Amai die kleine meid wordt groot

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29
Amai die kleine meid wordt groot

Bericht door mell » 03 okt 2007, 13:07

De laatste tijd weer veel verandering in die kleine meid. Haar woordenschat gaat serieus vooruit. Sinds een paar weken spreekt die dus niet meer met 1 woord maar vaak met 2 woorden. Dan is het "mama ...", "Maaike stoel", ... En soms komen er al echte zinnen uit.

Ook nazeggen doet die veel. Is soms wel grappig om te horen.

En tja soms heb je dan natuurlijk van die woorden waarvan je zegt: :shock: wa's dat. En laat je kind het dan maar eens uitleggen he?! :lol:

Toen straks verschoot ik weer en tegelijk was ik vertederd. Altijd als ik haar ga instoppen om te slapen zeg ik "mama houdt van je" (en soms komt er nog bij: en moeke en luna ook) en ineens zegt die "ik hou van je" (wel in kindertaal maar dat kan ik niet schrijven :lol: )
En daar stond ik met mijn mond vol tanden. Zo lief en schattig.

En ook haar spel is zo aan het veranderen. Je begint echt te merken dat die kinderen fantasie beginnen te krijgen. Zo loopt ze hier vaak rond met haar pop. Deze morgen hielp ze mee met de tafel te dekken en ineens zegt ze "pop eten". En ja hoor de pop moest in de eetstoel en moest mee eten. En daarna zei ik dat de pop moest slapen. En zij de pop neergelegd, een deken gevraagd en dat over de pop gelegd en ze ging erbij liggen.

En als ik mijn neus snuit dan wilt Maaike ook altijd snuiten maar tegenwoordig moet de pop ook snuiten hoor. :lol:

Amai vermoeiend hoor zo 2 kinderen (pop en Maaike) entertainen :lol: :lol:

Hoe zit dat met jullie kindjes? Met hun woordjes en hun spel? Gebruiken zij al fantasie?


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 okt 2007, 14:33

Hey,

Ilsa begint meer woordjes te zeggen en ook allerhande klanken. Ze zegt al meer dan Jonas zei op deze leeftijd.

In poppen is madame niet geïnteresseerd. Wel in de auto's van Jonas :D . Ze zegt dan ook auto.

Groetjes,
Sigri

Ps waar heb jij een mooie pop voor Maaike gevonden ? Je mag me pb 'en. Ben op zoek naar een pop voor haar maar op de meeste staat vanaf drie jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 03 okt 2007, 15:01

Ahwel Sigri in die ene winkel die in je pb stond daar hadden ze ook poppen in reclame staan en benodigdheden voor poppen.
Wij hebben er hier eentje liggen die we gekregen hadden van mijn broer voor haar verjaardag. Een doodgewone pop, zonder al te veel kleertjes (had enkel een badjas aan) met een flesje en een potje.
En tja dan heb ik nog een pop aan haar gegeven van mij van vroeger. Maar die is duidelijk gehavend :lol:

't Is inderdaad niet gemakkelijk om een fatsoenlijke pop te vinden. Ik was nu doodgewoon op zoek naar wat extra kleertjes of zo en dat is al een hele zoektocht en ook een dure zoektocht.

Maar ik zal wel dat in die ene speelgoedwinkel ze nu een tasje verkochten met een paar papflesjes in, pampertje, potje en nog een hoop benodigdheden. Echt wel leuk vond ik dat.

Trouwens als je op hun site gaat kijken dan zie je daar ergens "het dikste speelgoedboek" staan. Daar kan je die dingen bekijken :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 03 okt 2007, 15:05

Oh ja Sigri en van die leeftijd dat moet je zelf een beetje zien. Op die stofzuiger stond ook vanaf 3 jaar maar dat is omdat er zo bolletjes bijzitten die de stofzuiger kan opzuigen. Die geven we haar gewoon niet en dan kan het geen kwaad.

Als er bij die pop niet al te kleine dingetjes zitten kan het geen kwaad hoor. En anders gewoon die kleine dingetjes aan de kant leggen tot ze groter zijn :wink:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 okt 2007, 09:03

Ik heb momenteel een tv-verslaafde in huis :shock: Die komt thuis, staat heel enthousiast voor de tv te springen, tot ik de afstandsbedieningen neem en de Teletubbies op hem los laat :roll: En dan maar O-ow na zeggen :lol:
Hij begint ook heel wat na te zeggen, maar nog korte woordjes ze.
En ondertussen stapt hij niet meer, hij loopt! :lol:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 04 okt 2007, 09:19

