Wat we allemaal meemaken met onze peutertjes...

Moderators:Welcome, Moderators

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 03 nov 2005, 11:54

goh een heel boek als je wil :lol:
Jonas vind het nu heel leuk om telkens hij kaka heeft gedaan (alleen als hij in bed ligt) zijn pamper helemaal leeg te maken.
Hij kleed zich dus helemaal uit :evil:


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 nov 2005, 11:55

Oooooh nee, verschrikkelijk! :shock:

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 03 nov 2005, 11:57

ja en niet smakelijk ook niet.
en zeker niet s morgens op je nuchtere maag.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 nov 2005, 12:01

Ik wil het me al niet voorstellen :shock: :?

Hier zijn de morgenden (wat een woord) heel relax. Zij roept me wakker ("Mààààààmàààààà), ik ga haar halen en dan verteld ze vanalles wat ik niet versta en dan gaan we rustig naar beneden. Daar krijgt ze 3 bokes met choco en haar chocomelkje. Pas na haar middagdutje schiet ze echt in gang. In de namiddag is ze soms enorm druk. En 's morgens nooit.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 nov 2005, 10:16

Tegenwoordig is ze een echte hooligan :lol:
's Morgens zit ze heen en weer te trekken aan haar bed en terwijl "mama" te zingen. Dus dat is een gekraak en een lawaai... En tegen dat ik in haar kamertje ben, zit ze daar braaf neer in haar bedje :twisted:
Over't laatst hadden we een nachtlichtje gekocht. Eentje die muziek speelt en ronddraaid. Maar je kon ook gewoon het lichtje opzetten.
Nu was dat natuurlijk helemaal nieuw, he en ze was dat niet gewoon.
Ik zat beneden en de babyfoon spring plots op. Hoor ik ons Lani "Oh, mooi!" zeggen en ik hoor ze aan het lampje prutsen.
Ik ga naar boven en doe de deur open, ligt ze daar braaf in haar bedje, scheefweg naar mij aan het zien. :lol: De deugeniet. Zo precies echt van "Zou ze het gemerkt hebben?"


Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 04 nov 2005, 10:59

Slaapt Lani al in een groot bed?
Casper slaapt nog steeds in een 'babybed' net om uitbraakpogingen te vermijden :lol:

Eens kijken wat hij allemaal uitsteekt:
Hij neemt mijn gsm en belt er mensen mee op. Ik had er het eerst niet door, tot ik ineens de gsm hoorde 'antwoorden'. Bleek dat hij al 20 minuten met oma aan de lijn hing :roll:
Hij haalt centjes uit mijn portefeuille en stopt die in zijn spaarpot :lol:
Hij vindt zichzelf 'een grote mens' als wij uitleggen dat cola iets is voor grote mensen, niet voor kindjes
hij geeft me een knuffel en zegt 'sorry mama' als zijn zus me onderkotst :mrgreen:
en zo kan ik nog wel enkele uren doorgaan ...
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 nov 2005, 11:07

Kimpie,
Wat verschrikkelijk ! Dat heeft Jonas nog niet gedaan .Hout vasthouden .
Hij krijgt wel zijn slaapzak al zelf uit hebben we gemerkt.

Sarah, boekenwurmpje,
Jonas slaapt nog steeds in zijn babybed.
Wil wel eens proberen hem in het grote bed te leggen maar ben bang dat we hem dan overal gaan terugvinden. :cry:

Jonas heeft deze week ook met de telefoon gebeld .Want enkele minuten later hing bon aan de lijn met de vraag waarom we hadden gebeld.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 nov 2005, 11:08

Boekenwurmpje schreef:Slaapt Lani al in een groot bed?
Casper slaapt nog steeds in een 'babybed' net om uitbraakpogingen te vermijden :lol:
Lani sliep niet goed meer in haar babybedje. Ze woelde te hard, werd om de 5 voet wakker. Nu ze in haar groot bedje slaapt, gaat het allemaal vele beter. Ze word nog wakker maar echt niet veel meer, zeker niet zoveel meer nu we een nachtlampje hebben gekocht.
Boekenwurmpje schreef:Eens kijken wat hij allemaal uitsteekt:
Hij neemt mijn gsm en belt er mensen mee op. Ik had er het eerst niet door, tot ik ineens de gsm hoorde 'antwoorden'. Bleek dat hij al 20 minuten met oma aan de lijn hing :roll:
Hahaha, :lol: Lani heeft ook al naar mijn schoonzus gebeld, achter mijn rug. Ik hoorde ze plots "Awwo azza" zeggen (mijn schoonzus heet Azra)
Boekenwurmpje schreef:Hij haalt centjes uit mijn portefeuille en stopt die in zijn spaarpot :lol:
Hij vindt zichzelf 'een grote mens' als wij uitleggen dat cola iets is voor grote mensen, niet voor kindjes
hij geeft me een knuffel en zegt 'sorry mama' als zijn zus me onderkotst :mrgreen:
en zo kan ik nog wel enkele uren doorgaan ...

