Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 23 apr 2005, 20:58

Hey Isake,

Blij dat je terug bent.

Dikke proficiet aan Marina en Trui, en aan de papa's ook natuurlijk hé.

Groetjes;


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 apr 2005, 21:05

Ellentje schreef:PROFICIAT !!!!!

Goh ik krijg de tranen in mijn ogen als ik je berichtje lees, dat prille baby-gevoel, zalig toch hé...

Je was zeker blij onder water te kunnen bevallen? Wie was je vroedvrouw?

Maar zo jammer seg van die scheur, is dat iets wat regelmatig voorkomt?
Hoe is Keymeulen meegevallen?

En wat zegt de grote broer van de nieuwe "indringer" :lol: ?

Geniet nog maar van je kleine ukje!

Dikke kussen!
Ja, dat prille baby-gevoel is idd zaaaaaaalig!!!!
En ik was dol blij dat ik onder water ben bevallen!
De naam van de vroedvrouw ben ik effe kwijt, het was zo een heeeeel zachte en ze heeft zwart haar, carré geknipt!
Keymeulen is ook goed meegevallen hoor, ze heeft echt vlug ingegrepen en ben er blij om!!!
Tis ook dankzij Polleke, hij was er vlug bij en heeft vlug gebeld naar Waterschoot omdat hij het echt niet vertrouwde!
Of het veel voorkomt dat weet ik nie en Waterschoot kon er ook nie echt een antwoord op geven, ik had blijkbaar het ongeluk om het tegen te komen :roll:
Grote broer die moet wennen he aan zijn zusje maar hij ziet ze graag, hij zegt dat het een lieveke is en ze is zo zacht :)
Nu ligt ze op papa's buik te slapen en ze vinden het alle twee zalig :) !!!

Hoe gaat het met jullie?
Ik heb hier veel te lezen heb ik gezien :lol:
Het zal effe duren eer is helemaal terug bij ben...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 apr 2005, 21:14

Van ons ook een dikke proficiat voor Trui en Marina!!
En hopelijk is het bij hen ook zo vlog verlopen!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 21:16

die vroedvrouw, kan dat Hilde zijn?
die gaf onze GVO-lessen

de vroedvrouw waar ik mee bevallen ben lag mij niet zo, die was zo kort van antwoorden en die zei niet wat ik wou horen (allé, ik bedoel als ge iets zegt zijn er verschillende manieren waarop ge dat kunt zeggen)
Maar ja, op dat moment is da niet belangrijk hé
Weet ook nu effe haar naam niet

Ja de Paul, da's toch een geval apart, zo zouden er nog mogen zijn! Als ik daar lag zat hij in de avondshift, dus veel heb ik die niet gezien maar da's zo een heel geduldigen hé, zo ne rustige mens. En zo bezorgd!!

Als ik bevallen was moest ik dus bellen om voor het eerst naar toilet te gaan, en nadien zei hij "ik zou toch graag hebben dat ge voor den tweede keer ook belt voor de zekerheid".
En dan had ik geplast, en wou ik me afvegen zoals "er niks gebeurd was" :lol: en hij zo "pas op voorzichtig zijn, niet te hard vegen" terwijl ik zoiets had van "niks aan de hand"
En dan die ijscompressen, om de haverklap stond hij daar mee, en dan ook voor mijn temperatuur te meten, omdat ik observatie was, terwijl ik me echt zeer goed voelde :lol:
Maar wel leuk om zo "bemoederd" te worden !!!!!

Spannend nu, die eerste nacht!!!!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 22:03

Efjes testen voor het balkje!!


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 24 apr 2005, 00:09

Ellentje schreef:die vroedvrouw, kan dat Hilde zijn?
die gaf onze GVO-lessen

Nee da was geen Hilde!
Het was echt zo een heel zachte, en ze heeft zo een heel geruststellende stem!!!
Die Hilde, hoe ziet die eruit?
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 apr 2005, 09:23

Hilde donker haar carré :D

Liesbeth misschien?

