potjestraining

Moderators:Welcome, Moderators

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 28 dec 2005, 23:04

Hier is de kleinste ondertussen drie jaar en enkele maanden. En begin deze week zijn we pas echt intensief beginnen trainen. En dit om de reden dat ze nu pas aangaf er echt klaar om te zijn.
Bij ons is het de tweede keer dat we trainen. De eerste keer heeft het 1 dag geduurd. Want het was voor ons meteen duidelijk dat het te vroeg was. Nu zijn we drie dagen bezig. En ik ga blij zijn als het lukt, zeker wel.
De oudste was droog op twee jaar.


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 dec 2005, 17:53

Tijdens de dag gaat het nu beter met Jonas.
Als we thuis zijn heeft ie geen pamper meer aan .Af en toe gebeurt er nog een accidentje .
Kaka doet iewel nog in de pamper. En 's nachts heeft ie ook een pamper aan.

Ik wil hem ook niet forceren. Binnenkort gaat ie naar school. Wie weet is ie dan snel droog.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 29 dec 2005, 19:46

Een dagje verder met de training. Het lukt heel aardig. Ook kaka doet ze zonder probleem op haar potje. Als we weg gaan doe ik ze wel een pamper aan om zo niet voor verrassingen te staan. En dan doet ze ook gewoon in haar pampertje. Toch raar dat ze droog zijn, maar eens pamper aan ze niet meer vragen om op hun potje te gaan he. In elk geval, we zijn goed op weg.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 dec 2005, 19:59

daarnet heeft ons ventje nog een accidentje gehad
Hij zei het te laat en hup kaka in de broek
En hij was er helemaal van overstuur ....
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 30 dec 2005, 17:30

Vandaag heeft ons ventje al twee accidentjes achter de rug. Maar hij heeft ook flink pipi gezdaan op de "grote WC".

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding


m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 30 dec 2005, 18:23

Wow sigri, hij is toch ook al goed op weg dan. Panikeerd hij nog bij accidentjes?? Want eigenlijk is het wel vrij normaal hoor.

Hier gaat het ook nog goed. 1 accidentje. Dus we blijven ons inzetten. Morgen gaan we nieuwjaarzingen. Dan ga ik ze wel een pampertje aandoen. En hopen dat als ze pipi moet doen, het toch zou zeggen.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 30 dec 2005, 19:20

Jonas kan soms erg panikeren als het in zijn broek is.
Veel plezier morgen bij het nieuwjaarszingen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 dec 2005, 21:27

Ik zou stillaan ook moeten beginnen denken aan die training. Maar ik zie er zo tegenop, eerlijk gezegd.
Ik weet niet goed hoe ik moet starten. Er haar iedere morgen opzetten en zeggen dat ze pipi moet doen? En dan gewoon weer een pamper aan en s'middags opnieuw?
Wat ik wel doe, dat ik zeggen: mama gaat pipi doen op het potje en dan als ze mee is naar de toilet, geeft ze met het toiletpapier aan.
Is het niet te vroeg dat ik zou starten of wat denken jullie?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 30 dec 2005, 23:04

Sandy, ik vind het persoonlijk wel vroeg hoor. Natuurlijk scheelt het bij elk kind. Je merkt zelf al gauw wanneer ze er klaar voor zijn. Wat je wel kan doen is het potje op een zichtbare plaats zetten. Maar ik zou ze er nog niet opzetten. Het kan wel zijn dat als je ze er elk uur op zet ze zindelijk is hoor. Maar de vraag is of ze dan bewust zindelijk is.
Ze heeft nog tijd genoeg ;)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 31 dec 2005, 10:19

Ieder kind heeft zijn eigen tempo. En ze is nog geen twee jaar zie ik. Bij Jonas zijn we er ook vrij laat mee begonnen omdat hij het ook niet aangaf dat ie pipi wou doen op het potje.

Het potje op een zichtbare plaats zetten , zoals m'ke zegt heeft bij ons ook geholpen.