Hoe schattig. Lani zegt "sowwy mama" als zij lomp is geweest (hoofdje gestoot ofzo) :lol:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 nov 2005, 11:11

Sigri schreef:
Sarah, boekenwurmpje,
Jonas slaapt nog steeds in zijn babybed.
Wil wel eens proberen hem in het grote bed te leggen maar ben bang dat we hem dan overal gaan terugvinden. :cry:


Ik had daar ook eerste schrik voor maar het is goed meegevallen. Het is nog maar 2 keer voorgevallen dat ze uit haar bedje kroop. Voor de rest, in haar trappelzak, geraakt ze niet ver, he? :twisted:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 nov 2005, 11:35

Sarah,

Heb jij zo van die hekjes aan het bed gedaan of niet ?
Slaapt ze nog goed in haar slaapzak ?
Slaapt ze onder een groot donsdeken en op een kopkussen ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 nov 2005, 11:38

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=1630

Hier zie je een foto van Lani's bedje. Ze kan er in't midden uit. Maar voor de rest valt ze er niet zomaar uit.

Ze slaapt nog goed in haar trappelzakje maar ze zal er ooit eens uitgroeien, he?
Over haar trappelzakje leg ik gewoon haar laken, geen donsdeken want haar trappelzak is al warm en ze heeft een warme pyama aan.
Ze ligt op een dun kussentje en dat valt goed mee, al rolt ze er 's nachts wel vanaf.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 nov 2005, 11:45

Hoi,

Wat een mooi bed !!!! Een prinsessebed !
We zoeken ook iets speciaals voor Jonas maar weten niet goed waar we moeten gaan zoeknen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 nov 2005, 11:46

Misschien kan je eens neuzen in de welcome winkel? :wink:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 nov 2005, 12:53

ZAl ik zeker doen

Sigri :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 nov 2005, 12:11

Ons meisje begint nu "smoelen" te trekken als de de camera ziet. :lol:
Ze begint ook weer meer en meer te zingen, haar eigen fantasie en spelletjes ontwikkelen. Heel mooi om dat allemaal te zien gebeuren.

Hier zijn een aantal foto's van vandaag, zo kan je haar "smoelen" zien. :wink:


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 nov 2005, 18:27

Whahahahaha ze kan er wat van (van smoelen trekken)

GRoetjes,
sigri :P
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2005, 19:52

Vorige week lagen ik en Yana in een deuk!!
Ze had haar knuffeldag. Ik wil haar net inzepen, als ze weer wil gepakt en geknuffeld worden. Ik zo: wil je een beetje met mama in het grote bed liggen? Ik neem haar op (volledig bloot is ze dus) en ga met haar naar het bed. We kruipen allebei dicht tegen elkaar aan en ik zeg: als je pipi moet doen, moet je pipi zeggen. Zei zo: mama pipi, pipi, pipi. Ik: ja Yana, goed, dat moet je zeggen als je pipi moet doen.
Niet veel later plast ze gans het bed onder. Zowel zij als ik liggen echt in een deuk van het lachen. :lol: :roll: :roll:
Die nacht heb ik dan maar wat dichter tegen mijn ventje aangekropen om de natte plek te vermijden; :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 10:05

We zijn gisteren naar Planckendael gegaan, ineens besloten.
Ze keek haar ogen uit, zoveel diertjes, zoveel grote beesten!
We gingen naar de apen en de hele weg naar ginder zei ik "We gaan aapjes zien, leuke aapjes!" Lani al helemaal opgewonden, he. We komen daar binnen en ik zet ze aan het glas en laat ze een aap zien en ik zeg "Kijk, Lani! Da's nu een aap, se" en ze kijkt naar de aap, weer naar mij en zegt "Ja?" en ging weer door. Ze deed dat echt op een manier alsof ze wou zeggen "Dat was het? Zo opgewonden voor een stomme aap?" :lol:

Ze is enorm flink geweest, goed mee gewandeld, goed geluisterd,...
Ze maakt me zo trots!

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 14 nov 2005, 11:03

Casper heeft gisteren bijna het huis in brand gestoken.

Hij had een bal van zijn ballenbad in een tafellamp gekieperd, en dan de lamp aangedaan.
Dat allemaal terwijl ik in de keuken Liyah aan het eten geven was.
Pas toen ik het smeltende plastic rook ben ik er op uit gekomen. Ik kon nog net op tijd de lamp buiten kieperen :shock:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 11:04

Amaaai :shock: En was het echt express? Dus echt met de bedoeling van alles in brand te steken :wink:

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 14 nov 2005, 11:22

Hij had niet de bedoeling om de boel in brand te steken. Hij wou gewoon eens testen hoe de lamp er zou uitzien met een bal erin :roll:

Hij is nogal een experimenterende geest ... Zijn papa heeft ook ooit eens een tuinhuisje in brand gestoken omdat hij experimenteerde met allerlei chemicaliën. De appel valt blijkbaar niet ver van de boom!

Voor de rest is Casper vrij braaf, hij weet alleen meteen de knopjes staan, en slaagt er dus in allerlei toestellen aan en uit te schakelen (bv computer, lichten, tv, ...)

