niet meer naar papa willen gaan...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)
niet meer naar papa willen gaan...

Bericht door G&F&S » 30 jul 2005, 13:18

Hey

Zoals mijn titel al doet vermoeden... Femke wil dus al 3 weken op rij niet meer naar haar vader gaan. Het was begonnen dat ze er ging slapen 3 weken terug, en vorige week ook. Normaal gaat ze ene keer per week naar hem, dus dat is een vast ritme dat erin zit. Af en toe gaat ze er ook slapen, maar 3 weken geleden is ze hysterisch vertrokken met hem...

Vorige week zei ze al op voorhand dat ze niet wou gaan, en ook aan de telefoon vroeg ze om naar huis te komen, niet bij hem in bad te moeten enz... Ze gaat er ook wekelijks in bad, kwestie van haar eventjes te laten aklimatiseren (heeft ze echt wel nodig) en haar toch nog op tijd in haar bed te kunnen leggen.

Binnen 2 weken gaat ze voor een hele week met hem (en z'n ouders) naar zee :cry: , en heb haar dat deze week gezegd, om haar toch al een beetje voor te bereiden, en ondanks dat ik er heel positief over deed en doe, wil ze niet gaan... En sinds ze het weet, slaapt ze terug slecht (net nu ze juist goed was beginnen slapen) heeft ze verlatingsangst, vooral 's nachts, en voor ze gaat slapen, ze wil gepakt worden, moet bij haar liggen, ze heeft 2 lichtjes in haar kamer, maar licht in gang moet aan.

Gisteren zei ze spontaan, zonder ook maar zelf over gesproken te hebben, dat ze vandaag niet naar hem wou gaan. Op de vraag van mij waarom dat niet, antwoord ze: "omdat ik niet wil", maar weer krijg ik er dus ook niet uit, en kan geen ja/nee vragen stellen, want dan leg ik haar antwoorden in de mond.

Ik weet dus ook niet, hoe ik haar kan laten zeggen waarom ze juist niet wil gaan, maar ik maak me wel een beetje zorgen erover. Ook al omdat ze er enorm verwend wordt en altijd haar zin krijgt (voel ik ook als ze terug thuis is)

Heeft iemand er ervaring in, om kindje aan papa toe te vertrouwen, en ook zo'n gedrag opgemerkt? Want ik zou graag weten of er echt iets is, waardoor ze niet meer wil gaan, ofdat het een fase is...

Als ze terug komt van bij hem, dan komt ze ook direct aan mijn benen hangen, wil gepakt worden, en hij mag haar zelf niet meer bekijken.

Toen hij haar deze morgen kwam halen, was ik achter haar aan het lopen (ze maakt er nogal een spelletje van om haar haren te laten kammen) en hij ging meedoen, maar hield haar ff in bedwang, maar dat is dus iets, dat ze van niemand verdraagd, dat ze wordt vastgepakt, of aangeraakt, als ze het niet wil.

Wie kan me helpen??

Alvast bedankt

G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 aug 2005, 22:49

Ik heb er geen ervaring voor, ik hoop dat iemand je kan helpen..

Maar ik zie bij Mila wel soortgelijk gedrag, de ene keer hangt ze heel fel aan mij en de andere keer aan Filip. Dus ook compleet met wenen, aanhankelijk zijn,... Ze schelen ook maar zo'n twee weekjes (Femke en Mila), dus misschien is het maar een fase waar ze door moet.. Of ik hoop het in ieder geval voor jullie!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 05 nov 2005, 11:32

Hoi,
mijn ouders zijn gescheiden en wij gingen om de 2 weken een weekendje naar onze vader. Tot ik een jaar of 13 was, hebben we ervoor gekozen om niet meer naar hem te gaan. Het was constant ruzie :roll: Ook is hij een alcoholist, heel agressief,...
En ook,
onze vader deed niets met ons. Hij nam ons mee naar zijn moeder, ging in de zetel liggen en sliep een hele dag.
Hij heeft nooit verstaan waarom we niet meer wilden komen... :roll:

Wat doet de papa van Femke met haar? Wat gaan ze zoal doen?

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 nov 2005, 11:08

Hey

Meestal gaat m'n ex op stap met Femke, want thuis blijven is iets dat hij niet kan... Femke kan ook niet zo goed tegen drukte dus heeft ze daar wel last van. Het is al wel gebeterd, want vroeger was het echt elke week en dan sliep ze 4 nachten slecht en was ze 5 dagen niet te genieten. Sinds hij dan af en toe ook eens gewoon thuis blijft is het wel beter.

Ik vind ook dat hij dat niet constant mag doen, want anders lijkt het alsof ik nooit leuke dingen met haar doe (is het grote nadeel van geen rijbewijs, hoewel ik bijna m'n examen ga doen)

Maar nu maak ze vooral een probleem als ze er moet gaan slapen, want ze heeft ze nog steeds een babybed en slaapt dan in zijn bed en een nachtlampje heeft hij volgens Femke ook niet...

Ach ja als ze wat ouder is zal het allemaal wel beteren, dan begrijpt ze ook wel beter waarom enzo...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 07 nov 2005, 11:25

Ja maar ik zou dat toch een beetje in d' oog houden, hoor.


