peuterpuberteit

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51
peuterpuberteit

Bericht door bart » 10 jun 2004, 14:07

Ik heb zondag een voorbeeld gezien van wat ze peuterpuberteit noemen :? :x :evil: :( :shock:
:idea: Is dat iets voor meisjes of staat ons dat ook nog te wachten met ons Bartje? :?:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 jun 2004, 16:15

Ik denk dat zowel jongens en meisjes dit kunnen doormaken.. Net zoals een gewone puberteit.. Ik hoop alleen dat het geen voorbode is op de latere puberteit, want dan gaan er nog ongelukken gebeuren :( .. Ons dochtertje is sinds een paar dagen niet te genieten bij momenten :evil: . Als ze niet direct haar zin krijgt, begint ze te roepen en met haar speelgoed te smijten. Ik geef haar dan tegen haar voeten en leg uit dat zoiets echt niet kan, soms helpt het, soms niet. Als het niet helpt, dan negeer ik haar gewoon en dan is ze weer snel de lieve meid van anders..

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 16 jun 2004, 17:49

ik denk dat we elkaar later heel veel kunnen vertellen. :? :D :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

gillen

Bericht door Dagmar » 27 jun 2004, 10:18

Mijn dochtertje heeft tegenwoordig de onhebbelijke gewoonte om te gillen.. Wat ik ook doe, ik krijg het haar niet afgeleerd, negeren, kijven,... het helpt allemaal niet.. Heeft er iemand dit ook al aan de hand gehad en hoe heb je het opgelost? Of is het een kwestie van tijd en gaat het wel over? Naar mijn gevoel wordt het erger, eerst deed ze het alleen thuis als ze haar zin niet kreeg, maar nu ook als we ergens zijn (in de winkel of zo) en zonder reden.. Het is echt niet plezant, maar 't is nog niet zo erg dat ik me een slechte moeder voel.. Ik wil gewoon eens een dagje gilvrij zijn (of meerdere dagen)!!!
Misschien is ze gewoon aan het oefenen om ooit opera te zingen :wink: en moet ik haar maar laten doen..

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

genegeerd

Bericht door Dagmar » 31 jul 2004, 20:29

Even een update over de opera-carrière van ons dochtertje :D .. Ik heb haar gegil meestal gewoon genegeerd of gezegd dat als ze wilde roepen, ze maar buiten moest gaan staan, want dat mijn oren pijn doen als ze zo roept.. En het is min of meer gestopt.. Heel af en toe doet ze het nog, maar ik reageer er amper op.. Dus hout vasthouden en hopen dat het zo blijft!!!


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 aug 2004, 11:36

dan heb jij terug geluk :D
wat zou jou zontje uitvinden? :idea: :?: :roll:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 06 sep 2004, 15:50

Vanaf welke leeftijd ben je eigenlijk een peuter ?
Misschien een beetje een stomme vraag :?

Groetjes,
Sigri

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2004, 18:30

Sigri schreef:Vanaf welke leeftijd ben je eigenlijk een peuter ?
Misschien een beetje een stomme vraag :?

Groetjes,
Sigri

Je bent peuter van je 18 maanden tot je 3 jaar. En stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden :wink: !

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 06 sep 2004, 19:44

Aha dan is Jonas sinds vorige vrijdag een peuter. :wink:

Groetjes,
sigri

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 10 sep 2004, 16:34

Onze Jorden is bijna 22 maanden en een echte peuter met dikwijls een eigen willetje. Af en toe krijgt hij het in zijn ster en dan is niets goed. De ene keer is 'nee' een 'nee' en is dat voor hem ok, maar een andere keer kan hij heel kwaad zijn en gooien met een dingetje dat hij vast heeft. Brullen kan hij ook. Ik negeer dat en dan gaat het vanzelf over. Nu heeft hij iets nieuw. Als hij iets niet mag, dan kan hij een pruilmondje trekken en staat het water in zijn ogen. Ik moet me dan sterk houden om niet toe te geven, en al een geluk, pakt het niet bij mij.
Het is wel een heel braaf kereltje, waar je bijna geen last mee hebt.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 10 sep 2004, 18:55

Je bent peuter van je 18 maanden tot je 3 jaar. En stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden :wink: !

Grappig, in Nederland ben je pas kleuter met vier jaar, tussen baby en peuter zit bij ons nog dreumes....
maar de precieze scheiding weet ik niet hoor.
Mijn jongste liep voor elf maanden, eigenlijk nog baby, maar voor mij al duidelijk een dreumes.

