De verschrikkelijke 2!

Moderators:Welcome, Moderators

Sfietj
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 dec 2007, 12:27
Locatie:Hoevenen-Stabroek
Contacteer:
De verschrikkelijke 2!

Bericht door Sfietj » 16 dec 2007, 12:43

Mijn zoontje is net 2 geworden, en hij zit in die fase van "ik ben 2 en ik zeg nee". Vooral in de winkel dan, thuis kan hij nog mijn lieve schatje zijn als hij wil :D

Nu was mijn vraag, hoe lang duurt die fase gemiddeld? En hoe ga je er het beste mee om?

Ik negeer hem als hij een driftbui krijgt, zeg hem enkel "mama ziet da je kwaad bent, maar als jij zo doet dan ga ik niet met jou spelen." En daarna negeer ik hem tot hij gekalmeerd is. Wanneer hij weer rustig is ga ik naar hem toe, vraag 'n kusje en een knuffel en dan gaat hij weer gelukkig spelen.
Doet hij echt iets 'stouts', zoals met zijn speelgoed gooien bv, dan waarschuw ik hem eerst "nee, dat mag je niet doen". Blijft hij het doen, zeg ik het nog eens. Doet hij het dan nog, dan moet hij 2 minuutjes in de hoek staan.

Maar 't mijn theorie blijkt niet meer te helpen :D Vroeger werkte het, maar sinds een week niet echt meer. Moet ik het aanpassen?
Iemand tips?
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 dec 2007, 13:30

Hey,

Hoelang die fase duurt, geen idee.
Tips heb ik niet . Je doet het goed .

Negeren is volgens mij de beste optie . Is soms moeilijk , ik weet het .

Hier gaat dat met periodes op en af.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 dec 2007, 14:32

Ik denk gewoon blijven doen wat je doet, dat dat het beste is.. Niet te veel goochelen met tips en truukjes, want dan weet hij het op den duur ook niet meer..

Hoe lang die fase duurt, laat me het maar weten als je erachter bent, want wij zitten er met onze jongste ook nog middenin en voorlopig zie ik dat nog niet verbeteren (koppig zoals de papa hé :lol: ) :? :D ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Re: De verschrikkelijke 2!

Bericht door saardientje » 16 dec 2007, 16:06

Sfietj schreef:Mijn zoontje is net 2 geworden, en hij zit in die fase van "ik ben 2 en ik zeg nee". Vooral in de winkel dan, thuis kan hij nog mijn lieve schatje zijn als hij wil :D

Nu was mijn vraag, hoe lang duurt die fase gemiddeld? En hoe ga je er het beste mee om?

Ik negeer hem als hij een driftbui krijgt, zeg hem enkel "mama ziet da je kwaad bent, maar als jij zo doet dan ga ik niet met jou spelen." En daarna negeer ik hem tot hij gekalmeerd is. Wanneer hij weer rustig is ga ik naar hem toe, vraag 'n kusje en een knuffel en dan gaat hij weer gelukkig spelen.
Doet hij echt iets 'stouts', zoals met zijn speelgoed gooien bv, dan waarschuw ik hem eerst "nee, dat mag je niet doen". Blijft hij het doen, zeg ik het nog eens. Doet hij het dan nog, dan moet hij 2 minuutjes in de hoek staan.

Maar 't mijn theorie blijkt niet meer te helpen :D Vroeger werkte het, maar sinds een week niet echt meer. Moet ik het aanpassen?
Iemand tips?
als hij gooit met speelgoed en je zegt dan alleen nee?
je moet er bij zeggen dat hij niet met speelgoed mag gooien, ik doe het dan voor van hoe je het wel moet doen. neerleggen en dan doe ik het voor en dan snapt hij dat!

en ik zou niet veranderen want dat kind gaat dat merken en kan nog meer gebruik van je maken. gewoon altijd alles duidelijk zeggen en uitleggen :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 dec 2007, 17:43

Negeren is effectief een goede oplossing. En hoe je reageert, ik zou het niet beter kunnen zeggen.

En hoe lang die fase doet ... Tja dat hangt dus van kind tot kind af. En gelijk iemand hier al zei: dat gaat dus met fase op en af.

De onthaalmoeder vertelde een paar weken geleden nog van haar kleine dat ze in school ging vragen "hoe lang duurt dat hier nog". Haar kleine was toen 4. :wink:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 dec 2007, 19:58

Milan heeft dat ook nog wel hoor! Die kan koppig zijn zeg!
Gewoon 2 minuten gerust laten en die is dat vergeten.
Ik vind hoe je het doet, wel goed. Blijven volhouden, hij is gewoon aan het testen hoever hij kan gaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 04 jan 2008, 10:27

Ik doe het hier ook zo, maar soms is dat wel moeilijk om aan de 'puppydogeyes' te weerstaan hé :oops:
Bij driftbuien zeg ik ook 'nu gaat mama niet luisteren naar jou, als je zo doet'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 jan 2008, 15:52

Wanneer begint die peuterpubertijd ongeveer? Kan het zijn dat Maaike er in begint te geraken of is dit gewoon weer een sprongetje?

Momenteel wilt die dus alles gelijk een grote mens. Hetzelfde eetgerief, dezelfde stoel, ... Met die stoel is het dus altijd oorlog want madam blijft dan niet zitten, wat natuurlijk tot een driftbui leidt.

De onthaalmoeder zei vandaag ook dat Maaike duidelijk alles zelf wilt doen met de nodige kuren erbij.

Buiten negeren wat zijn nog goede tips?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 jan 2008, 15:56

Kan nu al hoor.. Die twee is maar een richtleeftijd.. :wink: Mila had dat ook eerder.. Karsten heeft er "pas" zo'n halfjaar last van (of eerder wij :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”