Geslacht baby geheim houden of niet?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Hou je het geslacht van je baby geheim tot aan de geboorte of niet?

Ja
21
55%
Nee
17
45%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Testedoene
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 aug 2007, 12:53
Geslacht baby geheim houden of niet?

Bericht door Testedoene » 07 aug 2007, 12:58

Hallo,

wij zijn ondertussen 17 weken zwanger en zijn vorige week bij de gynaecoloog geweest.

We gingen 's avonds langs bij mijn ouders en ze zijn er blijkbaar niet mee akkoord dat ze niet mogen weten wat het geslacht is. Blijkbaar denken ze dat het hun recht is (als toekomstig grootouder) om het geslacht te weten?

Iemand uit onze kennissenkring bevalt binnenkort en zij hebben ervoor gekozen om de grootouders in te lichten. De overgrootmoeder is verre familie van mijn ma en die heeft het al gezegd tegen mij ma en dus ook nog tegen anderen. De toekomstige ouders geven hier blijkbaar niet om dat de wereld op voorhand weet dat het een meisje wordt.

Het merendeel van de mensen die we kennen heeft niemand ingelicht over het geslacht gezien het een mooie surprise is bij de geboorte. Uiteraard proberen de mensen het geslacht te weten te komen via allerlei listige vragen en opmerkingen. Dat hoort erbij natuurlijk!
Ik weet eigenlijk maar van 1 koppel dat ze het geslacht wel verteld hebben. Ik veronderstel dat het merendeel het geslacht geheim houdt?

Zijn wij nu zo onredelijk??

Wat doen jullie? Het geslacht geheim houden of niet?


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 aug 2007, 13:22

wij hebben het geslacht voor iedereen geheimgehouden. ik vind dat niemand het recht had om dat te weten :lol:

ik vind dus dat je helemaal gelijk hebt als jullie het niet willen zeggen. anders is de verassing er toch al vanaf.
die ouders zijn gewoon te nieuwsgierig :wink:

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 07 aug 2007, 13:39

wij hebben bij lasse gezwegen in alle talen... en nu weet iedereen dat het een meisje is... tja uiteindelijk is dat een keuze en moet iedereen hem daar maar bij neerleggen als je het niet wil vertellen...
ik denk dat we bij het volgende terug gaan zwijgen, of zeggen dat we het zelf nie willen weten, want anders blijven ze toch zagen en daar kan ik nie tegen zenne, als ik iets ni wil zeggen da is dat zo en dan moeten ze nie blijven neuten...

als jullie het niet willen vertellen dan is dat jullie recht!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 07 aug 2007, 13:54

Als ik nog een keer binnenkort zwanger ben dan ga ik het 100% zeker niet vertellen . :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 07 aug 2007, 14:02

wij hebben het geslacht voor iedereen verzwegen. Hebben die vragen simpel opgelost door te zeggen dat onze patat net verkeerd lag en dat die echo de enige keer was dat we het zouden kunnen zien. En ze liepen er allemaal in.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 aug 2007, 14:12

:lol: jodocus.
hier moesten we daar niet over liegen want dat was ook zo. Zelf wisten we vrij laat wat het ging worden want die wou dat gewoon nooit laten zien :wink:

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 07 aug 2007, 14:38

Hey,

Onze ouders weten wat het gaat worden, Maar voor de rest van de familie en vrienden houden wij het geheim. Ik heb er niet echt bij stilgestaan of onze ouders het nu al dan niet mochten weten. We hebben het gewoon gezegd.

Maar ik vind als jij wil dat niemand het weet dan moet iedereen daar respect voor hebben, da's met de naam ook zo. Het is jullie kindje en jullie bepalen wat je doorzegt en wat niet.

Liefs Winter

Testedoene
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 aug 2007, 12:53

Bericht door Testedoene » 07 aug 2007, 14:38

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ondertussen al 7 stemmingen van de 36 kijkers.

