jeukjeukjeuk

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)
jeukjeukjeuk

Bericht door Wenneke » 13 jun 2007, 20:01

hier ben ik weer.
ik zit met een vervelend verschijnsel, al van toen ik ongeveer drie maanden zwanger was heb ik last van jeuk.
vooral op mijn armen (binnenkant elleboog) en in mijn hals en gezicht.
De huid is daar enorm droog en rood en die jeuk is met niks weg te krijgen.
ik heb al balneum plus badolie en zalf geprobeerd en ook dat helpt steeds maar eventjes.
Het is echt zo erg dat ik er mijn nachtrust door verlies.
Telkens ik de jeuk voel opkomen was ik mijn huid af met zuiverr koud water en smeer ik ze in met een dikke laag niveazalf (de blauwe potten).
's avonds voor het slapen gaan smeer ik die plekken dan in met balneum zalf.
de gyn heeft mij nu gisteren fenistil tabletten voorgeschreven tegen de jeuk en van het moment dat ik die ben kunnen gaan halen hoop ik dat er verbetering komt.
Ben ik de enigste of zijn er hier nog mensen die last hebben (gehad) van "zwangerschapsexcema"?

groetjes
Trotse mama van Elias 14/08/2007


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jun 2007, 20:17

awel ja, van ons brittje had ik dat ook
maar dat had ik enkel in mijn nek
en op het einde had ik dat onder mijn borsten ook
ik heb daar toen een crème voor gekregen
maar wat was dat nu toch weer hé.... :roll:
kan dat daktarin gyne zijn ofzoiets....
ik moet eens zien of ik de bijsluiter nog vindt
Ik had wel mijn ganse zwangerschap die vlek en die ging niet weg
na mijn bevalling is die vlek en de jeuk geleidelijk aan verdwenen

Maar echt vervelend hé!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 13 jun 2007, 20:26

ik heb daar geen last van gehad (gelukkig!) ik denk dak zou zot komen :roll: :?
da lijkt me idd hééééééél vervelend!
en ik hoop voor jou dat t vlug helpt met die tabletten!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 13 jun 2007, 20:42

ik mocht van de gyne juist niet meer met bodymilkskes enz smeren,daardoor werd het bij mij alleen maar erger.
ik had de laatste 4 weken van mijn zwangerschap verschrikkelijke jeuk aan mijn buik...mentholpoeder mocht ik gerust gebruiken,al hielp dit maar even( de vroedvrouw heeft zelfs enkele malen mijn buik ingewreven tijdens de bevalling)
het spijtige was dat ze daarmee pas een 24 u voor de bevalling mee afkwamen. :lol:
ik had nog nooit van mentholpoeder gehoord.

maar vlak na de bevalling stonden ineens mijn benen ook vol,ik krabte ze helemaal open,bleek ook van de hormonen te zijn ,die langs ergens een weg naar buiten zochten,in combinatie met het stijfsel in de lakens waarschijnlijk,hiervoor hielp dat mentholpoeder niet,hiervoor heeft de dermatoloog 2 zalfjes voorgeschreven,dat meestal wel hielp...
het ene hielp wel beter dan het andere ...

nu,als het warm is,krijg ik soms nog een opstoot,tja.
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jun 2007, 21:38

ik heb jeuk gehad maar bij mij was dit allergische reactie op ab

en ik begrijp het daar word je zot van. Midden in de nacht opstaan en bijna nat in bed gaan liggen omdat het nat water even kalmeerde maar eens dat opdroogde dan GRRRR

echt dat weegt door en ik had zelfs overal jeuk tot in gezicht toe maar had geen krbwonden waarschijnelijk doordat ik niet wist waar eerst beginnen te krabben

middeltjes heb ik niet maar i hoop dat pilletjes beetje werken hoor
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 14 jun 2007, 08:15

Van alle drie jeuk op mijn benen gehad,tot bloedens toe.
En van de jongste zelfs op mijn poep,vreed ambetante plaats ze. :oops:
Ik kon daar niet van blijven,ik moest krabben. :roll:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

jeuk

Bericht door Aicha » 14 jun 2007, 08:44

Bij mijn 2e zwangerschap had ik vanaf de 5e maand ook vreseleijke jeuk! Vooral in mijn hals en gezicht. Bij momenten was het ook zo erg dat ik met ijszoakjes tegen mijn wangen en in mijn hals zal om het toch maar evenjtes houdbaar te houden!

ben daarvoor bij de dermatoloog geweest en twas al zover gezet dat er van het krabben mede al infectie op mijn huid zat en ik noodgedwongen toch 3 dagen cortisone heb moeten smeren! Daarna geen mengeling van bodymelkskes meer gebruiken maar enkel nog Eucerin zalf (blauwe dop, want die is reukloos) en zo weinig mogelijk water want dat droogt de huid nog meer uit wat ook weer jeuk veroorzaakt!

Na een maand was ik er bijna helemaal van verlost!


Die fenistel gebruik ik bij onze Andrès vboor zijn eczeem en ook mijn ventje is daar zeer content van! Hopelijk is het ook voor jou efficiënt!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 14 jun 2007, 13:28

Ik heb daar ook lang last van gehad, van vroeg in de zws al en vooral op m'n onderbenen... Een tijdje geleden was ik in "veilig zwanger" aant lezen en daar stond dat het een voorbode was van spataders, dus moest ik met koud water benen spoelen na bad of douche en sindsdien is dat echt beter. En die metholtalk ook, dat mag je gebruiken en ik heb ook zws olie vanweleda in huis en dat is ook ni slecht.

Denk dat je wat moet zoeken naar wat helpt, want een oliebad deed het bij mij ook erger worden. En ikke maar zeggen tegen Femke dat ze niet mag krabben aan haar droog velleke, en zelf me tot bloedens toe open krabben...

Maar koud water en dan die mentholtalk erop, heb toen tot ik ging slapen jeukvrij geweest, 's nachts had ik er niet zo'n last van...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 17 jun 2007, 18:03

heb hier intussen mijn eerste twee dagen met fenistil achter de rug, het helpt inderdaad tegen de jeuk, het neemt niet alles weg maar genoeg om toch een uurtje of twee meer slaap te krijgen per nacht :)
tegen de droge huid kan ik niet veel doen, wat enorm ambetant is vermits ik mijn armen en hoofd amper kan bewegen zonder dat alles pijnlijk trekt.
maar ja, de gyn heeft gezegd dat dat na de bevalling vanzelf weg trekt. het feit dat ik BV wil geven zou daar ook bij helpen, al snap ik niet goed hoe, maar ja...

het is goed om te weten dat ik niet de enige ben met dit vervelend verschijnsel :)
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

jeuk

Bericht door Aicha » 17 jun 2007, 18:37

Wenneke,

Ben toch blij te horen dat de fenistel ietwat verlichting brengt!
Je zegt dat je tegen de droge huid niet veel kunt doen. Heb je dan geen zalf voorgeschreven gekregen of heeft jou arts niet gezegd welke producten goed zouden kunnen zijn?

Hier zijn we heel tevreden over de eucerin lotion met blauwe dop (zonder enig parfum en dus heel zuiver)

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 11:53

schattieke, hoe meer je krapt hoe meer irritatie. hoe meer irritatie hoe meer jeuk. dus bolleke, Stop krabben meiteke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 jun 2007, 20:49

Ik heb ook last van ecema, en dat is geen lachtertje. Ik krab mijn handen soms tot bloedens toe.
Best een naar een dermatholoog gaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”