weer vals alarm :-s

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)
weer vals alarm :-s

Bericht door Wenneke » 25 jul 2007, 21:51

jaja, de titel zegt het allemaal.
we zijn net terug van de mat omdat ik sinds gisterenavond toch vrij regelmatig krampen had in mijn onderbuik.
na een half uurtje aan de monitor was er wel wat activiteit te zien, maar de hoogste piek was amper 21.
ook was er 1 vinger opening, maar de vroedvrouw kon nog niet door tot aan het hoofdje, dus vanbinnen zit het nog dicht.

is wel vervelend, ik heb totaal geen idee hoe een wee aanvoelt, dus bij de minste krampen is het zo van "oei, is het zover??"
nog iemand met ditzelfde vervelende probleem??
Trotse mama van Elias 14/08/2007


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 jul 2007, 22:07

ik ben op 22 juni savonds om 22u naar de mat geweest, ik dacht dat ik onsmeisje niet meer voelde, was ook al 12 dagen overtijd. Maar alles bleek dik in irde, ze hebben me toen gestript, was niet zo leuk en vant moment dak ben thuisgekomen voelde ik al dat er 'iets' was veranderd, had de hele tijd krampen, de ganse nacht geen oog dicht gedaan. Smorgen om 5u maar met werner mee opgestaan, hij had de vroege. Naart wc geweest en hopla, daar was de slijmprop. Ik zei tegen hem, ga nog maar werken, maar ik hield het niet meer uit. Kon ook niet meer op de zetel slapen, werner tegen half 8 teruggebeld...
Ik wil maar zeggen, je voelt wel wanneer het tijd is :wink: Noem het maar een soort instinct :wink:
Hopelijk duurt het niet lang meer hé, maar vermits je al regelmatig krampen kan het niet meer zo heel lang gaan duren

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 25 jul 2007, 22:40

Goh ja, ik denk dat wanneer het effectief zover is, dat je het wel zult merken, instictief :wink:
Zo ook toen mijn water brak bij Sam... Daarvoor heb je wel al eens 'vochtverlies' door de druk op de blaas, maar toen mijn vliezen braken wist ik toch wel direct hoe laat het was :lol: In no-time had ik mijn broek uitgespeeld, nog voor het water aan mij uitstroomde :wink: We waren thuis, anders zou het nogal een zich geweest zijn :lol:

Waar ga je bevallen? In Tongeren? Of Hasselt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 26 jul 2007, 00:39

ik ga bevallen in tongeren, ben tot nu toe al heel tevreden over de mat hier, zeer vriendelijke vroedvrouwen en rustige ligging ook.

ps: klein vraagje, is het normaal dat ik het constant koud heb?? ik ben echt geen kouwelijke, maar de laatste dagen heb ik het echt heel rap koud. ik moet in het zonneke kunnen zitten om niet te bibberen (dat typt ook niet echt makkelijk :P )
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 jul 2007, 07:48

ik had al vrij vroeg weeen
maar die echte weeen, die waren toch een trap steviger hoor

kou had ik niet.... altijd maar warm
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 26 jul 2007, 09:10

Wenneke schreef:ik ga bevallen in tongeren, ben tot nu toe al heel tevreden over de mat hier, zeer vriendelijke vroedvrouwen en rustige ligging ook.

ps: klein vraagje, is het normaal dat ik het constant koud heb?? ik ben echt geen kouwelijke, maar de laatste dagen heb ik het echt heel rap koud. ik moet in het zonneke kunnen zitten om niet te bibberen (dat typt ook niet echt makkelijk :P )
wie heb je als gyn?

Ha, tongeren, dan kan ik u komen bezoeken 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 26 jul 2007, 09:21

Dat je koud hebt kan wel uitgelegd door het feit dat een zwangerschap heel wat vraagt van je lichaam. De energie die je normaal steekt in warm hebben gaat daar nu allemaal naartoe, hé.

Wat weeën betreft. Belangrijk is dat ze regelmatig komen en aanhouden. Ik bedoel dat ze niet een tijdje opkomen en dan niet meer. Als ze echt aanhoudend om de 3 à 5 minuten komen is de tijd rijp om te vertrekken! Ze zeggen 3 min. bij een eerste kindje en 5 bij de volgende. Maar als je je echt niet gerust voelt kan je altijd langs de mat passeren, hé. Beter op zeker spelen...

