Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 09 mar 2005, 16:31

Trui wanneer mocht je dan effectief binnen gaan? Vrijdag heb ik een afspraak om 18u, de eerste keer dat't zo laat is en ik hou mijn hart wat vast, zal eerst maar iets knabbelen want als ik zo lang in de wachtzaal moet zitten...

Ja vind een lentebaby ook zo tof, tegen dat het kindje al wat aangesterkt is, is het al zachter weer en kan je er 's mee buiten. En dan de zomer die er aankomt, ik kijk er al naar uit, met mijn ouderschapsverlof zal ik maar 1 september weer moeten gaan werken, dus dat wordt genieten!
Een paar jaar geleden was ik tijdens de zomer werkloos en eigenlijk is dat al de zomer van mijn leven geweest, zalig thuis met het mooie weer...
Mijn man werkt in de buurt en dan eten we 's middags op het terras onder de parasol, 't is toch een heel ander leven hé.

Hebben jullie huisdieren? Wij hebben een hond maar denk niet dat dat een probleem gaat geven met ons kleintje. Ze is nu al bang van de wieg en de kinderwagen, dus ho maar als die kleine eens zal beginnen wenen!


Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 09 mar 2005, 19:15

Ellen, ik moest er om 17u20 zijn en we zijn ongeveer een uur later binnen gegaan. Maar ze had wel net een bevalling gehad dus ze moest alles nog inhalen he. Normaal gezien zal je gewoon op uw uur kunnen binnen gaan denk ik. Alle, da hoop ik toch voor u. Ik had ook een groot hongertje!! En tegen de tijd dat ik buiten was, was mijn honger ook voorbij! Ik had gelukkig op voorhand al gekookt, dus moest ik enkel nog opwarmen!!
Ik ga ook zo lang thuis zijn na de bevalling. Eerst nog acht weken bevallingsverlof dan fulltime ouderschapsverlof (drie maand) en dan neem ik nog mijn verlof en overuren op. Dus het zal zeker oktober zijn als ik terug moet gaan werken. Ik vind het wel zeer plezant dat ik zo lang zal thuis zijn. Ook omdat ik borstvoeding wil geven en met mijn job is dat niet te combineren. Dus tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken zou ons kindje toch ongeveer zes maand borstvoeding gekregen hebben. Als ik het zo lang kan natuurlijk. We kunnen maar proberen he?!
Wij wouden ons een hond kopen, maar we gaan er nog even mee wachten nu. Ik vraag me enkel af wat de juiste moment zou zijn. De ene zegt zeker voor uw kindje kan lopen en de andere zegt dat je dat het beste doet als het wel loopt... Laat uw ventje wel elke dag een pamper meenemen naar huis, dan kan jullie hond al wennen aan de geur. Dan is het toch al niet meer vreemd.

Weet er iemand in de buurt van Zottegem een winkel waar je mooie enveloppen kan kopen? Onze geboortekaartjes gaat de fotograaf drukken, maar de enveloppen moesten we op voorhand al kopen en schrijven.

Groetekes aan iedereen!!
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 09 mar 2005, 20:12

Hey,

ja dat van die pamper dat hadden we al gehoord van de hondenkapster. Die zei: neem ne pamper mee en laat den hond die maar eens goed kapotscheuren. Maar da denk ik toch niet zenne, jakkie !!!! :shock:

ik ga ook een handdoek ofzo bij de baby leggen en die dan meegeven naar huis om in de mand te leggen.

Denk dat onze hond wel droef gaat zijn dat ik 5 dagen niet thuis ga zijn, want ze is zot van mij, 't is zo echt een lieve flos.
Ze is nu 2 jaar en nog wat zottekes, maar het is een ras dat met de jaren zéér tam wordt. Ge moogt er alles mee doen, een echte vod.
Ook al omdat ik ze nu al 2 jaar ken ben ik er van overtuigd dat dat hier geen rel gaat geven met de baby.

