Schoentjes

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21
Schoentjes

Bericht door kyrodu » 01 jun 2006, 15:00

Dinsdagmiddag ben ik dus om schoentjes geweest voor mijn klein kapoentje.
Als hij ze aan heeft wil hij echter niet alleen lopen.
Wel aan de hand,maar alleen dus niet.
Dan zet hij zich neer en kruipt verder op zijn doel af.
Nu vertelde ik dit deze morgen aan de onthaalmoeder.
Ze zei dat het mijn schuld is dat hij nu niet met schoenen wil lopen. :shock:
Had ik die al eerder gekocht en hem laten dragen om rond te kruipen was hij daar nu al aan gewoon en zou hij er zonder probleem mee stappen.
Nu was ik wel geschrokken van haar reactie,maar aan de andere kant klinkt dit inderdaad logisch.
Het gewicht van die schoentjes aan zijn voetjes moet hij nu nog gewoon worden.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat ze het zo promoten om ze bloodvoets te laten lopen.(kinderarts,k&g :roll:)
Het geen ik dus ook hem laat doen.
Zijn sokken doet hij toch uit ,hij heeft dat niet graag aan,dus loopt of kruipt hij altijd in blote voetjes.
Ik heb mijn andere twee kinderen ook nooit thuis laten rond lopen of kruipen met hun schoenen en zij lopen nu toch ook rond zonder problemen.
Ik deed hen die schoenen wel eventjes aan voor een uurtje zodat ze het gewoon werden en dan deed ik die weer uit.
Zoals ik nu ook met de jongste doe.
Nu nog als ze thuis komen is dat het eerste wat ze doen,die schoenen in de garage en blootvoets of op hun kousen lopen.
Ik voel mij dus na die opmerking deze morgen gewoon heel slecht,alsof ik in mijn taak als moeder misluk.
Heb de hele voormiddag daar aan lopen denken toen ik hier aan het poetsen was.
Hoe zit dat bij jullie?
Hoe hebben ze bij jullie leren lopen?
De hele dag door met schoenen of ook af en toe eens aan doen om gewoon te worden.
Zou dit graag weten want nu voel ik mij wel heel onzeker.
En dat ondanks dat hij mijn derde kind is. :?


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 01 jun 2006, 15:10

die reactie van de OM vind ik,op zijn zachts gezegd een beetje té...

soit,tjorven heeft nooit schoenen aangehad,tot hij effectief tegoei kon lopen!en dan nog(liep wel in de zomer,he),heeft hij lang op blote voeten,zootjes gestapt!
Toen we naar de zee gingen heb ik hem zijn schoenen gekocht,en eerst wou hij dat ook niet,maar hij kreeg ze toch niet uit,dus gewoon ermee rond laten kruipen,en op ne keer is hij er toch mee beginnen stappen!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 01 jun 2006, 19:32

'k Zou nie te veel luisteren naar die OM hoor. Elk kind is toch anders en als jij nou denkt dat het goed is, is het goed voor je kindje ?
Wanneer ze thuis zijn lopen ze ook op kousevoeten of blootsvoets (just lijk ik, tis alleen nog maar papa dat we es moeten leren dat ie zijn schoenen moet uitdoen alst ie thuiskomt...).
En nog iets eh, schoenen, weegt dat als lood misschien ?? Zet ze maar es op de weegschaal, ge zult zien dat dat niet aan dat gewicht ligt, da's toch te onnozel voor woorden :) , 'k zou direct al lik op stuk gegeven hebben aan de OM :oops: , maar ja, ge moet nog altijd een beke opletten eh want per slot van rekening kijken zij naar je kindje. Maar mijn motto is : wat zij mogen, mag ik dubbel !! :D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 jun 2006, 09:29

sterretje schreef:die reactie van de OM vind ik,op zijn zachts gezegd een beetje té...
Idem.. Ik denk dat het normaal is dat kinderen er niet altijd direct mee willen stappen.. Maar dat dat nu een ramp is?! Karsten keek in het begin maar raar naar zijn voeten, hij heeft dan nog veel gekropen en dan op ne keer stapte hij er gewoon mee rond alsof hij nooit anders gedaan had! En Mila, die heeft lang op blote of kousenvoeten gelopen (en nu is het een schoenenverslaafde :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 02 jun 2006, 15:52

wij wouden hier ook wachten tot ze echt kon lopen, maar ze heeft de kuren van haar mama :roll:
Als ik schoenen aan heb voel ik mij veel zekerder om te stappen dan op blote voeten ofzo... dan heb ik het gevoel dat ik minder ga omvallen (groter oppervlak om op te stappen?)
Troia heeft dat dus ook, we hadden dat door en hebben toen al schoentjes voor haar gekocht, maar die doet ze alleen maar aan als we naar buiten gaan met haar.
Binnen is direct schoenen uit en op blote voeten, kousen of starchilds lopen...


