisis heb hoor!!!!!!!!! Dat gaat allemaal wel voorbij!!!!

Groetjes,
Isabolleke :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 15 mar 2005, 18:51

Dag meissies!

ben weer's terug van mijn uitstapje naar st elisabeth. Heb bijna een abonnement op de monitor. Maar opnieuw goed nieuws, alles was nog steeds ok, bloeddruk zéér goed, zelfs weer aan de lage kant!
De vroedvrouw belde dan naar keymeulen, en het was precies dat die het niet geloofde, want ik moest bij haar gaan en haar de monitorafdruk gaan laten zien.
Ze was weer zeer tof en grappig, en zei dat ze me 10 op 10 moest geven, en dat het blijkbaar aan haar lag dat mijn bloeddruk altijd zo hoog staat als ik op de gynaecologie ben. En ze stelde voor dat ik dan maar uit haar buurt moet blijven. :lol:
Het geweldige aan de zaak ik dus dat ik vrijdag niet meer naar de monitor moet, enkel nu 22/03 op consultatie.

Ik ben dus zeer zwaar in mijn nopjes! Door dat goede nieuws heb ik energie met hopen, alleen weet ik niet goed wat ik daar mee moet
doen :roll:

En nu ze me zo regelmatig ziet is ze echt zeer aangenaam, Keymeulen, als ge zo maar 1 keer op de zoveel weken gaat moet ze afgaan op uw dossier om te zien wat uw "toestand" is maar nu kent ze me zo al, en dat is wel fijn.

Slapen, dat is iets wat ik al maanden niet meer ken... Al van in het begin moet ik véél opstaan om te plassen, en tegenwoordig is dat met een vast patroon: rond 00u30 - rond 2u - rond 3-4u en rond 6u30
Voordeel is nu wel dat ik een middagdutje kan doen van een uurtje of zo en dat is voorlopig voor mij genoeg.
Mijn ventje slaapt meestal gewoon door, dus ik kan het ligt doen branden op de kamer.
Allez ja, zo zal ik al getraind zijn om de baby te verzorgen 's nachts hé.

Nu ik al 39 weken ben tel ik niet meer af want het kan elke moment zijn!!!

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 15 mar 2005, 19:00

Hey Isake,

ik wou dat je u wat beter voelde, dat je wat meer zou kunnen genieten! Maar ja, ik kan er niet veel aan veranderen he? En ja, inderdaad als ik s'nachts moet opstaan is het vaak moeilijker voor in slaap te vallen als je al die geluiden rondom je hoort! Maar deze nacht was het echt vreselijk!! Ik ging deze middag mijn slaap inhalen in de zetel en net als ik in slaap lag belde een collega me wakker. En ja, een tijdje gebabbeld (ik ben nogal een taterkont aan de telefoon!!) en mijn slaap was over he dan. Maar ik denk dat ik er dezen avond niet te laat zal inzitten hoor!!
Ik denk dat het nog langer duurt als je werkelijk zo gaat aftellen maar je word er ook met elke dag mee geconfronteerd en dus doe je het automatisch he? Ik heb me een kalender gemaakt waarop ik geschreven heb hoeveel weken ik ver ben en elke dag zie ik het hier ook he!! Ik denk als ik me niet vergis dat je een weekje vroeger als ik (normaal gezien) moet bevallen he? We kunnen nog samen in Zottegem liggen. Ik denk dat ik zo wel de gang eens zal rondlopen om te kijken wie er ligt... Want er zijn er toch een aantal die rond dezelfde tijd moeten bevallen he. Maar dat zal al moeten lukken zeker? Naar het schijnt kan het veertien dagen voor of na de datum zijn dat je normaalgezien uitgerekend bent he? Op de info-avonden moeten we met een maand verschil ook allemaal bevallen. Allemaal ronde buikjes! Alhoewel dat nogal wat kan verschillen bij sommigen...
Alle, hou je goed he!! Slukes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 mar 2005, 22:13

janewaye schreef:...
Inknippen, dus een knipje geven, ten eerste je voelt er niks van, ten tweede, wil je liever inscheuren, en dan moeten verzorgd worden, gedurende weken, met naaden die flink pijn doen!!
Een inknipje is vlug gebeurd, dan naaien ze het evenvlug toe, onder plaatselijke verdoving en eens je naar huis gaat, dan is de draad er al uit, of nog beter, ze lossen vanzelf op!!
Enige wat er aan is, is dat je de eerste dagen, liever op een stoel zit met een kussentje.
De verpleegsters verzorgen je goed hoor de eerste dagen, en ik ben drie keer geknipt geweest en ze hebben mij nog nooit pijn gedaan!!
...