We letten wel steeds op, dus een wieg die niet schommelt, en ipv de baby op de grond te leggen op een speeltapijt gaan we haar in het park leggen.

Goh ja, om een hond aan te schaffen met een baby weet ik ook zo niet wat de beste moment is. Denk dat ge dat best ziet op de moment zelf, als je zelf denkt van "nu kan er een pup bij". Want uiteindelijk is dat ook weer een tijdje kaka en pipi...
Om die reden dan misschien best als de kleine nog niet loopt, omdat die er dan niet kan inlopen/kruipen.

Die van ons was redelijk snel zindelijk, en dat was omdat ze in een goede kennel gekweekt is. Wist niet dat dat zo'n verschil kon uitmaken.

Heb je een bepaalde voorkeur van ras?

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 10 mar 2005, 09:56

Helokes,

da van die pamper hebben ze me gezegd dat ge de hond er eens aan moet laten snuffelen zodat hij de geur echt riekt. Ik zou de hond er nu ook niet mee laten spelen hoor!!! Heel uw huis vol, ge moet u da eens voorstellen!! Maar de geur van een volle pamper is wel veel indringender dan een doek die je bij de baby legt denk ik. Mijn voorkeur van ras?? Ik zie graag een redelijk grote hond, maar ik heb niet echt een grote voorkeur. Ik zie graag een rhodesian ridgeback, weimaraner, een dog (liefst een deense dog maar dat is zo groot als een kalf he!! We gaan nu ook niet overdrijven!!), herdershond... Er bestaan zoveel mooie honden. Maar mijn zus werkt in het asiel en ik denk dat we dan zullen uitkijken naar een puppy zodat we het nog volledig zelf kunnen opkweken!! En in het asiel heb je niet altijd zoveel keuze he?! Welk ras hebben jullie? En het is waar ge moogt nog zo een brave hond hebben, nooit alleen met uw kindje vertrouwen!! Ge weet nooit he?!

We hadden naar de gyn weer een video mee en er stond tot grote spijt en teleurstelling van ons weer niets op!! Ik ga het de volgende keer niet meer meenemen denk ik. Anders ben je teleurgesteld als je thuiskomt en er staat weer niets op. Het zou plezant geweest zijn voor later misschien nog eens naar te kijken, maar het belangrijkste is dat het kindje gezond is he!!
Ik mag 31 maart teruggaan. Dan ben ik 36 weken ver. Ik veronderstel dat het dan om de veertien dagen controle zal zijn?
Vroeger moest ik tussentijds op controle bij de huisarts, maar daar heeft ze nu niets van gezegd. Dat zal wel niet meer nodig zijn zeker? Binnen drie weken ga ik toch alweer op contrlole...
Ik begin vocht op te houden in mijn benen en voeten. En ik krijg telkens een rode uitlslag op mijn benen. Een allergie op mijn broeken denk ik?? Weet er iemand of je iets kan doen voor dat water ophouden tot het minimum te beperken?? Ik denk dat dat een beetje de reden van mijn gewicht is ook. Ik heb een mooie grote buik waar bijna alles vooraan zit en voor de rest ben ik nog niet teveel uitgezet, maar ik ben wel al veertien kilo zwaarder. De gyn zei dat dit geen probleem was. Het gemiddelde is tussen 15kg en 25kg zegt ze. Dat van max 12 kilo is dus niet reeël zegt ze. We zullen wel zien zeker? Ik kan er toch nietske aan veranderen he!!
Slukes he
Xxxx
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 10 mar 2005, 10:46

Dag dag dag,

wij hebben een airedale terrier, maar niet veel mensen kennen dit ras. Het is een echte teddybeer van uiterlijk, en van karakter ook een echt knuffeldier. Ik had graag een fox gehad, maar mijn man wou echt een grote hond omdat hij ook "nen beer van ne vent" is en zei: ziet ge me al gaan wandelen met zoiets klein? :lol:

Dus is het een airedale geworden, de grote bruine versie van een fox.
Ze komt uit Herne, daar is een hele grote en goede kennel van terriers en daar hebben we veel raad gekregen bij de keuze van ras.
We hebben maandenlang opzoekwerk gedaan om het voor ons goede ras te hebben, want teveel mensen kopen een dier op het zicht maar weten er dan niet mee om te gaan.
Eerst gingen we een berner sennen kopen maar de dierenarts heeft ons dat afgeraden omdat er tegenwoordig teveel inteelt gebeurt bij dat ras en dat er al veel honden karaktergestoord zijn.
Onze dierenarts heeft trouwens een ierse wolfshond, da's ook nogal een verschijning zenne!
Een deense dog is ook mijn favoriet maar is idd een "kalf" en we hebben nu wel een grote tuin maar denk dat zo'n beest graag een zeer grote loop heeft.

Zie ons nu bezig, over de woefkes!

Ik ben op controle geweest op 33 weken, dan op 37 weken en nu morgen ben ik 38 en 3 dagen
Tussen de 33 en 37 moest ik in principe naar de HA maar :oops: heb dat niet gedaan. Omdat ik me goed voelde en omdat mijn HA toch enkel mijn bloeddruk neemt, en ik heb thuis ook een meter. Vond dat dus tijd en geldverspilling.

Mogelijk ligt het aan de hormoontjes maar ik ben de laatste week zo prikkelbaar als een cactus!
Alles moet vooruit gaan, kan niet veel meer verdragen, ...
Gisteren zijn we onze Nappy Wrapper gaan halen en ik kreeg hem niet rap genoeg naar mijn zin ineen, en nu staat hij daar in de kast te wachten op meer geduld.
En daarjuist ben ik iemand bij den beenhouwer uit de winkel gaan halen omdat ik niet van de parking kon. :lol: :lol:

Chance dat mijn ventje dus overdag gaat werken want ocharme hij moet 's avonds al genoeg verdragen!


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 10 mar 2005, 19:30

Hela,

Gaat het goed met de meiskes :)
Ik heb zoveel last van harde buiken, amai amai, moet maar recht komen uit de zetel en ik heb er al van!
Na dees week nog 5 weken pfffff het gaat gelijk nie meer vooruit!
Ik zou zoveel willen doen he, ik word er ambetant van!!!!
Ik moet volgende week op controle gaan bij de huisdokter maar die doet ook niets anders dan bloeddruk nemen!
Vraag mij eigenlijk ook af of ik wel zou gaan :roll:
Heb het zo lastig om in de auto te zitten, lig liever in mijn zetelke eigenlijk!!!
Och ja, ik zal wel zien hoe het is zeker volgende week!!

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 10 mar 2005, 19:46

Goh Isake laat u vooral niet leiden door mijn slechte voorbeeld. Want in tegenstelling tot jou voelde ik niks niks niks.
Dus vond ik het wat stom om daar in die periode vd griepepidemie tussen al die bacterien te gaan zitten wachten om zelf ziek te worden.
Maar mocht ik zo last hebben gehad van harde buiken zou ik wel gegaan zijn hoor.

Mijn harde buiken zijn nu recentelijk pas begonnen, ik bedoel dan qua frequentie. Meer en harder.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een hele harde buik en een wee?

Ben benieuwd naar morgen, consultatie, ben trouwens ook al niet meer zeker of ik de moeite nog ga doen om de video mee te nemen, na 2 blanco's...
Als je geen video mee hebt krijg je dan een foto?