Hihi dat lopen ,herken dat Alessio stapt ook niet ,hij doed continu den marathon :wink: :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 okt 2007, 09:33

Ik heb momenteel een tv-verslaafde in huis Die komt thuis, staat heel enthousiast voor de tv te springen, tot ik de afstandsbedieningen neem en de Teletubbies op hem los laat En dan maar O-ow na zeggen
Herkenbaar.
Ilsa komt thuis. Gaat de dvd van de teletubbies nemen en komt daar dan mee naar je toe of voor tv staan. En zegt Po Po ... :lol: . Die sleurt het hele huis rond met die dvd hoes.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 okt 2007, 13:21

:lol: tv-verslaafden :lol:
hier valt dat goed mee. we hebben hier 2 dvd's van de wawa's. en als ik 's ochtends mijn mails nakijk dan komt die hier wel staan "wawa".
En een tijd terug hadden we er eentje van "bumba". Dus nu is dat als ik zeg "neen, geen wawa" dan probeert ze nog eens en als ik dan weer neen zeg dan is dat "buba". :lol:
maar voor de rest geen tv-verslaafden. Enkel bij de begin- en eindtune van neighbours ... Die is zo aandachtig aan het spelen en die hoort die tune en die kijkt direct naar de tv, blijft even staan en begint dan te dansen en te zingen "neibers" :lol:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 04 okt 2007, 14:31

:lol: :lol: grappig zo meezingen met "neibers" :lol:
hier vooral een "klimfase" niets is veilig, overal kruipt ze bovenop :shock:
bovenop haar piano, haar speelgoedboxen, nu heb ik hier ook zo'n tafeltje en 2stoeltjes staan, maar die stoeltjes zijn nog een klein beetje te groot en ze kan er dus nog niet op een normale manier opzitten, klimt ze dus op da stoeltje en dan op het tafeltje :shock:
haar zeteltje sleurt ze overal mee naartoe om als "opstapje" te gebruiken :roll:

ook begint ze veel na te zeggen (het een al verstaanbaarder dan het ander :lol: )

ook speelt ze enorm graag met blokken, ze stapelt ze al goed en kan nu sinds vorige week ook zo'n plastiekjes (bv duplo) in elkaar steken, je ziet dan echt dat ze haar moet concentreren, en als ze er dan een paar opelkaar heeft komt ze het tonen: "momooo" (mooi)

zoentjes geven doet ze nu ook graag en echt zo met een "smakkend" geluid :lol: :lol:

in tv is ze nog steeds niet geinteresseerd, behalve als er dieren op zijn

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 okt 2007, 15:14

praten begint ze hier ook meer en beter te doen
spelen met een pop doet ze ook al een tijdje, al moet ik zeggen dat ze toch meer interesse heeft in de auto's van broer
Ze vindt het ook geweldig om met een potje rond te lopen en een mini-garde
en dan maakt ze eten klaar in hun keukentje in de speelhoek
TV kijken begint ze ook meer te doen
maar niet zo erg als grote broer
die kent alles van buiten wat er op TV komt :roll:
en dat is al van kleinsaf
Brittje heeft het meer met muziek en dansen

niels was op deze leeftijd erg gefocust op ontdekken en in zich opnemen. Hij was een serieus babietje en peutertje
brittje daarentegen probeert alles en als het niet klinkt, dan botst het maar hé (dat is haar motto). Een heel levendig ding dus
2 tegenpolen
en toch kunnen die elkaar niet missen
als niels weg is, staat ze de ganse tijd op hem te roepen
en broer wil zich 's morgens niet aankleden voor dat hij zijn zusje een zoentje gegeven heeft
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 okt 2007, 19:06

Sabtje schreef: ook speelt ze enorm graag met blokken, ze stapelt ze al goed en kan nu sinds vorige week ook zo'n plastiekjes (bv duplo) in elkaar steken, je ziet dan echt dat ze haar moet concentreren, en als ze er dan een paar opelkaar heeft komt ze het tonen: "momooo" (mooi)
hier als ze blokken heeft gestapeld dan mag je zeker zijn dat je ineens een arm ziet zwaaien. Blokken blijven dus geen 5 sec in een toren staan of madam duwt ze om :lol:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 05 okt 2007, 15:07

ja mell, die gewone stapelblokken "vliegen" ook rap om hoor :lol:
maar om die duplo blokjes inelkaar te steken moet ze zich zo hard concentreren dat ze dan fier is op zichzelf als het haar gelukt is :D

twee woordjes na elkaar gebruikt ze hier nog niet, maar als ze iets wil of ergens naar toe wil, komt ze je halen,neemt ze je hand en trekt je naar waar zij wil :lol:

ik vind het echt zo'n leuke leeftijd nu :D
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 05 okt 2007, 19:58

da's echt een leuke leeftijd. Alleen het overal "neen" op moeten zeggen :lol:

En hier speelt ze met blokken van "megablocks" en dan zet ze die ineen met een fors en zo'n geluid alsof ze keihard aan het duwen is. En dit terwijl die blokken gelijk niets ineen en uiteen gaan :lol: .
En tja als dat staat dan haalt ze al die blokken terug uiteen.

