nachtmerrie?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
nachtmerrie?

Bericht door Lena » 06 nov 2006, 15:40

Kan het zijn dat de periode van nachtmerries nu aanbreekt?
Sam slaapt al enkel nachten niet goed (wordt wakker en begint bijna hysterisch te huilen :( )
En als ik hem dan terug in zijn bedje wil leggen, zegt hij nee, en trekt een pruillipje van ik-kan-niemeer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
tanjanoah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2006, 08:38
Locatie:Hasselt/Kuringen

Bericht door tanjanoah » 06 nov 2006, 16:11

hey Lena

ik heb hier juist het zelfde aan de hand deze nacht ben ik op geweest van half twee tot half vijf wel met pauze's ertussen maar om half vijf was ik zo moe dat ik hem bij ons in bed heb genomen (heb hem eerst junifen gegeven dacht misschien pijn aan zijn tanden ) en dan heeft hij toch nog geslapen . deze middag leg ik hem in zijn bedje en heeft juist tot op de minuut 1u geslapen (precies of die heeft een wekker naast zijn bed staan) en krijsen brullen heb hem opgehaald

ik weet het niet meer


groetjes Tanja
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2006, 21:07

Zijn er warm genoeg aangekleed voor de nacht? Een paar topic's terug was het ook een probleem omdat de kindjes te koud hadden. Met een extra deken was het opgelost. Het moest bij jullie ook maar eens helpen... :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 nov 2006, 22:21

sandy schreef:Zijn er warm genoeg aangekleed voor de nacht? Een paar topic's terug was het ook een probleem omdat de kindjes te koud hadden. Met een extra deken was het opgelost. Het moest bij jullie ook maar eens helpen... :wink:
Dank je Sandy, maar dat is het niet. Hij heeft al een winterslaapzak aan + nog een donsdekentje.
Hij wil gewoon niet in zijn bedje. Bij mama en papa wel hoor :roll: Maar dan om te spelen, niet om te slapen :x
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 07 nov 2006, 10:20

hmm...mss heeft hij idd weer even een periode dat hij bang alleen is? Ale ik weet het ook niet :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


wendy de gusem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 okt 2006, 20:29
Locatie:st-amandsberg-gent
Contacteer:

dromen

Bericht door wendy de gusem » 07 nov 2006, 10:35

hallo,als ioana jonger was heeft ze dat ook een tijdje gehad,ze krijste snachts alles bijeen en ik had dat dan aan mijn dokter gevraagt en die zei dat het dromen was dat ze deed,de ene keer was ze er wakker van geworden en de andere keer sliep ze maar weende ook erg,dan wreef ik over haar hoofdje en na een tijdje stopte ze dan.groetjes
mama van inaki 21/5/1997;elidio 28/3/2001 en ioana 10/3/2004.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 nov 2006, 14:33

Lena schreef:
sandy schreef:Zijn er warm genoeg aangekleed voor de nacht? Een paar topic's terug was het ook een probleem omdat de kindjes te koud hadden. Met een extra deken was het opgelost. Het moest bij jullie ook maar eens helpen... :wink:
Dank je Sandy, maar dat is het niet. Hij heeft al een winterslaapzak aan + nog een donsdekentje.
Hij wil gewoon niet in zijn bedje. Bij mama en papa wel hoor :roll: Maar dan om te spelen, niet om te slapen :x
jammer dat het dat niet was! :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 07 nov 2006, 21:11

Naomi liet vorige nacht ook een keer ferm van zich horen. Ik ging kijken en ze was wat aan het woelen. Ik hield haar handje vast en liet haar wat sabbelen op mijn vinger en ze was alweer vertrokken. Wat bij haar soms ook helpt is het sssss-geluid, een kalmerend sussend geluidje.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 nov 2006, 09:44

Dank je voor de tip Marijke, maar ik denk dat er toch wel een verschil is tussen een baby van 5m en een peuter van 2j. Met ssss-geluidjes kan ik (helaas) Sam niet meer gesust krijgen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 10:58

ik denk dat het wel al nachtmerries kunnen zijn ... eventueel enig idee waarover hij die kan hebben?? iets dat gebeurd is of da thij ergens (op TV of in zijn omgeving) gezien kan hebben??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 nov 2006, 11:05

bioMam schreef:ik denk dat het wel al nachtmerries kunnen zijn ... eventueel enig idee waarover hij die kan hebben?? iets dat gebeurd is of da thij ergens (op TV of in zijn omgeving) gezien kan hebben??
vorig weekend (eind oktober) een halloween-tocht :roll: 't zal dat wel geweest zijn. Hij had over 't algemeen niet bang, juist op 1 plaats wou hij niet naar binnen (hebben we ook niet gedaan) en daar stond een 'eng' figuur buiten om u naar binnen te loodsen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 09 nov 2006, 14:33

Ja Halloween kan voor die kleintjes wel eng zijn. Ik denk ook wel dat ze daarover al kunnen dromen. Amelie weent 's nachts ook, maar nooit langer als enkele minuten. Ik vraag me dan ook altijd af of dat door een droom komt of door iets anders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 09 nov 2006, 14:37

ondertussen slaapt hij terug goed, gelukkig :D
Voorlopig geen enge dingen meer voor die kleine kapoen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 09 nov 2006, 14:57

nee best niet he :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 nov 2006, 13:41

Lena schreef:ondertussen slaapt hij terug goed, gelukkig :D
Voorlopig geen enge dingen meer voor die kleine kapoen :wink:
Sinterklaas heb ik nu ook maar een jaartje uitgesteld (minimum!) :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 12 nov 2006, 14:06

Volgens mij kunnen babytjes zelfs bang hebben van enge figuren zoals bij halloween. Fleur had onlangs zelfs bang van een grote pluchen beer.
Ik heb 31 oktober ook meegedaan bij een halloweentocht en bij onze groep was ook een vrouw met een babytje van 3 maanden en die baby was er toch ook niet graag bij hoor.


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”