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 10 mar 2005, 19:58

hela,

Tja, het verschil, da ik het mij zelf afvraag :-)
een wee doet veel pijn he, als de moment daar is dan weet je wel dat het een wee is hoor!
Heb al efkes last van harde buikjes hoor maar nu wordt het toch meer en meer en nu ook 's avonds als ik in de zetel lig!
Morgen mag jij terug :)
tja, die video, mijn laatste stond er ook niets op :(
Normaal krijg je drie echo's he, denk nie dat de video iets te zien heeft met een echo krijgen of niet hoor!
Hoelang is het nog voor u eigenlijk?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 mar 2005, 21:24

Ellentje schreef:...
Wat is eigenlijk het verschil tussen een hele harde buik en een wee?
...
Ik kan daar maar 1 ding op antwoorden, als het een wee is, dan weet je het gewoon. Ik had ook een enorme schrik dat ik te vroeg zou binnen gaan, want mijn oudste zus is bij elk van haar (3) zwangerschappen een paar keer te vroeg binnen gegaan.. Maar ik kreeg weeën en ik wist gewoon dat het serieuze waren..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 08:38

Ha ok, dus wat ik heb zullen pijnlijke harde buiken zijn.

En nog iets, als je 's avonds op consultatie gaat, is er dan ook nog een vroedvrouw? En zo nee, doet de gyn dan alle controles (bloeddruk gewicht urine) ?
't Is de eerste keer dat ik om 18u moet gaan, meestal ga ik vroeg in de morgen.

Aanstaande dinsdag zal ik 39 weken zijn, benieuwd of ik het haal. Zelf denk ik dat het niet zooo lang meer gaat duren, want ik voel nu véél meer dan pakweg 2 weken geleden, alsof alles zich aan het klaarmaken is. Dus misschien volgende week....

Begin wel last te krijgen van het gewicht. Vannacht stond ik op en ik dacht dat ik zou voorover vallen :lol:
Ben de laatste tijd wel veel bijgekomen, denk wel dat dit gewoon vocht is.
Zal zo'n 16kg bij zijn nu, is niet overmatig veel maar toch ligt dat gevoelig bij de dames hé :lol:

Ciao!

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 11 mar 2005, 09:11

Helokidokie,

vanaf wanneer hebben jullie last gekregen van die harde buiken? Ik heb er nog nooit iets van gevoeld en ik weet niet of dit dan wel goed is of niet? T'is misschien nog wat vroeg he? Niet dat ik uitkijk naar de pijn of zo zulle, zeker niet!! Ik ben eigenlijk al zeg ik het zelf een trunteke op gebied van pijn. Ik heb nog nooit echt enorm veel pijn gehad. Ik hoop dat ik het een beetje kan verdragen. Want ik zou het liefdste zonder epidurale bevallen. Maar da moet je voelen op de moment zelf he. Wat is jullie ervaring hiermee??
Als je zo laat naar de gyn gaat is de vroedvrouw er nog. Het was bij ons vorige keer na zes uur tegen dat we aan de beurt waren en de vroedvrouw heeft nog alle controles gedaan die ze gewoonlijk doet!
Ik vraag me af of zij enkel de consultaties doen of zouden zij meehelpen tijdens de bevallingen ook?
Is er al iemand naar die info-avond over borstvoeding geweest? Ik volg die lessen in de kliniek, maar zou evt nog eens extra naar die avond gaan als het leerzaam zou zijn...
Hou jullie allemaal goed en tot binnenkort.
Liefs
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 09:22

milde harde buiken zonder veel gevoel heb ik al van week 22 of zo denk ik, maar niet zoveel. Sinds de vorige consultatie op 37 weken heb ik wel meer harde buiken en ook zwaardere, volgens mij komt dit door het inwendig onderzoek want dat was de eerste keer.
Ben nu benieuwd naar vanavond, als ze weer gaat "kijken" wat ik dan van gevolgen ga hebben!
Die vroedvrouw die wij altijd hebben (bruin haar, niet te groot, brilleke) die staat enkel daar, want als ik iets vroeg over de materniteit dan wist ze dat niet.
Heb trouwens gezien op de materniteit dat er daar ook een vroedman rondloopt!