JOlanda
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 sep 2004, 18:59

Maar beginnen ze in Nederland ook niet later met 't school?? Hier in België kunnen ze al vanaf hun 2,5 jaar naar 't school.. Misschien daarmee dat de dreumescategorie wegvalt??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 10 sep 2004, 20:20

Ja gelukkig wel, dat later naar school gaan :)
Over vier maanden gaan mijn oudsten...zucht.... maar ze zijn er wel aan toe....
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 sep 2004, 15:25

Vanaf welke leeftijd gaan ze in Nederland dan naar school ?

Groetjes,
Sigri :lol:

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 17 jan 2005, 17:33

Ik dacht vanaf jaar. vind ik persoonlijk ook veel beter. Dan wordt je kind tenminste niet opgedrongen om zindelijk te zijn. Wist je dat een kind pas zindelijk moet zijn op 4jaar. Er zijn dus heel wat ouders die zich zorgen maken om niks. Vind het jammer dat de maatschappij daar zo op hamert.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 jan 2005, 18:59

Persoonlijk vind ik dat boke gelijk heeft.
het was voor mij een guldenspoorenslag om ieder van mijn kids proper te krijgen!!
En ik kreeg ze nooit proper tegen hun 2.5 jaar.
Met joeri heb ik foert gezegd.
En dan plots toen hij bijna 3.5 jaar was!!!!, dan was hij proper van de ene week op de andere.
Bovendien zijn de huidige luiers zo goed gemaakt dat zelfs vieze luiers zo erg niet meer storen.
Verder wou ik toch even kwijt, en dat is mijn mening, dat ik vind dat naar school gaan op 2.5 jaar ietsje te vroeg is.
Nu weet ik wel dat er kinderen zijn, bij wie het vanzelf gaat.
Maar, ik vond het te moeilijk, en die kleintjes huilen...
Drie jaar zou messchien toch beter zijn.

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 18 jan 2005, 09:48

Mijn zoontje is nu 28 maanden en die zal pas op 3 jaar naar school gaan
Ik vind 2,5 jaar te vroeg voor hem. Hij is ook nog niet zindelijk, maar in de kribbe zetten ze hem wel al op de wc. Hier thuis wilt hij dat niet. Dus ik forceer hem niet. We zullen wel zien wat de tijd brengt.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 18 jan 2005, 13:41

Weet je wat ik nog altijd het beste vind????
Luisteren naar je moederhart!!
Dan denk ik, dat je niks verkeerd kunt doen!!

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

zindelijkheid

Bericht door Sigri » 20 jan 2005, 17:59

Vanaf welke leeftijd begin je er het best mee.
Nu Jonas gaat door de week naar de crèche. Dus we moetten wel op hetzelfde moment ermee beginnen want anders haalt het niets uit, denk ik.
Vanaf 2 jaar beginnen te oefenen op het potje ?
Of een verkleiner kopen voor op het toilet te zetten ?

Iemand tips ?

Groetjes,
sigri

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 jan 2005, 22:11

Hey Sigri,

Wij hadden een paar potjes in ons bezit.. En Mila heeft 1 keer op het potje geplast (rond 2 jaar) en daarna wilde ze er nooit meer op. In de zomer merkten we dat ze echt wel schoolrijp was, ze verveelde haar ook enorm, dus moest ze toch wel droog geraken. Het potje is altijd zichtbaar blijven staan, maar ze wilde er niet op. Gelukkig hadden we al een verkleinbril gekregen van iemand en daar wilde ze wel op. Ze was droog op een paar dagen..
(En nu sinds vorige week gaat Mila... op het potje!!!! :roll: , ze kan toch soms wringen.. :D )

Een echte tip heb ik niet, maar misschien al een potje in het zicht zetten zodat hij er aan kan wennen.. En als je met zindelijkheidstraining begint, niet kwaad worden als er toch een ongelukje gebeurt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 24 jan 2005, 17:52

In ons toilet staat al een potje.
In het begin ging hij erin staan. :lol:

De laatste tijd gaat ie het halen en gaat er met zijn kleren aan in zitten.

Groetjes,
Sigri

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 feb 2005, 11:11

Mijn moeder heeft me vertelt dat ze mijn broer en ik zindelijk waren op 2.5 jaar. Natuurlijk volgden er nog "ongelukjes" in de kleuterklas en 's nachts. En als ik erbij nadenk, heb ik eigenlijk nog lang in bed geplast. Veel gedroomt dat ik op de wc zat, ken je dat?

En ze moeten misschien wel vroeg naar school maar echt schoolplichtig zijn ze nog niet, he? Ik denk dat ik ga beginnen met halve dagen, tenzij ze het natuurlijk fantastisch vind, he.


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”