hypospadie bij jongentjes...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
hypospadie bij jongentjes...

Bericht door Winter » 10 aug 2007, 13:21

Hey,

Ik hoorde dit deze middag in het nieuws:

"Steeds meer jongetjes worden geboren met een afwijking aan hun penis, de zogenoemde hypospadie. De plasbuis mondt dan niet uit aan de top, maar dichter bij de basis van de penis.
Volgens wetenschappers zijn er verschillende oorzaken zoals erfelijkheid en zwangerschap op latere leeftijd.

"Maar ook hormoonverstorende chemicaliën in pesticiden en plastic spelen een rol", zegt uroloog Guy Bogaert van het Universitair Ziekenhuis van Leuven.

"Die chemicaliën zijn ook de oorzaak van de stijgende onvruchtbaarheid bij mannen."

"Ingenieurs zouden er rekening mee moeten houden en proberen om het gebruik van die chemicaliën te vermijden."

Hypospadie komt voor bij ongeveer 1 op de 200 jongetjes, maar kan met een heelkundige ingreep worden opgelost.

Twee jaar geleden heeft mijn collega dat ook gehad, niet alleen het piemeltje was gespleten maar ook lag de blaas uitwendig. Ze zei dat ze het in het ziekenhuis nooit op een echo gezien hadden dat er iets mis wa met haar baby, kan dat? Of hebben ze het bewust verzwegen voor haar omdat je het toch kunt opereren en om geen paniek te zaaien?

Liefs Winter


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 10 aug 2007, 15:17

Ik heb het ook gelezen. Ik heb alleszins iets bijgeleerd, want ik had daar nog niet van gehoord.

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 10 aug 2007, 15:18

Het zal wel mogelijk zijn dat ze zoiets niet zien, hé, want op een echo zie je lang niet alles !

Maar ja, het andere is ook niet uitgesloten, hé. Ik heb de indruk dat dokters nog veel verzwijgen zelfs als je aandringt op de waarheid!
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”