Bouwen tijdens de zwangerschap

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
Bouwen tijdens de zwangerschap

Bericht door sp » 06 aug 2007, 13:32

Hallo!!

Zoals ik ooit al eens had gezegd zijn mijn man en ik op zoek naar 'n huis. Eigenlijk zochten we al lang, maar vonden we niks naar onze zin / budget.

Vorige week is ons oog gevallen op een stuk bouwgrond. Ik zie het 100% zitten om daar te wonen, maar ik zie enorm op tegen de bouw en al het geregel dat daarbij komt kijken... Heb een drukke job en 'k weet niet of ik die job + zwangerschap / baby + bouw ga aankunnen. Mijn man is een ongelooflijk lieve mens, maar organisatie is niet zijn sterkste kant...
Hij weet dat ook van zichzelf en hij weet dat ik me zorgen kan maken over die bouw...

Toch zouden we ermee willen doorgaan.

Zijn er hier nog mensen die in tijden van zwangerschap / pasgeboren baby'tje beginnen / begonnen zijn aan een bouw? Kwestie van elkaar wat te steunen...

Groetjes
s
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 06 aug 2007, 13:33

Ik hoop dat het jullie gaat lukken en met niet te veel zorgen.

Ooit ergens gelezen dat je best die dingen (bouwen, verhuizen, ....) niet doet als je zwanger bent of een pasgeborene in huis hebt. Waarom dat weet ik niet?

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 13:35

waarschijnlijk omwille van die zorgen he...
nu ja, ik hoop dat er hier nog mensen zijn die dat hebben gedaan en bij wie dat gelukt is, zodat ik me daaraan kan optrekken.
men raadt ook af om van job te veranderen als je zwanger wil worden. ik ben van job veranderd op 't moment dat ik zwanger werd (of net nadien toch), terwijl ik dacht dat dat nooit zou lukken door de drukte in m'n hoofd... hopelijk houdt junior er niet teveel aan over :)!
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 aug 2007, 13:40

ja ja, hier een lotgenootje :wink:
Wij waren de 25ste september begonnen met de afbraak van ons huis, de 28ste september wisten we dat we mama en papa zouden worden. Ikzelf heb dus niet veel meer kunnen helpen met afbreken, maar al het getelefoneer en geregel werd dus mijn job :wink: Ik vond het best te doen, natuurlijk is er wat meer stress en kun je samen minder genieten van die zwangerschap, maar het is echt te doen.
Daan is op 20 mei geboren, maar toen woonden we nog in ons huurhuis. Twee maanden later zijn we uiteindelijk verhuisd. Dat vond ik nog het moeilijkste van alles. Met een klein babytje zitten en dan alles moeten inpakken. Maar uiteindelijk is ook de verhuis vlot verlopen en genieten we nu ten volle van ons huisje :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 13:44

ziezo, dat wilde ik graag horen :).
ik zie ook enorm op tegen een verhuis, maar wij zitten nu echt superklein. hebben even gedacht aan verhuizen naar een groter huurhuis (bij gebrek aan een goei koophuis), maar dat zou wéér een verhuis zijn. vandaar dat we nu zouden willen bouwen. als je je dan ergert aan de kleine behuizing, dan kan je denken dat het niet zo lang meer zal zijn...
de latere verhuis zelf zal voor mijn man, zijn vrienden en onze familie zijn vrees ik. en dan op 't gemak alles uitpakken wanneer 't past... maar eerst bouwen he...
wanneer regelde jij alles? ben je lang thuis geweest voor en na je bevalling? of deed je dat tussendoor? bij ons zal 't 't laatste zijn: ik werk normaal tot et voor de bevalling en nadien heb ik 3 maand verlof en dan kan ik terug gaan werken. ik doe m'n werk heel graag he, maar ik zie 't me niet allemaal combineren...
ps: daan is een knap kereltje!
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 aug 2007, 13:57

