"Bullebak" in de klas

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten
"Bullebak" in de klas

Bericht door jodocus » 21 sep 2007, 10:10

In Dries zijn klas (speelklasje) zit een "bullebak" die alle kindjes slaat, dus Dries ook. Nu is Dries al sinds enkele dagen bang om naar zijn klasje te gaan en weent hij ook elke ochtend. Heb er met de juf overgesproken en zij zet die "bullebak" telkens in de hoek, maar blijkbaar zonder veel gevolg. Hoe kan ik dit best aanpakken? Kan toch moeilijk tegen Dries zeggen dat hij terug moet meppen? Hoe kan ik Dries leren om zich tegen dat "bullebakske" te wapenen? En vooral ervoor te zorgen dat hij terug graag naar school gaat?
groetjes

Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 21 sep 2007, 11:00

hier hebben we tjorven geleerd zijn armen vooruit te steken,en te roepen'stop,ik wil niet dat je me slaat'

ik zal nooit tegen mijn kinderen zeggen dat ze terug moeten slaan.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 21 sep 2007, 11:42

dat is een goed idee. Dat ga ik Dries ook proberen aan te leren. Ik had geen idee hoe ik dit moest aanpakken en zoals je zegt "terug slagen" is niet de oplossing.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 sep 2007, 18:58

oh da's idd een goed idee. Amai da's ook niet leuk he?! En da's toch echt om te zorgen dat die kinderen een trauma aan school krijgen.

Hopelijk eindigt het vlug!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 sep 2007, 20:08

idd terug slaan is geen oplossing....
hier heb ikniels ook geleerd dat hij 'verbaal' moet uitleggen dat kletsen, stampen, duwen, trekken ofzo niet mag
en dat hij het ZEKER NIET mag terugdoen!!

hij is deze maand ook al 2x met een volgekrabt gezichtje thuisgekomen
maar ja, dat hoort bij spelende kleuters zeker :lol:
en ik besef goed genoeg dat hij ook wel iets zal gedaan hebben....
om ruzie te maken ben je altijd met 2 hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 23 sep 2007, 10:59

Als dat jongetje iedereen slaat, dan zal hij dat geleerd hebben van zijn ouders en moeten de ouders dan niet worden aangepakt?!

De armen vooruitsteken en zeggen dat slaan niet mag is een correcte aanpak om geen geweld aan te leren bij je kind, maar als je kind nu die jongen eens een ferme mep geeft zal die jongen je kind ook nooit meer slaan....en heeft die zijn lesje geleerd. Maar misschien is deze aanpak nog wat te vroeg voor in de kleuterklas? Sorry als ik enkel mensen heb doen schrikken van dit voorstel hé, ik doe maar een voorstel... :roll: :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 sep 2007, 19:51

Ik denk niet dat terugslaan de juiste oplossing is, ik weet het zeker :lol:
Mijn 2 bengels kunnen er ook wat van en omdenduur zouden ze op de grond liggen ook....
Ik denk dat je dan in een "ik sla en krijg weer een slag terug" spelletje komt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 23 sep 2007, 21:45

Tja, moeilijk hé.
Zal voor die juf ook niet alles zijn.
Idd niet terug slaan, want dat wordt een lolleke zonder einde.

Die tip van handen vooruit en zeggen 'ik wil niet dat je me slaat' vind ik wel een goeie!
Die met ik onthouden. :wink:
Afbeelding


Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 24 sep 2007, 09:46

deze morgen huilde hij al toen we nog maar moesten vertrekken. Dries is nog niet sterk genoeg (fysisch en psysisch) om tegen zo iemand op te treden.
Het feit dat hij al huilt als hij Tiago ziet, is natuurlijk een teken voor Tiago dat onze Dries zwakker is hé.
Heb hem de truuk van de handen uitgelegd en thuis was hij heel stoer, maar zodra hij Tiago zag begon hij te wenen. Weet echt niet hoe ik Dries sterker moet maken.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 sep 2007, 09:50

jodocus schreef:deze morgen huilde hij al toen we nog maar moesten vertrekken. Dries is nog niet sterk genoeg (fysisch en psysisch) om tegen zo iemand op te treden.
Het feit dat hij al huilt als hij Tiago ziet, is natuurlijk een teken voor Tiago dat onze Dries zwakker is hé.
Heb hem de truuk van de handen uitgelegd en thuis was hij heel stoer, maar zodra hij Tiago zag begon hij te wenen. Weet echt niet hoe ik Dries sterker moet maken.
En als je nu samen met een klasvriendje van Dries afspreekt dat hij die truuk met de handen samen doet tegen die jongen? Dan moet hij het niet alleen doen en voelt hij zich gesteund door zijn vriendje ??
Afbeelding

Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 24 sep 2007, 09:52

is misschien een idee. Olivier is een goede vriend van hem. Hij kent hem al van bij de OM.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 sep 2007, 10:03

Ocharme toch, erg dat hij nu al met schrik naar 't school gaat.. :evil: Ik heb helaas de gouden tip ook niet.. Misschien zijn ouders er eens over aanspreken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 24 sep 2007, 10:42

ik denk dat dat één van de grote problemen is. Hij woont nog maar een paar maanden in Belgïe. Hij is van Portugal afkomstig en spreekt enkel Portugees. Ook thuis, mama en papa kunnen enkel portugees en een klein beetje engels
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 24 sep 2007, 11:40

Marijke schreef:Als dat jongetje iedereen slaat, dan zal hij dat geleerd hebben van zijn ouders en moeten de ouders dan niet worden aangepakt?!
Mijn jongste is ook geen makkelijk kind en durft ook wel eens te meppen.
Op school heeft hij het nog niet gedaan.
Bij de onthaalmoeder dierf hij dat wel eens te doen.
En thuis doet hij het naar zijn broer die 3,5 jaar ouder is.
Hij heeft dat nog NOOIT gezien van ons.
Dus zeker niet geleerd van ons.
Dus vanwaar hij het haalt weten we niet.
Ons aanpakken zou niet veel zin hebben.
Het is gewoon zijn karakter,en ik kan hem alleen maar bijsturen.
Wat nu al redelijk lukt.
Voor je dat maar denkt moet je ook nagaan hoe dat kind zijn karakter in elkaar zit.
En zoals ik al las is het geen kindje van hier,dus zullen het wel aanpassings problemen zijn ook.

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 24 sep 2007, 11:49

ja dat vermoed ik ook hoor, dat het aanpassingsproblemen zijn. Maar het moet aangepakt worden. Er mag geen enkel excuus gebruikt worden om slagen goed te keuren.
Langs de andere kant moet ik ook Dries sterker maken, want anders gaat hij nog veel wenen hé. Maar onze Dries is zo'n zacht lief manneke (een beetje te). Niet makkelijk, heb geen flauw idee hoe ik hem kan wapenen/sterker maken. Hij moet geen bullebak worden, maar mag ook geen seuteke worden.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 24 sep 2007, 12:00

Dat moet inderdaad aangepakt worden.
Onze Ronan is ook zo'n lief zacht manneke,eerder een doetje.
Heb hem ook al gezegd dat hij zich niet mag laten doen.
En als zijn kleine broer weer maar eens gaat slaan begint hij nu rond te lopen door de living,wat diene kleine snoodaard natuurlijk nog plezanter vind. :roll: :lol:
Ik zet onze Duncan in de hoek als hij zijn broer aanvalt.
En hij begint het te weten hoor,als ik het zie en ik loop naar hem zegt hij al dat hij braaf gaat zijn.
Dus snappen doet hij het wel.
Met slaan lost het niks op,je gaat het er niet uit slaan hoor.
Integendeel,ze worden dan nog agressiever denk ik.
Bij mijn zus haar zoontje was er ook een gastje dat altijd naar haar zoontje sloeg en beet.
Ze heeft dat ook gemeld bij de juf en de directie.
Die ouders waren er niet mee gediend dat hun kind de naam van bijter had.
Maar blijkbaar is dat probleem nu opgelost en doet die dat niet meer.
Hoe dan ook,ik hoop dat het vlug opgelost raakt.
Zodat je kindje weer zorgeloos naar school kan gaan.

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 sep 2007, 13:21

Hé ik wist ook niet dat het kindje niet van hier is, dat vergt natuurlijk een groot aanpassingsvermogen, maar misschien is er een ander vriendje bij betrekken toch geen slecht idee, samen sta je sterker.

En mijn uitleg over dat het aan de ouders ligt is een 'mogelijkheid', dat het aan het karakter ligt is voor mij moeilijk te geloven, het moet toch van ergens komen zoals een tekenfilm, andere jongens zien vechten....
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”