Zelf ga ik flessenvoeding geven dus aan de les BV heb ik niet veel gehad. Maar eigenlijk is er daar niks gezegd geweest wat ik sowieso nog niet wist.
Persoonlijk vond ik dat de minst interessante les, bij alle andere had ik altijd wel iets bijgeleerd. Ha jawel, dat je moedermelk ook kan invriezen, dat wist ik niet!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 09:22

Nog een weekske te gaan zeg, hoe plezant!!!!
:lol:
Over u gewicht moet je u toch nie druk maken he!!! Da komt allemaal wel terug goed achteraf hoor Ellentje!!

Trui, ik had nu al heel vroeg last van harde buiken maar ik denk dat het heeft te maken omdat het nu mijn tweede kindje is, bij mijn eerste heb ik daar ook geen last van gehad hoor!
En op de pijn moet je nie denken he, je zal van jezelf verschieten wat je kan verdragen hoor!!!
Ik had bij mijn eerste kindje ook zoveel schrik hoor, maar da is toch goed meegevallen, ik ben onder water bevallen en da maakte de pijn heel draaglijker!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 09:36

Ellentje schreef: Heb trouwens gezien op de materniteit dat er daar ook een vroedman rondloopt!

Zelf ga ik flessenvoeding geven dus aan de les BV heb ik niet veel gehad. Maar eigenlijk is er daar niks gezegd geweest wat ik sowieso nog niet wist.
Persoonlijk vond ik dat de minst interessante les, bij alle andere had ik altijd wel iets bijgeleerd. Ha jawel, dat je moedermelk ook kan invriezen, dat wist ik niet!
Over de vroedman gesproken, da is Paul, zo ne lieven en ne zachte mens hoor, als die u komt verzorgen, dan is't inorde zulle :D echt waar, die is veel zachter dan de vrouwen eigenlijk!
Bij mijn eerste bevalling wist ik da nie en was ik geschrokken dat hij binnen kwam voor de spoeling te doen hihi, ik dacht :shock: wa krijgen we nu, maar miljaar, het was het beste ook, het water was zalig, buiten bij de vroedvrouwen, die kijken nie zo nauw he :) :wink:

Als ik binnen ben geweest met mijn niercrisis heeft hij ons opgevangen en alles gedaan, infus, spuitjes, alles, ooo en hij was toch zo nerveus omdat ik het nie kon houden van de pijn, hij liep zichzelf voorbij, hij wou de pijn zo vlug mogelijk laten verdwijnen, heb gene second moeten wacht, maar mag van de vroedvrouwen ook nie klagen hoor, ze zijn daar allemaal heel lief ze, just de hoofdverpleester brrrrrrrr, van die krijg ik rillingen!!!!!
Alle, het zijn er twee, kan hun namen nie maar de hoofdverpleester is zo een oudere, van die heb ik wel schrik :roll: en haar vervangster is een jongen en da is ook een ferm goeie hoor!! Ja, ik heb geen schrik gelijk de vorige keer voor de bevalling!!!! Ik weet dat we in goeie handen zijn daar!!!

Die lessen over bv, tja, ik ben bij de eerte keer naar alles geweest, nu ben ik naar niets geweest eigenlijk, dus ik weet niet wat er al dan niet veranderd is buiten vijf jaar geleden!
Maar als je bv wil geven, dan helpen ze u hoor, ge staat er in Zottegem echt niet alleen voor!
Maar ik zou zeggen, als je dat voor uzelf wil dan moet je da volgen maar als je niet naar de lessen gaat, ge moet geen schrik hebben, het zal ook wel gaan hoor om bv te geven!!! Ik vond het allesinds zaaaaaalig!!!!
Ook van kind en gezin krijg je boekjes met uitleg dus maak u geen zorgen hoor en wij zijn hier ook nog he, op het forum mag je alles vragen, er is hier altijd iemand die raad en antwoord heeft :)
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 11 mar 2005, 09:53

Dat van die vroedman, waarover Isa het heeft, daar ben ik ook volledig mee akkoord hoor.
Ik had die ook heel graag. Is echt ne zachten. :lol:
In't begin stond ik daar ook wat twijfelachtig tegenover, want zeg nu zelf: als ge moet gespoeld worden door ne man :?: .
Maar idd hij kent er iets van.

