Geslacht baby geheim houden of niet?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Hou je het geslacht van je baby geheim tot aan de geboorte of niet?

Ja
21
55%
Nee
17
45%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 27 aug 2007, 09:28

Ik wou het de groot-ouders ook niet vertellen, maar omdat ze zo hebben aangedrongen (vooral de ouders van mijn vriend!) heeft mijne vriend het hen gezegd :(
Ze vonden dat ook onredelijk...zij hebben het recht om het te weten....ik vond van niet en had ik het liever stil gehouden, maar ja...T'is dus niet gelukt...

Eveneens de naam...tegen iedereen hebben we kunnen zwijgen...Behalve tegen mijn schoon-ma :( ik wist het zelf ook niet wat hij gekozen had...toen we met hen naar Frankrijk zijn gegaan en eens aan tafel vroeg zij, en heb je een naam...ik antwoordde haar neen en dat de papa nog moest kiezen...hij gaf daarop antwoord dat hij het wel wist en begon raadseltjes te maken...begint met F en heeft vijf letters...

Tja, ze had het voor mij geraden :shock: :cry: wat was ik vies en op mijn tenen getrapt dat zij het eerst wist, zelf voor mij :cry: ik had daar echt een ander scenario voor hoor...hij en ik alleen over de naampjes discuteren...maar neen, hij nam mijn lievelingsnaam en maakte dan nog raadseltjes met zijn ma erbij :cry:

Achteraf hebben we eens goed over gepraat...maar toch heb ik nog altijd spijt van dat het zo gegaan is...maar ja...mijn lievelingsnaam veranderen omdat zij het wist ging ik nu ook weer niet :)

Maar bon, achteraf heb ik het dan maar aan mijn ma ook verteld, want ja...zij had dan ook het recht om het te weten hé...

En als er ooit een tweede komt, moet hij zwijgen anders krijgt hij deze keer wel zijn verdiende meppen :lol:


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 aug 2007, 09:30

Bij Anaïs wisten ze het dat het een meisje werd...we konden niet zwijgen. Na een tijd werd de naam ook al snel bekend.
Ik denk van deze keer dat het geslacht moeilijk zal te verstoppen zijn voor de naaste familie...want moest het weer een meisje worden dan zal ik de kleertjes van Anaïs vooral weer bovenhalen...en die staan bij mijn moeder op de zolder dus ja... :lol:
De naam zouden we van deze keer toch wel geheim willen 'proberen' te houden...maar ons kennende....nu kwil het echt wel 'proberen'.
Voor een meisje is het trouwens als zo goed als beslist. De familie dacht om er ook zijn zegje over te doen...bij Anaïs was het toevallig dat mijn moeder die naam zei: en Björn en ik waren erraan verkocht.
Nu veronderstelt ze dus dat wij weer maar een naam zullen kiezen die zij eruit pikt :roll: Nee dus!
Voor een jongensnaam hebben we het toch wel wat moeilijker...nu we komen er wel uit :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 27 aug 2007, 12:39

Hier hebben we redelijk snel beslist om het geslacht te vertellen.
De naam is voorlopig nog altijd geheim. Al durven er wel eens te vissen ... is het niet Katharina (en vooral jullie mama heeft er ook 'last' van) :lol:

En mocht het een jongetje zijn ... ge weet ons te vinden voor spulletjes hé :wink:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 aug 2007, 13:14

Anneliefje schreef:Hier hebben we redelijk snel beslist om het geslacht te vertellen.
De naam is voorlopig nog altijd geheim. Al durven er wel eens te vissen ... is het niet Katharina (en vooral jullie mama heeft er ook 'last' van) :lol:

En mocht het een jongetje zijn ... ge weet ons te vinden voor spulletjes hé :wink:
ja tuurlijk, achter namen vissen is wel tof dat! Ik ben trouwens heel erg benieuwd! :lol: Maar tis niet meer zolang wachten he nu.
Bedankt hoor Anneliefje, voor je aanbieding! Kzal eraan denken :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 27 aug 2007, 23:09

Linda's grootmoeder was ook nogal ontzet dat we niet wilden vertellen wat het ging worden en de naam vertellen. Ze vond dat echt not-done. Ah ja, want Linda's neef, die ook papa ging worden, had het wel verteld.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Mama van drie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jul 2007, 21:49

Bericht door Mama van drie » 28 aug 2007, 07:41

haha ik ben een uitzondering geloof ik;
wij gilden het drie keer tegen de wereld zodra we het wisten.
Geslacht en naam tegelijk..drie keer :lol: :wink:
Ik vind het zelf niet zo belangrijk..het geheim..haha,
maar ik respecteer het wel hoor,
als anderen willen zwijgen vraag ik ook niet verder. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”