beetje stom...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
beetje stom...

Bericht door sp » 14 aug 2007, 15:34

...maar ik ben ongelooflijk zenuwachtig voor de volgende controle bij de gyn! We zijn er al een eerste keer geweest een maand geleden, en vrijdag gaan we weer.
Vorige keer was ik doodnerveus omdat ik niet wist of alles goed zou zijn. Alles was dik in orde, en ik dacht dat de grootste zenuwen nu wel voorbij zouden zijn.
Niet dus... 't Is weer van datte :).
De eerste drie maanden zijn nu verstreken, dus als deze controle in orde is, denk ik dat het grootste gevaar geweken is. Mss dat die gedachte mijn nervositeit veroorzaakt...

Gisteren heb ik een heel zware werkdag gehad, een hele lange ook, en dan denk ik niet aan mijn zwangerschap, en da's goed en niet goed. Goed omdat ik mezelf dan niet teveel kan opjagen. Minder goed omdat ik vergeten was dat ik zwanger was, ik had honger en heb een peer gegeten zonder ze te schillen of af te wassen, en dat terwijl ik niet immuun ben tegen toxoplasmose! Ik ben er de hele avond van onder de voet geweest...

Er is nu toch niet veel dat ik kan doen he. Ik kan nog eens bloed laten trekken, maar ja, wat dan? 't Zou toch te laat zijn...
Ik had net bloed laten trekken, alles dik in orde, maar dat was zonder die peer gerekend.

Ik heb wéken lopen blinken van kanniemeer, maar nu ben 'k een beetje down. En waarom? Die peer? De zenuwen voor de volgende echo? De druk op 't werk? Ik ga vrijdag in verlof, dus mss is 't dat (de eindspurt tot aan vrijdag)? Geen idee, maar 'k ben al vrolijker geweest...

Ziezo, dat moest er effe uit...

grts
s
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 14 aug 2007, 15:39

da's allemaal erg begrijpelijk, hé!

Ik heb dat ook nog gehad zoals dat peer-incident...Er is zoveel waar je op "moet" letten, hé.

Het zal allemaal wel meevallen. Morgen heb je dan waarschijnlijk de geruststelling...
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 14 aug 2007, 15:40

En, was 't bij jou een probleem?

't Is pas over 3 dagen vrijdag... Morgen weet ik dus nog niks :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 14 aug 2007, 15:44

A ja, zat met morgen in mijn hoofd, maar dat zou moeilijk gaan hé, op een feestdag.

Bij mij was er niets aan de hand! En ik had eigenlijk veel erger "gezondigd". Ik at namelijk graag een Martino en had er ook niet bij stilgestaan en dus al de halve Martino op toen mijne frank viel! Ik heb daar ook een week niet goed van gelopen. Maar alles was ok!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 14 aug 2007, 15:51

straf he... zo'n vrije dag ontregelt een mens helemaal he! ik heb dat ook...

ik ben blij jouw bericht te lezen... zag al heelder doemscenario's voor mij. kan dus toch meevallen.
heb jij dan direct bloed laten trekken om dat te controleren?

gisteren op 't prenataal zwemmen zeiden ze dat de kans klein is dat een kat in een perenboom kruipt om daar tegen de peren zijn gevoeg te gaan doen... makes sense of course...

de vrouwen die 24/24 en 7/7 misselijk zijn van hun zwangerschap denken er wél de hele tijd aan he, werken of niet... laat dat een (maar ook het enige) voordeel zijn van hun situatie...
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 14 aug 2007, 16:09

Ik heb dat toen vernoemd bij het volgende bezoek aan de gyn en idd bloed laten trekken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 14 aug 2007, 16:17

Hier ook zoiets veel voorgehad, in een appel bijten zonder af te wassen onder water, of sla in een pakje zo op tafel zetten, dat mijn frank wat laat viel dat ik het zeker nog eens extra moest wassen...

En dan natuurlijk ook zo nerveus rondgelopen :) en niets aan de hand...

Het ergste was met kerstmis...was toen 33weken zwanger, mijn schoon-ma had iets speciaal besteld...zag er wel lekker uit, tot de eerste hap...ik vroeg haar wat het was...ha zei ze rauwe vis!!!!!!! Tuurlij had ik er toch een deeltje van ingeslikt :?
mijne kop :shock: de ganse avond niet goed van geweest...heb ook niets mogen zeggen, want mijne vent en mijn schoon-pa vond dat het beter was niets te zeggen want mijn schoon-ma was al over haar toeren dat het de avond in het water aan het vallen was, voorgerecht die dus rauw was, het eten niet opgewarmd kregen enzo...hebben toen tot 2h aan tafel gezeten, pffff :)
Maar uiteindelijk hier ook geen enkel probleem...