Toen ik de eerste keer in 't ziekenhuis was van onze Joran wou ik BV geven, en het lukte niet echt. En toen heeft hij mij eigenlijk ook het meeste geholpen.

Dus, over de vroedman niets dan lof :lol: .

Groetjes, en aan jullie allemaal een pracht van een bevalling en een pracht van een baby gewenst, hé.

Vanessa.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 10:06

tja de pijn da's nog zoiets hé... Ik ben er vrij zeker van dat ik nog nooit van mijn leven zoveel pijn zal gehad hebben, dus kijk ik er ook niet echt naar uit. Omdat ik een nogal kleinzerig kantje heb...
Vandaar mijn voorkeur voor het bad, maar ja, als blijkt op de moment dat het niet kan...
Maar ja we staan ervoor en we moeten erdoor hé!

En ik kijk natuurlijk wel uit naar mijn dochter!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 10:46

Ne keer da je u dochterke vast zal hebben he, zal je alle pijn vergeten zijn!!!!
Da komt allemaal goed en da zal wel meevallen, dat is nu omdat je niet weet wat u staat te wachten he!!!
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 11 mar 2005, 11:25

Ellentje


Een harde buik zegt het zelf..
Je buik word presies grooter en gewoon hard.
Het is vervelend...
Maar niet pijnlijk...
Een wee is als een vloed van pijn die door je trekt, meestal krampen
in het onderste van je buik (net als maandstonden, maar erger)
Dan trekt die weer weg.
Dat is het verschil.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 13:17

janewaye schreef:Ellentje


Een harde buik zegt het zelf..
Je buik word presies grooter en gewoon hard.
Het is vervelend...
Maar niet pijnlijk...
Een wee is als een vloed van pijn die door je trekt, meestal krampen
in het onderste van je buik (net als maandstonden, maar erger)
Dan trekt die weer weg.
Dat is het verschil.
Niet pijnlijk? Bij mij wel hoor!!
In vergelijking met een wee mss niet he maar ik kan u verzekeren dat ik ook al pijn heb doorstaan hoor door harde buiken!!!!
Na de operatie, als ze de stent hadden geplaatst had ik ook harde buiken, door de pijn van de crisis en door de verdoving, toen hebben ze mij ook een baxter gegeven voor nie erger te worden maar had ook pijn hoor dan!

Nu krijg ik regelmatig last van steken onderaan, vanbinnen dan, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen hoor maar ik denk dat da indaalvoorweeën zijn ofzo.... Zou da kunnen? Is da normaal? Soms is da echt pijnlijk wel hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 13:39

ik heb die steken ook! Zal het vanavond eens vragen!

Gast

Bericht door Gast » 11 mar 2005, 16:03

He meisjes,

Ik kan gewoon niet volgen met al dat geschrijf :D
Hahaha heb wel al wat gelachen over vroedvrouwen ... Tja die Paul is echt ne zachte hoor!
Er is er maar 1 waar ik niet van moest weten tijdens mijn verblijf, en blijkbaar ben ik niet de enige die daarover te klagen heeft, ben nog al vrouwen tegen gekomen die het meteen over haar hadden! En nu Isake :o
Die oudere hé !!! gelukkig is die maar éne dag bij me op de kamer gekomen !!! Dat mens maakte mij ZO nerveus tijdens de borstvoeding, die deed me houdingen aannemen waarvan ik voelde dat dat niet lukte, en ze bleef er maar op staan kijken. Mijn dochtertje dronk heel weinig, nam maar traag toe in gewicht, echt zo'n ouwe trees.

De vroedvrouwen (bij mij steeds al carine geweest) die helpt niet tijdens bevallingen. Zij werkt enkel tijdens de consultaties met de gyn.