Oh en ergens naar toe ... dat begint ze sinds enkele dagen ook te doen. Dan strekt ze haar arm uit en zegt "kom mama" en dan moet ik mee. Die trekt me dan gewoon, meestal met een omweg, mee. :lol:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 10 okt 2007, 00:20

Timothy zegt veel achter, we moeten soms echt opletten wat we zeggen :oops:
Als wij voor de pc zitten, komt hij dan zeggen 'Bumba kijken' omdat we eens ene keer samen naar die site gegaan zijn :roll: of loopt hij naar de tv te wijzen, omdat we de bumba dvd zouden opleggen

Hij komt ook al meer een knuffel geven en begrijpt al meer dingen
Ik lag vermoeid op de zetel onlangs en hij kwam bij me, nam met zijn handjes mijn gezicht vast en zei 'mama moe, mama dodoje doen'
Vertederend hé :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 okt 2007, 10:04

ik vind het echt zo'n leuke leeftijd nu
toen niels die leeftijd had, zei ik eens dat ik hem liever als peutertje had dan als baby
en mensen bekeken me raar
maar echt waar, nu begrijpen jullie me vast wel
als baby zijn ze zo schattig en lief
maar nu heb je echt een minimensje dat dingen begrijpt en doet hé
en dat geeft je zoveel voldoening
ik geniet nu ook veel meer van mijn meisje dan toen ze echt veel kleiner was
en dan de interactie tussen broer en zus is ook zo vertederend met momenten!

genieten van jullie koters hoor! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 10:42

ja goortjes, ik begrijp je volledig!!!

vroeger (nog voor ik zwanger was van Amy) wou ik al dolgraag kindjes, maar had altijd liever peutertjes dan babytje en dacht dan ook dat ik niet zo goed overweg ging kunnen met een babytje :?
maar dat was gelukkig niet zo, ik heb genoten va dat kleine hulpeloze wezentje, maar nu is het idd een echt mensje dat dingen begrijpt he :wink:
iedere leeftijd zal zo wel zn charmes hebben zeker :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 okt 2007, 12:40

idd!!
ik zeg elke keer: oh onze niels heeft nu de mooiste leeftijd
maar dat ben ik dus al bijna 4 jaar aan het zeggen :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 13:00

:lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

praten

Bericht door elke » 05 nov 2007, 11:46

mijn dochtertje wordt nu 10 november 2 jaar en het praten blijft nog steeds uit
soms zegt ze alwel is een woordje maar niet veel meer soms maak ik me wel zorgen omdat het zolang duurt de dokter zegt dan wel dat ik me nu nog geen zorge moet maken maar dat lukt me toch niet zo goed
heeft er hier ieland ervaring mee
of weet iemand wat ik het beste kan doen er word heel veel tegen haar gepraat ik ben ook de hele dag thuis

het lopen daar tegen dat ging heel snel en vlot ze was 9 maanden als ze begon te stappen en haar tandjes heeft ze ook allemaal.

alvast bedankt

elke

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Re: praten

Bericht door Lena » 05 nov 2007, 11:55

elke schreef:mijn dochtertje wordt nu 10 november 2 jaar en het praten blijft nog steeds uit
soms zegt ze alwel is een woordje maar niet veel meer soms maak ik me wel zorgen omdat het zolang duurt de dokter zegt dan wel dat ik me nu nog geen zorge moet maken maar dat lukt me toch niet zo goed
heeft er hier ieland ervaring mee
of weet iemand wat ik het beste kan doen er word heel veel tegen haar gepraat ik ben ook de hele dag thuis

het lopen daar tegen dat ging heel snel en vlot ze was 9 maanden als ze begon te stappen en haar tandjes heeft ze ook allemaal.

alvast bedankt

elke
geen zorgen maken :!:
sam was ook zo :wink:
Op 2j zei die ook niet veel, maar tegen dat hij 2.5 was en zeker nu hij sedert sept naar school gaat, gaat dat enorm goed vooruit :D
Nu zit hij volop in zijn vraag-periode :roll: Wasda mama? wat mama nu doen? om hoorns van te krijgen soms :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 16:12