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 02 jun 2006, 17:35

Wat zijn starchilds ? :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 02 jun 2006, 19:23

Ben blij te lezen dat er hier nog mijn mening delen.
Ik heb altijd gezegd dat ik niet eerder schoene kocht dan wanneer hij begon te lopen.
Dus vorige week begon hij redelijk stevig te lopen en ben ik dus deze week om schoentjes geweest.
Vandaag heb ik hem zijn schoene aan gedaan om naar de onthaalmoeder te gaan.
En wat bleek,hij wou niet lopen .
Maar als ik dan toe kwam deze avond en hem riep stelde hij zich recht en liep op mij af.
Dacht in mijn eigen,nah,zie je het nu wel dat hij kan lopen met schoenen aan.
Thuis heeft hij nu al de hele tijd rond gelopen met schoentjes aan.
Dus ik maak mij geen zorgen,zoals hij nu bezig is loopt dat wel los.
:wink:

Katia

Bericht door Katia » 02 jun 2006, 20:05

beam schreef:Wat zijn starchilds ? :)
iets in de trend van zootjes en bobuxjes enz... alleen een ander merk en veel beter :lol: (allez volgens mijn mening!)
Troia heeft een heel hoge wreef zodat bobuxjes hier al niet goed zijn (die passen echt niet), zootjes krijgt ze uitgetrokken en zo hebben we nog een aantal merken geprobeerd...
Uiteindelijk starchilds geprobeerd en die passen perfect! EN... ze krijgt ze niet uitgetrokken! :lol:
ik denk dat er hier wel ergens een topic over staat hoor!

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 02 jun 2006, 20:51

Alles zal loslopen met de voetjes en schoentjes, je zult wel zien :D

Owja, ok, :D , ken nu het verschil :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 02 jun 2006, 20:55

Heb ne keer gezocht via google hoe starchilds eruit zien. Er is een winkel in de Brussel die ze verkoopt op de waterloosesteenweg. Blijkbaar is er geen dichter, jammer... :)
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 jun 2006, 21:45

er zijn er niet veel die ze verkopen nee... spijtig genoeg :?
maar wel de moeite waard om er eens naartoe te gaan he :lol:
je belt op voorhand naar die winkel en je zegt de welke je zou willen (ze kunnen die bestellen) en je gaat die ophalen als ze binnen zijn...

of je zegt welke je wil, ik ga ze halen hier achter den hoek en stuur ze je op en je stort het mij gewoon terug :lol:

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 03 jun 2006, 08:39

:D Jep, da zou tof zijn maar ga hier geen mensen ambeteren zunne, 'k zou wel geen reden hebben om ne keer naar de grootstad te gaan. We gaan er wel es regelmatig naartoe, mijn zus woont daar. Misschien dat ik es tijdens de solden ga zien ? Dan zal het waarschijnlijk interessant zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 03 jun 2006, 20:35

gho, voor hetzelfde geld is het niets voor jullie zenne :lol:
ge hebt daar zoveel soorten in he en het hangt van kind per kind af welke soort het beste is.
Ik ken zoveel mensen die bobux goed vinden, ik vind daar niets aan!
En dan zijn er andere die die starchilds niet goed vinden...

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 jun 2006, 20:38

Jonas heeft in het begin zootjes gehad .Maar liep ook veel zonder sokjes. Deed zijn sokjes altijd uit. En hij doet nu toch graag zijn schoenen aan.
Dus niet naar je om luisteren; je doet het goed !

En bij je andere kinderen is er geen probleem geweest. Niet aan jezelf twijfelen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 05 jun 2006, 09:21

'k Ben toch wel curieus erin, in die starchilds, 'k ga mij ier nu kapot zoeken of er inderdaad nergens ééntje dichter is, want misschien voor ons volgende kinneke ?? Nu, tegen dan ben ik nog wel es in Bxl geweest :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 06 jun 2006, 09:03

En mijn klein kapoentje stapt nu ondertussen al lustig rond met zijn schoentjes.
Thuis op zijn blote voetjes of op sokjes,hij maakt er geen probleem van.
Hij doet zelfs geen pogingen meer om ze af te doen.
Echt mooi om te zien,en ben ik blij dat die theorie van de onthaalmoeder maar mooi op niks is uit gedraaid.
Want nu heeft ze het ook zelf gezien,bij haar wil hij niet lopen,maar als de mama binnen komt stelt hij zich recht en loopt hij vrolijk naar mij toe. :P
En ik natuurlijk trots op dat ventje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 jun 2006, 10:50

kyrodu schreef:...
Want nu heeft ze het ook zelf gezien,bij haar wil hij niet lopen,maar als de mama binnen komt stelt hij zich recht en loopt hij vrolijk naar mij toe. :P
En ik natuurlijk trots op dat ventje.
En nu ik dat lees, herinner ik me dat Mila bij ons thuis begon te stappen en bij de om heeft het nog 2 à 3 weken geduurd voor ze daar "haar eerste stapjes alleen" zette..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 09 jun 2006, 13:17

Amelie heeft totdat ze stapte geen echte schoentjes aangehad, en ze stapt nu heel erg goed hoor. En ze was er best redelijk snel bij, vond ik, dus...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”