Mijn grote meid...

Moderators:Welcome, Moderators

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper
Mijn grote meid...

Bericht door Frieke » 04 jul 2006, 10:54

Gisteren ben ik Febe gaan inschrijven in het schooltje hier in de buurt.


Ze mag starten op 1 november. allez, als ze tegen dan al proper is en in de namiddag niet meer slaapt...


Er was een vriendinnetje mee van haar, die daar al een paar maand school loopt, en voorlopig zullen ze in hetzelfde klasje zitten, bij juffrouw Mieke en juffrouw Siska. Dus het feit dat ze al een kindje kent, stelt me wel een beetje gerust...

Mijn hartje brak wel zenne, toen ik ze zal lopen op de speelplaats; het leek me nog als gister dat ze in de wieg lag...
En toen de juffrouw iets tegen haar zei, kroop ze achter mijn benen, ze was beschaamd...

Waarmee ik wel enorm verveeld zit is dat ze onmiddellijk volle dagen moet gaan, en ze overmiddag op school moet blijven eten. Want met onze uren past het niet anders. Welja, de ene week kunnen we ze 's middags halen, maar de andere week niet... :(

Ik ben zo bang dat mijn kleine meisje zal verloren lopen in die grote school en dan nog voor zo een lange dag :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jul 2006, 12:01

dat gaat wel meevallen hoor!
in het begin gaat het uiteraard wat aanpassen zijn
maar die kleintjes zijn veel sneller vertrouwd met de school
dan wij met het loslaten van hen !! :wink: :lol:

wel leuk voor haar, dat haar vriendinnetje in dezelfde klas zal zitten!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 jul 2006, 12:31

Waarmee ik wel enorm verveeld zit is dat ze onmiddellijk volle dagen moet gaan, en ze overmiddag op school moet blijven eten. Want met onze uren past het niet anders. Welja, de ene week kunnen we ze 's middags halen, maar de andere week niet...
Doordat wij beiden voltijds werkte is Jonas ook direct hele dagen moeten gaan. Op zijn schooltje is er wel de mogelijkheid om ze 's middags gedurende een uurtje te laten rusten. Dat hebben wij niet gedaan met Jonas want als ie slaapt , slaapt ie meestal twee uur en als je hem dan vroeger wakker maakt dan is ie lastig.
In het begin is het natuurlijk wennen maar het is losgelopen.
Hij ging graag naar school!

Het is natuurlijk niet gemakkelijk om je kindje los te laten. Voor mij was het erger dan voor Jonas.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”