Ik ga je tegenspreken :D .. Bij Mila ben ik geknipt geweest, de knip zelf deed geen pijn, maar achteraf heb ik toch serieus afgezien.. Ik heb een hele week amper kunnen zitten en de tweede week voelde ik het toch nog (bv vluchtheuvels op de weg :shock: ).. Bij Karsten was ik ingescheurd en daar heb ik achteraf geen last van gehad! Dit omdat een scheur de natuurlijke lijnen volgen en gemakkelijker dichtgroeien (aldus de vroedvrouw). Tenzij je natuurlijk serieus inscheurt, daar ga ik me niet over uitspreken, want daar heb ik gelukkig geen ervaringen mee!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gast

Bericht door Gast » 16 mar 2005, 01:04

@Ellentje,

Speciaal voor jou zo laat, om je gersut te stellen!
Ten eerste, ik had mij aan ZOVEEL pijn verwacht dat de bevalling voor mij bijna pijnloos was, echt.
Ik had zo'n heilige schrik van een epidurale en ben omdat ik al zoveel schrik had voor die prik echt zalig bevallen in het water.
't Zit echt tussen je oren hoor, wees rustig. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je al op voorhand zorgen baart, denkt aan pijn enz ... je minder soepel bevalt, hoe relaxer, hoe vlotter.
Laat die weeën gewoon over je heen gaan, denk aan leuke dingen en elke wee die gekomen is komt niet meer terug, is er eentje dichter bij jullie meisje.
Die knip ... tja jammer genoeg heeft men mij geknipt (deze keer ga ik veel sneller in het bad om te weken! en knip eventueel te vermijden) maar ondanks die knip, je voelt NIKS, bent zo geconcentreerd met persen. Ik zag d evroedvrouw op een bepaald moment met zo'n naald afkomen en dacht "O neeeeeeeeen" maar die prik (verdoving vlak voor knip) was zo gezet en heb ik niks van gevoeld. Terwijl ik aan 't persen was heeft men geknipt en ook daar heb ik op dat moment niks van gevoeld, integendeel in 1 klap was onze dochter er: hoofdje, schouders tot de tenen, ongelooflijk. Ook het naaien nadien, dat is nog verdoofd en voel je ook niet.

Om eerlijk te zijn, ik heb nadien wel van die knip last gehad ... daarom wil ik hem nu vermijden. De bevalling is te snel gegaan waardoor de knip wat nodig was. Deze keer masseer ik vooraf met olie + dus veel vroeger in relaxbad hoor.

De enige laatste raad dus "RELAX" en panikeer niet op voorhand, laat d enatuur zijn gang gaan en alles komt vanzelf in orde! Echt!

Morgen antwoord ik op de overige berichtjes, Isake, trui, Vanessa, ...
Slaapwel

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 16 mar 2005, 07:56

LoL Luna,

Ik ben op dezelfde manier bevallen, zoals je het beschrijft is precies of je mijn bevalling verteld :lol:
Klein verschilleke, van de knip heb ik achteraf niets van last meer gehad!!
En ja, ik ben ook nogal laat in het water gegaan omdat het plots zo vlug ging!!
Hoop dat ik nu ook een beetje vroeger in het water mag!

Meiskes, ik zit al op jullie te wachten hoor, schrijf er maar op los :wink:

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 08:24


Ik ga je tegenspreken :D .. Bij Mila ben ik geknipt geweest, de knip zelf deed geen pijn, maar achteraf heb ik toch serieus afgezien.. Ik heb een hele week amper kunnen zitten en de tweede week voelde ik het toch nog (bv vluchtheuvels op de weg :shock: ).. Bij Karsten was ik ingescheurd en daar heb ik achteraf geen last van gehad! Dit omdat een scheur de natuurlijke lijnen volgen en gemakkelijker dichtgroeien (aldus de vroedvrouw). Tenzij je natuurlijk serieus inscheurt, daar ga ik me niet over uitspreken, want daar heb ik gelukkig geen ervaringen mee!!!
[/quote]

ik wel degelijk drie keer ingeknipt en behalve de eerste dagen mijn kussentje, nooit last van gehad!!
Zeg er zijn hier mama's die beetje schrik hebben van de knip en jij maakt ze nog banger!! :shock:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 mar 2005, 08:40

