Wat doen met bedplassen?

Moderators:Welcome, Moderators

Elli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 17:28
Wat doen met bedplassen?

Bericht door Elli » 17 sep 2004, 08:29

Jorunn is sinds deze zomer compleet droog, dag en nacht. En sinds 1 september gaat ze naar school, waar ze het heel goed doet en erg naar haar zin heeft.
Maar... Sinds een dag of 4 plast Jorunn elke nacht in bed, en niet een klein beetje maar best veel. Ze was nochtans compleet droog, kon nachten volledig doorslapen en ging pas 's ochtends na een half uurtje plassen.
En nu plots lukt het niet meer...
Zou het kunnen liggen aan de school, dat ze zaken moet verwerken? Of te moe is om wakker te worden als ze moet plassen?
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doorbreken?
Er zijn volgens mij 2 opties, ofwel haar terug een luier aandoen om te slapen (wat ik een stap terugzetten vind), ofwel haar 's nachts om een bepaald uur wakkermaken en op haar potje zetten (wat ik dan weer zielig vind).
Wat zouden jullie doen? Jorunn is vandaag juist 2 jaar en 11 maanden.
Elli, Contactmoeder vzw borstvoeding - Moedergroepen elke 2e donderdag van de maand te Mechelen
www.vzwborstvoeding.be
Afbeelding


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 sep 2004, 14:53

Ik denk ook dat het ligt aan de school, het zijn lange uren, en inderdaad je kindje is flink moe.
Jouw beide oplossingen zijn allebei even goed...
Probeer ze gewoon te combineren...
In een eerste tijd zou ik toch gewoon een luiertje aandoen, dat kan heus geen kwaad.
Maar maak haar alsnog wakker, en kijk hoe het verloopt..

Tessy

Bericht door Tessy » 04 nov 2005, 10:00

hey,

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oudste dochter en ik wilde ook geen pamper aandoen omdat ik dat ook een stapje terug vond.
Dus heb ik samen met haar een mooi papier gemaakt met een stuk of 20 vakjes op... en telkens als ze een nachtje droog was kreeg ze een stempel en als alle vakjes vol waren mocht ze mee naar de speelgoedwinkel om iets te kiezen omdat ze zo flink was geweest... en had het haar ook zo uitgelegd... In het begin was het over ander dag dat ze toch nog in bed plaste maar daarna gebeurde het nog maar is een keer per week, en daarna nog maar heel sporadisch...
Ik herinnerde haar er wel telkens aan voor ze ging slapen.
Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen

Groetjes Tess


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”