Ellen,
Een wee zal je wel kunnen onderscheiden van een harde buik hoor :)

Hoop ook zelf terug onder water te kunnen bevallen. Ben benieuwd.


Groetjes allemaal

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 11 mar 2005, 16:24

Ik had net een hele tekst geschreven en die was ineens weg. Dju, nu moet ik weer opnieuw beginnen!!
Ik heb die steken ook!! Ik had dit gevraagd aan de vroedvrouw en zij zei dat het waarschijnlijk was omdat ons kindje aan het indalen was. Dat er dus meer druk op zit. Ik heb er het meeste last van als ik een tijdje rondloop!
Als je BV geeft in de kliniek zeggen de verpleegsters dan tegen het bezoek om even buiten te gaan? Of moet je dat zelf vragen als je dit wil? Nie da ik preuts ben, maar bij sommige mensen heb ik toch liever niet dat ze d'er op zouden zitten kijken. Je bent dan sowieso al wat onzeker en als er dan iemand op u zit te kijken die je niet zo graag hebt of zo... En ik denk dat ik dat zelf niet zou durven zeggen...
Ik zou ook het liefste onder water bevallen. Ik denk dat het voor de pijn ook beter is, je kan je meer ontspannen door de warmte denk ik. Alle, da hoop ik tenminste...! Naar het schijnt mag en kan je niet altijd onder water bevallen. Ik weet wel niet wanneer wel en niet?
Blijkbaar doet niet iedereen op het zelfde moment een inwendig onderzoek? Ik heb er al een gehad op 28 weken. Beter te vroeg dan te laat zeker? Vorige keer was het wel een beetje pijnlijk. Ik denk dat ze meer of dieper moest voelen om te zien hoe het met de baarmoederhals was? Alle, ik ga mijn tekstje maar posten want mijn computer doet raar en ik heb geen goesting om nog eens te herbeginnen.
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 17:03

nog een uurtje!!! Begin al wat nerveus te worden!
Dat inwendig onderzoek was bij mij ook niet zo fijn, maar ja hoe kan ze het anders weten hé :lol:
Was ook vrij diep, en mijn man zat er dan op te kijken :roll:
Voelde mij effe zo een koe die ze onderzoeken hihi!

In die zin vind ik dat de band met mijn man intenser geworden is, nu hij zo meegaat op die onderzoeken en zo, 't is zo echt van "totaal geen geheimen voor elkaar". Ben blij dat ik zo'n lieve man heb want ik kan me voorstellen dat er andere zijn. 't Is gewoon mijn allerbeste vriend en samen met hem kan ik de hele wereld aan!

Allé, ik ga me iets luchtigers aantrekken want heb het daar altijd nogal warm, boke eten en dan zijn we weg!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 17:23

ik het vorige week dinsdag een eerste inwendig onderzoek gehad en moet zeggen dat het geen pijn deed, heb bij Waterschoot eigenlijk nog nooit pijn gehad! Ook nie bij mijn eerste zwangerschap, zelfs nie bij het plaatsen van mijn spiraaltje, ik wist zelfs nie dat ze al gedaan had als ze zei ' voila ' :lol: just bij het wegnemen, da was efkes nie plezant, het zat een beetje vergroeit en da was efkes :shock: maar al bij al is da toch meegevallen!!