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 14 aug 2007, 16:22

amai, wat een verhaal... en zo van die flippende schoonmoeders kan je dan ook missen he... en intussen zit je er zelf mee...
oef, blijkbaar gebeurt dat dus ook bij anderen.
blij te horen dat je (nog?) niet aan alles hoeft te denken

gisteren zeiden ze op 't zwemmen ook dat je moet opletten voor toxoplasmose als je borstvoeding geeft. dat wist ik niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 14 aug 2007, 16:23

Ja, eigenlijk geldt voor bv hetzelfde als voor de zwangerschap
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 14 aug 2007, 18:24

kzou er nog niet direct mee inzitten hoor
ik zo ook prepare gegeten heel in het begin, toen ik het nog niet wist dat ik zwanger was
ook ferm mee ingezeten, maar weet ge wat de huisarts zei, "tuurlijk moet ge opletten, maar als je niet imuun bent, betekent het ook dat je het al die jaren niet hebt voorgehad dat je besmet werd, dan zou dat nu wel just moeten lukken"
en eigenlijk is dat wel waar he, de kans is uiterst miniem
dus in vervolg wat opletten, maar nog niet direct mee inzitten hoor

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 aug 2007, 20:20

ik had ook geen antistoffen tegen toxoplasmose
en moest ook oppassen, maar soms glipte er wel eens iets door mijn vingers :wink:
maar je moet je daar niet te druk in maken
volgens mijn gyn is de kans dat je toxoplasmose krijgt omdat je een keer een appel of peer of.... niet gewassen hebt, heel miniem klein....
dus.... niet te druk maken :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 15 aug 2007, 11:00

Hallo,

Zonet kreeg ik een heel grappig berichtje van een collega, op m'n bezorgdheid van die peer:

"'t is al laat (en ben heel moe), maar toch nog snel een mailtje om je gerust te stellen: ik denk echt dat je geen reden hebt om bang te zijn voor een ongewassen peer. De gyneacoloog heeft eens gezegd dat je alleen moet opletten voor rauw vlees (en dan vooral rauw schapenvlees) en in de tuin werken waar veel katten komen. Gezien de hoogte waarop een peer aan de boom hangt, denk ik dat je niet bang moet zijn voor kattenuitwerpselen aan jouw peer. (Tenzij van een kat met spetterende diarree die op dat moment op een tak hoger dan jouw peer stond, maar die kans acht ik eerder onbestaande, bovendien zou die kat dan nog eens besmet moeten geweest zijn met het toxoplasmosevirus...).
De reden waarom mijn gyneacoloog zei dat je voor groenten eigenlijk geen zo'n schrik hoeft te hebben, is omdat bijna alle groenten in serres geteeld zijn waar geen katten komen...
Dus, don't worry !!!!"

Eigenlijk ben ik al 'n beetje geruster nu.

Dankjewel dames!!
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 aug 2007, 19:27

Veel succes vandaag bij de gyn !
Misschien ben je ondertussen al terug ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 aug 2007, 19:34

HAHAHA grappig die mail.

Maar effectief geen schrik hebben van 1 ongewassen peer. :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2007, 19:46

ben je al geweest?
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 17 aug 2007, 19:50

ik was ook benieuwd ...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 18 aug 2007, 00:30

ik moest wel ferm lachen met die mail zunne :lol: :lol: :lol:
maar idd, wat er staat is wel waar, dat heeft mijn gyne ook gezegd!
dus don't worry!!
hoe is het verlopen bij de gyne?
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 19 aug 2007, 13:07

denk ook niet dat het zo een vaart zal lopen,
maar ja, is wel vervelend dat je constant moet oppassen wat je eet.
Alles wordt nu zo gecontroleerd dat de kans zoiezo miniem is denk ik!
En zoals vele ouderen zeggen, vroegen lette men daar niet op, en kende zelf dat probleem niet, dus zal het niet zo een vaart lopen zeker!

