middagdutje??

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen
middagdutje??

Bericht door Sabtje » 30 okt 2007, 10:09

toen we zaterdag naar de zoo geweest zijn heeft Amytje dus geen middagdutje gedaan, toen we daar aankwamen zag je wel dat ze moe was, en ze heeft dan een uurtje ongeveer rustig in de buggy gelegen (niet geslapen).
Daarna heeft ze heel de middag flink geweest en rondgelopen en gespeeld.. rond 16u30 is ze met een koek in haar hand in de buggy in slaap gevallen... een 20tal minuutjes, want dan moesten we op de trein...
ik dacht dat ze ging verder slapen op de trein... niet dus, ook in de auto naar huis heeft ze niet geslapen, en ze heeft thuis nog vrolijk gespeeld tot 20u30 :shock:

zondagmorgen heeft ze wel geslapen tot 10na 9(nieuw uur) :D
we zijn nog gaan zwemmen, en na het zwemmen heeft ze in de auto naar huis ong een half uurtje geslapen... daarna van de hele dag niet meer...

gisteren heeft ze een middagdutje gedaan van een kwartier :? :roll: daarna was ze klaarwakker, en maar roepen: "mamaaaaaa, maaaamaaaaa" tot ik haar ging halen , toen ik haar vroeg ga je mee naar beneden en flink spelen: antwoorde ze met een zucht (alsof ze opglucht was) "jaaaah"
ze heeft dan de hele dag vrolijk geweest en pas om 21u gaan slapen...

nu vind ik toch dat ze eigenlijk nog best een middagdutje zou doen, en voordien als ze dit niet deed werd ze rond 16u ook echt "lastig" omdat ze té moe was, de laatste dagen dus niet... maar toch vind ik haar eigenlijk nog wat klein om niet meer te slapen over de middag...
haar 's avonds vroeger in bed steken is geen oplossing want dan is ze vroeger wakker 's morgens...
nu gaat ze tussen 20u30 en 21u30 naar haar bed en slaapt ze tot 7u30 - 8u ong...
ik vrees een beetje dat ze mss oververmoeid ga geraken door te weinig slaap, of maak ik mij zorgen voor niks? zou ze langer slapen moest ze dit echt nodig hebben?
kweet het eigenlijk niet meer hoor, zal zien hoelang ze vanmiddag slaapt :roll:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 30 okt 2007, 11:25

Ik heb dat moment van rust nog behouden tot hij naar school ging, dus tot ong. 2,5 j. Nu slaapt hij alleen nog in het WE in de nam. maar kan dat best nog gebruiken om wat bij te komen.

Je kan je kindje natuurlijk niet verplichten om te slapen maar een moment van rust doet voor iedereen wel goed, hé.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 30 okt 2007, 11:42

Hier verschilt dat ook van dag tot dag. Zondagnamiddag heeft Caro bijna 3u geslapen in de namiddag en gisteren met moeite een half uurtje. Nu in de vakantie heeft ze daar minder behoefte aan maar als ze naar school gaat heeft ze haar middagdutjes nog wel nodig, dan staat ze ook vroeger op en is ze ook veel actiever bezig tegenover thuis. We kunnen haar soms wel al een namiddag ophouden maar geen 2 namiddagen na elkaar want we merken dan dat ze haar slaap de dag erna moet inhalen. Amber die was 3 jaar en 3 maanden als ze geen middagdutje meer deed.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 31 okt 2007, 12:43

Dat zal een paar daagjes zo gaan hoor.
Hier zijn we enkele weken geleden ook eens met Maaike weggeweest waardoor ze geen middagdut gedaan had. Ze heeft toen een kwartiertje in de auto geslapen en dat vond madam dus genoeg.

De dagen erna gewoon haar middagdut laten doen maar madam sputterde tegen en als ze een half uur haalde was het veel.

Een weekje later was het terug in orde. Nu gaat ze weer zonder problemen slapen 's middags.