Ik heb ook zo een lieve man, hij is ook altijd al mee geweest!
Mijn vorige keer heeft mijn ex nooit mee geweest, was altijd mijn mama, ik had eigenlijk nog gehoopt dat mij ma bij de bevalling zou geweest zijn, tja, wa wil je :?
Maar nu... amai, groot verschil hoor, met mijn man kan ik ook de hele wereld aan hoor nu!!! We hebben samen al veel doorstaan, hoop echt dat hij bij de bevalling gaat zijn, tja als het in de week is, hij zit in Brussel dan en hij gaat met de auto werken en het verkeer zit ook nie altijd mee!!!
Hij heeft ook wel schrik hoor, denk dat hij zou wenen hoor moest hij er nie bij zijn en ikke ook :oops:

Alle, we zien wel, hopelijk is hij thuis als het begint!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 11 mar 2005, 20:54

Bon, hier ben ik dan. Weer met een lege video. PURE SABOTAGE !!! :evil:
Maar goed, ons meiske is ok, en heeft nog veel zwemwater dus zou het mogelijk nog niet voor direct zijn.
Bloeddruk stond weer megahoog, dus moest weer naar de materniteit voor daar bloeddruk te meten.
Keymeulen zei wel dat het mogelijk aan hun meter ligt (want die band is wat te klein voor mijn struise armen...)
En zoals gedacht staat die op de materniteit dan wél weer goed.

Normaal gezien ontvangt ze de vrijdag geen zwangeren, dus was er ook geen vroedvrouw. Urine en gewicht werden nagekeken op secretariaat.

Inwendig onderzoek deed weer niet echt deugd, heb 1cm opening uitwendig maar inwendig nog niet. Bij dat onderzoek naar "inwendig" was ze zodanig aan het duwen dat het leek alsof ze tegen mijn maag zat :lol:

Volgende week moet ik terug 2x aan de monitor en dan de 22/03 (40weken!) op consult.

We zijn er weer vanaf!

Gast

Bericht door Gast » 11 mar 2005, 23:27

Ellentje,
't zal niet lang meer duren hoor! Ik ben de eerste keer bevallen 1 dag voor de uitgerekende.

Trui,
Wat betreft de BV. Je ma de verpleegsters altijd vragen of op voorhand zeggen om bezoek weg te sturen tijdens BV, zij spelen de boemannen wel, echt! En je hebt ook altijd zo'n deurhangertje waar er op staat dat baby aan 't eten is & bezoek wat moet wachten. Ik "probeerde" er steeds voor te zorgen dat d ebaby gegeten had vooraleer er bezoek kwam, op de kaartjes vermelde ik ook niet de doorlopende bezoekuren maar iets van 14.00 - 16.30 & 18.00 - 20.00 ofzo, weet niet goed meer. Zo had ik toch een pauze tussen in. Heb niet zoveel last gehad van probleem borstvoeding & bezoek. Had in het begin dan ook aan een zijde een teplehoedje nodig, vond het echt prutswerk met anderen in het bijzijn ... :roll:
Maar na verloop van tijd ging die ene kant ook vanzelf zonder hulpmiddeltjes.

Inwendig onderzoek bij Waterschoot gehad, eerste keer op 28 weken, nog nooit last of zeer van gehad.

Groetjes, daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 mar 2005, 09:01

Heydieho!

seg, die mannelijke gynaecologen, ik heb nu al ne redelijke jongen gezien en nen ouden met grijs haar; wie is wie?

En maar aftellen, morgen 39 weken!!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 14 mar 2005, 09:12

die redelijke jongen is Mulier , die oudere met grijs haar is De Maesschalck

Amai zeg nog maar een weekske nie meer, da is tof he, ik kijk er ook ongelooflijk naar uit hoor, vandaag zijn we 35 weekskes ver, nog 5 te gaan :-)
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 mar 2005, 09:42

HA! dan had ik gelijk, mijn man had omgekeerd gegokt!
Diene de maesschalck is precies maar ne raren, toen ik eens zat te wachten voor monitor slofte die daar zo een paar keer voorbij, precies of hij had in zijn broek gedaan :lol:

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 14 mar 2005, 10:28

Ik vind da ook ne rare vent, zou hem nie graag hebben als gyn!!!
Mulier die valt goed mee hoor, hij heeft mijn vorige bevalling gedaan en ik was heel content van hem eigenlijk, hij kan wel nie lachen, tis nogal ne serieuzen zulle :-)
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”