alessio wil...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken
alessio wil...

Bericht door zotteke » 17 jul 2007, 21:15

...zijn middageten niet meer eten,te zeggen dat het zo nen goeden eter was en nu pfff, moet al de moeite doen om hem maar zijn warm te laten eten,meneertje eet juist maar zijn vlees op en de rest legt tie het op nen hoop.Heeft er dit nog iemand meegemaakt ben eindelijk een beetje ten einde raad,kan hem toch maar moeilijk altijd brood en vlees geven.Iemand tips,thanks.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jul 2007, 21:23

Ik wou zeggen "laat hem alleen eten". Maar aan je uitleg te zien doet hij dat.

Maaike heeft ook van die momenten dat ze enkel het vlees eet. Hoe lossen wij dat op? Geen vlees geven, pas op het einde. Zo moet ze wel eerst het een eten. En we laten haar doen. Wij eten ondertussen door en negeren het feit dat ze niet eet. Ze eet dan wel rap hoor. En daarna wordt ze beloond met haar vlees.

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 17 jul 2007, 21:32

Heb dat ook al gedaan juist maar groenten en aardappelen maar dan smijt tie ze ofwel op de grond of zit hij er mee te spelen,maar in zijn mond steken o nee ,weet niet wat er scheelt.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 18 jul 2007, 00:44

Goh, ja, dat ken ik!

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, hé: tanden krijgen, koppig zijn,...

Je vooral niet druk maken en er geen strijd van maken! Ze winnen toch altijd.

Misschien eens in een andere vorm aanbieden? Als je het nu gemixt geeft eens in stukjes doen of andersom...
Of bv. je zoontje jou eten laten geven en jij hem...zo doorbreek je dat patroon van eten wijderen en na een tijdje lukt het dan misschien wel beter.

En anders: na bv.15 min eten weg en niets dan! Ik vond dat in het begin ook maar niets maar ze krijgen er wel honger van!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 jul 2007, 10:01

Milan heeft ook die periode. Hij eet zijn eten wel nog onder elkaar gemengd, maar haalt er altijd zijn vlees uit.
Ik heb al geprobeerd om gelijk Yana alles apart op zijn bord te leggen, maar dat is een hele ramp.
Meestal als zijn vlees op is: zegt hij "daan".
Ofwel eet ik wat later dan hij echt wel honger heeft en niet genoeg heeft aan zijn vlees alleen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 18 jul 2007, 10:11

Tanden krijgen zal het niet zijn,maar zal eerder koppig zijn was als meneer zijn gedacht niet krijgt :evil: .Dat wegnemen heb ik ook al gedaan maar kan dat toch niet altijd doen hé.Maar alléz t'is bijna middag en we zullen nog eens proberen,laat wel iets weten.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 jul 2007, 14:25

Dat was Sandy zegt van later eten doen wij hier soms ook. Als madam echt niet wilt eten, dan eten we gewoon later zodat ze echt wel honger heeft. Soms is hier 4 u tussen de voedingen gewoon te vroeg voor haar. En dan eet ze kieskeuriger.
Eten we dan later dan mag je er zeker van zijn dat het wel binnen gaat.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 18 jul 2007, 14:59

Ik ging hier net ook een topic openen over Lowie zijn eetgewoonte...
Hij doet dus krak hetzelfde... maar zijn vlees eet hij ook niet allemaal op :roll:
't Is voor de moment echt een ramp.
En ik kan mij daar zo dik in maken hé :roll:

Pfff... ik denk dat we er inderdaad niet te veel aandacht aan mogen besteden, want dat het dan voor hen een machtspelletje wordt.
Ik heb hem toch een paar schepje opgedrongen, op den duur wurgde hij erop.
Ik ben er dan mee gestopt.

Alleszins, succes morgen met de patatjes!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 jul 2007, 19:13

inderdaad Molly vooral niet dik in maken. Ergens heb ik ooit gelezen dat je je kindje ook zeker niet moogt dwingen omdat je dan later eetproblemen krijgt.

Gewoon proberen te negeren. Hoe moeilijk het ook is. Want ik denk dat dat effectief niet gemakkelijk is als je kind niet eet. Maar het zal wel eten, al is het pas laat.

Succes allebei in ieder geval!! En hopelijk hebben jullie vlug een oplossing gevonden.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 jul 2007, 23:12

Hier in momenten ook een slechte eter, ik laat haar dan gewoon zelf doen...
Soms lukt het ook wel als ze dan een hap eet dat de papa en ik luidkeels :yoehoe of iets dergelijks roepen en in de handen klappen...en zot doen :roll: Dan is ze meestal al een stuk gemotiveerder om gewoon verder te eten...desnoods zitten wij dus tijdens het avondmaal heel de tijd zot te doen, maar dan heeft ze tenminste gegeten...

Niet dat deze methode altijd succes heeft, maar als het zo is is het toch mooi meegenomen dan :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 19 jul 2007, 00:02

Vanmiddag dus weer zelfde mama kreeg het bord achter haar hoofd :? ,zou het niet meer weten,hij heeft dan maar zonder in zijn bed gevlogen,had eindelijk wel medelijden dermee en hij weet het zulle.En te zeggen dat nen fermen eter was hé hij speelde alles binnen en van de ene week op de andere gedaan.Ben nochthans niet veranderd van eten klaar maken ,hopelijk beterd het ,niet dat het nen mageren is ,maar toch maak er mij wel ongerust in.Meneertje wil juist maar boterhammen, heb zelf al zijn eten gepureerd op zijn boterham gesmeerd maar t'is genen dommen zulle,zijn reactie,'' kaka'',eet het zelf op.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 19 jul 2007, 19:55

Yes yes yes hij heeft deze middag enorm goed gegeten en zelfs nen dessert,zie mijn avatar,alléz bij deze hoop ik dat het morgen ook zo is.Ligt misschien aan den buitenlucht :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 jul 2007, 19:57

oh ik hoop dat het het begin is

en ik vind je avatar trouwens grappig

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 19 jul 2007, 23:01

Ja mell grapig zeg wel ge moest hem helemaal gezien hebben hangde overal en als ik zeg overal,ge begrijpt wel hé :wink: :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 20 jul 2007, 07:27

Wat een opluchting!!!
Hopelijk blijft het zo..
Vandaag zul je w.lijk niet veel in de buitenlucht kunnen eten vrees ik.... heb je het weerbericht al gehoord :?
Hier is't nog steeds niet fameus, ik wacht ook geduldig af...

pff, is wel frustrerend ze...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 21 jul 2007, 20:11

Ja lap heeft maar ene dag geduurd zal den buitenlucht geweest zijn,alléz courage we gaan er mee door.
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 jul 2007, 20:50

Vanavond ook buiten gegeten hoor hier... 't was ineens echt zalig warm buiten.
Hij heeft goed gegeten vandaag.
Gelukkig.

Morgen mss bij jullie ook beter hé :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 22 jul 2007, 17:15

Vandaag heeft hij terug goed gegeten alles op ,zal iedere keer nen dag overslaan zijn zeker :? ,maar alléz we zijn op goede weg.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”