Geen ervaring mee.
Maar dat het druk zou worden, weet ik wel!!! Maar als je er echt voor gaat, waarom niet...
En waarom wacht je niet met bouwen totdat baby er is?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 14:02

wel sandy, in de praktijk zal het zo wel iets zijn he.
de firma die de bouwgrond verkoopt is nu in verlof. stel dat die grond nog niet verkocht is, dan springen we er direct op, maar tegen dat je grond hebt en tegen dat je echt aan het bouwen bent is er wel een tijdje verstreken denk ik.
wij zijn nu al wel op 't gemak aan 't rondgapen naar huizen, onze kodak ligt in de auto voor als we 'n mooi huis passeren.
een vriend van ons is aannemer geweest dus ik denk dat die ons ook wel wat mensen kan aanraden.
ik denk dus wel dat de meeste regelarijen maar komen nadat de baby er is.
je hebt wel gelijk denk ik: als je echt wil, dan kan er veel he...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 aug 2007, 15:32

hier een beetje zelfde situatie, ale nog niet :oops:
wij hebben bouwgrond gekocht in Izegem, tussen het tekenen van de overeenkomst en de akte is er al 3 maand verstreken, is pas geschreven halfweg juli
de bouw zou moeten starten in oktober, als ze op schema zijn :roll:
dus tegen dat die klaar is, zou volgende zomer of wie weet na de zomer zijn
we zijn aan het proberen voor een 2de kindje, dus indien het nu of binnenkort "prijs" is, zitten we in dezelfde situatie
maar dat regelen valt nog mee hoor, materiaalkeuze hebben wij heel snel gedaan, en je hoeft niet overal rond te koersen als je met een firma werkt he
veel succes in ieder geval

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 15:55

aha, izegem, niet ver van tielt dan!

wij zouden de grond kopen via een gekende firma, maar zij bouwen zelf niet, dus vrees ik dat het geloof toch voor ons is :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 aug 2007, 15:59

nope, idd niet ver he, maar ik ben van Izegem afkomstig :wink:

hazo, het is zonder bouwverplichting dan, de grond en huis hangen niet samen
eigenlijk wel makkelijk, kan je zelf aannemers zoeken (wel veel geloop dan), kan je een bouwfirma kiezen of met een archtitect werken die de aannemers uitkiest (ook interesssant)

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 06 aug 2007, 19:13

ik ben volop in de verhuis, sinds vorige week dinsdag...
Ik kan/mag amper wat doen :lol: , je wordt er idd wel snel moe van, maar ik neem dan ook heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel rustpauzes & doe totaal geen zwaar werk!!

Maar het het weegt wel door na een tijdje :?


Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 aug 2007, 20:31

sp schreef: wanneer regelde jij alles? ben je lang thuis geweest voor en na je bevalling? of deed je dat tussendoor? bij ons zal 't 't laatste zijn: ik werk normaal tot et voor de bevalling en nadien heb ik 3 maand verlof en dan kan ik terug gaan werken. ik doe m'n werk heel graag he, maar ik zie 't me niet allemaal combineren...
Ik heb ook gewerkt tot 2 weken voor de bevalling en had nadien ook enkel mijn 14 weken nog. Bellen deed ik 's avonds thuis of op het werk :oops:
Besef wel dat je niet onmiddellijk begint met bouwen, van zodra jullie de grond gekocht hebben. Het moet nog beschreven worden bij de notaris, banklening moet geregeld worden, architect moet plan tekenen, plan moet nog goedgekeurd worden (wat soms heeeeeeeel lang kan duren :roll: ), de grond moet klaar gemaakt worden (funderingen, regenput, ...). En reken dan dat je zeker 10 maanden in de bouw zit. Tegen dat jullie kunnen verhuizen, zal jullie kleintje al geen pasgeboren kindje meer zijn é :wink:

Alvast heel veel succes (en veel bouwplezier)
ps: daan is een knap kereltje!
mercikes :wink: :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 06 aug 2007, 22:44