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 24 apr 2005, 09:45

Ja die is het Liesbeth!!!!!!!!!!!!!
Pracht meid!!!!
Ben super blij dat ik haar had, ze heeft mij super geholpen!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 24 apr 2005, 10:55

Ja ik heb paul al 2 keer gehad voor mijn monitor en 't is wel ne goeien hé. Altijd heel bezorgd. Vorige week toen met die eiwitten die ik had en u van de week ook omdat hij vond dat de hartslag van de baby niet 100 % goed was. Ik was wel de eerste keer in de lach geschoten toen hij zei, "Ik ben Paul en ik ben vroedvrouw" vond dat zo raar klinken.

Gast

Bericht door Gast » 24 apr 2005, 23:29

He allemaal,

Moet weer veel bijlezen zo te zien.
Isake, van harte proficiat, moet ook jouw verhaal nog nalezen. Hopelijk alles goed verlopen, en alles goed met jullie allen!
Ik ben van ons dochtertje bevallen met vroedvrouw Liesbeth. Idd, 't was een hele vriendelijke. Had eerst een zekere Ann, ook een hele lieve maar haar shift zat erop en werd dus overgenomen door Liesbeth. Herinner me dat ik op dat moment niet zo blij mee was :lol: , vliezen waren gebroken, was aan het wachten op het vullen van dat bad, ze babbelden tesamen (over mij maar dat kon me geen moer schelen ... :roll: , ik wou gewoon snel in bad) Die Ann is ndaien ook nog wel vaak naar de baby & mij komen kijken.

Allé ga wat lezen, slapen en tegen woensdag heb ik meer tijd.
Vandaag naar de Floralieën geweest. Lukte echt niet om te slenteren, heb me dus in rolstoel laten rijden :P

Slaapwel allemaal.


Oh ja, eerst en vooral ook nog dikke proficiat voor jullie Marina. Toch een behoorlijk geboortegewicht he om te vroeg te zijn geboren. Geniet maar.

Groetjes

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 apr 2005, 09:08

Mag ik tussen alle babyvreugde ook nog eens mijn traantjes uitstorten...

Ik ben zo, zo moe... 't is eigenlijk niet meer "moe" dat ik ben maar gewoon stikkappot... Het stadium van constant wenen ben ik al voorbij, nu ben ik gewoon verdoofd.
Ik eet bijna niet, ik drink veel te weinig en heb zin om me in een bolletje te rollen en in een hoekske te gaan liggen.

Gisteren zijn we gaan eten, mijn man en ik, maar ik heb er totaal niks aan gehad. Ik was zodanig moe dat ik daar halfdraaierig zat en constant zat te gapen. We moesten dan ook nog eens zo lang wachten, allé, 't was in orde...

Als we thuisgekomen zijn ben ik in mijn bed gekropen voor de rest van de middag.

Vannacht weer niet veel geslapen, weet niet hoe dit moet verdergaan.
Ik kan niet buiten want in deze toestand ben ik een gevaar op de baan.
Maar ik moet elke dag om eten geraken, en hier op de buiten doe je dat niet te voet...
Dus wat doe je dan, brol eten, en een snelle hap, terwijl ik zo eens zin heb in "gewoon" eten, groenten, fruit, maar het komt natuurlijk niet vanzelf op tafel.
Gewoon al om charcuterie gaan is een hele opdracht, één die meestal niet doorgaat.

't Is niet meer leven, maar overleven. 'k Weet echt niet hoe dit verder moet.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 apr 2005, 09:15

Hey Ellentje,

Hoe komt het dat je zo moe bent? Slaapt Eva slecht, geef je bv en moet jij altijd op voor haar of ben je gewoon te moe om te slapen? Moet je misschien je bloed eens laten controleren (bepaalde tekorten)? Als ik jou was, ik zou er niet mee blijven lopen.. Je zegt het zelf dat je een gevaar bent..
Kan je je (schoon)moeder niet inschakelen om te winkelen voor jou? Al is het maar enkele keren?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 apr 2005, 09:29

't ligt aan de baby... Tja het is nu eenmaal een baby hé... ze eet om 22u dan om 2u en om 6u, weliswaar flesjes maar ja...
dus als ik ga slapen om 22u30 dan slaap ik een uur of 3 en dan ben ik wakker
na de tweede voeding dan weer een uur of 3 slapen
en dan om 8u staat mijn man op en ben ik weer wakker

Mijn lieve man staat altijd wel op maar ik ben toch ook telkens wakker en sta dan ook vaak zelf op want ik krijg ze sneller weer rustig, bij mijn man duurt het langer voor ze weer in slaap valt

En ik verwijt het hem niet maar soms weent ze en weet hij niet goed waarom, 't zal mijn instinct zijn zeker, maar ik weet het dan wel.