Wat vonden jullie van planckendael? Wij zijn verleden jaar ook eens geweest en waren nogal teleurgesteld. Ons favoriete dierenpark is Park paradisio in Ath, spijtig dat het zo ver rijden is :(

groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 11:27

Ik ga al zo lang naar Planckendael en ik heb er niet echt iets op aan te merken. A'pen is natuurlijk beter en gezelliger en naar paradisio ben ik nog niet geweest. Ik dacht dat dat alleen voor vogels was ofzo :?

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 14 nov 2005, 11:33

Nee hoor,

je hebt er inderdaad veel vogels (de grote volière, de roofvogel show en de buitenvolières)
maar je hebt ook een oasis met aapjes, vissen, ... (en vogels :lol: )
je hebt de crypte met vleermuizen en slangen
je hebt de nautilus (een groot kasteel dat is omgebouwd tot aquarium), en het pinguin en zeehonden-eiland
je hebt een nagemaakte walvisvaarder (boot) met daarin allerei reptielen, en errond zitten de nijlpaarden, chimpansees, en kapibara's
je hebt twee apeneilanden, giraffen en bizons
een kinderboerderij
en hele mooie thema-tuinen, echt schitterend

veel te veel om op te noemen eigenlijk :)
het is wel duurder dan planckendael: 18 euro ingang.

Echt heel tof, met een hele dag (van 10 tot 5) heb je eigenlijk nog niet genoeg om alles te bekijken
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 11:40

Hmmmm, interessant... :D
Bedankt, weten we dan voor volgende keer.
Wat vond jij niet goed aan Planckendael?

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 14 nov 2005, 12:01

De kooien van de dieren waren niet erg proper
sommige dieren liepen in zoveel vuil (uitwerpselen en modder)
de verblijven van de dieren waren vrij klein, en sommige dieren kon je als kind (vanuit de buggy) niet zo goed bekijken
weinig uitleg ook bij de dieren, behalve dan zo'n kaartje met land van herkomst.
het bonobo eiland is wel heel mooi.
Maar het mooiste moment van ons bezoek was Caspers ontmoeting met een grote harige rups die daar zomaar over het pad kroop. Hij heeft ze eens mogen aaien (heeft totaal geen schrik van insecten), en kietelen dat dat deed!

in paradisio zijn er bij de dierenverblijven 'venstertjes' op buggy hoogte, zodat we de kids niet de hele tijd uit de buggy moeten tillen. Er zijn wel delen van het park die niet toegankelijk zijn met de buggy, dan moet je die even achterlaten op een buggyparking. Daarom neem ik ook altijd een draagdoek mee.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 12:07

daar krijt ik me op, ik vertrouw dat niet, je buggy zomaar achterlaten. :shock:
In Planckendael heb je daar zo'n "petting zoo"
(ik weet niet hoe je dat juist in het nederlands zegt, ik ben voor een groot deel engelstalig opgevoed. Sommige woorden ken ik in het engels en niet meer in het nederlands, stom he?) en daar mochten de buggy'sook niet mee naar binnen. Dan is Guy maar met Lanike gegaan, terwijl ben ik M&M's gaan halen :P

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 14 nov 2005, 12:12

wij nemen een fietsslot mee, en hangen daar dan de buggy mee vast. Hebben nog nooit een probleem gehad, terwijl er toch telkens een zak (verzorgingstas) en een pull of een jas in de buggy blijft liggen.
Waardevolle zaken (foto-camera, handtas, gsm) neem ik wel mee, die laat ik niet liggen :lol:

Ik ga meestal zonder hubby, maar samen met mijn zus en haar zoontje
twee volwassen voor drie kids dus, en dan kan er niemand bij de buggies blijven he :)
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 12:15

Da's waar. Meestal zien wij toch dat er iemand bij de buggy's kan blijven. maar ja, het kan ook niet altijd, zoals in jouw geval, he.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 16 dec 2005, 21:11

Ik was over't laast met mijn broer en Lani naar den Tam gegaan, zo'n hobbywinkel. We waren naar huisjes aan het kijken die je zelf ineens moet "metselen". Ik heb er zelf al zo'n 2 gedaan en mijn broer heeft nu ook de smaak te pakken.
Ons meisje mocht van mijn niet aan de trap spelen, want we zaten op de eerste verdieping. Ze liep "lief" rond tussen de rekken en plots was het stil. Ik keek om me heen en ik zag ze niet meer! Ikke direct een beetje paniek tegen mijn broer dat Lani weg was, hij ook direct zoeken. Ik keek rond en plost zag ik iets achter emmers, die vol staken met zo'n windvliegers, staan. 't Was dus ons meisje, ze was haar gaan verstoppen. Toen ze zag dat ik haar gezien had, zei ze plots "Jani? Waar is Jani? Jàààààniiiiii!"
Ik moest haar dus komen zoeken. :lol:

Gebruikersavatar
Boekenwurmpje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 10:07
Locatie:Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Boekenwurmpje » 20 dec 2005, 11:50

Oef, je hart stond even stil zeker! :lol:

Groetjes

B
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”