Hey,
Het zal wel lukken, hoor!
Ik ontdekte zelf dat ik zwanger was toen ik een dikke maand op mijn nieuwe werk zat (mei 2006). In oktober zijn we plannen beginnen maken voor de bouw van ons huisje. Vlak voor mijn bevalling was het grootste deel van het voorbereidende werk gedaan. Na de bevalling moesten we nog wel wat dingen regelen (tegels kiezen en weetikveel wat nog - veel papierwerk ook nog). Nu in mei zijn ze eindelijk echt begonnen en we hopen tegen april volgend jaar in ons nieuwe huisje te kunnen. Dan is ons kleine pruts al lang een jaar!

Het is/was zwaar, maar luister naar je lichaam en je komt er wel!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 07 aug 2007, 11:12

Met bouwen heb ik geen ervaring, maar met verhuizen wel :lol:
Ik ben nog verhuisd een week voor ik moest bevallen. Wel heel makkelijk, dan moet je zelf niet veel doen. Ik mocht kijken hoe de anderen werkten. :lol:
Maar uitpakken heb ik wel gedaan.

Ik ken wel een koppel dat gebouwd heeft tijdens de zwangerschap. ze waren al aan 't bouwen toen ze zwanger werd. En hun huis was klaar vlak voor ze moest bevallen. Toen zij in 't ziekenhuis lag, heeft de familie alles verhuisd en kon ze met haar pasgeboren baby naar het nieuwe huis.
Maar ze zou het wel ni meer doen zei ze, omdat ze veel stress heeft gehad en ze moest aan 2 dingen tegelijk wennen. Een nieuw huis en nieuw leven.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 aug 2007, 20:54

wij hadden een grond gekocht nog voor ik zwanger was
ik ben zwanger geraakt tijdens de graafwerken
wij hebben ons huis zelf gebouwd en ik heb hier en daar wat geholpen
tot ik niet meer kon (had wel een vrij lastige zwangerschap)
toen ik bevallen was, had ik de eerste maanden niet veel aan mijn ventje, want die was altijd op den bouw (en een 2de auto hadden we niet)
als ik tijd had, dan kon ik daar gaan opkuisen :lol:
Dat zijn best zware maanden geweest, maar we zijn er ontzettend fier op dat het gelukt is
toen niels net geen 1 jaar oud was, zijn we verhuisd
het was verre van af.... maar heel leefbaar met een kind
we moeten nog steeds wat afwerken, maar dat gebeurt hier met beetjes
Het is doenbaar hoor
maar je moet rekening houden dat er veeeeel tijd kruipt in de bouw van een huis
ik weet nog dat ik in het moederhuis lag, te bekomen van mijn KS, dat mijn ventje en ik nog de plaatsing van de lichtpunten en schakelaars aan het bespreken waren
en dan nog maar te zwijgen van het rondrijden voor materialen....
Het was zwaar, maar de moeite waard. Nu wonen we tenminste in een mooi groot huis met veel comfort. vroeger woonden we in een krotje :?

Als je met een aannemer werkt, die alles voorziet, dan is het wel wat rustiger hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 10 aug 2007, 10:10

amai, zo'n sterke madammen, daar haal ik moed uit!
de firma die de bouwgrond verkoopt is nog niet terug van vakantie, dus 't is nog effe wachten op meer nieuws...
Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 10 aug 2007, 13:22

Wij hebben onze kinderwens even aan de kant geschoven toen wij ons huis gekocht hebben. Denk niet dat het makkelijk is om grote verbouwingen zelf te doen als je zwanger bent, en al het stof van afbraak edm. Vandaar dat we aangezien we nu proper zitten het gerickt klussen terug opgenomen hebben :wink:

Langs de andere kant, als je dit stuk grond nu laat voorbijgaan weet je niet wanneer je nog eens de kans krijgt.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”