En ik weet niet hoe het verder moet, maar het MOET nu eenmaal verder, ik heb geen keuze, ik ga verder op automatische piloot. 't Zal wel beteren zeker als ze begint door te slapen...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 apr 2005, 09:38

Maar als je wacht tot ze doorslaapt, kan je wel eens bedrogen uitkomen! Ik wil je niet ontmoedigen, maar Karsten slaapt nog altijd niet door (5 maand en half). Hij heeft het een paar keer gedaan toen we met groentenpap zijn begonnen, maar is er al lang weer mee opgehouden :( ! Ik moet wel zeggen dat het went op den duur!
Als ik me niet vergis, is Eva jullie eerste kindje hé.. Misschien kan je overdag gelijk met haar slapen? Laat het huishouden voor wat het is en profiteer van haar dutjes om ook wat slaap in te halen..
En ik weet dat het moeilijk is (zóóó herkenbaar :wink: ), maar laat je man Eva ook maar troosten, ook al duurt het iets langer. Zo leren zij elkaar beter kennen en leert je man haar gehuil herkennen. Maar dat moet jij ook leren, je kleine schat aan de zorgen van iemand anders overlaten (ook al is het je man) als je zelf in de buurt bent!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 25 apr 2005, 09:45

Hey Ellentje,

Elke mama maakt zulke moeilijke vermoeiende periodes wel es mee hoor.
Dat betert echt wel.
En idd, zoals Dagmar zegt, als je echt te moe bent overdag, laat het huishouden dan efkes voor wat het is, en probeer tijdens Eva haar dutjes ook wat bij te rusten.
Ik weet het, het is niet altijd evident (spreek uit ondervinding), maar als het echt niet anders kan, kan je je slaap toch best overdag es bijhalen.

Het is nu echt nog maar een begin, maar het went echt wel hoor.
Onze jongste heeft ook een tijdje doorgeslapen, maar de laatste dagen is hij ook weer altijd 's nachts eens wakker om te drinken.
En is hij het niet, dan is het wel eens één van de andere twee die 's nachts wakker wordt (om te plassen, of gewoon voor ne zoen :lol: , of tutje kwijt). Op den duur wordt dat echt routine, en je zal wel zien, ook bij jou komt dat goed hoor.
In 't begin bij je eerste kindje, moet je zo in alles nog een beetje je draai vinden hé.
We hebben er allemaal voor gestaan, meid.
Je staat er voor, en je moet er door.
Maar je zal zien, binnen enkele weken of maanden zal dat allemaal wel beter worden.

Groetjes, en veel sterkte.

Vanessa.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 apr 2005, 10:29

overdag slaapt ze weinig. Er is een tijd geweest dat ze heel aanhankelijk was en ik ze overal moest dragen en heb toen geinformeerd voor een draagdoek. Maar dan is het een paar dagen beter geweest, sliep ze in haar wieg of viel ze in slaap in haar park onder haar mobiel, dus heb ik zo'n draagdoek niet gekocht.
Nu begint haar aanhankelijke periode precies opnieuw.

En ik vind dat wel leuk hoor, als dat kleine wondertje met haar gekke bekken mama zo nodig heeft, geef toe daar leeft een moeder toch voor...

Ook heeft ze wat last van haar maagske, dus mogen we ze niet te snel neerleggen of ze geeft over, of ze hikt.
De kinderarts had gezegd dat het beter is om het zo op te lossen (haar veel pakken) ipv over te gaan op medicatie.
Overdag gaat dat nog wel maar 's nachts valt dat wel's tegen...

Gelukkig heb ik dit forum nog waar ik dingen kwijt kan, die ik niet gezegd krijg.

Gast

Bericht door Gast » 25 apr 2005, 11:15

He Ellentje toch ...