Ik zou zeker niets forceren .We hadden het al een keer geprobeerd bij Jonas maar toen was hij er nog niet klaar voor.

Als hij binnenkort naar school gaat, zal hij niet droog zijn. Spijtig maar ja. Er zullen nog wel kindjes zijn hoop ik. De een is gewoon rapper dan de ander.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 02 jan 2006, 22:27

Succes hier!!!!!
Ik heb "de truc" gevonden.
als ze op de wc zit, moet haar even alleen laten, deur op een kiertje en ze doet pipi.
Enkel maar 's avonds maar het is toch al iets, het is al zo een aantal dagen op een rij!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 jan 2006, 22:35

dat is toch al flink he...

Sommige geven als tip een kraantje laten lopen maar weet niet tot hoever zoiets helpt bij kinderen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 02 jan 2006, 22:36

Ons Lani is te druk met zichzelf bezig op dat moment, water zou niet opvallen bij haar.
Ze brabbeld wat en als ik ze alleen laat, is het plots stil en wanneer ze terug brabbeld, weet ik dat ze geweest is :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jan 2006, 15:04

:lol: :lol: :lol:

Ik ben nu toch gestart met haar 2 keer per dag op het potje te zetten, s'morgens en s'avonds.
Ze komt wel soms zeggen dat ze "kaka" gedaan heeft, maar dan is het te laat natuurlijk.
Ik ga zeker niets forceren, maar ik ga er haar toch op geregelde tijdstippen opzetten. Wie weet is het op een keer wel gelukt.

Nog even een praktisch vraagje: als ze kaka in de pot hebben gedaan, hoe ledig je die en hoe maak je die proper? Met gewoon uitspoelen is het toch niet proper?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 03 jan 2006, 15:14

beetje water in laten...helpt dat niet? Vochtig doekje achterna
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 jan 2006, 21:57

Onze zoon is 2j4m en eigenlijk wordt het stillekes tijd om te beginnen zeker hé? Maar... ik denk dat hij er absoluut nog niet rijp voor is. Er heeft maanden een potje (dat hij zelf heeft mogen kiezen in de winkel) in de living gestaan en hij wou er niet op (enkel met kleren aan en dan om een snoepje te krijgen). Als hij kaka doen en ik vraag 'heb je kaka gedaan?', dan zegt hij altijd 'nee' en loopt vlug weg.

Hij wil ook altijd zijn vuile luier bekijken als ik hem verschoon maar ik heb niet echt de indruk dat hij er verder al klaar voor is.

Hoe merk je dat je kindje er rijp voor is?
Afbeelding
Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 04 jan 2006, 23:19

Moeilijke vraag vivie ;)
Maar als ik jou verhaal zo lees betwijfel ik het ook wel. Probleem is dat men dikwijls denkt dat 2.5 jaar de leeftijd is om droog te zijn. Nochthans is het vrij normaal dat kinderen tot vier jaar met pamper kunnen rondlopen.

Nu wanneer merk je dat ze er klaar voor zijn. Je voelt dat wat aan denk ik. Mijn jongste vroeg zelf om op het potje te gaan. Maar is dan ook al ruim de drie jaar voorbij. Bij de oudste kwam het ook vrij vanzelf. Eerst potje zichtbaar zetten. Daarna ging ze er eens opzitten zonder pampertje. En ook al deed ze niets, we beloonden haar omdat ze er ging opzitten. En zo groeide het stilaan.
Kinderen zitten er wel niet graag lang op. Dus moet je proberen hen wat bezig te houden. Misschien samen in boekje lezen ofzo. En op een dag doen ze wel wat op het potje. Rijkelijk onthalen met dik applaus, belonen enz. En zo ga je steeds een stapje verder naar het zindelijk zijn.

