en ze worden groot... *zucht*

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Katia
en ze worden groot... *zucht*

Bericht door Katia » 20 okt 2006, 23:15

ja hoor, het is zo ver...
Troia wou de laatste 4-5 dagen absoluut niet meer slapen in haar bedje!
Altijd maar aan de spijlen trekken en doen en hysterisch worden, midden in de nacht wakker worden om 2u wakker te zijn en niet te willen gaan slapen, ocharme ons meisje! :?
Vanalles hadden we geprobeerd, nu hebben we deze avond uiteindelijk haar bedje uiteen gevezen en er een peuterbedje van gemaakt (is zo'n 2 in 1 bedje)

Dit is het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zoude nu niet omvervallen? :lol:
ze is apetrots op haar "nieuwe" bedje en ze kan er zelf in en uit kruipen, ze is zo content nu en ze vroeg zelf om te gaan slapen :D


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 okt 2006, 23:18

Hihi, mooi! :wink:

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 20 okt 2006, 23:48

Katia, heeft Troia haar bed nu dezelfde afmeting als een éénpersoonsbed? Bij Caro haar bed kunnen we dat ook maar dat is zo een tussenmodel (iets minder lang dan een éénpersoonsbed) en ik vraag mij af waar we daarvoor dan een matras kunnen vinden. Het zijn trouwens mooie foto's, kleine meisjes worden groot he :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 okt 2006, 00:05

120 x 70
dus kleiner dan een eenpersoonsbed...
echt zo'n peuterbedje he.
Daarvoor was het dit:

Afbeelding

Afbeelding


En nu zijn gewoon de spijlenkanten vervangen door die 2 planken en zijn er 2 stukken van onder die zijkanten weg zodat het lager staat...
Dus eigenlijk nog steeds de afmetingen van dat spijlenbedje en ook dezelfde matras...

Kan je de matras niet ergens laten maken/snijden?

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 21 okt 2006, 00:24

Ah dan zou dat hier normaal ook het geval moeten zijn want Caro heeft ook zo een bedje zoals Troia, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Typisch weer iets voor mij natuurlijk :roll:, daarvoor stak ik dat op zwangerschapsdementie maar dat is ondertussen toch al ff voorbij, nu zal het vervroegde dementie zijn :wink: We gaan dat morgen ook eens proberen. Merci voor de tip !!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 21 okt 2006, 00:31

:lol: ik geef toe, ik was ook eerst zo logisch aan het denken hoor, het was hugo die mij eens raar bekeek en besloot dat we dezelfde matras gingen gebruiken :lol:

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 21 okt 2006, 10:10

Katia schreef::lol: ik geef toe, ik was ook eerst zo logisch aan het denken hoor, het was hugo die mij eens raar bekeek en besloot dat we dezelfde matras gingen gebruiken :lol:
Oef, dan ben ik niet alleen :lol: Ik dacht daarvoor altijd: dat is nu goed, we kunnen daar een groter bed van maken maar er bestaan geen matrassen voor :oops: We gaan het straks eens proberen, ik ben benieuwd wat ze er zal van vinden en of ze nu niet teveel uit haar bed gaat komen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 okt 2006, 10:34

Hier ligt Yana nog altijd in haar babybed. Waarom? Veel aankopen al gedaan tegen de winter (kleren ed) en een matras is ook een dure aankoop. Maar die tip van jou Katia vind ik wel goed gevonden eigenlijk!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 okt 2006, 11:37

fijn dat ze dan toch wil slapen!!
niels heeft tot kort voor de zomer altijd nog in zo'n spijlenbedje gelegen
Maar toen had ik het nodig voor ons brittje
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 21 okt 2006, 11:41

Hoi hoi ,

Grote meid is ze geworden. En nu zelf al willen gaan slapen . :lol:

Mooi bed.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 21 okt 2006, 11:56

ze heeft zalig goed geslapen en niet wakker geweest!
en toen ik deze morgen ging kijken zat ze boekjes voor te lezen aan haar knuffels :lol:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 21 okt 2006, 14:19

zo schattig, lander mag in een groot bedje als we verhuisd zijn. dan gaan we een groeibedje kopen. hij vecht ook altijd in dat spijlenbedje.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 okt 2006, 15:50

oooohhh
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 22 okt 2006, 14:59

doe je de deur van de slaapkamer dan dicht? of slaapt ze op dezelfde gang als jullie??
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 okt 2006, 19:21

appartement dus geen trappen waar ze bij kan :wink:
deze morgen stond ze aan ons bed :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Re: en ze worden groot... *zucht*

Bericht door bioMam » 22 okt 2006, 20:20

HERKENBAAR en aha op 17M omgeschakeld dus al even rap als R hier - ze schelen een maand en 't zal ongeveer een maand geleden zijn dat wij ons eegroebed hebben opgezet hè ... Dat trots herken ik zenne en hij is minder gefrustreerd ;) maar ik heb wel een spijlenhehje in zijn kamerdeur moetne zetten wegens veel trappen hier in huis en zijn deur is vlak aan de traphal en ik zie die anders nog midden in de nacht op de halfhoogslaper van zijn broer klimmen en J wakkerspringen :roll: of erger nog een verdiep hoger binnenhopsen en op mij vliegen met de zis "mum" (= borstvoeding) te krijgen :lol: of zo ... maar om dat soorttoestanden te vermijden heb ik maar serieuze barricades opgetrokken ;) want ik ken mijne pagader ... wij hebben aan deat bed trouwens ook een bedhekje gezet zodat hij er niet uit dondert.
Katia schreef:ze vroeg zelf om te gaan slapen :D
daar mag ik nog lang van dromen vrees ik ...

