Baby en Hond

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Misz_vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2007, 22:19
Locatie:Antwerpen
Contacteer:
Baby en Hond

Bericht door Misz_vanessa » 23 sep 2007, 23:53

Ik heb twee hondjes van een jaar oud, zijn er manieren om ze voor te bereiden op de komst van de baby???
En heeft er al iemand slechte ervaringen meegehad?
Ik wil zeker en vast men hondjes niet wegdoen. :|


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 sep 2007, 01:26

het schijnt dat gedragen kleertjes van de baby helpen.Dus als je baby(in het moederhuis)iets heeft aangehad,dat met je vriend/man meegeven,en de hond er aan laten ruiken.


veel succes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 sep 2007, 08:36

en ook als je je park gaat opzetten, tegen de hond 'uitleggen' wat je aan het doen bent, regelmatig babygeluidjes laten horen van op tv ofzo en hem zeker ne pamper geven met de stoelgang van de baby, vooraleer jullie thuiskomen van het ziekenhuis. En de hond de baby laten besnuffelen bij thuiskomst en eventueel een lekje laten geven.
Zo hebben wij dat gedaan, en ze zijn beste kameraadjes nu :wink:

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 24 sep 2007, 10:32

Ik heb indertijd een van mijn honden moeten weg doen.
Ze had maar 1 baas en dat was ik.
Mijn dochter aanzag ze als een indringer.
Toen ik mijn dochter na 3 weken ziekenhuis naar huis bracht en de honden bij ons liet lopen sprong ze bij mij op schoot en gromde en toonde haar tanden naar mijn dochter.
Dat kind had zeker niet aan haar haar getrokken of zo,want ze was amper 3 weken oud.
Ik had ook een pamper ,hemdje enz... mee naar huis genomen en haar laten ruiken en in de mand gelegd enz...
Zelfs een casette met haar geween op laten horen.
Kortom haar bij het hele gebeuren betrokken.
Maar bij die hond hielp dat blijkbaar niet.
Heb haar na een week of zeven dan weg gedaan.
Zoals ik al zei,ze had maar één baas en voelde mijn dochter aan als een bedrijging.
Mijn andere hond heeft haar van de eerste dag aanvaard en beschermd.
Ons ander hondje heb ik dan aan iemand gegeven in het gentse die huisbewaarder was op een school.
En naar het schijnt heeft ze naar die vent zijn dochter gebeten omdat ze bij haar mama kwam zitten.
Wat zij gedaan hebben met dat hondje weet ik wel niet.
Maar volgens een vriendin die daar in de buurt werkt hebben ze haar nog steeds.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 24 sep 2007, 12:32

onze hond hebben we gewoon gemaakt door alle babyspullen tijdig te zetten en dan met een babypop eens bezig te zijn en hem daar leren af te blijven!
Dan eens bevallen zo eens de kleertjes en een handdoek en zo van Sete meegegeven voor de geur maar daar reageerde hij niet zo op!

Dan thuis gekomen baby aan mijn man gegeven en ik eerst binnen zodat ik hem eerst aandacht kon geven tenslotte heeft hij me zoveel dagen niet meer gezien. Dan mocht hij ana baby snuffelen maar omda thij nogal hevig was hebben we baby uitgneomen en zo laten snuffelen.

Hij heeft het moeilijk gehad in begin doordat hij merkte dat baby meer aandacht kreeg en hij een plaatsje naar onder schoof in het rijtje! Dan op gelet dan man eens met baby bezig was en ik wat aandacht aan hond geef want tja met bv geef je in ogen van hond heel veel aandacht aan baby!
Hij luisterde ook niet meer zo goed naar mij en zo maar nu...zijn twee handen op 1 buik!
We hebben ook wat onozeler tegen de hond beginnen te doen zoals aan oren vastnemen en staart en zo zonde rhem pijn te doen moest Sete dat zo eens doen en geloof me dat doet hij en weten hoe hond reageert en dat hij 'gewend' is om met dat gedrag om te gaan

nu zijn ze onafscheidelijk echt waar
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 24 sep 2007, 14:01

wij hebben ook 2hond"jes", 2berner sennenhonden
ik zou je de raad geven van tijdig alle babyspullen in huis te zetten, en indien er iets gaat veranderen voor de hond (bv mand verplaatsen, of andere tijdstippen alleen laten, andere tijdstippen om uit te laten) dan zou ik deze ook al ruime tijd wijzigen vóór de baby er is!!

