Idee'tjes?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Idee'tjes?

Bericht door Sarah » 23 mar 2005, 10:40

Omdat ik huismoeder ben, ben ik dus elke dag bij Lani. Nu het beter weer is, komt de afwisseling erdoor. Maar soms slaagt de verveling hier toe.
Hebben jullie idee'tjes om een 16 maand oude meid bezig te houden? Spelletjes? De dvd van "Bumba" is hier al grijs gespeeld (en de mama is het ook wat beu gehoord, eerlijk gezegt)
Lani kent het concept "samen spelen" niet. Als we proberen mee te spelen, trapt ze het af. Maar ik wil met haar spelen. Ik zou ook eens wat afleiding kunnen gebruiken want de dagen worden alsmaar langer en langer :shock: Of is ze nu gewoon in een periode dat ze alleen wil spelen?


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 23 mar 2005, 11:48

als jullie een tuintje of balkonnetje hebben, een zandbak!!
lekker vies, maar wat kunnen ze daar mee bezeig zijn...
en tijdens de zomer...
Een emmer water en twee bekers.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 23 mar 2005, 12:19

janewaye schreef:als jullie een tuintje of balkonnetje hebben, een zandbak!!
lekker vies, maar wat kunnen ze daar mee bezeig zijn...
en tijdens de zomer...
Een emmer water en twee bekers.

Da's al een goed idee! We hebben hier een "vijver" die ik net heb leeg gemaakt en uit de grond heb getrokken (da's zo'n plastic vijvertje van de vorige huurder) Nu is er natuurlijk een put, he? Awel ja, daar kan ik dus zand in gooien voor mijn prinsesje.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 23 mar 2005, 13:20

kijk s'avonds zal ze lekker vies zijn, maar wat zal ze gelukkig zijn, roode wangetjes hebben en moe zijn!!
Kleine handjes kunnen met zand veel doen...
Voor hun leeftijd is het opvullen van een emmerke zand, zowat een wonder en heel veel fun!!
Ze zal het wellicht wel ne keer proeven ook, maar allee...
Tipje altijd wit zand nemen, nooit geel...
Geel zand laat ongelooflijke vieze plekken naa en je krijgt ze er niet uitgewaasen!!
In de doe het zelvers zaken kost een zak zand van 50 kilo geen 2 euro!!
Emmertjes en schepjes en vormpjes kosten ook nooit te veel!!
Het is weinig geld en inspanning voor een paar heerlijke zandbakuren.
Uiteraard als er te felle zon is, zet er dan een paparsol over je dochter heen.
Kan ze dan nog lekker spelen, zonder gehinderd te worden door de zon!!

p.s: weetje papa's spelen nog liever in de zandbak dan hun eigen kinderen.. :?

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 25 mar 2005, 10:20

Nog tips zijn welkom, hoor. Idee'tjes voor binnenshuis, misschien?


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 mar 2005, 10:28

Voor binnen: vingerverf. Maar je moet er wel rekening mee houden dat daarna heel het huis groen, geel, rood of blauw ziet! En dan spreken we nog niet over hoe Lani eruit zal zien! :D

Voor buiten: stoepkrijt, haar af en toe alleen laten spelen, kasteel (kamp) maken (oud laken of deken of zo). Euhm, denk denk... Goh, niet simpel.. Wij lieten Mila indertijd zelf kiezen wat ze deed, en zij wilde bijna altijd in de wei bij de kippen, schapen en zo zitten en deze periode kwamen de eerste eendekuikens en dan was ze daar niet weg te slaan.. (niet onze dieren, die van Filip zijn ouders). En anders amuseerde ze haar wel met blaadjes, takjes, steentjes,.. Misschien kan je eens naar een kinderboerderij gaan? Of een fietstoeltje en fietshelm aanschaffen en fietstochtjes maken (is nog goed voor jouw conditie ook), Mila vond (en vindt) dat altijd reuzeplezant en wilde nooit naar huis terug :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 mar 2005, 10:29

Ah, en je hebt nu toch een hondje, dus wandelingen maken.. Ook altijd een succes met Mila (nu nog).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 25 mar 2005, 10:32

Dagmar schreef:Voor binnen: vingerverf. Maar je moet er wel rekening mee houden dat daarna heel het huis groen, geel, rood of blauw ziet! En dan spreken we nog niet over hoe Lani eruit zal zien! :D

Voor buiten: stoepkrijt, haar af en toe alleen laten spelen, kasteel (kamp) maken (oud laken of deken of zo). Euhm, denk denk... Goh, niet simpel.. Wij lieten Mila indertijd zelf kiezen wat ze deed, en zij wilde bijna altijd in de wei bij de kippen, schapen en zo zitten en deze periode kwamen de eerste eendekuikens en dan was ze daar niet weg te slaan.. (niet onze dieren, die van Filip zijn ouders). En anders amuseerde ze haar wel met blaadjes, takjes, steentjes,.. Misschien kan je eens naar een kinderboerderij gaan? Of een fietstoeltje en fietshelm aanschaffen en fietstochtjes maken (is nog goed voor jouw conditie ook), Mila vond (en vindt) dat altijd reuzeplezant en wilde nooit naar huis terug :D

Ik heb ook al met de gedachte gespeeld om krijtjes te kopen. Maar alleen laten spelen, wat bedoel je daar juist mee? Want ons Lani vertikt het om samen te spelen. Hier op de oprit speelt ze met de steentjes. En we hebben een fietsstoeltje maar geen goede fiets. Als ik 5m. vooruit geraak ben ik al kapot. :?

Maar de kinderboerderij lijkt me heel leuk. Guy z'n familie zijn boeren, misschien kunnen we eens naar de schaapjes enzo gaan zien.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 25 mar 2005, 10:33

Dagmar schreef:Ah, en je hebt nu toch een hondje, dus wandelingen maken.. Ook altijd een succes met Mila (nu nog).


Oh maar dat is geen probleem! Ze houd zelfs het liefste van al zelf de leiband vast!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 mar 2005, 10:36

Alleen laten spelen.. Gewoon haar eigen zin laten doen.. En af en toe eens piepen of ze geen kattenkwaad uithaalt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 25 mar 2005, 10:41

Dagmar schreef:Alleen laten spelen.. Gewoon haar eigen zin laten doen.. En af en toe eens piepen of ze geen kattenkwaad uithaalt!

Ah, da's geen probleem. Hier binnen doet ze haar goesting, maar buiten hebben we wat blinde hoeken. Achter een hoek staat de put ook (de put met de mazoutketel in) en die steekt een groot stuk uit de grond, dus ben ik altijd bezorgd dat ze eens valt en met haar hoofd tegen de put slaagt. :?
Ook hebben we hier een diepe put (waar waarschijnlijk een nieuwe zandbak komt, dank u Janewaye) en ik zie ze daar echt ook nog eens invallen!! :?


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”