G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 nov 2005, 11:31

Hey

Ik hou dat zeker in het oog ze, maar ik erger me gewoon aan dat hij nog steeds bij z'n ouders woont... Ze doen tegenwoodig zelfs tov hem achterbaks, zo hadden ze voor verlof naar Femke's school gebeld voor een gesprek bij de juf enzo

Toen hij er met z'n ouders over sprak, waren ze op teen getrapt omdat hij dat teweten was gekomen en sindsdien is het daar beeld zonder klank.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 07 nov 2005, 11:32

:roll:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 nov 2005, 11:54

idd ja :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 07 nov 2005, 13:26

Doet hij dan geen moeite om zijn eigen plek te vinden?
Misschien wilt Femke niet meer gaan door haar grootouders.
En waarom wilden zij in godsnaam een gesprek met de juf? Wat hebben die te bespreken wat de ouders niet mogen weten?!
Je moet er niet op antwoorden, hoor. Ik vraag het me gewoon af.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 nov 2005, 13:52

Hey

Hij gaat volgende week naar apartement kijken, hij is het daar precies beu... Maar ik vraag me af waarom die dat niet als volwassen mensen kunnen uitpraten...

Kan zijn dat het aan hen ligt hoor, en weet niet waarom ze dat wilden weten, voor meer info maar ik weet dat wel beter ze.
Als ze iets willen weten over Femke dan moeten ze dan aan mij vragen of aan m'n ex, maar niet achter de rug naar school bellen.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 07 nov 2005, 13:54

G&F schreef:Hey

Hij gaat volgende week naar apartement kijken, hij is het daar precies beu... Maar ik vraag me af waarom die dat niet als volwassen mensen kunnen uitpraten...


Sommige mensen, daar kan je niet mee praten :roll: Maar 't is goed dat hij toch moeite doet om "op zijn eigen benen" te staan

G&F schreef:Kan zijn dat het aan hen ligt hoor, en weet niet waarom ze dat wilden weten, voor meer info maar ik weet dat wel beter ze.
Als ze iets willen weten over Femke dan moeten ze dan aan mij vragen of aan m'n ex, maar niet achter de rug naar school bellen.

Doei
G&F
Dat vind ik er ook van, hoor! Seg, het is toch jullie kind, zeker? :shock:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 nov 2005, 14:12

Hey

Ja het is idd ons kind, en wij zijn wel volwassen genoeg (hoewel dat bij hem iets langer heeft geduurd :wink: ) om veel samen te bespreken en we komen nog wel redelijk goed overeen...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 nov 2005, 10:11

Da's het voornaamste, he? Hier is dat ook. We hebben onze wrijvingen maar we kunnen toch nog praten.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 08 nov 2005, 14:22

Zijn jullie dan ook uit elkaar?

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 09 nov 2005, 09:52

Ja, al een maandje ofzo.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 nov 2005, 13:39

Ik ging ook om de 2 weken naar mijn vader, en ik ging er heel graag. maar ik was wel al ouder dan Femke. Toch heb ik soms momenten gehad dat ik ook geen zin had om mee te gaan...dat was meestal zonder reden. Ik ben al blij dat ik niet de ene week bij mama en andere week bij papa moest, dat zou ik erg gevonden hebben, al dat gesleur met kleren, boeken...dan heb je precies geen thuis...
Als ouders die weekregeling zouden hebben dan vind ik dat de ouders moeten verhuizen, niet de kinderen. De kinderen hebben meer die houvast nodig, terwijl volwassenen dat minder nodig hebben dan kinderen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 10 nov 2005, 10:26

Tja, da's hier ook het plan, dat we in elkaars buurt blijven wonen.
Bij mijn ouders ging dat niet want die zouden elkaar kapot gemaakt hebben als ze in elkaars buurt woonden. :roll:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 20 nov 2005, 19:15

Hey

Hij is dus vorige dinsdag naar dat appartement gaan kijken, maar volgens hem was er nog heel veel werk aan...

Maar ondertussen is de ruzie met z'n ouders opgelost, dus blijft hij maar daar (is toch veel makkelijker, als alles op een gouden schoteltje wordt aangeboden hé :roll: )

Ik vraag me echt af wanneer hij eens voor zichzelf en zelf voor Femke gaat beginnen zorgen. Gisteren waren z'n ouders er niet, dus trakteerde hij op chinees. Het feit dat hij af en toe eens trakteerd stoort me niet, maar das dus ook wel enkel als z'n ouders er niet zijn en er een kans is dat hij zelf zou moeten koken...

Soms gaat hij ook in de slager een bereid gerecht halen, zodat hij enkel moet opwarmen. Maar vraag me toch af of het nu echt zo'n grote moeite is om eens te koken voor Femke. Ik kook ook dagelijks voor Femke ze, dat hoort er nu eenmaal bij. De laatste 2 weken komt ze dan mee "koken" en zit ze mee op het aanrecht (ver weg van fornuis) en kijkt ze toe, proeft zowat alle rauwe groenten voor. Ze dekt nu ook al tijdje de tafel, met place-mat, bestek, borden, glazen. En fier dat ze daar dan op is en tegen dan is het eten meestal ook klaar en heeft ze een versbereide maaltijd.

Ik zal ook niet zeggen dat ik haar nooit eens pizza of lasagna geef uit diepvries. Maar zelfs de lasagna heb ik de laatste keer vers gemaakt en ze vindt dat dan ook altijd heel lekker.

Heb wel geluk dat Femke echt wel alles eet, als ik maar zeg dat het lekker is, of dat ik het lekker vind... Al goed dat ze op dat vlak ook niet de kuren van haar vader heeft, die dan ook nog bijna niks lust.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”