tandarts

Moderators:Welcome, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal
tandarts

Bericht door Sigri » 03 aug 2006, 14:06

Jonas is net met papa naar de tandarts vertrokken voor zijn eerste controle.
Ben zeer benieuwd hoe dat gaat gaan.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 aug 2006, 14:53

oh ik ben ook benieuwd hoor!
denk dat als die van ons de eerste keer gaat, dat die de vingers van de tandarts afbijt!!!
die heeft het al niet op dokter begrepen, laat staan op een tandarts die in je mond gaat wriemelen :?
ik stuur de papa er ook maar mee denk ik!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 aug 2006, 15:01

Hoi,

Het is heel goed gegaan. De tandarts heeft eerst bij papa gekeken en Frank moet donderdag terug gaan. :?

En dan bij Jonas. Hij is heel flink geweest. Wou eerst aan het kraantje trekken dat daar staat voor je mond te spoelen maar toen de tandarts zei dat dat niet mocht is hij er direct van af gebleven.
Zijn gebit is tip top in orde. Als hij bijt komen zijn tanden niet helemaal opeen. Dat komt door de tut maar dat was niet erg. En het was goed dat Jonas de tut enkel neemt voor te slapen.

Jonas mag wel zijn tanden twee keer per dag poetsen. Dus dat gaan we nu wel doen. Hij poetste enkel zijn tanden 's avonds.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 aug 2006, 15:23

amaai flink seg!!!
papa staat er minder goed op dan!!!
ik moet ook dringend en ik weet al dat ik eraan hang!!! :?
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 03 aug 2006, 15:25

Renate is ook al 1x naar de tandarts geweest en dat viel goed mee. Kmoet wel zeggen dat het een heel goeie tandartse is ook daarvoor. Ze mocht op de toverstoel zitten (eerst een stoel, daarna een bedje en als ze flink was een glijbaan), daarna mocht ze kijken in het spiegeltje en eens voelen aan het kleine vingertje (voelhaakje) van de tandarts, en de wind blaasde eerst door haar haartjes en daarna over haar tandjes.

Maw ze vond het dus super en spreekt er soms nog over hoe flink ze was en hoe leuk het was bij de tandarts (en het is ondertussen al 2 maand geleden).
Ik wenste dat ze thuis ook altijd zo flink haar mondje opdeed om de tandjes te poetsen. Ze wil het altijd zelf doen, maar ja, dan zullen ze wel niet goed gepoetst zijn vrees ik. We hebben nu een compromis, s morgens mag ze het zelf doen, en s avonds doen wij het.

S morgens laat ik haar meestal tegelijk met mij poetsen en dan imiteert ze mijn bewegingen, zo hoop ik dat ze het toch ook leert??


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 aug 2006, 15:40

ik moet ook dringend en ik weet al dat ik eraan hang!!!
Ik mag binnenkort ook op controle gaan en ik voel vanboven iets dus ik hang er ook aan .
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”