Vanaf wanneer slapen in een groot bed?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32
Vanaf wanneer slapen in een groot bed?

Bericht door Vivie » 20 dec 2005, 15:33

Mijn zoon is 2j3m en wordt een beetje te klein voor zijn kleine bed vind ik zelf. Het is een ombouwbed, dus we kunnen er makkelijk een 1-persoonsbed van maken, heb ook al matras, lattenbodem, enz.

Het probleem is dat we het bed niet tegen de muur kunnen zetten (tegen 't uitvallen) wegens plaatsgebrek. En je kan maar 1 veiligheidsnetje plaatsen dacht ik want het komt te breed onder de matras.

Hoe oud waren jullie kindjes? Zijn ze al uit bed gevallen? Gebruikten jullie zo'n veiligheidsnet of legden jullie zachte dekbedden enzo op de grond?
Afbeelding
Afbeelding


kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 20 dec 2005, 16:42

Jonas ligt ook nog niet in zijn grote bed.
We hebben het in de zomer eens geprobeert en hij stond steeds terug op.
Dus laat ik hem maar lekker in zijn bedje tot hij er echt niet meer in past.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 20 dec 2005, 16:48

tjorven slaapt in een groot bed sinds hij 18 maanden was.Hij heeft een hoogslaper,en die zijn zowieso beveiligd aan de 2 kanten.Nog niet uitgevallen,dus.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 dec 2005, 16:50

Mila sinds ze tweeënhalf is, 1 keer uit bed gevallen en toen lag ze er al een aantal maanden in.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 20 dec 2005, 19:21

Hoi,

Jonas slaapt nog steeds in zijn babybed. Hij krijgt ook minder plaats.
We hebben een halve hoogslaper gekocht voor zijn nieuwe kamer.
Als de kamer geverfd is, moeten we zijn meubels nog monteren en dan gaan we proberen om hem erin te laten slapen.

Een collega zie me me van het kinderbed naast het grote bed te zetten als hij er niet dadelijk wou inslapen.

Dus als het niet lukt, gaan we dat zeker proberen.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 20 dec 2005, 20:08

tjorven stond rapper naast zijn babybed,dan wij hem erin gelegd hadden :roll: :roll: was dus absoluut niet meer veilig...
hadden ook wel wat bang,dat hij voortdurend uit zijn bed zou komen,of dat hij niet zou slapen in dat grote bed,maar dat waren zorgen voor niets :)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 20 dec 2005, 21:18

fabio ook sinds hij 2j is, maar omdat hij 's nachts altijd aan ons bed stond, hebben we een hoogslaper gekocht. ook nog niet uitgevallen en uiteindelijk sliep hij goed, tot nu dus... hij vind zijn weg in het donker en staat dus weer aan ons bed. gelukkig rond 6u en niet meer midden in de nacht.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 21 dec 2005, 11:23

Sigri schreef:Hoi,

Jonas slaapt nog steeds in zijn babybed. Hij krijgt ook minder plaats.
We hebben een halve hoogslaper gekocht voor zijn nieuwe kamer.
Als de kamer geverfd is, moeten we zijn meubels nog monteren en dan gaan we proberen om hem erin te laten slapen.

Een collega zie me me van het kinderbed naast het grote bed te zetten als hij er niet dadelijk wou inslapen.

Dus als het niet lukt, gaan we dat zeker proberen.

Groetjes,
Sigri
zo hebben wij het!
Zijn slaapkamer staat er maar zijn klein bedje dus ook.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 21 dec 2005, 19:12

Heeft ie al in het grote bed geslapen ???
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 21 dec 2005, 20:56

Jonas? neen.
We hadden hem er in gelegt en hij stond telkens keer terug op :x

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 21 dec 2005, 21:02

Amber was juist nog geen 2 jaar als ze in haar groot bed sliep. Zij is naar haar nieuwe (grote) kamer verhuist als Caro geboren is. Caro slaapt in Amber haar oude babykamer.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 22 dec 2005, 15:34

Bedankt iedereen!

Mijn zoon mag na de feestdagen dus eindelijk in zijn grote bed slapen (nu ben ik gerust nu ik jullie antwoorden heb gelezen), het is in zijn babybed waar je een groot bed van kan maken.

