Febe's potjestraining

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper
Febe's potjestraining

Bericht door Frieke » 06 sep 2006, 15:46

We zijn ermee begonnen, want in November gaat ons meisje naar het schoolke en moet ze natuurlijk proper zijn he.

Onze onthaalmoeder vond ook dat het tijd was om ermee te beginnen want Febe onderneemt zelf geen actie, laat ons zeggen dat het haar langs geen kanten intresseert, ons madame is liever makkelijk...

Gisteren dus begonnen, onthaalmoeder zei ook van ze best in slipjes te laten rondlopen zodat ze voelt dat, wanneer ze pipi doet, er iets 'mis' is... Wat resulteert in gisteravond 3 natte slipjes, vandaag al 5... Ze doet dus altijd pipi en kaka in haar slipje, en ook op de grond :?

Ik heb een stickersysteem ingevoerd, maar tot nu toe lijkt dat niet te helpen want ze wilt echt geen pipi doen op haar potje... En das wel lastig, constant natte slipjes en vuile vloer...

Wanneer mag ik resultaat verwachten en hebben jullie tips? merci he
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 06 sep 2006, 16:10

Bij Amber heeft dat ook een tijdje geduurd hoor. Heeft ze totaal geen interesse of komt ze soms zeggen dat ze moet pipi of kaka doen? Ik zette Amber regelmatig op haar potje en als er dan iets in was dan beloonde ik haar met een stickertje. Dat had hier heel veel succes. En vanaf het ogenblik dat ze een paar stickertjes had kreeg ze ofwel een klein kado'tje ofwel een snoepje.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 06 sep 2006, 16:46

ze zegt het niet vooraf, ze komt het soms zeggen achteraf, als ze pipi gedaan heeft, ondertss heb ik al 7 vuile slipjes, amai
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 06 sep 2006, 17:24

wij zijn er pas mee begonnen als tjorven kwam zeggen dat hij pipi had gedaan....
nu gaat het prima,enekel 'kaka' wil hij alleen maar in zijn pamper doen...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 06 sep 2006, 18:40

Zou Febe er dan wel al klaar voor zijn? Wij zijn ook ooit eens begonnen bij Amber maar het lukte helemaal niet en dan zijn we er een tijdje mee gestopt en haar er ook niet meer mee lastig gevallen en op den duur kwam ze er zelf achter vragen. Bij Amber heeft de kaka ook wel langer geduurd maar van de ene op de andere dag deed ze dat op het toilet.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 sep 2006, 18:43

kan best hoor dat Febe er nog niet klaar voor is
onze niels hebben we eerst geruime tijd, maar echt al heel lang op voorhand, op vaste tijdstippen op het potje gezet.
Of hij dan iets deed of niet, maakte niet uit
maar op den duur deed hij dan wel iets telkens we hem erop zetten. Meestal pipi, want kaka deed hij enkel in zijn pamper.
Sinds juli hebben we dan zijn pamper uitgelaten. We voelde al langer aan dat het ging lukken.
2 dagen natte broekjes door net te laat te zijn, en 5 dagen een kaka-broekje ... en we waren er door
zelfs 's nachts.
Ik zou haar eerst gewoon op vaste tijdstippen op het potje zetten en dan een beetje later beginnen met pamper uit te laten...
heeel veeel succes!!!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 06 sep 2006, 19:54

Zo hebben wij het ook gedaan. We zijn begonnen met haar op geregelde tijdstippen op het potje te zetten. Toen had ze nog een pamper aan. Bij de onthaalmoeder lukte dat heel goed, (regelmatig een hele vm droog) maar toen ik thuis was in moederschapsbescherming en daar gewoon mee verder ging lukte dat aan geen kanten. Renate deed nooit, maar dan ook nooit iets in haar potje. Vandaar dat we na een tijdje begonnen te vermoeden dat ze er eigenlijk wel controle moest over hebben, en uit koppigheid niet wilde gaan op het potje.

Mijn man heeft toen op een bepaald moment haar pamper afgedaan en gezegd, zo doen we dat met grote meisjes, die hebben geen pamper meer nodig. Sedertien heeft ze geen pamper meer aangehad (overdag) en hadden we slechts zelden een accidentje.