Hopelijk komen we vlug aan een accurate stemming zodat we de grootouders kunnen vertellen dat ZIJ onredelijk zijn 8)

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 aug 2007, 14:50

wij hebben het ook aan niemand verteld...
alhoewel er een paar waren die overtuigd waren dat ik me versproken had, en dus met zekerheid wisten dat ik ne jongen kreeg... :lol:
mn tante wou er zelfs 100€ op wedden... tja daar kon ik natuurlijk nie op ingaan omdat ik me dan wel zou verraden hebben... met als gevolg dat zij nog meer overtuigd raakte dat het een jongen was...
iedereen was nogal geschrokken na de bevalling :lol: :lol: :lol:
da vond ik zo plezant :D bij een tweede zwijg ik weer!!!
het is jullie volste recht om te zwijgen!!!
trouwens er zijn toch mensen die zelf niet op voorhand willen weten wat ze krijgen... dus die grootouders weten het dan ook niet he :roll: :wink:

enne... mogen wij het niet weten ? :roll: :wink: :lol:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 07 aug 2007, 14:57

ik hou zelfs het geslacht geheim voor mijn eigen vrouwke :twisted: :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 07 aug 2007, 16:17

@proudfather
ik wou ook eerst het geslacht niet weten, maar mijn ventje wel. dus hij wel en ik niet??? No way!!
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 07 aug 2007, 17:42

Van de eerste waren we niet zeker dat het een meisje ging worden maar hadden wel zo'n gevoel en ook mijn moeder was er van overtuigd dat het een meisje was.
De tweede heb ik het direct gezegd dat het een jongen werd want het was duidelijk te zien op de echo.
Van onze derde wilden we het zelf niet weten dus wisten de grootouders en de nabije omgeving het ook niet.
Ze dachten altijd dat we het geheim wilden houden voor hun,maar we wisten het zelf niet.
De verassing is wel leuker vond ik.
Niet enkel voor de anderen maar ook voor jezelf.
Moest ik alles kunnen overdoen dan zou ik het van geen van de drie willen weten. :wink:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2007, 18:28

de grootouders wisten hier ook van niks hoor
ik vind dat je volste recht
ik werd zelfs die vragen en listen om het teweten te komen grondig beu en ging algauw uitvliegen
dat ze je keuze respecteren he
je niet laten doen hoor
vind het niet schoon dat je ouders zo reageren dat het hun "recht" is
de enige die rechten hebben zijn jullie als ouders

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 07 aug 2007, 19:40

Wij kozen er ook voor het voor ons te houden...
Al is het niet altijd gemakkelijk, hoe verder in de zwangerschap hoe vlugger je je verspreekt. Wij hebben tegen iedereen van in het begin gezegd altijd ie, hij te zeggen, ook al wordt het een meisje!
Maar het blijft altijd geconcentreerd bijven, want voor je het weet...
En vooral niets laten rondslingeren, want je weet nooit wanneer je bezoek krijgt!
Alleen voor mijn ma hebben we een uitzondering gemaakt, omdat deze zwaar ziek is en misschien de geboorte niet meer zal halen, de naam weet ze nog niet, maar mocht het er op aan komen zeggen we het haar wel! Dus op deze site hebben jullie de primeur gehad! :lol:

Suc6 met jullie zwijgplicht,
Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 07 aug 2007, 20:50

Hier bij ons weten ze het ook niet, al denken ze dat we ons versproken hebben :wink:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 aug 2007, 23:05

Hey,

Ik vind niet dat je familie dat recht heeft.
Een deel wist het bij ons. Kon niet zwijgen tegen mijn ouders . :wink:
Het is jullie keuze of jullie je familie willen inlichten.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 08 aug 2007, 02:09

mijn moeder weet het wel maar haar familie niet. ze wilt zeker niet dat haar mama t weet want dan weet hééééél de familie t en de buurt.
mijn mama is met de boxbekleding bezig (is bijna af) en aan haar kan k t echt wel kwijt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 08 aug 2007, 08:45

de eerste keer hebben we het een tijdje verzwegen voor onze ouders
en dan (denk 3 maanden voor de geboorte) hebben we het hen toch verteld
De 2de keer hebben we het wel onmiddellijk aan hen verteld
De naam die bleef echter geheim :wink:

