Eetprobleem!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland
Eetprobleem!

Bericht door Laborantje » 14 nov 2007, 21:25

Faye was altijd ne goeie eter, maar nu.... Ze weigert haar middag en avond eten, gooit met alles, begint te wenen.. Ik boos en zet haar uit den eetstoel en laat haar eventjes brullen, nadien probeer ik een paar keer opnieuw zonder resultaat. In de creche hebben ze geen probleem met haar. Moest ik haar koekjes geven dan zal ze wel eten, daar doe ik dus ni aanmee. Is dit een peuter-test-fase en hoe lossen jullie dit op? Ik hoop dat ze terug flink gaat eten, want dit is echt ni leuk. :evil:
Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 14 nov 2007, 21:29

tis idd een fase, en hier is ze nog niet volledig over
alleen willen eten, prutsen, er zitten mee spelen, geen hulp willen enz
de ene keer eet hij amper iets, de ander keer kan het niet rap genoeg en mag ik het zelf geven :roll:
ge kunt maar proberen he, maar ze zijn koppig op die leeftijd, en tis niet altijd even simpel
maar troost u, ge zijt niet alleen

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 14 nov 2007, 22:18

Yerko had vandaag geen fruitpap willen eten in de kribbe, mja heeft al een ganse tijd geen ni meer gegeten omdat hij ni mocht van de kinderarts met zijn diarree...thuisgekomen heb ik plattekaas met ananas (verse) willen geven, de ananasblokjes spuwde hij uit :roll:
Kheb hem dan ne boterham met confituur gegeven, ok ik weet da da ni goe is van zo te plooien maar ja, het was al bijna 5 uur da hij niet meer had gegeten. Anders voor de rest eet hij altijd goed, maar fruit eet hij ni zo graag...
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 15 nov 2007, 12:27

Dit is een fase!!

Hasse heeft hier een maand lang moeilijk gedaan met eten. Ik heb het toen opgezocht in de "spurtjesboek". En blijkbaar hebben heel veel kindjes dat rond deze leeftijd.

Ook zijn we nar de dokter geweest, (voor iets anders, maar toch in ene weg gevraagd) en die zei me hetzelfde.

Het gevaar is nu gewoon dat je ze dan maar alles geeft wat ze wel eten: koekjes, alleen maar boterham met choco, zodat ze toch hazar boterham heeft, ... En dan kan nog wel eens het hek van de dam zijn, want dan weten ze hoe de vork in de steel zit.
Ze hongeren zich niet uit hoor, en bij hasse is ook alles goed gekomen.

Oh ja, ze dronk ineens wel weer heel veel melk (gewoon volle melk)

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 15 nov 2007, 12:53

Hopelijk gaat t snel beter met de eetstoornissen :wink:
Afbeelding


Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Re: Eetprobleem!

Bericht door saardientje » 15 nov 2007, 12:58

Laborantje schreef:Faye was altijd ne goeie eter, maar nu.... Ze weigert haar middag en avond eten, gooit met alles, begint te wenen.. Ik boos en zet haar uit den eetstoel en laat haar eventjes brullen, nadien probeer ik een paar keer opnieuw zonder resultaat. In de creche hebben ze geen probleem met haar. Moest ik haar koekjes geven dan zal ze wel eten, daar doe ik dus ni aanmee. Is dit een peuter-test-fase en hoe lossen jullie dit op? Ik hoop dat ze terug flink gaat eten, want dit is echt ni leuk. :evil:
hallo,

je mag zeker niet boos worden, dan maak je het alleen maar veel erger!

laat haar alleen eten en als ze niet wil eten dan is dat maar zo. de problemen ontstaan wanneer je je daar druk in maakt!

let er op wanneer ze de laatste keer heeft gegeten, dat het niet te vlug op elkaar is... misschien heeft ze gewoon geen honger en dwingen is uitgesloten.

of misschien is ze wel te moe om te eten en wil ze liever een flesje melk, als onze simon soms wat te moe terug komt van de creche geef ik hem een flesje melk en komt hij daardoor de nacht mee door...

maar alstublieft dat gedrag negeren... zeker niet kwaad worden dan krijgt het kind op den duur angst om te eten als jij in de buurt bent...

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 nov 2007, 13:57

't is inderdaad een fase.

En gelijk hier nog staat: vooral niet boos worden en dwingen om te eten. Een kind hongert zich niet uit (ook al lijkt het voor ons wel zo). Als hij/zij honger heeft zal hij/zij wel eten.

Maar door te dwingen of boos te worden zorg je enkel maar dat er grotere eetproblemen ontstaan op latere leeftijd.

Succes er nog mee en dat de kleine maar vlug terug normaal eet. Gezellig is het niet!!

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 15 nov 2007, 20:30

Vanmiddag was 't weer van 't zelfde, ik heb mij afgezonderd en mijne vriend heeft het dan overgenomen en ja ze at alles op, gelukkig. Ik heb haar daarna dikke knuffel gegeven en 's avonds heeft ze eindelijk zonder problemen gegeten ('s middags zat ze in de creche, ook geen eetprobleem). Het probleem lag dus duidelijk bij mij :? Vanaf nu mag de papa 's middags eten geven en 's avonds is hij er niet dan zal ik het moeten doen. Ik ga zeker jullie raad opvolgen ni kwaad worden en gewoon daarna meer melk geven, moest ze weer ni willen eten.
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 nov 2007, 19:41

Je moet zeker niet boos worden, wees anders maar zeker dat het niet lukt, een kind neemt die zenwuachtigheid zo van je over. Als ze een hapje neemt, beloon haar dan door 'flink meisje ' te zeggen, wrijf eens over haar rugje of geef haar een kusje. Hier wordt ze daardoor extra gestimuleerd om verder te eten en zelf proberen te eten. Haar eetstoel gebruikt ze wel al lang niet meer en ze eet gewoon met ons mee aan tafel, ze staat dan op een bankje.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2007, 21:15

Milan had ook een groot eetprobleem en staat nu nog weigerachtig tegen dingen die hij niet kent.
Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om Milan patatjes te doen eten. Ik ben soms ook boos geworden, het mag niet, maar in sommige situaties.....hou je maar kalm.
Je moet dat kunnen ook hoor.
Succes met je dochter!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”