ik kan niet meer...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:
ik kan niet meer...

Bericht door nikitje » 09 aug 2007, 09:15

hoi hoi

ik heb denk ik een probleem.... de meeste van jullie weten wel wat er met onze lasse gebeurd is he , nu komt de bevalling stillekes aan dichter bij en ik word echt gek vrees ik, heb constant huilbuien, ik kan de gedachte dat er iets mis is of gaat niet meer van me afzetten, komt daar ook nog bij dat ik de kleine de laatste 2 dagen bijna niet meer voel.

ben gisteren in paniek aan de monitor geweest, alles in orde althans met het hartje toch, er waren 6 mensen voor te bevallen, dus de verpleging had nogal weinig tijd, moest aan zo'n heel oude monitor, die enkel hartslag en contracties registreerd, dus niet de bewegingen, je kon ze wel horen, maar op dat half uur dat ik daar aangelegen heb, heeft ze mssn 2 keer bewogen, terwijl ze anders niet stilligt...

pff ik weet wel dat ze heel wat minder plaats heeft enzo om te bewegen, maar tis zo'n groot verschil met vorige week... echt normaal voel ik haar over de ganse dag toch wel regelmatig, en als ik mij savonds in mijn bed legde was toch wel een half uur heel heel actief en dan nog tot een uur regelmatig gerommel, nu voel ik echt niks meer, deze morgen 1 stampje ofzo, deze nacht heb ik bijna gans de nacht wakker gelegen, ik heb haar niet 1 keer gevoeld...

ik ben echt bang... ik durf ook niet naar de monitor uit angst voor een slechte uitslag...
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 09 aug 2007, 09:47

maar meiske toch ! ik begrijp je angst heel goed om wat je hebt meegemaakt met lasse ! je geen zorgen maken dat kan je niet want die gebeurtenis zit in je geheugen gegrift . als je je echt zo voelt ga je geregeld langs de materniteit , die mensen zullen je wel begrijpen . in het laatste stadium van de zwangerschap beweegt je beebje zowieso minder omdat het minder plaats heeft . ik probeerde altijd van beweging op te wekken door een muziekje ofzo op mijn buik te houden of zachtjes te duwen . Als je je niet goed voelt of je wilt praten wij willen hier altijd naar je luisteren . als je wil geef ik je mijn gsmnr of telefoonnr in pm door dan mag je me altijd bellen ook .

dikke knuffel
betty
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Moeilijk

Bericht door Aicha » 09 aug 2007, 09:54

Moet voor jou nu wel een heel moeilijke en emotionele periode zijn!

mag je eventueel niet op regematige basis een half uurke aan de monitor gaan lggen. Ik vind dat ze daar in het ziekenhuis waar je gaat toch wel begrip zouden moeten hebben voor de angsten die jij nu hebt , gezien wat jullie al meegemaakt hebben met Lasse!

Ik deed ook soms wat Annubis al zei. zelf reactie proberen uitlokken bij je kleintje. Er moet toch iets zijn waarmee je haar tot beweging kunt aanzetten zodat je je wat beter voelt.

Kom jij hier maar zove'el je hartje luchten als je er behoefte aan hebt! :wink:
Hier zijn er altijd luisterende en begripvolle mensen.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 aug 2007, 10:07

ik kan het ook volkomen begrijpen dat je schrik hebt, gezien je verleden, denk dat iedereen doodsangsten zou uitstaan voor de moment
kan je niet ieder dag even langsgaan voor een monitor ? dat moet toch kunnen heb je geen vroedvrouw genomen ? daar kan je ook altijd gaan, die begrijpen dat zeker hoor :wink:
jij zou nu toch dagelijkse controle moeten kunnen krijgen he, zodat je zeker bent, en niet zo ganse tijd in paniek zou moeten zitten

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 09 aug 2007, 10:07

hoi bedankt hoor

in het ziekenhuis begrijpen ze me wel hoor, tenslotte waren de meeste vroedvrouwen er ook bij vorig jaar... ik mag aan de monitor gaan wanneer ik wil, das het probleem niet, het probleem voor de moment is dat ik gewoon niet meer durf... ik denk niet dat ik het aankan nog eens slecht nieuws te horen...
ik ga het nog uitstellen tot deze middag, als ik me dan nog steeds zo voel of de kleine nog niet gevoeld heb, dan moet ik wel gaan, zo kan ik niet blijven rondlopen

ik heb al vanalles geprobeert om beweging op te wekken, muziek, rust, water, schudden, niks helpt. ik denk dat ons meisje mijn stress erg voelt en zich daardoor ook heel kalm houd, want meestal als ik aan de monitor kom en ik hoor haar hartslag, dan ontspan ik natuurlijk, en dan voel ik haar wel ( meestal, gisteren dus niet)

in elk geval al heel erg bedankt voor jullie reactie's hoor. ben echt blij dat ik hier terecht kan. ik wil niet steeds mijn man ook in paniek brengen, hij heeft het zoal moeilijk genoeg denk ik

groetjes annika
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 09 aug 2007, 10:57

Hoi,

Helaas kan ik je niet veel helpen meid,maar leef enorm met jullie mee en
duim dat alles goed blijf gaan!
Misschien moet je idd meer aan de monitor, zodat je rustiger wordt, en je je kleintje kan horen en zien. Is toch een hele geruststelling, niet?
Sterkte met de laatste loodjes en veel suc6! We duimen voor je!!!

