op het potje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:
op het potje

Bericht door little_devil » 21 nov 2007, 19:02

Hoe je kind leren op het potje te gaan als hij geen stilzitter is ? op het potje gaan in het algemeen ? ik weet niet hoe ik er aan kan beginnen..
Het is dan ook mijn eerste kind, dus heb daar geen ervaring mee...

ik hoop dat iemand kan helpen

alvast bedankt
:roll:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 nov 2007, 19:12

allereerst: welkom!!
Dan: hoe oud is je kindje?
Het heeft totaal geen zin om ermee te beginnen als hij er niet klaar voor zijn.
Wat ik zou doen: zet hem op het potje (echt ieder uur) en zit erbij, geef hem een boekje of lees zelf iets voor. Of zoek iets om hem bezig te houden.
Laat hem niet te lang op de pot zitten, maar wel regelmatig.
Als hij iets heeft gedaan in het potje, beloon hem.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:

Bericht door little_devil » 21 nov 2007, 19:17

Mijn zoontje wordt eind december 2, maar hij heeft nog tijd tot september 2008 ( dan gaat hij naar school) om eraan te wennen, tis maar dat ik ideetjes heb om er mee te oefenen, daarom nog niet voor nu meteen. Hij is met alles snel in o,twikkeling, en heb horen zeggen dat ze dan ook sneller op het potje kunnen, maar ik wacht er liever nog even mee en vraag eerst maar ideetjes en een beetje ervaring van anderen... :roll:

groetjes, Caroline

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 nov 2007, 19:20

inderdaad: hoe oud is je kindje?
ons dochtertje is nu 20 maand. Op 18 maand hebben we het potje bovengehaald. Gewoon om haar te laten zien dat het bestaat, ...
Het potje stond aan de wc.
Na een tijdje zei ze zelf "broe ui" (broek uit dus) en dat deden we dan ook. Raar maar waar kwam er effectief af en toe een pisje uit.
We zetten haar enkel op het potje 's avonds voor het wassen. Later kwam daar 's ochtends bij. Af en toe zegt ze zelf "pipi op potje" en dan zetten we haar er terug op. Meestal doet ze dan iets, soms niet.

Aangezien de leeftijd zetten we hier geen druk achter. Vraagt ze hier achter, oke voor ons. Maar hier komen nog geen onderbroeken in huis of driloefeningen :lol: . Het blijft speels. Doet ze iets dan wordt ze uitvoerig beloond, mag ze de pip zelf in de wc gooien en doorspoelen. Doet ze niets dan wordt ze ook beloond, als is het maar voor het eventjes blijven zitten.

En ons dochtertje is echt ook geen stilzittertje hoor. Die gaat op het potje zitten en 2 sec later er terug af. Raar maar waar, als er een pisje komt blijft ze langer zitten. We zeggen dan ook "goed blijven zitten en duwen he?!" en meestal helpt dat wel om haar er wat langer op te laten.
Maar als ze niet moet of gedaan heeft dan loopt die dus rond in haar blote poep vooraleer je het zelf door hebt :lol:

Maar dus ja, leeftijd is belangrijk alsook de intresse. Ik ken kindjes die een paar maanden ouder zijn dan mijn dochtertje en die helemaal nog geen intresse hebben daarvoor. Zulke kindjes moet je er dan ook nog niet opzetten. Maaike heeft in die dingen altijd intresse gehad, alles zelf doen is haar motto :wink:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 25 nov 2007, 21:58

Bij Ilsa zijn we daar nog niet mee bezig.
Wel staat haar potje op de wc en af en toe gaat ze het eens halen en gaat ze er met haar kleren aan op zitten.

Je kan het proberen maar niks forceren. Uit ervaring bij Jonas weet ik dat dat een averechts effect heeft.

Veel succes !
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 26 nov 2007, 09:32

Het is idd nog vroeg.

Ik heb het potje ook op voorhand al eens bovengehaald en gewoon daar gezet.

Wat betreft het stilzitten of blijven zitten. Bij onze Lukas werkte alleen dat ik hem op de grote wc zette met zo'n verkleinbrilletje. Hij kon daar dan niet af. Om het leuk te maken legde ik verschillende boekjes en zo in de wc en hij mocht dan iets kiezen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 nov 2007, 14:38

Gans in het begin zetten ik Milan op zijn potje, enkel s'avonds. Niet te lang en zeggen dat hij moest proberen pipi doen.
Dat luktte niet.
Toen hij er dan wel klaar voor was, was de klus in 3 weke geklaard.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 nov 2007, 20:44

Hier is het nog altijd niet de moment voor Lowie denk ik...
Hij heeft nog te veel ongelukjes... :wink:
Ik denk dat ik het nog eens zal beginnen proberen vanaf volgende week, ik zal wel zien.
Forceren is niet goed hé :wink:
Maar idd, 't potje staat in de WC en als ik hem erop zet, dan plast hij eigenlijk wel... maar tussendoor ook nog.
Weet je, ik krijg zin het nog eens te proberen door dit hier te lezen.
Eens kijken of Lowie het al ziet zitten :roll:
Mss iets voor woensdag :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 nov 2007, 20:50

Probeer het nog eens, wie weet lukt het nu wel!
Ik heb net Milan zijn verhaal gezet bij "kleutertjes".
In 3 weken volledig proper! Het kan vlug veranderen met die klein mannen.
Milan was ook maar 2,4 maanden!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 nov 2007, 20:53

Merci Sandy, ik promoveer je bij deze tot potjestrainingbegeleider... ik vind daar altijd steun voor bij jou!!!
Merci hé meiske!!!!!
Yippee, 'k zie het al volledig zitten!!!
Ik zou hem zo graag zelf volledig trainen voor 't potje... maar ja, 'k heb niet genoeg congé, dus de kinderverzorgsters van de crèche zullen ook moeten meehelpen.
Daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee.
Ik heb schrik dat hij zich ambetant gaat voelen als hij daar ongelukjes heeft. :?
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”