Ik wou dat ik je helpen kon maar ik kan alleen maar beamen wat Dagmar & Vanessa hier reeds hebben neergeschreven. Ik snap je helemaal hoor, heb dat ook meegemaakt en weet je zelfs na 2 jaar zijn er nog nachten met tussenpozen. (Fantasie, verwerken van dagelijkse gebeurtenissen, wat ziekerig zijn ...) En binnenkort staan we er weer voor.
Kan je idd je (schoon)moeder of andere familie eens niet op boodschappen uitsturen? Dat je vanalles in huis hebt? Onze diepvriezer probeer ik te vullen wanneer ik kan, ook met vlees, vis, soms zelfs diepvriesgroenten ipv verse .... in bepaalde winkel Col ... hebben ze echt wel goede diepvriesgroenten van Ringis, zijn zakken van een kilo. Rode kool & appeltjes, spruitjes, prei in room... Neem het 's morgends uit, schel wat patatjes (vlees eten wij niet dagelijks). En 't is zo klaar.
Wanneer je dan iets gegeten hebt dat je smaakt kan je er weer beter tegenaan. En neem eva anders eens bij jou in bed overdag voor haar dutje? Misschien slaapt ze wat langer en kan jij zo ook langer slapen?
Bij ons is het thuis ne MESTHOOP :shock: maar ik hou me echt niet bezig met opruimen, ik heb slaap nodig en gebruik de tijd dat dochtertje slaapt om ook te slapen. Ze mogen denken wat ze willen van me maar wanneer ik niet voldoende gerust heb ben ik een vod :? en 't zal nog verergeren denk ik met de 2de erbij binnen 4 weekjes.
Ga raad vragen, praat erover met je huisarts, misschien kan familiehulp je helpen? Ook bij de mutualiteit eens langs gaan en vragen of er iemand kan komen helpen (die koken eventueel, passen even op Eva terwijl jij een dutje doet) maar kruip niet in een bolletje op je eentje hé :cry:

aurelie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 aug 2006, 08:18
Locatie:zottegem

nog 7 weken en ik moet bevallen .

Bericht door aurelie » 02 okt 2006, 13:29

hallo ik ben aurelie uit zottegem binnen 7 weken moet ik bevallen in het ziekenhuis van zottegem .maar ik heb inorme pijn in mijn liezen nu ik kan bijna niet meer stappen van de zeer die ik heb aan mijn liezen .bij het zitten doet het zelfs pijn :x wie kan me zeggen wat ik daar kan aan doen ? morgen moet ik weer naar de gynicoloog gaan bij ann mortier in het zieken huis van zottegem .zou mijn bevalling dan alligt in gang schieten of zo om dat ik zoveel pijn heb.
ik ben vrouw van 24jaar ik ben nu 33
weken zwanger

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 02 okt 2006, 22:28

Hey Aurelie,

Profitiat met je zwangerschap!!
Mss is het de druk van je babytje op je liezen?!
De laatste weken zijn natuurlijk het zwaarst he, hopelijk weet je morgen meer als je naar de gyn gaat en hopelijk is het niet erg!!!
Laat allesinds eens iets weten he meiske!!
Natuurlijk is't nie plezant he als je pijn hebt maar nog een beetje geduld en dan ga je weten voor wat het waard was!!
Ik heb enorm af gezien tijdens mijn zwangerschap en ik heb een schat van een dochtertje :lol:
Maar tis natuurlijk allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan he :!:
Hou u ondertussen toch maar kalm hoor da kan nooit kwaad!!

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 02 okt 2006, 22:28

Hey Aurelie,

Profitiat met je zwangerschap!!
Mss is het de druk van je babytje op je liezen?!
De laatste weken zijn natuurlijk het zwaarst he, hopelijk weet je morgen meer als je naar de gyn gaat en hopelijk is het niet erg!!!
Laat allesinds eens iets weten he meiske!!
Natuurlijk is't nie plezant he als je pijn hebt maar nog een beetje geduld en dan ga je weten voor wat het waard was!!
Ik heb enorm af gezien tijdens mijn zwangerschap en ik heb een schat van een dochtertje :lol:
Maar tis natuurlijk allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan he :!:
Hou u ondertussen toch maar kalm hoor da kan nooit kwaad!!

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”