Seg is dat nu het spijlenbed dat ook als peuterbed kan bij jullie dan maar zonder spijlen of echt gewoon een ander bedje? Ons bed is een meegroeimodel dat je vanaf peuterbed tot groot bed kan ombuwen maar opdat hij er niet uit zou donderne heb ik er dat bedhek dus an en toch heb ik het voeteinde naar beneden want dan kan hij er veiliger uit klimmen ... Om te zorge dat hat minder kans geeft op valpartijen heb ik er een bankje tegen gezet aan die kant en het staat tegen de muur dus hij heeft meer 1 klein uitgangetje aan het voeteinde en ik hoop dat hij het nu niet gaat presteren om er langs daar uit te donderen in zijn slaap maar tot hiertoe valt dat prima mee. Hij slaapt er beter en liever in wel al maar hij belandt toch nog veel bij ons zenne. Ik ga er ook nog eens foto's van doorsturen als ik ze eens overgezet heb.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 okt 2006, 21:50

het spijlenbedje is omgevormd nu...
dus nog steeds hetzelfde bed, maar dan anders :lol:
(voor Troia is dat een nieuw bed he :lol: )

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 23 okt 2006, 10:54

En trots dat ze is zeg!!!!
Allez,weer een stapje verder in het groot worden.
Wat vliegt de tijd. :roll: :shock:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 23 okt 2006, 12:45

jaja ze worden groot. Amelie is nog niet klaar voor een bed zonder spijlen, denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 okt 2006, 13:00

17 maanden is ook wel echt jong om al zonder spijlen te slapen hè ... ik ken er zo maar 2 ;) die dat zo vlug doen :lol: en bij J heb ik toch iets langer gewacht - maar de dag da thij uit dat bed gedonderd was ben ik wel meteen naar een winke gereden om dat meegroeimodel :lol: want ons spijlenbed is nit zo aanpasbaar als dat van jullie.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 okt 2006, 13:44

ik volg gewoon haar ritme :oops:
als ze aangeeft dat ze die spijlen niet meer wil, dan doe ik die weg...
lukte het niet dan kon ik het terug ineen zetten he.
Ik hoop dat Atlanta niet zo rap gaat zijn als ons Troia, maar tot nu toe is die zelfs nog rapper :? :? :?

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 okt 2006, 14:34

Niks bloos: toch flink hè dat ze dat al kan en zelf aangeeft. Ik had het bij R ook al een poos gedacht da thij zonder spijlen beter zou slapen maar dierf neit eerder het bed verwisselen tot ik het op een dag echt beu was. Niet da thij nu meer slaapt - zucht - maar wel beter en rustiger en hij is ook zo apetrots op dat bed :lol: en als zijn Jip en Janneke donsovertrek erop ligt an gaat hij die knuffelen zelfs :lol: hihi. Ik heb toch maar een bedhekje gezet zenne want dat woelwaterke van ons :roll: die rolt dus alle kanten uit hè. Valt Troia er niet uit? Mijn vrienden hun dochtertje (25M) is vorige week uit een groot bed gedonderd - ze slaapt normaalgezien in een spijlenbed nogmaar de papa had haa rin een groot bed gestoken omdat mama in 't ziekenhuis lag en de oma die moest komen babysitten die mocht niet bukken of tillen dus had hij gedacht dat het grote bed een handigheidsoplossing was maar dat kind is er dus 2 keer uit gevallen :? en toen was ze om 3 uur 's nachts klaarwakker en dan heeft ze maar zitten spelen :lol: de zotte mie.


Amai die kleinste nog rapper?? Dat belooft hè ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 okt 2006, 14:39

die kleinste draait al op haar buik (wel op zachte ondergronden zoals het waterbed, maar de beweging is er, de ondergrond doet de rest) en begint naar haar mobiel te graaien... :roll::lol:
4 weken te vroeg? ik geloof daar dus geen knijt meer van!

aan Troia haar bedje zijn nog zijplaten van een 20 cm hoog, dus daar botst ze tegen he..

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 okt 2006, 14:51

Katia schreef:die kleinste draait al op haar buik (wel op zachte ondergronden zoals het waterbed, maar de beweging is er, de ondergrond doet de rest) en begint naar haar mobiel te graaien... :roll::lol:
4 weken te vroeg? ik geloof daar dus geen knijt meer van!
euh??? was je dan al een maand zwanger zonder 't te weten misschien???
Katia schreef:aan Troia haar bedje zijn nog zijplaten van een 20 cm hoog, dus daar botst ze tegen he..
ah OK ... da's hoger dan ons bedhekjjke dan zelfs denk ik maa rop die foto leek het lager ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 okt 2006, 15:15

geen idee of ik dan al zwanger was, maar alles slaagt daar op zenne...
de moederkoek was opgebruikt, er mankeerde volledig niets aan ons meisje, normaal als ze te vroeg geboren zijn, moet je bij hun ontwikkeling altijd 4 weken bijtellen, ze staat zelfs voor op kindjes die gewoon geboren zijn...
Allez ja... als ik mijn laatste maandstonden toen bekijk, daar klopte ook al iets niet mee... heb toen nog gedacht dat ik een miskraam had omdat ik het bijna zeker wist dat ik zwanger was EN gewoon weeën had ipv maanstondelijke krampen...
Och ja, wie zal het zeggen? Maar hoe langer hoe meer dat idee dat bovenkomt dat ze eigenlijk gewoon op tijd is...


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”