bijten

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
bijten :-s

Bericht door Mieke » 05 dec 2007, 20:01

Ja, hier ben ik weer es eh. :)
Ik denk dat Marie afstamt van ne hond, zo bijten dat ze doet, verschrikkelijk :?
Op haar speelgoed bijt ze, in het tafellaken bijt ze, in mijn kleren bijt ze, in de armen, neus, benen... ocharme die kindjes bij de OM
Tis precies of die haar soms moet afreageren :? En we krijgen het haar maar niet afgeleerd. We hebben al vanalles geprobeerd, een tik tegen de wang, bruusk van ons afduwen, negeren.. niets helpt.
Dus als jullie nog tips hebben, laat maar komen.
Het is mss een fase, maar die duurt nu toch al zeker 4 maanden... :?


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Re: bijten :-s

Bericht door Lena » 05 dec 2007, 20:27

Mieke schreef:....Ik denk dat Marie afstamt van ne hond...
tja :twisted: ik weet niet wat jij graag doet in uwe vrije tijd he :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 dec 2007, 21:26

oeps, ik ben vergeten een nieuw topic te openen. :oops: Kan iemand dit oplossen? Sorry goortjes, dat was niet de bedoeling

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 dec 2007, 21:43

Karsten doet dat de laatste tijd ook constant.. Als we iets verbieden en blijven verbieden, dan zegt hij: "Goed dan, dan bijt ik u" :roll: Maar hij doet dat dan ook echt! :evil: En hier helpt ook niks.. Of ja, wat af en toe helpt, is hem afleiden..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 dec 2007, 13:51

En ge zijt zeker dat die geen tanden (kiezen of zo) aan het krijgen is? En anders laat ze bijten (zolang ze niemand pijn doet) en gewoon negeren. Houdt misschien nog het snelste op.

Tja en tips ... Je kan al moeilijk overal zout of mosterd of zo opdoen he?!


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 09 dec 2007, 17:27

Gevonden op e-gezondheid.be:

opgelet: een kind dat bijt, is niet stout, maar maakt een periode door van plotselinge agressiviteit die het in goede banen moet leren te leiden.
Het eerste slachtoffer is vaak de moeder, want zij roept de heftigste gevoelens op bij het kind. In zijn geest bestaan er twee moeders: de ene is lief als ze zijn grillen inwilligt, de andere is stout als ze het iets weigert. Pas nadien gaan beide beelden geleidelijk in elkaar op.
Krijgt u een beet, laat u dan niet doen. Schreeuwen is echter zinloos, en terugbijten of slaan is het slechtste wat u kunt doen (want dat zou zijn gedrag alleen maar bekrachtigen). Uw reactie is immers cruciaal: reageert u op de juiste manier, dan zal het niet herbeginnen. U moet het duidelijk maken dat bijten pijn doet en het leren om deze negatieve impuls te beheersen en te transformeren. Vaak is zijn knuffel een goede uitlaatklep voor opstoten van agressie.
In crèches wordt vastgesteld dat het altijd dezelfde kinderen zijn die bijten. Ze hebben het vaak moeilijk om zich verbaal te uiten. Met dit gedrag zouden ze hun drang naar communicatie, emotionele problemen of jaloezie uitdrukken. Die laatste oorzaak is meestal gemakkelijker op te sporen als het broertjes of zusjes zijn die elkaar bijten.
Vaak zijn het ook dezelfde kinderen die beten moeten incasseren. Het zijn over het algemeen schuchtere kinderen die zich gemakkelijk laten domineren. U kunt hun de boodschap meegeven dat ze zich niet mogen laten doen, maar evenmin mogen terugbijten!


Misschien hebben jullie hier iets aan?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 09 dec 2007, 17:38

Bij ons bijt Torben inderdaad en gelukkig maar heel af en toe, als er tandjes aan het doorkomen zijn. Moet een lastige situatie zijn voor jullie ... hopelijk helpt de tip van Marijke hierboven.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 dec 2007, 14:36

Marijke schreef:...
Misschien hebben jullie hier iets aan?
Euhm nee.. :lol: :lol:
Nee serieus, niet echt.. Terugbijten deed ik al niet, roepen ook niet en ik zeg hem altijd duidelijk dat dat pijn doet.. We zetten hem nu altijd op straf, vragen waarom hij dat doet en zeggen dat het pijn doet en dan komt hij heel zielig af: "ik ga niet meer bijten :cry: :cry: .. , sorry mama.." Maar iets later doet hij het vantijd terug..
Ik denk dat we gewoon moeten volhouden en dat hij het dan wel afleert.. Allé, ik hoop dat.. Anders zullen we hem een bot van de hond moeten geven.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 11 dec 2007, 15:52

Dagmar schreef:Ik denk dat we gewoon moeten volhouden en dat hij het dan wel afleert.. Allé, ik hoop dat.. Anders zullen we hem een bot van de hond moeten geven.. :roll:
:lol:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 dec 2007, 19:55

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 dec 2007, 20:15

lijkt me wel vervelend seg!
dat is nu eens iets wat mijn dochter eens niet doet
die doet vanalles, maar dat nu dus eens niet
dus ik zou ook niet weten wat ik eraan moet doen....
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”