Nee, ik maak ze niet banger, ik vertel hen gewoon mijn ervaringen :? . En Luna had toch ook last achteraf en Isake dan weer niet.. Het hangt ook hier weer van persoon tot persoon af!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 16 mar 2005, 08:47

LOL HIHI grappig gelijk we hier bezig zijn!!!
Ik vind da forum hier de max!!!!
Alle, de mensen eigenlijk he, het zijn de mensen die het forum maken he :lol:

Ik weet een ding he: ' het zit erin en het moet eruit!!! ' :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 mar 2005, 08:50

Isake schreef:...
Ik weet een ding he: ' het zit erin en het moet eruit!!! ' :lol: :lol: :lol:
Je kan nog altijd voor een ezelsdracht gaan, maar dan zijn de gevolgen voor jezelf hé! (kindje dat zo koppig is als een ezel bv. :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 16 mar 2005, 08:59

Dagmar schreef:
Isake schreef:...
Ik weet een ding he: ' het zit erin en het moet eruit!!! ' :lol: :lol: :lol:
Je kan nog altijd voor een ezelsdracht gaan, maar dan zijn de gevolgen voor jezelf hé! (kindje dat zo koppig is als een ezel bv. :wink: )
Spaar mij daarvan, heb er zo al eentje rondlopen :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 09:28

Dagmar schreef:Nee, ik maak ze niet banger, ik vertel hen gewoon mijn ervaringen :? . En Luna had toch ook last achteraf en Isake dan weer niet.. Het hangt ook hier weer van persoon tot persoon af!

alléé dan is het goed!! (denk ik :D ).

En over die ezelsdracht...
Mike is 43 weken blijven zitten!!
Wou er nie uit!!
En is dan maar komen opdagen de 1 ste april!!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 16 mar 2005, 09:42

Amai, jullie zijn al ijverig aan het schrijven geweest! Geen probleem hoor, niemand heeft me banger gemaakt en niemand heeft me ook meer gerustgesteld. Maar als ik voorbereid ben op het ergste kan het alleen maar beter worden hé :D

Vanmorgen toen ik wakker werd heb ik tegen mijn man gezegd "weer een nacht voorbij"
Iedereen in mijn omgeving loopt nerveuzer dan ik, een chance dat ze allemaal niet in de buurt wonen, en dat contacten voornamelijk via mail en telefoon gebeuren, want moest iedereen die mij al gebeld heeft om te vragen of ik nog niet vermenigvuldigd ben, langsgekomen zijn, ik zou zo zot als een top lopen!

Vandaag is mijn man thuis, en we gaan eens goed genieten van elkaars aanwezigheid en het mooie weer, beetje in de tuin werken en wat boodschappen doen.

Loop al 2 dagen met een halfverstopte neus en hoofdpijn die niet overgaat, vervelend... Hopelijk doet de buitenlucht me goed.

Isake, tijdens de GVO-lessen vertelde de vroedvrouw eens een verhaal van een vrouw die ook problemen had met de nieren, en omdat het haar eerste bevalling was wist ze niet dat ze aan het bevallen was, ze dacht dat het weer een niercrise was, en die is dus in haar eentje thuis bevallen!

Ja, daar trek ik me ook aan op, dat die pijn tussendoor over gaat en als ik de chance heb in het bad te mogen dan relaxeert dat ook al.
Vandaar dat het voor mij zo'n opluchting is dat mijn bloeddruk weer ok staat, dan heb ik weer groen licht om in bad te bevallen.

En op de prenatale heb ik veel geleerd, pure theorie maar nu weet ik goed hoe alles lichamelijk in zijn werk gaat en hoe de baby haar weg zal nemen, dus in principe zou dat me ook moeten helpen.

En ja seg, het zit erin en het moet eruit! :lol:
de vroedvrouw zei ook, er is er nog geen een blijven zitten!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 13:22

Ellentje schreef:Amai, jullie zijn al ijverig aan het schrijven geweest!
En ja seg, het zit erin en het moet eruit! :lol:
de vroedvrouw zei ook, er is er nog geen een blijven zitten!

Ik denk dat hiermee veel vrouwen zullen gerustgesteld zijn!!
is een goeie!!!!! :D


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”