In juli krijgt hij er een broer of zus bij en dan gaat zijn kamer (is een echte babykamer met commode enzo) naar broer/zus en krijgt hij een nieuwe kamer.

Wegens plaatsgebrek in huis zijn we verplicht een hoogslaper te zetten waar een buro onder past, dan hebben we net genoeg plaats of een grote kleerkast ook te zetten.

Ik heb de 2 mensen wiens kindje ook in een hoogslaper slaapt een pm gestuurd voor meer info.

En nu ben ik weer gerust, na de feestdagen gaan we dus op zoek naar een hoogslaper en voorlopig mag hij nog beneden op de grond eerst even wennen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 23 dec 2005, 15:34

Hallo'kes,

Ons zoontje Jorden is op de leeftijd van 2 jaar in zijn grote bed beginnen te slapen. Dat hebben we zo gedaan omdat een maand later onze dochter zou geboren worden. We hebben wel 2 bedomranders gaan halen, zodat Jorden niet uit zijn bed zou vallen. Ondertussen slaapt hij nu reeds een jaar in zijn grote bed en met veel plezier. Die bedomranders helpen heel goed, want hij is er niet 1 keer uitgevallen en als hij wakker wordt, kan hij langs het uiteinde van zijn bed er zelf uit.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 23 dec 2005, 16:06

Jelco was ongeveer de leeftijd van 2j 3m toen ie overging Bed stond wel tegen de muur Hij is nu 3,5 en is misschien er 3 keer uitgevallen.

Wij hadden de eerste week kussens naast het bed gelegd en aan de openkant hadden we zo een groot lang kussen gekocht (oa van winnie the pooh) en dat er gelegd voor toch een beetje tegen houden.

Brent is nu bijna 2,5 en we zouden hem ook graag overleggen naar een groot bed (wellicht volgende week gaat het gebeuren) Hij is niet te groot voor het peuterbedje maar hij begint uit bed te kruipen en vind het toch gevaarlijk (hem kennende valt ie weer es op zijn gezicht en kan ik er nog een keer mee naar het zh rijden hihi)

Ikzelf had liever hem langer in zijn ledikantje gehad maar jah kleine jongetjes worden nu eenmaal groot eh hihi

Succes er alvast mee
grtz yalenka

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 24 dec 2005, 16:35

Ik zou ook nog eens graag proberen Jonas in zijn grote bed te leggen.
Maar dan staat hij s morgens zelf op he :D
Wat doen jullie dan?
ja mee opstaan dat weet ik ook wel,maar je moet eerst wakker worden he!
Of staat er een poortje in hun deurgat?

Gebruikersavatar
Yalenka
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 dec 2005, 21:14
Locatie:Machelen ad leie

Bericht door Yalenka » 25 dec 2005, 12:28

Bij ons staat er een hekje aan de trap

Maar bij jelco ook een haakje aan de deur omdat ie steeds weer over het hekje klom en ik het levensgevaarlijk vond Nu gaat de deur niet meer op slot want hij weet dat het niet mag en hij komt ons wakker maken
grtz yalenka

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 14 jan 2006, 22:26

We hebben onze zoon vanmiddag voor zijn middagdutje de eerste keer in een groot bed gelegd! Hij heeft geen kick gegeven, precies of hij heeft nooit anders gedaan! Wat is hij flink! En hij is zo fier, hij vind zichzelf nu heel groot en stoer!

Een hoogslaper is zelfs niet nodig want mits een kleine aanpassing aan het bed past alles in de kamer: bed, 3-deurkleerkast, commode (wordt later vervangen door buro) en nachtkastje!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 jan 2006, 09:55

amai wat goed dat het zo goed is meegevallen. en heeft hij goed geslapen dan? Deze nacht ook erin gelegd?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 16 jan 2006, 21:41

Ja hij slaapt goed, echter toch 1 probleempje, hij voelt zo koud aan 's morgens. Ik heb hem ineens geen slaapzak meer aangetrokken nu hij in 't grote bed slaapt maar volgens mij heeft hij het dan koud en woelt zich bloot. Ik heb hem nu maar terug een lekkere slaapzak aangedaan en deze zomer zullen we nog eens zonder proberen.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”