Succes.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 05 jan 2006, 10:10

Ons meisje vraagt er zelf niet achter maar komt wel vertellen wanneer ze kaka heeft gedaan.
Overdag wilt ze absoluut niet op de wc, alleen 's avonds voor het slapengaan.
Een potje, dat zet ze op haar hoofd en loopt ermee tegen de muur :roll: (echt gebeurd), dus in haar ogen is het gewoon een opvallend stuk speelgoed.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 11:07

ons nielsje gaat al enkele weken meermaals per dag op zijn potje
's morgens bij het opstaan wil hij zelf al, eerst op het potje
elke keer voor hij gaat slapen, elke keer na het slapen
elke keer als we ergens naar toe gaan, enz
Pipi voelt hij al wel aan komen
maar kaka is hij steeds te laat.
Maar dat vinden we niet erg
Hij gaat erg goed vooruit
Meestal is zijn pamper nog droog als hij geslapen heeft,
en gewoonlijk waren dat behoorlijk zware natte pampers!!!!
We leggen hem geen druk op, hij zal het zelf wel aangeven!
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 05 jan 2006, 22:00

Tja, ik zal nog een beetje geduld moeten hebben. 't Zou nochtans goed uitkomen dat hij nu zindelijk wordt want binnen 6 maanden is zijn broer of zus er en dan is 't ook geen goed moment!
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 07 jan 2006, 15:00

m'ke schreef:Hier is de kleinste ondertussen drie jaar en enkele maanden. En begin deze week zijn we pas echt intensief beginnen trainen. En dit om de reden dat ze nu pas aangaf er echt klaar om te zijn.
Bij ons is het de tweede keer dat we trainen. De eerste keer heeft het 1 dag geduurd. Want het was voor ons meteen duidelijk dat het te vroeg was. Nu zijn we drie dagen bezig. En ik ga blij zijn als het lukt, zeker wel.
De oudste was droog op twee jaar.



mijn dochtertje wordt 3 in mei en tot nu toe is ook nog niet bezig met het potje.ik ben al voor de 3de keer bezig en een beetje wanhopig aan het worden.ze gaat nu naar school voor de 1ste keer eens zien hoe het gaat zijn als ze de andere kindjes wel op het potje ziet gaan,misschien wilt ze dan ook.
Afbeelding
Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 07 jan 2006, 16:13

Vonny, op 2.5 jaar mag je echt nog niet wanhopen hoor. Zoals ik eerder al zei word die leeftijd al maar gauw als standaart aangenomen. Maar zolang ze geen vier jaar zijn moet je u echt geen zorgen maken.

Trouwens, er zijn tegenwoordig meer en meer kinderen die met pampertje naar school worden gestuurd. Dus je kindje zal echt niet uit de toon vallen hoor. En eens jou meisje al die kindjes bezig ziet, kan het goed zijn dat ze mee volgt.

Bij onze jongste was natuurlijk niemand meer in de klas die een pampertje droeg. Maar niemand stoorde zich er blijkbaar aan. Maar ik ben zeker niet minder trots op haar hoor. Integendeel. We weten dat elk stapje hoe klein voor ons ook, voor haar een enorme vooruitgang is.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 08 jan 2006, 19:03

mijn dochtertje wordt 3 in mei en tot nu toe is ook nog niet bezig met het potje.ik ben al voor de 3de keer bezig en een beetje wanhopig aan het worden.ze gaat nu naar school voor de 1ste keer eens zien hoe het gaat zijn als ze de andere kindjes wel op het potje ziet gaan,misschien wilt ze dan ook.
Jonas gaat morgen voor de eerste keer naar school ; in een pamper. Hij wordt drie begin maart. Tijdens de dag doet hij geregeld pipi op het potje maar hij zegt het niet altijd . Je ziet het als hij moet gaan.
Kaka doet hij nog steeds in de pamper.
Dus hij is ook og niet droog. Ik hoop dat hij niet de enige is in het klasje.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 08 jan 2006, 19:31