Bij mij was het als pijn voor je maandstonden en na een tijdje ook echt je barmoeder voelen samentrkken, maar ze worden pijnlijker natuurlijk. Ik heb ook al mensen geweten die lage rugpijn hadden als weeën.
Maar het klopt dat je echt wel wéét dat het begonnen is.
Ik was eigenlijk volledig van de wereld. Heel mijn lichaam en geest waren bezig met bevallen.

Goh zeg, spannend! het komt hier allemaal terug, zo die laatste dagen en zo. Ik was wel altijd iets te vroeg bevallen, dus al bij al viel dat nog mee, hé.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 jul 2007, 13:14

Pff ben ik blij dat ik dat niet gehad heb. Ik heb 's nachts weeen gekregen en dat waren ineens de goei. Nooit op voorhand weeen gehad of harde buiken of eender wat.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 jul 2007, 13:51

Ik had ook schrik dat ik het niet op tijd ging voelen.
Dat ik weeën ging krijgen in mijn slaap en er niet wakker van zou worden en zo... :roll:

Enfin, ik kan u niet echt helpen, want ik werd ingeleid :?

Ik weet wel hoe een wee voelt... is idd als hevige maandstondenpijn.

Alleszins, succes en idd beter een keertje te veel naar de mat hé :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 13:59

Lena, we kunnen mss samen een bezoekje gaan brengen???
als wenneke dit ziet zitten?

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 26 jul 2007, 14:06

Als wenneke dat ziet zitten natuurlijk :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 26 jul 2007, 20:16

ik heb nathalie minten als gyn, nu staat die zelf ook op bevallen, ze is twee dagen voor mij uitgerekend, dus waarschijnlijk zal haar vervangster de bevalling doen :)
voor de rest gaat alles nu oké, nog tot deze morgen een uur of zes last gehad van voorweeën en toen zijn ze weggetrokken.
nu is het al de ganse dag rustig.
ik blijf wel op mijn hoede, maar veel kunt ge ni doen é.
mijn ventje zal hier de aankondiging komen doen als het zover is en als er mensen zijn die op bezoek willen komen, zijn ze welkom :)
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 jul 2007, 20:18

maar veel kunt ge ni doen é.
nee, niet echt
of wel :lol:
springen, huppelen, trappen lopen, ....
nee serieus, bij mij hielp dat dus geen steek
gewoon geduld hebben.... maar nu duren de dagen lang hé, als je aan het aftellen bent! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

een wee

Bericht door Aicha » 26 jul 2007, 20:32

hoe ik een wee zou omschrijven.
Zal eens een poging doen :lol: (niet lachen é :? ).

ik vond het idd ook lijken op menstruatiepijn maar bij elke wee voel je die pijn opborrelen en naar een hoogtepunt toegaan (eigenlijk zou ik het vergelijken met een opkomende golf die dan terug afrolt.
Als je je handen op je buik legt voel je datzelfde ritme ook terug in het hard worden en opbollen van je buik

je merkt het idd wel hoor als het serieus is :wink:

Veel succes alvast!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 26 jul 2007, 20:38

wenneke en ik geven een babyborrel dus allen die zich geroepen voelen om in de vreugde te delen en de kindjes allemaal ns samen t varken te laten uithangen komen gerust een drinkje doen. we laten zeker weten wanneer dit is en natuurlijk als je zo wilt komen zonder babydrink (is mss rustiger) eveneens vanharte welkom maar dan zeker een seintje op voorhand hé.
een seintje kan je geven op tantamani@hotmail.com. en wie nog wilt komen voor ze bevallen is moet zich wel haasten hé :wink: :P :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 26 jul 2007, 20:40

@lena en mieke, jullie zijn zeker vanharte welkom hé. jullie kunnen nog voor de bevalling komen of erna hé. onze deur staat open. weet het wel op voorhand te zeggen,kan k koekskes ed inhuis halen (wenneke is een snoeperke dus zijn meestal snel op :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 jul 2007, 20:49

Als je weeën hebt die goed doorzetten, ga je het wel voelen.
Je baby gaat er ook niet direct uitvallen!
Je zal wel weten als het echt begonnen is!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

strippen

Bericht door sp » 29 jul 2007, 12:45

wat wil dat zeggen, dat je gestript bent?

groentjes he...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 31 jul 2007, 20:59

ben even op google gaan zoeken wat "strippen" juist is, dit is wat ik vond:

‘Strippen’ is ook een methode om de bevalling in te leiden. Strippen is ook alleen mogelijk als de baarmoedermond rijp is. De gynaecoloog of verloskundige maakt dan met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen.

lijkt mij niet direct een aangename ervaring, maar als het de bevalling in gang zet is het mss toch niet zo slecht :)

voor de moment houdt alles zich rustig hier, regelmatig een paar oefenweeën maar nog niks dat erop wijst dat ons kleintje zin heeft om al te komen.
dat het maar niet te lang meer duurt, ik begin zo stilaan NOG zotter te worden dan ik al was :P
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

wenneke

Bericht door sp » 31 jul 2007, 21:40

ja wenneke, dat komt idd in de buurt he!

hoe leef je naar zo'n bevalling toe? is dat met plezier? of met schrik?

ik duim geweldig voor jou!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 31 jul 2007, 21:45

echt schrik heb ik niet, alleen ben ik wat bang dat mijn bekkendoorgang te klein is en dat ze een ks moeten doen.
voor de rest ben ik vooral ongeduldig :oops:
ik wil mijn schatje nu eindelijk eens in mijn armen kunnen houden...
ook zit daar een beetje egoisme bij, met mijn eczeem word ik helemaal koekoek en na de bevalling zou dat vanzelf moeten wegtrekken en kan ik indien nodig wat meer doen om de genezing te helpen. :oops:
maar het moment dat ik zoiets denk voel ik mij nogal schuldig, het is niet de fout van mijn kleintje dat ik die uitslag heb é...
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 31 jul 2007, 21:58

je voelt je koekoek, wat 'n mooie uitdrukking! wel vervelend voor jou natuurlijk... zit die eczeem op je armen / benen?
zoiets kan je echt helemaal dol maken he, en je mag niks gebruiken van zalfjes / medicatie zeker... ik heb dat met m'n neus, die kan echt pottoe zitten en ik probeer die spuitbusjes zo weinig mog te gebruiken...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 31 jul 2007, 22:01

ik kan maar beter zeggen waar ik geen uitslag heb, mijn billen, de palmen van mijn handen en de onderkant van mijn voeten zijn nog uitslagvrij. voor de rest zie ik eruit alsof ik dagen aan een stuk onder de zoin heb gelegen met hier en daar een witte vlek waar er nog geen uitslag is...
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 31 jul 2007, 22:04

amai, vreselijk voor jou! heel vervelend...
is dat opgekomen met zwanger te worden of had je dat al eens gehad?
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 31 jul 2007, 22:05

en ze MAG er zeker totaal niet aan krabben want dan word het erger en lelijker qua wondjes maja, als t kriebelt moet je ........ krabben hé.
is niet simpel voor haar en ook niet voor "ons"
ons "romantisch" leven gaat er immens op achteruit. ze verdraagd amper aanrakingen ed.
en t moet droog blijven hé dus "actieve sport" is voor haar niet leuk achteraf hé :cry: :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 31 jul 2007, 22:07

ze had dat nog niet voor de zwangerschap en met zwanger te worden,begonnen met enkele drogere plekjes en ja, krabben deed er geen goed aan.
naargelang de zwangerschap vorderd reageerd ze meer en meer op het zwangerschapshormoon dus meer en meer uitslag en jeuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 31 jul 2007, 22:09

amai, wat een kwelling. en daar ligt de taak van papa om met veel geduld zachtjes over de jeukende plekjes te aaien, niet?
dappere madam heb jij! soigneren die dame :)!
groetjes en slaapwel!
s
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 31 jul 2007, 22:13

dat is inderdaad mijn taak. ze word immens rustig als ik over haar rug wrijf dus dat doe ik dan ook,iedere avond en nacht,uren aan een stuk.
ik zorg voor haar en hoop dat ze dat weet ook hé.
ze reageerd tegenwoordig heel koel maja we weten hoe dat dat komt dus hopelijk brengt de bevalling de redding hé voor haar. zij jeukvrij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 31 jul 2007, 22:16

Ja, de bevalling nadert en je vrouwtje zal zich meer en meer in dat kokonnetje terugtrekken, hé. Ik heb dat ook, hoor, als ik op het laatste loop, tot groot jolijt van mijn man ! 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 31 jul 2007, 22:17

allez, ik ga m'n man waarschuwen!

ik heb ook zo'n lieve dots van een man getroffen! zelfs vooraleer ik zwanger was aaide die over m'n bol tot ik sliep als ik zorgen had...
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”