Heb mijn ventje wel al gezegd dat ik geen bloemen wil in de materniteit, maar een paar sneetjes Gandaham!

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 13:20

Ik zou ook zo zijn ze...
Maar eerlijk gezegd, ik denk dat je van een ongewassen peer te eten geen toxoplasmose oploopt...
'k zou mij eerder zorgen maken als ik een stuk ongewassen groenten opeet dat in de volle grond, buiten is geteelt...
Echt, van een peer zou ik geen schrik hebben !!!

hoe was't bij de gyn?
Ik was ook telkens doodnerveus als ik op controle moest.... elke keer opnieuw en dan was ik weer maar voor effe gerust gesteld! Stoem hé! :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 19 aug 2007, 14:30

joep!

bedankt voor jullie steun! de grote stress is voorbij, toh weer voor efkes (tot begin okt)!

onze baby doet het fantastisch: hij/zij was 13w5d vrijdag en hij/zij bewoog enorm veel! niet te doen! die beentjes en die handjes! en hij/zij draaide zich ook constant om! geweldig! we hebben alles op video!

hij/zij is momenteel 8.4cm groot, hartje klopte 166x/min (10minder dan vorige keer). de ruggengraat was keigoed te zien. 'n fotootje volgt volgend weekend op de rubriek februari 2008-baby's!

ik heb me emotioneel wel 'n wrak gevoeld de voorbije dagen. de dag voor de echo heb ik een potje zitten janken. ik voelde 't aankomen en zei tegen m'n man P: 'ik ga nu een potje janken en 'k weet niet waarom', waarop hij over m'n kop heeft geaaid tot ik sliep...

na de echo was 't zo'n ontlading dat ik helemaal over m'n toeren draaide! onze overbuur heeft een drankprobleem en zit in een vechtscheiding. op 't moment dat wij de gps aan 't intikken waren om naar de gyn te gaan, heeft die man met zijn auto tegen mijn man zijn auto gereden. welsiwaar niet hard, maar toch hard genoeg voor 'n fikse deuk en een dikke streep. soit, die man rijdt zwalpend verder (vluchtmisdrijf dus). in de auto was ik al heel kregelig: zo'n moordmachine op de baan... en wij konden niks doen. p vond het de moeite niet om die aanrijding aan te geven, p's auto is zelf een wrak, en hij vond de moeite die je voor een aangifte moet doen, niet evenredig met de opbrengst ervan. plus: hij wou geen burenruzie (je weet nooit waar zo'n man toe in staat is).
wij dus naar de gyn, allemaal goei nieuws, p zet mij terug af thuis en ging zelf werken. ik had die dag m'n eerste dag verlof en ging de ruiten kuisen. toen ik naar buiten ging om de ruiten te beginnen doen, zie ik een combi bij een auto staan - blijkbaar is de buurman thuisgeraakt maar heeft hij daarbij nog auto's geraakt. ik zat dan ongelooflijk in eene tweestrijd: moest ik naar die agent toestappen en vertellen dat ik wist wie dat vermoedelijk gedaan had? en dus mogelijks ruzie met de buur krijgen? of moest ik m'n kop in 't zand steken? ik kreeg p maar niet te pakken voor advies en ben dan toch naar die agent gegaan met het verhaal van p's auto. blijkbaar wisten ze 't al (een andere buur had het zien gebeuren en had de politie gebeld). de buur zelf was al thuis dus maar deed niet open. ineens kreeg ik ongelooflijk veel schrik: wat als die man mij zag praten met die agent? en wraak zou pakken? ken je dat, je stelt je vanalles voor... ik ben dan helemaal over mijn toeren halsoverkop naar m'n ouders vertrokken, 1.5u rijden van waar we wonen...
mijn man moest die dag keilaat werken en de dag nadien ook tot een gat in de nacht, dus zou ik vooral alleen zijn... dus dacht ik beter weg te gaan en bij mijn ouders te gaan.
mijn man liet weten dat de buurman ook de dag nadien zat is thuisgekomen. een voorbijganger had de buur met de auto de straat zien inzwalpen en hij heeft die buur zijn sleutel afgepakt en de politie gebeld.
ik ben enerzijds bang van die man, maar anderzijds maakt die mij zo kwaad! hij heeft 2 kleine kinderen en een hele lieve ex-vrouw...
mijn man wil die klacht niet indienen omdat dit koppel nog niet officieel gescheiden is (hij houdt dat tegen, zegt ze), waardoor alle kosten die hij maakt, op haar verhaald zouden kunnen worden.
moeilijk he. je wil je daar buiten houden, maar je bent niet meer gerust (wij hebben geen garage, onze auto's staan gewoon op straat) en je bent kwaad op die man ook al weet je dat hij een probleem heeft...

