17 maanden: nu nog tutje i.p.v. duimpje????

Moderators:Welcome, Moderators

sofie_bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 11:21
Locatie:Oudenaarde
17 maanden: nu nog tutje i.p.v. duimpje????

Bericht door sofie_bart » 06 feb 2006, 10:26

Mijn dochtertje is vanaf het begin geen tutertje geweest. Ze is een volleerd duimertje d.w.z. ze kan niet slapen zonder haar beertje en haar duimpje. Ze duimpt wel alleen maar als ze haar beertje heeft. Maar haar duimpjes zien er echt niet mooi en zijn heel ruw.

Wel nu is het zo. Gisteren was is de laatste babyspulletjes aan het opruimen en ik vond nog een tutje. Toen ze deze zag nam ze die en stopte die in haar mond. Ze heeft daar nog een tijdje mee rond gelopen en wilde dit niet afgeven. Ik dacht als ze nu zou beginnen tuten dan is het misschien beter voor haar duimpjes en voor later want een tut kan je wegnemen en een duim niet.

Mijn man vindt het geen goed idee. Nu nog beginnen met een tut terwijl ze dit nu juist moeten afleren. En 's nachts moeten opstaan omdat ze haar tut kwijt is!

Wat denken jullie? Zou het nu nog kunnen? Zou ik het proberen?
Afbeelding


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 06 feb 2006, 11:08

Ons meisje is ook een duimzuigertje en idd, haar duimpje ziet er niet uit. Nu heeft ze het zelfs tot op het bloot vlees gezogen :shock:
En tut moet ze niet van weten, alleen maar om mee te spelen; Maar er is zo'n product om duimzuigen af te leren. Heb dat hier liggen, is ook voor nagelbijters. Maar ik durf het niet te gebruiken op haar duim want dan denk ik dat ze niet meer gaat willen slapen. :?

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 06 feb 2006, 11:13

Hier ook een duimzuigertje.
Maar enkel als hij moe is en voor in slaap te geraken.
Bij hem ziet zijn duim wat rood en zijn handje zelf ook.
Om het wat te verzachten doe ik daar zwitzal vernix creme aan,en moet zeggen dat het er al beter uit ziet.
Tutjes heb ik ook liggen,maar hij gebruikt ze enkel om mee te spelen en naar mij te gooien.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 11:47

wij hebben daar geen ervaring mee
ons zoontje heeft enkel zijn tujtjes om te slapen
en verder heeft hij ze niet nodig
en als hij geen tutjes zou hebben 's nachts zou hij nog goed slapen
dus.... kan je geen raad geven
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”