Verder wist zo goed als niemand het.
Niemand mag je verplichten om het te vertellen
als je het liever voor jezelf houdt, dan is dat JOUW keuze :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 08 aug 2007, 09:53

wij willen het geslacht van ons kindje wel weten, maar de rest van de wereld moet maar wachten tot de geboorte. Niemand heeft daar voorlopig al zaken mee...
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 aug 2007, 12:47

Ik heb nee gestemd.
De bedoeling was om het wel geheim te houden, maar ik heb me versproken en bij Milan hebben we het wel gezegd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 08 aug 2007, 16:19

Ik heb bij mijn zoontje het geslacht geheimgehouden... echter door een lintje van de geboortesuiker vergeten weg te leggen hebben de schoonouders het geslacht enkele weken voor de bevalling te weten gekomen. Echter nu ben ik zwanger van een dochtertje en omdat we zo graag een dochtertje hadden, hebben we het moeilijk om dit te verzwijgen... dus hebben we het al enkele mensen verteld :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 08 aug 2007, 16:31

wij hebben wel besloten om altijd "hij" te zeggen, of het nu een meisje of een jongen is. Het geslacht van het woord "baby" is namelijk mannelijk...
vandaar...
tja, er zijn er maar 3 die gaan weten wat het wordt hihi (wij en de baby) :P
Groetjes
Nathalie

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 08 aug 2007, 18:15

Wij hebben het ook 2 maal geheim gehouden, das spannender. En bovendien ben je nooit 100 procent zeker.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 08 aug 2007, 19:44

bij ons mocht iedereen het geslacht weten maar de naam hielden we wel geheim!! is soms wel leuk als ze op voorhand een cadeautje willen kopen e :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 08 aug 2007, 23:00

Heel de familie weet dat ons beebje een meisje is, ik heb het gewoon zo moeilijk om het te verzwijgen, omdat ik altijd graag al een meisje wou!!! :D
En idd, ik heb al heeel veel (meisjes) kado'tjes gekregen, wel leuk eigenlijk :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 09 aug 2007, 13:26

EvytjeuH schreef:Heel de familie weet dat ons beebje een meisje is, ik heb het gewoon zo moeilijk om het te verzwijgen, omdat ik altijd graag al een meisje wou!!! :D
En idd, ik heb al heeel veel (meisjes) kado'tjes gekregen, wel leuk eigenlijk :lol:
Ik wilde juist hetzelfde vertellen, ik kan ook niet zwijgen en wilde ook graag een meisje. Via een paragnost weet ik al als ik voor een tweede ga dat het een jongen zal zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 09 aug 2007, 19:49

voor de eerste hebben we zelfs gezegd dat we het zelf niet wisten
nu konden we onze mond niet houden en hebben we gezegd dat we het wisten, maar dat ze nu niet moeten verwachten dat we zullen zeggen wat het is :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 aug 2007, 21:36

Bij ons eerste hebben we het verteld, maar de naam niet, en bij onze tweede hebben we het niet verteld, ook de naam niet, alleen hier! :lol:
Moest er nu ooit een derde komen, dan wil ik het zelf misschien niet weten (hoewel de practische madam in mij het dan waarschijnlijk wel wil weten) en dan weet niemand het!

Ohja, bij onze tweede wisten de meter en de peter het wel.. Maar dat was onze keuze en de rest moest wachten! Ik vind niet dat dat onder één of ander grootouderrecht valt, het is jullie kindje en jullie maken de keuze! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 26 aug 2007, 22:27

niet vertellen....







helaas kon ik mijn mond niet houden :roll: :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 aug 2007, 08:13

wij hebben het wel verteld aan iedereen die het horen wilde, maar de naam bleef bij ons ook staatsgeheim.
Nu zullen we ook terug zo doen. Alhoewel :roll: mijn ouders zijn nu al aan het zagen naar de naam. Ik heb hen gezegd dat als ze nog veel en lang zullen zagen erover dat ze zelfs het geslacht niet zullen weten :x En nu zwijgen ze :wink: :lol:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”