tot zover dus m'n verhaal over "over mijn toeren zijn".

vandaag hebben m'n man en ik een dagje kuisen gepland (ik heb net de ruiten dan toch gekuist), morgen vertrekken we met ons tweetjes + baby van 8.4cm naar Centre Parcs... eindelijk...

na onze trip zet ik de echo van onze baby op de site!

bedankt voor jullie bezorgdheid en tot ...!

PS: die peer was volgens de gyn ook geen probleem! waar een mens zich druk over maakt he! heb onlangs de dvd "the holiday" gezien, een echte "feel good"-movie maar ik heb er keihard mee zitten janken... tja, emo he... ;-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 19 aug 2007, 14:30

joep!

bedankt voor jullie steun! de grote stress is voorbij, toh weer voor efkes (tot begin okt)!

onze baby doet het fantastisch: hij/zij was 13w5d vrijdag en hij/zij bewoog enorm veel! niet te doen! die beentjes en die handjes! en hij/zij draaide zich ook constant om! geweldig! we hebben alles op video!

hij/zij is momenteel 8.4cm groot, hartje klopte 166x/min (10minder dan vorige keer). de ruggengraat was keigoed te zien. 'n fotootje volgt volgend weekend op de rubriek februari 2008-baby's!

ik heb me emotioneel wel 'n wrak gevoeld de voorbije dagen. de dag voor de echo heb ik een potje zitten janken. ik voelde 't aankomen en zei tegen m'n man P: 'ik ga nu een potje janken en 'k weet niet waarom', waarop hij over m'n kop heeft geaaid tot ik sliep...

na de echo was 't zo'n ontlading dat ik helemaal over m'n toeren draaide! onze overbuur heeft een drankprobleem en zit in een vechtscheiding. op 't moment dat wij de gps aan 't intikken waren om naar de gyn te gaan, heeft die man met zijn auto tegen mijn man zijn auto gereden. welsiwaar niet hard, maar toch hard genoeg voor 'n fikse deuk en een dikke streep. soit, die man rijdt zwalpend verder (vluchtmisdrijf dus). in de auto was ik al heel kregelig: zo'n moordmachine op de baan... en wij konden niks doen. p vond het de moeite niet om die aanrijding aan te geven, p's auto is zelf een wrak, en hij vond de moeite die je voor een aangifte moet doen, niet evenredig met de opbrengst ervan. plus: hij wou geen burenruzie (je weet nooit waar zo'n man toe in staat is).
wij dus naar de gyn, allemaal goei nieuws, p zet mij terug af thuis en ging zelf werken. ik had die dag m'n eerste dag verlof en ging de ruiten kuisen. toen ik naar buiten ging om de ruiten te beginnen doen, zie ik een combi bij een auto staan - blijkbaar is de buurman thuisgeraakt maar heeft hij daarbij nog auto's geraakt. ik zat dan ongelooflijk in eene tweestrijd: moest ik naar die agent toestappen en vertellen dat ik wist wie dat vermoedelijk gedaan had? en dus mogelijks ruzie met de buur krijgen? of moest ik m'n kop in 't zand steken? ik kreeg p maar niet te pakken voor advies en ben dan toch naar die agent gegaan met het verhaal van p's auto. blijkbaar wisten ze 't al (een andere buur had het zien gebeuren en had de politie gebeld). de buur zelf was al thuis dus maar deed niet open. ineens kreeg ik ongelooflijk veel schrik: wat als die man mij zag praten met die agent? en wraak zou pakken? ken je dat, je stelt je vanalles voor... ik ben dan helemaal over mijn toeren halsoverkop naar m'n ouders vertrokken, 1.5u rijden van waar we wonen...
mijn man moest die dag keilaat werken en de dag nadien ook tot een gat in de nacht, dus zou ik vooral alleen zijn... dus dacht ik beter weg te gaan en bij mijn ouders te gaan.
mijn man liet weten dat de buurman ook de dag nadien zat is thuisgekomen. een voorbijganger had de buur met de auto de straat zien inzwalpen en hij heeft die buur zijn sleutel afgepakt en de politie gebeld.
ik ben enerzijds bang van die man, maar anderzijds maakt die mij zo kwaad! hij heeft 2 kleine kinderen en een hele lieve ex-vrouw...
mijn man wil die klacht niet indienen omdat dit koppel nog niet officieel gescheiden is (hij houdt dat tegen, zegt ze), waardoor alle kosten die hij maakt, op haar verhaald zouden kunnen worden.
moeilijk he. je wil je daar buiten houden, maar je bent niet meer gerust (wij hebben geen garage, onze auto's staan gewoon op straat) en je bent kwaad op die man ook al weet je dat hij een probleem heeft...

