nog niet klaar voor het potje? (of wel?)

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42
nog niet klaar voor het potje? (of wel?)

Bericht door meike » 28 apr 2007, 10:28

Met het mooie weer heb ik de voorbije dagen Viktor zonder pamper laten rondlopen, alleen in een onderbroekje. Hij loopt voortdurend buiten en daar is een ongelukje niet zo erg ( binnen ook niet, maar ik heb toch liever dat het dan buiten gebeurd :wink: ).
Zijn potje staat ook buiten en ik vraag hem heel veel of hij niet moet gaan en ik zet er hem ook heel regelmatig op.
Hij weet waarvoor het dient, blijft mooi zitten, maar doet niets.
Hij kan lang droog zijn, zeker twee uur, maar toch is het altijd in zijn onderbroek. Hij komt het niet zeggen, heeft er geen last van en speelt gewoon verder.

Zou dit willen zeggen dat hij er nog niet klaar voor is? Of moet ik gewoon doorzetten? Misschien beter deze zomer nog eens proberen? Langs alle kanten komt de commentaar ' amai, is hij nu nog niet droog??' :roll:
Maar ik weet dat als ik hem ga forceren het een omgekeerd effect gaat hebben, 't is nen hele koppigen ! :o
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 apr 2007, 11:26

milan was net 2 jaar wanneer hij droog werd overdag
wij hadden ook 2weken geprobeerd zonder resultaat en gewoon in zijn slipje laten rondlopen had ook telkens in zijn slipje geplast en speelde ook gewoon verder
je zal wel zien dat hij opeens toch zal plassen op zijn potje
en hij zal dan zo fier zijn als een gieter
veel succes en heb een beetje geduld zou ik zeggen

go go viktor :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proper

Bericht door Aicha » 28 apr 2007, 12:49

ONze Andrès was net op tijd pproper om naar het kleuterklasje te gaan!
Hij mocht starten 1 september en pas 2 weken eerder was hij proper overdag. We hadden het ook reeds voor de zomer geprobeerd maar zelfs na 3 weken in zijn slipje lopen en ikke er achteraan met mijnen dweil :? :? wilde het niet lukken. Heb de pamperkes dan maar weer bovengehaald maar wel het potje laten staan! tijdens de grote vakantie deed hij opeens zelf zijn pamperke af en ging spontaan op het potje zitten. Kdacht eerst dat het om te spelen was maar nee....vanaf dan is het heel snel gegaan;

Ons ventje was er bij de eerste poging gewoon nog niet klaar voor

veel succes!!!!

Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Re: nog niet klaar voor het potje? (of wel?)

Bericht door sandy » 28 apr 2007, 13:32

meike schreef: ' amai, is hij nu nog niet droog??' :roll:
Trek je daar maar niets van aan!!!!
Hij is mee hoor met zijn leeftijd!!
Yana is in december droog geworden (overdag, s'nachts nu nog niet) en in februari is ze 3 jaar geworden.
Ik ken hier een jongetje dat even oud is als Yana en die is nog steeds niet droog!!!

Ik herken je verhaal als met Yana in juli 2006. Ze was er ook niet klaar voor. Ik heb niet opgegeven en er haar blijven opzetten.
Ik ben het op het einde ook beu geworden als ze weer pipi of zelfs kaka gedaan had op mijn vloer, maar op 3 dagen was ze dan plots proper.
Niets forceren en hij is zeker nog niet te laat!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 apr 2007, 17:28

Puchen zou ik toch ook niet direct doen. Bij veel kinderen heeft dat een averechts effect.

Gewoon kalm houden, laat hem doen, en het komt wel. Succes ermee!!


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 mei 2007, 19:07

Langs alle kanten komt de commentaar ' amai, is hij nu nog niet droog??
Niet aantrekken .
Jonas was zeer laat droog tijdens de dag (3,5j). 's Nachts is ie nog steeds niet droog.
Zekers niks forceren, dat geeft écht het averechts effect.
Toen we de druk een beetje opdreven bij Jonas had dat het tegenovergestelde effect. Zeker gene druk achterzetten.

Toen we Jonas lieten doen , is hij vanzelf droog geworden overdag. Nu is ie 's morgens af en toe droog. Maar nog niet genoeg om de pamper uit te laten.

Ieder kind heeft zijn eigen tempo.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 07 mei 2007, 19:25

Ik ben ook met potje bezig geweest maar hier op potje gezet, laten rondlopen in pamper en 5min een rode kop van een kakapamper. DAn weer verschoond en in onderbroek maar nog eens eerst op potje (hij zit er gemakkelijk 5min of langer op) en haal hem eraf. Hij zegt dan heel serieus ni pipi. En ik dus terug onderbroekje aan zonder pamper en echt nog geen 5min later een plas en weer 5min later een plas. Een natte onderbroek vind hij neit zo fijn maar ik merk hierdoor wel dat hij nog niet klaar is voor potje. Anders zou hij wel plassen he? In mijn ogen houd hij het op tot hij pamper of zo terug voelt.

ik ga binnen een maand nog eens proberen. Af en teo zegt hij nu zelf potje en speelt er zelf meer mee. Ik mag hem ook sneller verschonen als hij vuile pamper heeft. Dus ik zou gewoon nog tijd gunnen. Je hebt tenslotte toch nog tot september he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 mei 2007, 20:08

Ons onthaalmoeder begint er zelf pas mee als de kindjes effectief "kaka" en "pipi" zeggen. Dus op het juiste moment. Ze zegt dat de meesten er dan wel klaar voor zijn om er aan te beginnen.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 mei 2007, 01:24

Sam is nu juist 2.5j en sedert dit weekend begint hij zo nu en dan zonder pamper te lopen. Alleen als we weggaan, dan krijgt hij er nog ene aan, want dan kan het soms te lang duren.
Hij zegt het ook zelf als ik vraag met of zonder pamper (voor thuis dan), dan zegt hij 'ni pamper, zo lopen' :lol:
In 't begin van de week wou hij absoluut wel nog een pamper aan, ruzie zelfs voor een luierbroekje, dat mocht niet, het moest een pamper zijn :roll: En nu wil hij dus zelf zonder...

Ter info, een jaar geleden heeft hij voor 't eerst op een potje gezeten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”