Veel succes alleszins en veel wasplezier :D

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 sep 2006, 22:01

Hier ook nog altijd niet veel succes! Af en toe eens een plas in de pot, maar meer ernaast dan erin :roll:
Ik weet ongeveer altijd wanneer ze kaka gaat doen, en dan doe ik haar ene pamper aan. Hardnekkige vlekken, die ik maar moeilijk uit krijg. En het is nog vies ook... :?
Pipi is maar water hé? Ze gaat nu ook naar school, MET pamper. Ik ga eens aan de juf vragen wanneer ze haar op het potje zet en vooral wat erin zit nadien....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 06 sep 2006, 23:00

Ik weet niet of Febe er klaar voor is. Ze weet wel wat pipi en kaka is en als ik vraag waar dat moet toont ze haar potje maar ze heeft precies nog de link nie gelegd. Ik ben gewoon bang, als ik er nu nie mee begin, dat ze in November nog steeds niet proper zal zijn, en dan niet naar school kan (en Febe's plaatsje is al ingevuld bij de om).

Kzal nu verder doen hoe ik bezig ben, en kijken wat het geeft, is er tegen zondag nog steeds geen resultaat, zal ik weer een pamper aandoen en regelmatig op het potje zetten, we zullen zien he.

Ik hoop dat ze het leert want ik weet dat ze het wel verstaat. Ik forceer ze wel niet en ben ook niet kwaad voor een accidentje, dus veel kan er dan niet mislopen als ik haar in een slipje laat he, tis gewoon wat meer was en plas :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 08:57

het kan plots snel gaan hoor Frieke
het is nog 2 maand hé eer ze naar school gaat
en op 2 maand tijd kan er nog heel veel gebeuren
Forceer het maar niet, doe gewoon rustig verder
en het zal wel gaan lukken :wink:
Bij onze niels in het klasje zijn er ook nog 5 van de 10 kindjes niet proper
maar ze leren blijkbaar heel veel bij in het klasje!!!
ze zien het van de anderen hé :wink:

heel veel succes

@ Sandy
kaka heb ik hem toch ook in zijn broekje laten doen
als je een pamper aandoet tegen dat ze kaka gaan doen, dan hebben ze iets van: ah zo moet dat
ik zou dat toch gewoon zo proberen.
Ik heb een paar keer zo'n vuile broek gehad, maar hij werd er vies van en plots ging hij dat wel op de WC doen!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 sep 2006, 09:09

tjorven doet dus pipi op het toilet,maar kaka niet..

ok,dan heel de dag geen pamper aaan,dan MOET hij wel zeegen als hij kaka doet,en zouden we hem kunnen helpen met naar het toilet gaan(pipi doet hij alleen,er mag zelfs niemand in de badkamer komen)

ja,dhuuuu,meneer doet zijn broek uit,doet ergens kaka,gaat zijn poep afvegen,en doet zijn broek weer aan...

raar,want voor pipi te doen heeft hij geen bang van het toilet(maar hij plast wel rechtstaand)..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 09:33

raar hé
onze niels wilde eerst ook geen kaka op de WC doen
maar na een paar 'volle' broeken, constateerde hij toch dat hij het beter op de WC deed :lol:
gelukkig maar!!

doet Tjorven dan echt kaka ergens in een hoekje ofzo?
Raar....
en als je hem dan vastpakt en op de WC zet??
of misschien op het potje??? veel kindjes willen niet op de wc kaka doen, maar wel op het potje...
en als je iets zou beloven als hij kaka op de wc-potje doet??

hier was het echt zo, een paar keer een volle broek en doen wilde hij plots wel op de wc...
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 sep 2006, 09:39

doet Tjorven dan echt kaka ergens in een hoekje ofzo?
Raar....
en als je hem dan vastpakt en op de WC zet??
of misschien op het potje??? veel kindjes willen niet op de wc kaka doen, maar wel op het potje...
en als je iets zou beloven als hij kaka op de wc-potje doet??
Raar maar waar , Jonas gaat zich precies verstoppen als ie kaka moet doen. En dan iets later komt ie met een beteutert gezicht zeggen : kaka in de broek :cry: . ik dacht misshcien is ie verlegen ofzo.Heb hem gisteren nog gezegd ; je mag gerust alleen op de wc gaan zitten als je wilt.

Pipi gaat heel goed. Geen accidentjes, ook niet in school.
KAdootjes beloven helpt bij de kaka niet.