zoals iemand hier zei, tv aanzetten met huilende baby's en spelende kinderen is ook een goeie tip :wink:

als je thuiskomt van het ziekenhuis eerst even alleen binnengaan en de hondjes begroeten en dan met de baby binnengaan en hen de baby laten besnuffelen, je neemt de baby daarvoor best op je schoot :wink:

ook voldoende aandacht geven aan je hondjes zonder dat de baby erbij is(bv spelen, wandelen, kammen,....) maar ook regelmatig aandacht geven aan de honden mét de baby!

wel moet je de honden leren dat ze bv niet op de speelmat mogen komen(leg die daarvoor ook vroeg genoeg) of dat ze bv niet aan de relax mogen komen als die op de grond staat!

als de baby zichzelf kan verplaatsen(bv kruipen) dan moet je hem ook telkens zeggen dat hij niet naar de hondjes mag kruipen als die op hun plaats liggen!! dat is een heel belangrijke regel en kindjes snappen dat natuurlijk nog niet dus zal je de baby tot vervelens toe telkens moeten wegnemen als hij te dicht bij de honden komt!
ook leer je de baby dat hij niet aan het speelgoed van de hondjes mag komen!!

en vooral: LAAT EEN BABY OF KIND NOOIT ALLEEN MET HONDEN, hoe lief en braaf die ook zijn!!!


amaai, da was ne hele boterham he :wink:
nu, hier gaat alles heel goed, Amy is enorm zot van de hondjes maar overdag zitten ze buiten en in de garage en we gaan samen veel wandelen, 's avonds komen ze nog een uurtje in huis als Amytje nog rondloopt en dan moeten we echt opletten he, dat alles volgens de regels verloopt, de hondjes houden zich er nog goed aan, maar voor Amytje ligt dat iets moeilijker :roll: die wil haar balletjes delen met hen, en vraagt dan constant "koek", en wijst naar de bokaal met hondekoekjes, ze doet niet liever dan hen een koekje geven :D

veel succes ermee!!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 25 sep 2007, 10:07

Hey,

Idd, kleertjes die je baby al droeg in het ziekenhuis laten meebrengen en de hond es aan laten snuffelen.

Alles wat een bepaalde plaats zal krijgen in huis zoals wieg, park enzo al uitzetten op die plaats.

Programma's met baby's af en toe es opzetten.

Als wij hier iets nieuws kopen voor de baby mag onze hond er ook es aan snuffelen en zeggen we "dit is voor de baby hé".

Mijn collega is toen ze bevallen was en thuis kwam eerst binnen gegaan (omdat de hond haar een week niet gezien had) Ze heeft de hond goed gestreeld efkes mee in de tuin gegaan, aandacht gegeven en toen is haar man met de maxi cosi binnen gekomen, dat ding op de grond gezet, de hond aandacht gegeven en gedaan of de maxi cosi de normaalste zaak van de wereld was. Hun hond heeft er gewoon aan gesnuffeld.
Bij het flesje geven zat mijn collega in de zetel de hond lag met zijn snuit op haar bil te kijken naar het kindje dat dronk en mijn collega was aan het vertellen tegen de hond en ook tegen de baby.
Haar baby ligt vaak voor de tv in zo'n wipstoeltje en de hond ligt er dan naast of gewoon ergens waar hij de baby kan zien. Uiteraard zit mijn collega dan ook in de zetel zodat ze alles goed kan aanschouwen.

En idd de baby nooit alleen laten met de hond. Beiden zijn onvoorspelbaar hé.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 25 sep 2007, 10:58

Ja dat is het beste binnen gaan met de kleinen als de hond buiten is ,heb dat ook zo gedaan en pampers mee naar huis nemen.De mijnen week hier genen second van de wieg :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Musje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 aug 2007, 20:10

Bericht door Musje » 28 sep 2007, 13:35

de eerste weken waren niet echt de moeilijkste bij ons. het is pas op het moment dat ze beginnen kruipen en zeker lopen (en dus in ons geval ongeveer op ooghoogt van de hond komt) dat ze jaloezie naar boven kwam

als je je hond genoeg vertrouwt zet je je kindje met maxicosi en al op de grond of op salon tafeltje en laat je je hondjes alle geuren opnemen. Doe zo normaal mogelijk ondertussen. Wreed eng maar zo worden ze snel gewend

en inderdaad ga eers effe zonder je kindje naar binnen,Je hond heeft je ongeveer een week niet gezien en is dol enthousiast dat je er weer bent. Als je binnen komt met de kleine in je armen en die hondjes beginnen te springen dan lijkt het of ze op de baby reageren maar eigenlijk zeggen ze gewoon gedag zoals anders.

Maar eigenlijk zeg ik niks nieuws en is alles hier boven al wel vermeld:-)
dinsdag 23 oktober = 3de inseminatie


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”