Dikke knuffel,
mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 09 aug 2007, 11:03

tuurlijk kan je hier bij ons altijd terecht !! mijn zus heeft hetzelfde als jij meegemaakt . en ze heeft toch 2 gezonde kinderen op de wereld gezet :wink: die zijn nu ondertussen al 16 en 11jaar
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 aug 2007, 13:32

Kalm houden is effectief de boodschap. Alhoewel ik snap dat je dat niet goed kan. Maar je moet toch proberen, voor dat klein kindje in je buik. Die begint zich ook klaar te maken voor de bevalling en kan dus elke bijkomende stress missen.

En je niet ongemakkelijke of slecht voelen als je weer maar eens naar het ziekenhuis gaat voor aan de monitor te liggen. Als jij je daar goed bij voelt, als je daardoor minder stresst --> zeker doen dan!!!!

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 09 aug 2007, 16:20

ben dus niet aan de monitor geweest, heb ondertussen al wat beweging gevoeld :)

toch gaat het mentaal echt helemaal niet meer hoor... hopelijk brengt die week verlof me wat rust en kalmte, want ik vrees dat als ik zo aan een bevalling moet beginnen, dat dat ook wel eens een ramp zou kunnen worden... nuja we zijn wel gewoon van niet onder ideale omstandigheden te bevallen, maar toch liever niet als jullie snappen wat ik bedoel.

pff denk dat ik voor morgen mijn laatste dag verlof ga opofferen en niet ga werken kweet nog niet, tis te zien hoe ik me morgen vroeg voel. hopelijk wat beter.

in elk geval al bedankt voor jullie reactie's, het doet toch deugd zenne om zo is u hart te luchten zonder rekening te moeten houden dat je misschien wel nog mensen kwetst of in paniek brengt
bedankt!
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 09 aug 2007, 16:25

hoi nikitje,
goh meid, ik krijg weer rillingen als'k aan je verhaal denk :(

mijn meiske was ook zo'n hevige, altijd stampen en draaien, maar effectief de laatste weken werdt da heel veel minder hoor :wink: kon haar nie meer zo voelen stampen,het was eerder "schuiven" en ook nie meer zo veel als voordien...

maar als je je onzeker voelt, gewoon gaan voor een monitor!!!! zelfs al is het maar gewoon om jezelf gerust te stellen!!!!

weet je wat je ook kan doen? zo'n hoorn halen, waarbij je zelf de hartslag kan horen, zo'n toeter gelijk uit den ouwe tijd weet je wel... hier hadden de vroedvrouwen da liggen en kon je dat gebruiken :D
sterkte meid!! en probeer je toch een beetje kalm te houden :wink:
dikke knuf
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 aug 2007, 20:29

De laatste weken heeft een baby zowiezo minder plaats om te draaien en te bewegen. Heel normaal dat jij je nu extra zorgen maakt, je hebt immers iets vreselijks meegemaakt....
Zeker langsgaan in het ZH, zoals je zelf al zei, die begrijpen dat wel en jij bent gerustgesteld!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 09 aug 2007, 20:39

Ik begrijp je hoor.

Het is sowieso al spannend en als je dan al eens een slechte ervaring hebt gehad...

Probeer je rustig te houden, want idd je kindje reageert daarop! En spreek met je gyn over je twijfels!!

Je kan je verhaal hier natuurlijk kwijt maar wij kunnen je geen "wetenschappelijke" geruststelling geven...
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 09 aug 2007, 20:40

Nikitje,

Het komt allemaal goed meid. Ik weet wat je nu doormaakt.
Hou je goed. Dikke knuffel X

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 09 aug 2007, 20:47

Hey Nikitje,

Kom hier maar veel kletsen en je hart luchten hoor!
Dat moet je doen, niet opkroppen!
Ik voelde Lowie ook weinig of niet meer bewegen de laatste weken.
Maar echt waar, als je ongerust bent, dan moet je gewoon in 't ASZ effe langsgaan voor een monitor. Je zal je veel meer opgelucht voelen.
Alles komt goed, nog even wachten en je zal je kleine meisje in je armen kunnen pakken en overladen met al je liefde.
Je kleine engel Lasse zorgt voor jullie!!!
Héél dikke knuffel!!!
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”