Bij Amber is het juist hetzelfde dan bij Jonas. Als we haar op het toilet zetten dan doet ze pipi en normaal houdt ze haar altijd in tot we er haar zelf opzetten maar ze komt het nog niet zelf zeggen. De grote boodschap die heeft ze al een paar keer op het toilet gedaan maar de laatste tijd doet ze dat meestal in haar slip. Ik heb dat aan de dokter gevraagd en die zei dat dat tijd nodig heeft. Ze gaat morgen ook met een pamperbroekje naar 't school, misschien dat ik vanaf dinsdag ze geen nemeer aan doe maar de eerste dag toch nog wel. Ze kent het dan allemaal niet zo goed en als ze dan nog een accidentje moest hebben voelt ze haar zeker niet goed.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 08 jan 2006, 19:48

Ze kent het dan allemaal niet zo goed en als ze dan nog een accidentje moest hebben voelt ze haar zeker niet goed.
Ik was bij Jonas net van hetzelfde gedacht !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 09 jan 2006, 19:30

Ik heb ze vandaag met een pamperbroekje naar school laten gaan en toen ze thuis kwam was het broekje nog altijd droog en ze heeft in 't school op het toilet pipi gedaan dus stelde de juf voor om haar morgen in haar slip te laten gaan en geen pamperbroekje meer aan te doen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 09 jan 2006, 19:41

Hey tamara, dat is fantastisch nieuws he. Ik zou het ook eens proberen hoor. Alhoewel gemakkelijk gezegd he ;)

Vanmorgen stond ik hier met pamper in mijn handen. Aan, uit, aan, uit. Mijn meisje kon niet meer volgen. Ik wist echt niet wat doen. Enerzijds dacht ik pampertje aan. Maar dan laat ze alles gewoon lopen en denkt ze niet aan het toilet.
Anderzijds dacht ik pampertje uit, maar als ze afgeleid was vreesde ik dat ze een accidentje zou krijgen.
Nu grote brief in haar boekentasje gestopt, reservekledij en pampertjes. En hup, zonder pamper naar school. Heel de dag zat ik in spanning te wachten. Tot ik eindelijk naar school kon gaan. Haar juf kwam helemaal over de speelplaats gelopen met haar duim in de lucht. Ik was gerust gesteld. Ons meisje had geen accidentje gehad. Ik ben zo fier op haar. Ze heeft een grote stap gezet. Natuurlijk houden we rekening met nog eventuele accidentjes. Maar deze dag heeft ze toch maar gemaakt, en die neemt niemand meer af.

Schitterend gewoon.


Hihi, ben zo trots.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 12:21

We zijn daarnet een potje gaan kopen, we hadden eerst zo'n verkleiner dat je op het grote toilet zet. Nu hebben we een echt potje. Je kan het ook afnemen en op de grote wc zetten en je kan het als opstapje gebruiken om op het grote wc te geraken. Ik heb het hier in het halleke gezet, ze heeft het liggen ontdekken (en al helemaal uiteen gehaald :roll: ) maar nog geen pipi...

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 12:40

Te vroeg komen zagen! :D :D :D
Daarnet vroeg ik "Wil Lani pipi doen" en ze zei "ja"
Ze ging naar haar potje, ik deed de deur van het halletje toe want de dame wilt privé zitten en even daarna hoor ik "Lani flinke" en ik ga zien en ja hoor! Een mooie pipi! Ik begon al bijna te wenen van geluk, zo gemakkelijk ging dat, se. We zijn het dan samen gaan weggieten in de grote wc en zij mocht doortrekken. Trots dat ze was en ikke ook, zenne!
We hebben dat goede nieuws dan maar doorgebeld naar hare papa en die gaat zich nu ook zo'n potje aanschaffen.
Hup Lani Hup! :D

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jan 2006, 12:54

onze niels heeft tegenwoordig iets nieuws als hij gaat plassen
dan moet hij een boekje mee
denk dat hij dat van de papa heeft!!!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”