grijpgrage handjes

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 dec 2007, 20:12

Niet persé hoor.. Sommige dingen natuurlijk wel omdat ze een voorbeeld hebben, maar qua ontwikkeling volgen ze hun eigen tempo natuurlijk.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 10 dec 2007, 22:53

Marijke schreef:Kan een tweede dan ook alles sneller omdat ze het ook wilt kunnen net zoals zijn/haar grote zus/broer? Naomi heeft nooit naar een crèche geweest en heeft het enkel van ons geleerd, het tweede kindje zal Naomi als voorbeeld hebben.
Awel dat vroeg ik me dus ook af... Sitske is tot hiertoe al op motorisch vlak véél sneller dan Femke. Hoofdje vanaf dag één al rechtop kunnen houden, als ze in arm ligt tot zit proberen te gaan, heel lang rechtop liggen als ze op buik ligt, bvb als ze speelt of wakker is en iets ziet (Femke weigerde op buik te liggen, Sitske slaapt alleen maar op buik)

Maar Sitske heeft nu ook Femke als voorbeeld en mss gedragen we ons onbewust anders met een tweede door dat meer rechtop te houden ofzo, tov eerste meer plat in de arm, allee was dat overlaatst eigenlijk aan het denken...

Ik hoop alleen dat ze niet té vroeg zal stappen, anders is dat contrast te groot met Femke, die was 18mnd als ze het kon en 19mnd als ze het dan ook deed, maar bij haar had dat ook met de schrik overwinnen te maken, want eens ze dan stapte stapte ze ook heel goed, niet meer zo dat waggelen zoals de meesten bij hun eerste stappen.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 dec 2007, 10:25

G&F&S schreef:.. en mss gedragen we ons onbewust anders met een tweede door dat meer rechtop te houden ofzo, tov eerste meer plat in de arm, allee was dat overlaatst eigenlijk aan het denken...
Ja, kan wel heel goed zijn.. Bij een eerste ben je voorzichtiger, allé ja, bij een tweede gooi je natuurlijk ook niet rond, maar je begrijpt me wel hé :wink: .. Maar Karsten hield zijn hoofdje ook redelijk snel omhoog, maar bij het stappen was hij dan weer later dan Mila.. Dus ik denk dat ze hun eigen tempo toch vooral volgen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 dec 2007, 20:18

niet persé nee
onze niels liep sneller dan zijn zusje
maar zijn zusje spreekt dan weer sneller
niels kon sneller op de trap dan zijn zus
maar zijn zusje kan nu al goed een kleurpotloodje vasthouden en hij nog steeds niet....
en zo kan ik je nog veel voorbeelden geven
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 12 dec 2007, 09:17

goortjes schreef:niet persé nee
onze niels liep sneller dan zijn zusje
maar zijn zusje spreekt dan weer sneller
niels kon sneller op de trap dan zijn zus
maar zijn zusje kan nu al goed een kleurpotloodje vasthouden en hij nog steeds niet....
en zo kan ik je nog veel voorbeelden geven
Andrès heeft daar tot voor kort ook problemen mee gehad en wij staken dan een stetro op zijn potlood zodat hij wel verplicht was om hem juist vast te houden.
Je hoeft daar niet te vroeg mee te beginnen maar bij hem was het wel nodig omdat er in de 3e kleuterklas al goed geoefend wordt op het voorbereidend schrijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 dec 2007, 10:42

niels zit in de 2de kleuterklas, een klasje te hoog, maar daar moeten ze die vaardigheid leren
dus moet hij meedoen hé
de andere kindjes kunnen het wel, maar hij is er nog te houterig in
waarschijnlijk ook omdat hij er totaal geen interesse in heeft
maar dat komt wel goed

een stetro.... wat is dat?
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 dec 2007, 14:11

een stetro....
dat ken ik niet

Jonas stapte ook sneller dan zijn zusje.
Ilsa praat sneller dan Jonas.

Dus inderdaad het klopt niet altijd .
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”