kennismaking alleenstaande mama's (en papa's)

Moderators:Welcome, Moderators

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen
kennismaking alleenstaande mama's (en papa's)

Bericht door Heidi » 06 nov 2005, 09:09

graag zou ik in contact komen met andere alleenstaande mama's / papa's uit de omgeving, om samen eens stapje in de wereld te zetten. mijn dochtertje is momenteel 13 maanden


Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 07 nov 2005, 21:31

Hoi,

Ik woon niet dicht bij de deur dus afspreken zal er niet in zitten, maar we kunnen wel t één en t ander kwijt op het forum, denk ik.

Mijn zoontje is nu 9 maand oud en ik ben nu een jaar single, nu wel happy in het begin niet!

Groetjes
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

alleenstaande mama's en papa's

Bericht door Heidi » 07 nov 2005, 21:43

wat een schatje, oei, als ik goed tel heb jij de geboorte reeds alleen moeten doorstaan, zal ook niet makkelijk geweest zijn. mijn dochtertje was 2 maanden toen ik het blijde nieuws vernam dat er een ander int spel was, ben nu 11 maand single en kvoel me daar momenteel nog heel goed bij, lekker met ons tweetjes

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 07 nov 2005, 22:08

Hey,

ja k was nog zwanger toen mijn vriend wegging. Ook voor een andere! We waren pas verhuisd naar ons nieuw gebouwd huis en in "blijde" verwachting en toch nog die keuze kunnen maken! Maarja, ik voel me nu ook goed, lekker rustig met ons tweetjes. Geen was en plas van een vent.

Gaat je dochtertje op bezoek?
Maxim wel sinds 2 maand, ben dan terug gaan werken. De pa komt elke zaterdag Maxim om 6u30 halen (ik werk om 7u) en houdt hem tot de zondagochtend. Ik zag er tegenop maar nu geniet ik van mijn vrije zaterdag, k doe dan 's middags tukje en kuis gans het huis. En dan een goeie nachtrust! Want Max komt elke nacht (grr) wakker, weet niet of het aanstellerij is of bang zijn?

Tot schrijfs,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 07 nov 2005, 22:12

Ps,

ik ben bevallen met een ks en een goede vriendin is blijven slapen en we zijn samen naar het ziekenhuis gegaan. Toen Max geboren was stond mijn familie en vrienden mij op te wachten, voelde mij zeker niet alleen. Heb veel steun gehad van iedereen!

De pa kwam ook op bezoek, en na de kliniek kwam hij elke zondag op bezoek . eigenlijk is hij dolgelukkig en apetrots met Max, en verzorgt hij hem goed, gelukkig!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 nov 2005, 10:27

Hoi, mag ik me erbij kletsen? Ik ben sinds kort een alleenstaande mama. Binnen 2 weken verhuis ik naar mijn broer en moeder, daar mag ik wonen tot ik werk vind en genoeg gespaard heb om mijn eigen appartementje te huren.
Hier was er geen ander in het spel en ik heb hem "laten staan" het ging gewoon niet meer langs mijne kant. :?

Ik ben echter heel blij met mijn beslissing, hoor.
Sommige dagen al wat meer dan andere :wink:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 nov 2005, 10:51

Waar ligt Nijlen ergens? :oops:

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 08 nov 2005, 18:32

nijlen ligt tussen lier en herenthals in de provincie antwerpen. ik ben alleen van toen ambertje 2 maanden was, heel moeilijk gehad maar nu gaat het heel goed, lekker onder ons tweetjes, geen rommel of was van ne vent in huis, heel verbetering, zal moeilijk worden moesten we ooit iemand opt lijf lopen want nu blijft alles mooi aan kant, buiten kilos rondslingerend speelgoed maar dat neem je er met de glimlach bij hé, ex woont al terug samen met ander vriendin, komt om de 2 weken van vrijdagavond tot zondagavond ambertje halen, niet gemakkelijk hoor, ik slaap dan bij en poets gans mijn huis van onder tot boven en klusjes die blijven liggen zijn, gewoon om bezig te blijven want kgeef ze niet graag zo lang mee. voor de rest wipt hij 1 of 2 keer per week een kwartiertje binne bij mij of mijn ma om haar te zien, hij zorgt wel dat we niks tekort komen, kan nog redelijk goed op hem rekenen hoor, al goed

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 08 nov 2005, 21:03

Dag Heidi,

Tis bij u zoals bij mij, ik kan ook op hem rekenen, en hij springt ook af en toe eens binnen.

T beste voor onze kindjes is dat we overeenkomen, de éné dag gaat dat iets beter dan de andere natuurlijk.