tot zover dus m'n verhaal over "over mijn toeren zijn".

vandaag hebben m'n man en ik een dagje kuisen gepland (ik heb net de ruiten dan toch gekuist), morgen vertrekken we met ons tweetjes + baby van 8.4cm naar Centre Parcs... eindelijk...

na onze trip zet ik de echo van onze baby op de site!

bedankt voor jullie bezorgdheid en tot ...!

PS: die peer was volgens de gyn ook geen probleem! waar een mens zich druk over maakt he! heb onlangs de dvd "the holiday" gezien, een echte "feel good"-movie maar ik heb er keihard mee zitten janken... tja, emo he... ;-)
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 15:11

Zie je wel, alles is in orde!!!
En die buurman van je... tja idd een moeilijk kwestie.
'k zou er mij toch ook zo min mogelijk mee moeien, maar als hij tegen mijn auto zou rijden :evil: !!!!
Zelfs al is 't niet erg...
En dan zeker als hij gedronken heeft!!!!
Stel je voor dat die man een kind doodrijdt omdat hij gewoon te zat is! :shock:

Hopelijk leert hij zijn lesje!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 19 aug 2007, 16:15

molly, dat denk ik er ook van, en daarom was ik zo over m'n toeren: enerzijds "ik wil me niet moeien" maar anderzijds was ik woest omdat hij zo gevaarlijk doet! chance dat het nog geen school was, want hij was al om 8u45 op de baan 's morgens!
is hier toevallig geen politie-agent(e) die kan zeggen wat we best doen? wachten tot er doden vallen vind ik maar niks :x ...
PS: ik ben weer ongeduldig geweest en heb de vorige 2x gepost... lieve moderator, zou je die tweede aub kunnen deleten? dankjewel!
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 aug 2007, 21:04

Wat een verhaal. Precies een soap zeg. En als je zwanger bent en je hormonen flippen in het rond, kunnen zo'n situaties je wel kierewiet maken hé.
Maar meisje, vergeet al je zorgen, geniet van je vakantie in CP. Je zal er deugd van hebben en probeer wat rustig te zijn bij je volgende afspraak bij de gyn.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 21:15

Ja, idd geniet van je vakantie in Center Parcs!!
Afbeelding


Afbeelding

Antje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 aug 2007, 16:08
Locatie:Brecht

Bericht door Antje » 29 aug 2007, 16:58

Las hier iets waar ik helemaal gek van werd!! (Buiten de dronken buurman) Mag ik nog steeds geen martino na mijn bevalling als ik borstvoeding ga geven????

Ben ook niet ok wat toxoplasmose of whatever betreft...

't Is toch niet waar he!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 29 aug 2007, 21:20

ik wist dat ook niet, maar 'k geloof die dames wel...
Afbeelding

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo

Bericht door Engeltje 2 » 30 aug 2007, 14:15

Ann schreef:Heb mijn ventje wel al gezegd dat ik geen bloemen wil in de materniteit, maar een paar sneetjes Gandaham!
Ik heb gelezn dat rauwe ham geen kwaad kan ivm toxoplasmose, omdat die een "hittebehandeling" ondergaan heeft.

Ik heb ook altijd gehoord dat fruit veel minder riskant is dan groenten.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 30 aug 2007, 16:59

follow up van het buurman-verhaal: ik heb net "op straat" gehoord dat hij "binnen" zit in de kliniek. oef, de kinderen kunnen volgende week veilig naar school fietsen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 30 aug 2007, 17:31

En de kindjes zijn t allerbelangrijkst. Kzou me zo geen zorgen maken. Als de politie nog een paar keer aan de deur moet komen voor een of andere frats zullen ze hem snel leren kennen.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”