Ik weet niet meer wat we meoten doen .....
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 09:42

sigri, ik moet straks naar K&G
ik zal mijn verpleegster daar eens om raad vragen
dat is wel een goeike :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 sep 2006, 09:45

ik heb nu (al) van die wasbare optrekbroekjes met een laagje PUL in gekocht - dat lijken onderbroekjes maar er zit een extr anti-lek-laagje in. dat houdt natuurlijk niet zoveel tegen als een (optrek)luier maar 't kan wel nuttig zijn om zo pasjes tegen te houden waar een deel al sneelr van wil komen als ze nog op weg zijn naar hun potje ... en dan voelen ze het ook we dat het nat is, maar moe tje minder opkuisen - den (en hoop) ik toch. Enfin, hier is dat nu nog veel te vroeg maar ik was nieuwsgierig en
heb ze dus al aangeschaft om te testen ;) dus dan kan hij er af en toe eens mee lopen om er aan te wennen en gek genoeg doet hij die echt graag aan al maar hij is nog te jon hoor. hij begit wel te beseffen dat er iets in zijn luier gaat en af en toe meldt hij het maar het woordje "kaka" betekent bij hem op dit moment ook "plasje" of "plasser" :roll: :lol: dus de duidelijkheid is nog wat zoek maar ik ruik het meestal wel en als het dan niet echt stinkt dan vraag ik of hij "pipi" heeft gedaan en dan lacht hij, wijst naar zijn broek en zegt ... "kaka" :lol:

ola hij wou meetypen en er is recht op antwoord hè dus ik citeer hem effe:
kk,kkùm¬¬¬

:lol:

J was 2j en 9M toen hij droog was en hij heeft zelf van de ene op de andere dag die beslissing genomen - wou geen luier meer, ik heb het eens geriskeerd en hop wonderwel gelukt ... dag erna wou hij 's anchts ook gene meer en dat is dus oo gelukt (hoewel ik mij echt nog had verwacht aan "nattigheid") en ik weet dat dat voor 's nachts echt snel was. We zien wel hoe het met R loopt. Imitatiegedrag telt ook mee dus ik heb de pot n de badkamer gezet en als ik op de wc zit dan kan hij daar eventueel met kleren aan effe op gaan zitten en stilaan begint hij het wel eens te gebruiken als stoeltje maar tot voor kort zag meneer zijn potje als handig opstapje :shock: :roll: :lol: maar 't heef tnog tijd zat dus hè. Bij J ben ik oonk wel begonnenm et af en toe eens me t of zonder broek gewoon zitten o de pot en dan op een gegeven moment (nadat hij al 2 was geworden want dan zijn de sluitspieren pas echt ontwikkeld naar 't schijnt) op vaste momenten op de pot gezet en elk miniplasje dat er eens in ging toegejuichd :mrgreen: ar k eherinne rme dat er een peiode is geweest dat hij niet mer van de pot wou weten en dan heb ik dat ding enkele maanden terug op de kast opgeborgen en toen hij het daar dan eens herontdekte had hij ineens wel interesse en is die training veel vlotter gegaan dus blijkbaar was hij er toen meer klaar voor.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 sep 2006, 09:47

sigri, ik moet straks naar K&G
ik zal mijn verpleegster daar eens om raad vragen
dat is wel een goeike
BEDANKT !!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 sep 2006, 10:08

jeps,hin gaat dan bv naar de veranda,ergens waar er niemand is...

hem vastpakken en op het toilet zetten is geen optie...hij schreeuwt en tiert dan erger als hij geslacht zou worden.Potje heeft hij in princiepe nooit gebruikt,we gebruikten een wcbril verkleiner..maar daar wil hij dus ook niet op zitten voor kaka te doen..

ik denk dat we met stickertjes ofzo gaan werken...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 10:42

ja, probeer het eens met stickertjes!! :lol:
eerder deze week nog van een mama aan school gehoord
die was stickertjes van Dora gaanhalen
en die mocht hij dan op een groot blad plakken en stilaan werd dat dan een poster voor op zijn kamer!!
vond ik wel leuk!

een WC-bril verkleiner had mijn mama vroeger ook (als onthaalmoeder)
en er waren kindjes die dacht echt niet wilden
en als je ze dan op het potje zette dan lukte het wel
Als je een potje hebt, zou ik dat ook eens proberen....
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 sep 2006, 10:45

ja, probeer het eens met stickertjes!!
bij ons hangt een vel met stempels ( heb er berekoppen opgestempeld . Elke keer als jij pipi doet of kaka op het potje/wc mag ie een sticker plakken. Als dat vel vol is krijgt hij iets.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 10:50

leuk!!
ik dacht in het begin ook aan zoiets
maar ik heb het gelukkig niet nodig gehad
ik was wel bang dat hij ging hervallen bij het naar school gaan
maar dat is niet zo het geval, gelukkig seg!!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”