Zoals je zegt, geen rommel en geen werk van een vent!

Ik kan er wel van genieten mijn zaterdag alleen, ook beetje slapen, kuisen. Ben wel blij dat ik Maxim de zondag terug heb. Denk als hij wat ouder is dat hij ook langer bij zijn pa zal blijven.

Sarah,

Had zoiets opgevangen van single mama maar kon mijn ogen niet geloven, had nog jullie foto voor ogen, als je je beter voelt zonder hem dan beter zo hé.

K zou zeggen: geef je dochtertje zeker een vader, ze heeft dit nodig

Groetjes
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 08 nov 2005, 22:33

ik ben geen alleenstaande mama maar heb zoveel bewondering voor jullie doorzettingskracht.

Ok dat zal je al veel gehoord hebben en het zal ook zwaar zijn geweest..maar echt als ik die kindjes zo hoor die verhalen en bij Spike die foto...goed bezig zou ik zo zeggen.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 09 nov 2005, 09:47

Mijn ouders zijn ook gescheiden maar die bleven maar ruzie maken. Ik weet dus dat dat voor een kindje niet zo gemakkelijk is.
We kunnen nu goed praten veel beter dan toen we bijeen waren. Hij is een fantastische papa en ik zou Lani nooit van hem weghouden. Onze afspraak is dat we ons Lani mogen zien zoveel en wanneer we willen (op voorhand afgesproken, he) en technisch gezien blijft ze bij mij wonen.

Ik vind het lastig dat ik bij mijn broer moet gaan wonen, ook al is het maar tijdelijk. Dan ben ik nog niet van die venten af :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 nov 2005, 13:24

Ik heb ook veel bewondering voor jullie...mijn oudste zus (36) is ook alleenstaande mama, haar zoontje is ondertussen al 9 jaar.
Ze woonde nog in duitsland toen ze zwanger werd en leefde nogal een heftig leven. Ze weet niet met zekerheid wie de vader is omdat ze met twee verschillende mannen naar bed was geweest (met condoom), maar een condoom kan ook scheuren he. Dus ze weet het niet?
Nu woont ze in Nieuwpoort in een sociale woning en ze is heel gelukkig met haar zoontje. hij was voor mij net een klein broertje want ik was zelf pas 10 wanneer hij geboren werd.
Sinds enkele maanden heeft ze nu iemand leren kennen, maar dat is nog niets vast. En ik weet om eerlijk te zijn niet of ze nog met een vent zal kunnen samenleven, ze is nu al zo lang haar alleenstaande leven gewoon.

Mijn ouders zijn ook gescheiden van mijn 10 jaar, mijn vader bedroog mijn moeder al enkele jaren, maar zij besloot bij hem te blijven voor de kinderen, toen waren er nog 6 thuis. Maar uiteindelijk is heeft ze beslist weg te gaan, waar mijn vader van geschrokken was. Want mijn moeder deed nog de was en de plas en met zijn minares kon hij reizen maken.
Nu ze hebben altijd vriendelijk gebleven, en zitten nu ook samen op familiefeesten. Mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend, mijn vader is nog bij die zelfde dame.

Nu merk ik wel meer en meer dat mijn vader spijt heeft van wat hij gedaan heeft, van wat hij kapot heeft gemaakt.
Maar mijn moeder is nu gelukkig, en hij heeft er zelf zo voor gekozen.
Wij hebben hem vergeven, hij blijft mijn papa.
Ik ben blij dat mijn moeder en vader ook gewoon praten tegen elkaar.
En voor Anaïs blijft het Opa en Oma, de vriend en vriendin van mijn ouders zullen gewoon bij de naam genoemd worden.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 09 nov 2005, 15:41

dat iemand bewondering heeft voor wat ik allemaal klaarspeel als alleenstaande mama dat moet ik nog voor de eerste keer horen hoor, maar ja, ik weet zelf wel dat ik het goed doe, dat lees je gewoon af op dat snuitje van uw kleine schat hé.
voor mij is het nu het moeilijkste om buiten te komen, mijn vroegere vrienden waren eigenlijk zijn vrienden, het zijn allemaal goede maten hoor maar allemaal koppels die mij dan proberen te koppelen, en daar voel ik mij helemaal niet goed bij. ik zou graag nieuwe mensen leren kennen en zo mettertijd wie weet loop je dan toch eens iemand tegen het lijf waarmee het klikt hé.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 09 nov 2005, 17:54

Hey

Ik ben ook alleenstaande mama en dit sinds Femke 15 maanden is. Dus ondertussen al 2,5jaar.