En hoe lang ze slaapt hangt echt van dag tot dag af. Meestal haalt ze toch een uurtje, gisteren was het dan weer 3 uren.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 31 okt 2007, 12:46

ale, mell, ik hoop dat het van voorbijgaande aard ga zijn zoals ge zegt...
veel slaapt ze zowieso niet over de middag, maar kvind haar uurtje toch een minimum eigenlijk, gisteren heeft ze toch al een 40minuutjes geslapen, dus laat ons hopen... kzal sebiet zien he
Afbeelding

Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 okt 2007, 12:53

Ik zou haar toch nog in haar bedje leggen om te slapen hoor 's middags.... al is't maar een kwartiertje.
W.lijk is't idd een periode hoor, Lowie heeft dat ook al gehad.
Ze is nog jong hé, en ik denk dat ze dat wel nog goed kan gebruiken, zo'n middagdutje :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 31 okt 2007, 12:59

Molly schreef:Ik zou haar toch nog in haar bedje leggen om te slapen hoor 's middags.... al is't maar een kwartiertje.
W.lijk is't idd een periode hoor, Lowie heeft dat ook al gehad.
Ze is nog jong hé, en ik denk dat ze dat wel nog goed kan gebruiken, zo'n middagdutje :wink:
dat denk ik ook, alé ben er vrij zeker van :wink:
dus ik blijf volhouden, 't is nie als'k haar in haar bedje legt dat ze moeilijk doet, dan slaapt ze direct hoor, maar 't is dat ze zo vlug terug wakker is :?
nu ja, gisteren was't al iets langer, dus hopen voor vandaag dat nog iets langer wordt, ze gaat er sebiet naartoe si :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 okt 2007, 13:01

Ik zal duimen!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 31 okt 2007, 13:03

thx!
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 31 okt 2007, 17:02

allé, ge zijt niet de enige dus :roll:
Daan wou vorig weekend ook niet meer slapen in de namiddag, maar hij sliep wel 's morgens nog.
Nu heb ik die ochtenddut weggelaten en om 12u is hij kapot, maar veel heeft hij precies niet nodig om weer fris man te zijn :roll:
Nu ligt hij ondertussen wel weer te hangen op zijne doomoo en heel apathisch naar de teletubbies aan het kijken :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 31 okt 2007, 17:02

allé, ge zijt niet de enige dus :roll:
Daan wou vorig weekend ook niet meer slapen in de namiddag, maar hij sliep wel 's morgens nog.
Nu heb ik die ochtenddut weggelaten en om 12u is hij kapot, maar veel heeft hij precies niet nodig om weer fris man te zijn :roll:
Nu ligt hij ondertussen wel weer te hangen op zijne doomoo en heel apathisch naar de teletubbies aan het kijken :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 nov 2007, 10:07

Ik weet niet wanneer ik Milan zijn ochtenddut heb weggelaten, maar dat is wel al een hele tijd.
Zijn middagdut doet hij nu ook nog meestal, maar niet altijd....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 nov 2007, 19:39

succes nog!!!

hier heeft Maaike tenminste de laatste 2 dagen terug een fatsoenlijke dut van 3 uren gedaan. Heel uitzonderlijk in haar geval.

Wij zijn effectief ook al blij als ze toch een uurtje slaapt :wink:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 02 nov 2007, 11:13

in de ochtend slaapt ze al niet meer van toen ze 9maand was ongeveer...

woensdagmiddag heeft ze dan 2u en 20min geslapen :shock: denk dat ze haar schade moest inhalen...

gisteren heeft ze na de middag bij mn ma anderhalf uur geslapen :D
dus hopelijk staat ze nu terug op haar gewone ritme en slaapt ze na de middag toch minstens haar uurtje terug he :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 02 nov 2007, 13:00

Ik vind toch ook da ze wel heel jong is om geen middagdutje meer te doen hoor.Gelukkig wil ze terug weer slapen hé.Ik ben zelf kinderverzorgster en ik weet uit ervaring da de meesten het echt wel nodig hebben.Voral omdat ze toch geen voormiddagdutje meer doet hé.yerko die doet hier s'morgens ook geen dutje meer maar s'namiddags slaapt hij toch een 2 tal uur en dit van zijn 11 maand.In de kribbe slaapt hij s'morgens soms ook nog en bij mijn ma ook.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”