verlatingsangst

Moderators:Welcome, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal
verlatingsangst

Bericht door Sigri » 20 sep 2005, 15:54

Hallo allemaal,

Jonas heeft sinds een paar dagen precies weer last van velatingsangst. Vooral bij de papa.
Is dit normaal ?

Hij is nu toch al de 2,5 jaar voorbij .

GRoetjes
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 20 sep 2005, 16:08

Sigri, ik denk dat er toch een aantal periodes zijn in de jeugd van een kind, waarop het blijkbaar last heeft om te scheiden van 1 van de ouders, of zelfs van de grootouders ! Een kind is ook met zijn gedachten bezig, en kan soms denken: jamaar, als papa weggaat en hij heeft een ongeluk, wat dan ? Tja, ze zien soms dingen in't nieuws, op tv ofzo hé, en dan speelt dat in hun hoofdjes !
William heeft dat soms ook, hij is soms hypergevoelig ! Vooral zo rond de periode dat ons Laura geboren werd, was het erg ! Zo had hij bang dat er iets met het babietje zou zijn, als ik weende ofzo of ik moest overgeven van de misselijkheid, dan dacht hij dat zowel ik als het babietje zouden doodgaan, dan werd hij bijna hysterisch van angst ! En ook nadat Laura geboren werd, was hij supergevoelig ! Zo mochten de buurjongens niet aan ons Laura komen, want ze zouden haar wel eens kunnen laten vallen ! En op een keer begon hij plots te wenen, en dan had hij bang dat zijn opa ging doodgaan, want dan had hij geen opa meer, en maar wenen, we hebben tenslotte naar mijn pa moeten bellen met de vraag om es effie te komen ,want hij geraakte nie meer gekalmeerd !

't Is misschien ook een beetje een "angst" die je zoontje nu heeft, die te maken heeft met de veranderingen in je gezinnetje hé. Als het blijft duren, zou ik er eens dieper op in gaan, maar ik denk dat het gewoon "maar" een fase is ...

Groetjes !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 21 sep 2005, 22:33

Ons Luna heeft het nu ook erg, als ze mij of de mama niet ziet. Paniek, paniek.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 22 sep 2005, 10:22

:roll: Pff, ons Lani heeft dat bij mij, maar echt soms overdreven. Oké, misschien ligt het aan het feit dat papa gaat werken en dat mama thuis is, dus is ze het gewoon dat de papa weggaat. Maar als we in aparte auto's rijden, is het al grote sirene. Ik moet en zal bij haar blijven. Héél vermoeiend vind ik dat.

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 22 sep 2005, 15:31

Onze Jonas heeft dit ook.
Als de papa de deur uitgaat dan begint hij te huilen en te stampen op de grond.
Als ik hem afleid is het iets minder.


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 22 sep 2005, 17:09

Een voorbeeld,
Daarnet moest papa naar de tandarts .Na een kusje en dada Jonas, schoot Jonas naar de voordeur en begon hysterisch te huilen.
Daarna ging hij voor de deur liggen en nog maar huilen. Heb hem proberen te troosten maar hij was verdrietig dat papa weg was.
Na enige pogingen om hem af te leiden, is hij toch rustig geworden.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 sep 2005, 21:33

Mila heeft het ook hard bij Filip.. Als hij gaat trainen of volleyballen, moet hij het niet riskeren om te vertrekken zonder een lading kussen en knuffels.. En als hij dan eindelijk mag vertrekken, dan is er zo'n trillend lipje en af en toe ook geween bij.. Het komt echt met periodes.. Soms kijkt ze amper op als hij vertrekt en soms is dat het grootste drama dat je je kan inbeelden.. Ik val weer eens in herhaling, maar wie weet wat er allemaal in die kopjes van onze kinderen omgaat?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 22 sep 2005, 21:35

Sete heeft het heel moeilijk gehad met vreemd!

Nu begint het toch beter te gaan maar al op zijn 4 maand begon ie t ehuilen als iemand anders hem vasthad of dat ie lders was zonder mama of papa in de buurt. best vermoeiend want tja ik kreeg dan nog kraamvisite en die stonden te popelen om Sete vast te houden...maar vanuit Sete was het een gebrul. Leg hem dan liever in een park in zijn eentje he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”