En moet zeggen het gaat me héél goed af. Heb eerst nog 2 jaar bij m'n moeder op de zolder gewoond. Ik had die helemaal op m'n eentje leegemaakt (m'n moeder wou me niet helpen in de hoop ik bij hel zou blijven) maar met m'n beste vriend heb ik die dan helemaal opgeknapt geschilderd, laminaat...

Nu sinds een half jaar heb ik samen met een vriendin een huis gekocht (toevallig ook wel dat van m'n moeder omdat zij me wou helpen, beter laat dan nooit zeker... ) En dat valt reuze mee. Alleen had ik het nooit kunnen kopen wegens financieel te zwaar, maar nu lukt het dus wel.

M'n ex komt Femke één dag per weekend halen en af en toe gaat ze er ook slapen. Hij woont nog bij z'n ouders en heeft nu ruzie omdat zij nogal achterbaks hadden gedaan met naar Femke's school te bellen en kwaad te zijn omdat hij het teweten was gekomen...

We komen ook redelijk goed overeen, vooral als hij niet te "dicht" komt, dan doe ik wel terug iets koeler, want hij wil me soms terug, maar ik hem zeker niet.

Ik amuseer me te pletter als happy single. Ik kan uiteindelijk gaan en staan waar ik wil. Als ik uitga, gaat Femke bij ex slapen, of bij de buren en m'n beste vrienden... Dus ik heb voor alles ook wel een oplossing.

Ik spreek ook zo'n 2 keer per jaar af met een vriend, om aan m'n "behoeften" te voldoen en das zeker genoeg, krijg van hem ook wel aandacht die ik wel nodig heb, en meer moet ik echt niet hebben!

Moet nu ff naar buren, ga daar eten.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 10 nov 2005, 10:50

Ik probeer hier mijn leven terug wat op te bouwen en daar horen natuurlijk ook vrienden bij, he?
Nu ben ik gisteren een dagje naar mijn "geboortedorp" gegaan met een vriend en Lani. Nu had iemand van ons mama haar werk me gezien. En diene is gaan zeggen tegen ons mama dat ik al met een ander over 't straat loop. :roll:
Nu heb ik het dus aan de stok met ons mama. Die denkt nu dat ik Guy heb laten staan voor die jongen :roll:
Ik mag dus precies al niet meer buitenkomen, he? Ik mag geen vrienden hebben,... Want tja, ik heb mijn vriend laten staan, dus ik heb recht op niks...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 10 nov 2005, 11:57

probleempje: we hebben Heidi haar naam veranderd (familienaam weggedaan) en ze heeft de uitleg niet goed gelezen, dus raakte ze hier vanmorgen niet binnen.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 10 nov 2005, 13:36

Oei en komt ze nu nog terug? :shock:

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 10 nov 2005, 13:47

JA. Ik had haar hier uitgebreid uitgelegd hoe inloggen....heeft ze die PM dan toch wel niet gelezen. Ze heeft een email gestuurd en ik heb haar al geantwoord. Ze weet hoe ze ons kan vinden als het niet lukt.

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 10 nov 2005, 20:07

hoi hoi, hier ben ik terug, kheb jullie gevonden hoor, kwas blijkbaar weer te snel geweest of niet goed gelezen maar inderdaad, ik geriek er langs geen kanten meer op hé. haha, iemand tips wat ik zo allemaal best eens lees want kben alleen nog maar op dit onderwerp geweest, is zoveel om alles in enkele dagen te lezen hé aangezien het enkel tijdens dutje amber kan en tis geen grote slaper dus...

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 10 nov 2005, 20:54

hey Heidi

Je kan mss als je bij de index van de forums bent, klikken op nieuwe berichten sinds laatste bezoek, dan komen enkel de laatst geplaatste erop en kan je daar nog uit kiezen.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 11 nov 2005, 15:30

Wij zijn hier momenteel de inboedel wat aan het organiseren. Beslissen wat naar wie gaat enzo. Volgende week begint het inpakken en de echte verhuis. Pfff, ik heb er geen zin in. Ik heb zoveel prulletjes om in te pakken :lol:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 10:40

Hoi meiden, ik heb eigenlijk een vraagje.
Vanaf ik de keuze heb genomen van uiteen te gaan, twijfel ik vaak.
Waarschijnlijk uit gemakzucht wat tja, er moet nu veel gebeuren, he? Maar soms vraag ik me af of ik niet moet blijven proberen, al is het maar voor Lani. Maar ik wéét dat ik dan niet gelukkig kan zijn. :?
Ik zie er tegenop om na 4 jaar weer alleen te zijn...
En jullie, waren julle getrouwd of gewoon samenwonend?
Wij waren samenwonend, moeten wij nu bepaalde papieren in orde brengen ivm ons meisje? Ze blijft bij mij, ik krijg ook al het kindergeld. Is er dan iets speciaals dat ik over het hoofd heb gezien? :shock:

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 14 nov 2005, 21:28

Dag Sarah,

Ik kan het geloven dat je twijfelt maar als het echt niet meer gaat...
Ik kan niet zeggen wat je moet doen, blijven of weggaan, ik zou zeggen voor Lani is het natuurlijk het makkelijkste en leukste om haar ouders samen te hebben, maar als er veel ruzie en/of spanning is, kan dit ook niet goed zijn voor een kindje.
In mijn ex zijn geval ging ik het toch nog eens proberen (met mij dan hé) maarja ik weet niet wat hij voelde voor dat ander mens! Heb haar vandaag zien rijden, tis gelijk een vent! :twisted:

Ik woonde ongeveer 3 jaar samen en was ongeveer 3.5 jaar samen met Maxim's pa. De eerste keer dat ik samenwoonde. Heb eerst een jaar of 7 alleen gewoond, trok goed mijn plan in mijn appartementje. Maar mijn zelfstandigheid (wat betreft klusjes in huis) is toch verminderd hoor door samen te wonen!

Ik weet niet echt welke formaliteiten je moet aanpassen voor Lani, denk eigenlijk geene, of toch: bij de notaris bezoekrecht vastleggen.
Ik heb dit ook gedaan, nu kom je overeen maar je weet nooit wat er gebeurt dan staat dit vast. Bij mij is het indien we niet overeenkomen moeten we hetgeen volgen van bij de notaris. Hebben we samen overlegd.

Allé nog veel sterkte met je beslissing!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 15 nov 2005, 10:34

spike schreef: Ik weet niet echt welke formaliteiten je moet aanpassen voor Lani, denk eigenlijk geene, of toch: bij de notaris bezoekrecht vastleggen.
Ik heb dit ook gedaan, nu kom je overeen maar je weet nooit wat er gebeurt dan staat dit vast. Bij mij is het indien we niet overeenkomen moeten we hetgeen volgen van bij de notaris. Hebben we samen overlegd.

Allé nog veel sterkte met je beslissing!


Awel, he,dat wil ik ook doen, zo'n papier met bezoekrecht laten opmaken, just in case. Maar als ik dat voorstel aan Guy, begint hij direct over dat ik hem niet vertrouw en dat ik van plan ben om hem helemaal te laten vallen en niets mee laat horen van me :roll:

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 18 nov 2005, 10:42

Sarah,

Das toch voor beide partijen goed zo'n overeenkomst, zo is hij ook zeker.

Veel succes nog!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 nov 2005, 12:20

En hoe gaat het voor de rest hier?
Ik heb net de laatste kasten leeg gemaakt, morgen word de grote verhuis gedaan. Dan liggen we hier nog een nacht of 2 op de matrassen op de grond en maandagavond woon ik bij mijn broer/moeder.
Maar dan is de misérie nog niet gedaan, he? Want dan beginnen de papieren :roll: Adres veranderen, ik ga Lani ten laste nemen (en dan eens gaan horen achter een sociaal woning), ziekenkas, vakbond,... Pfff. Bestonden daar maar kaboutertjes voor :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 nov 2005, 12:34

Ik hoop dat alles goed verloopt Sarah...ja voor een sociale woning moet je natuurlijk geduld hebben. Wij hebben er vorig jaar één aangevraagd in februari, we staan nu tussen de 20ste en 30ste plaats, maar het gaat nu niet vooruit... :( En het is dan nog te zien welke gemeente dat je kiest.
Goed dat je voorlopig bij familie terecht kan...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 nov 2005, 23:47

Heb hier alles zo eens gelezen.
Ik kan geloven wat een stress dat allemaal met zich moet meebrengen. Maar gelukkig zijn de kindjes er nog die ervoor zorgen dat jullie jullie kop niet laten hangen. Voor hen moeten jullie het doen.
Chapeau aan jullie allemaal en heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 nov 2005, 10:50

Sarah hopelijk mag alles een beetje vlot verlopen en sturen je ze niet overal naartoe he want papierwerk lieve hemel....pfff
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 01 dec 2005, 22:02

Sarah en Heidi, hoe gaat het met jullie?
Trotse mama van Maxim 25/01/2005


Plaats reactie

Terug naar “Bewust of onbewust alleenstaande mama's of papa's”