Elke maak je geen zorgen!!! Milan was ook een hele late prater....
Zorgen heb ik me nooit gemaakt, bij een tweede ben je er meer gerust in.
Milan liep wel vlug en was vlug proper, dus dat waren dingen die dan wel goed gingen.
Nu praat hij wel al tamelijk veel, maar niet gelijk Yana op dezelfde leeftijd...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 05 nov 2007, 17:58

bedankt iedereen ben nu toch al een beetje gerust gesteld met een eerste ben je altijd ditect bang he.
hopelijk komt er bij ons ook snel een tweede

groeten elke

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 19:36

Zijn er plannen? :lol: :lol:
Bij een tweede ben je gewoon veel rustiger....heel normaal, je hebt het al eens meegemaakt.
Ieder kind heeft zijn eigen tempo, dat gaat wel goedkomen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 nov 2007, 21:39

Dat komt wel goed...
2 jaar is nog jong hé!
Ineens zul je merken dat ze snel nieuwe woordjes leert en zinnetjes maakt. Geen zorgen in maken Elke, elk kindje heeft zijn eigen ritme...
Afbeelding


Afbeelding

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:

Bericht door elke » 06 nov 2007, 11:10

hey sandy

van mij zou het nual mogen ik ben echt verzot op kinderen en men grootste wens is om 2 kinderen te hebben onze eerst was niet gepland
was toen ik zwanger werd 19 maar toen we het hoordewaren we wel enorm blij mijn man ziet het nu nog niet zitten om al aan een tweede kindje te beginnen ik ben niet aan het werk en met 1 inkomen heeft hij bang dat we het financieel niet gaan aan kunnen

ik ben daar dan een beetje anders in als er nu een tweede komt dan kan ik nog thuisblijven tot er 1 naar school gaat en het andere kan dan naar men stiefvader gaan die is alle dagen thuis en die ziet het wel zitten om 1 kindje bij te houden en dan kan ik naar iets opzoek helftijds

maar hing het van mij af dan had ik nu al gestopt met de pil

ik probeer hem er wel van te overtuigen dat het goed zou gaan maar men ventje blijft erbij dat het niet gaat.
hopelijk veranderd zen gedacht nog

groeten elke

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 nov 2007, 11:19

hoi elke!

hier waren er nog geen plannen voor een tweede, en is er onverwachts toch eentje op komst :D
ik ben nu nog thuis in tijdskrediet, eind januari moet ik terug beginnen werken tot half april dan terug zwangerschapsverlof...
nu ga ik wss ook ander werk zoeken want kzie het niet echt zitten om daar te blijven full time in shiften werken met 2kleintjes terwijl mn man ook al zo lang werkt..
ik ga dus ook opzoek gaan naar iets anders, financieel zal het wel lukken hoor! we moeten er ook niet mee smijten he :wink:
ik wens je alvast veel succes!!

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 06 nov 2007, 14:02

Inderdaad geen zorgen maken voor dat praten. Ikzelf was 3 toen ik begon te praten. Geen woord zei ik, ik ging naar school, kwam thuis en mijn mond stond niet meer stil :lol:

En succes met de tweede!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: praten

Bericht door Dagmar » 06 nov 2007, 14:08

elke schreef:...
het lopen daar tegen dat ging heel snel en vlot ze was 9 maanden als ze begon te stappen en haar tandjes heeft ze ook allemaal.
...
Wel, zij was gewoon sneller met lopen en tandjes.. :wink: Ieder kind zijn/haar eigen tempo!
Onze Karsten zei op zijn twee jaar ook nog niet veel, Mila daarentegen was toen een echte spraakwaterval (dat ik soms zocht of er echt geen aan/uitknop aan vast hing :lol: ).. Ik heb me er nooit echt veel zorgen in gemaakt, nu is hij bijna 3 en nog steeds geen grote prater (hij kent nu wel veel woorden en zinnen), maar ik moet het er nog steeds uit sleuren bij wijze van spreken.. :wink: En Mila is bijna 6 en ik zoek nog steeds naar dat knopje :lol: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Re: praten

Bericht door mell » 06 nov 2007, 14:10

Dagmar schreef:(dat ik soms zocht of er echt geen aan/uitknop aan vast hing :lol: )..
zeg als je het gevonden hebt he?! Dat knopje kunnen we hier ook wel gebruiken :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: praten

Bericht door Dagmar » 06 nov 2007, 14:14

Dagmar schreef: En Mila is bijna 6 en ik zoek nog steeds naar dat knopje :lol: ..
Nee dus.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”