Nesteldrang...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Katia
Nesteldrang...

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 20:42

Eigenlijk wel iets grappig... :lol:

dat heeft ervoor gezorgd dat:
- onze 2 boekenkasten weg zijn uit de living (en uit ons appartement)
- er in de plaats 2 grote rekken (wel mooie hoor) op ons kamer staan en ieder aan zijne kant zijn eigen boeken en brol daarop heeft staan
- onze 2 nachtkastjes dus weg moesten :lol:
- de commode in de living staat
- ik vond dat er in de commode te weinig plaats was
- er dus een ladenkast met 3 grote laden naast de commode staat nu :lol:
- onze 3-zit-zetel in de weg stond want anders kon de ladenkast er niet staan
- volgende donderdag de kringloopwinkel onze 3-zit komt ophalen :lol:
- het park verhuist is en meer centraal staat in de living en momenteel dienst doet als strijkbak (ik kom niet aan mijn strijk toe wegens te grote nesteldrang in de rest van het huis)
- in de plaats van de 2 boekenkasten nu een mooie computertafelding staat MET een lampje op en ik daar nu aan zit.
- we momenteel niets in de plaats van de 3-zit gaan zetten en gewoon de 2 1-zitjes en de 2 rieten zetels hebben geschikt in de living...
- de kooi van de ratten ook verhuist is en nu naar de grote ladenkast staat :lol:
- de katoenen luiers van ons kleintje gewassen en geplooid zijn en hun plaatsje in de commode hebben gekregen
- ook de luiers van Troia een andere plaats in de commode hebben gekregen en de kleertjes van beide kindjes nu in de ladenkast naast de commode zitten (en we dus veel meer plaats hebben)
- Troia haar speelgoed uit de living weg is...
- er op de reling voor het raam nu niets meer staat omdat ik al die planten daar beu was (en die verschrompelen omdat de zon daar vlak opschijnt als er zon schijnt tenminste)
- er in de gang een schoenenrek gekomen is
- er naast het schoenenrek een mooie kinderkapstok staat met vanboven de kop van een hond op :lol: (keicool!)
- er op de plaats waar de commode stond nu een grote rieten mand staat (die waar Troia haar speelgoed inzat, maar die trees had te veel speelgoed op den duur) waar alle draagdoeken inzitten :lol:
- er in de badkamer 3 schappen gekomen zijn waar nu vanalles opstaat (ipv in kartonnen dozen op de grond :roll: ) qua shampoo en zeep en kuisproducten en noem maar op...
- er in de badkamer ook mooie groene bakken (MET wieltjes!) staan waar de handdoeken en alles insteken...
- er in de wc zo'n roze bak (MET wieltjes) staat waar het wc-papier en mijn katoenen maandverband en alles inzit...)
- Al Troia haar speelgoed nu op haar kamer staat, opgestapeld in van die blauwe bakken (MET wieltjes)
- Troia nu ook een rek/schap (een mooi dan dat je ook als soort van kast kan gebruiken, zoals in onze kamer, maar dan kleiner) op haar kamer heeft waar al haar boeken opstaan...
- Er op het terras een veiligheidsnet hangt aan de reling zodat het toch veiliger is voor kindjes die op het terras komen...
- de berging nu veranderd is in 1 groot schap/rek waar we al onze rommel hebben kunnen opzetten (ipv alles op een berg te gooien :oops: )
- Op ons kamer het bedje van het kleintje en alles klaarstaat...
- er omwille van het kleintje een nieuw nachtlampje gekomen is dat minder hard schijnt dan het vorige, zodat het daar niet veel last van kan hebben...
- we alles van rommel dat nu al meer dan een jaar in kartonnen dozen stak en we niet hebben gebruikt dat jaar buiten gevlogen is en verkocht wordt...
- ik nu echt wel pompaf ben, maar sebiet nog zin heb om appelconfituur te gaan maken :lol:
- ik sebiet eerst nog de afwas ga doen en de ijskast uit ga laden en Troia haar eigen schap in de ijskast ga geven zodat ze zelf al eens iets kan nemen (dus op haar hoogte)...
- Ik straks als een blok in slaap ga vallen juist gelijk elke dag de laatste weken sinds die nesteldrang begonnen is!
- Ik nu Troia uit bad ga halen en haar haar bedje in ga zwieren om daarna de laatste luiers van Troia in de wasmachine te steken, aan de afwas ga beginnen, confituur ga maken en hopelijk nog wat strijk ga doen :lol:
- ik al moe wordt van het idee...
- ik echt wel zeker ben van het feit dat, als die nesteldrang nog lang blijft voortduren, ons kleintje niet lang meer gaat blijven zitten :lol:
- Ik echt mezelf voor zot verklaar omdat ik gewoon geniet van het kuisen van mijn appartement :roll::lol:

Salut!


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 27 aug 2006, 20:52

:shock:
maar aan je uitleg te horen zal het wel gezellig zijn bij jullie :wink:
en probeer toch maar af en toe eens op adem te komen!

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 27 aug 2006, 21:04

Anneliefje schreef::shock:
maar aan je uitleg te horen zal het wel gezellig zijn bij jullie :wink:
en probeer toch maar af en toe eens op adem te komen!
ik sluit me aan bij anneliefje :shock:

heb ik nooit last van gehad eerlijk gezegd,van nesteldrang,al een geluk,ik denk da kristof gek werd :lol:
hij is diegene die hier alles verhuisd :wink:
ik moet zijn toestemming vragen :roll:
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 21:59

haha :lol:
hier gebeuren de grote zware dingen ook door Hugo hoor (en eigenlijk hebben mijn schoonouders ook al enorm geholpen met zo'n dingen :oops: ) maar diee heeft gewoon te luisteren :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 28 aug 2006, 00:15

als ge echt zo'n kuisdrang blijft hebben dan moet je zeker nog eens afkomen :lol: maar ja ik ken dat - al ben jij precies nog feller dan ik was :lol: maar dat niet lang blijven zitten: pas maar op! Dat kind denkt ewoon dat ge nog niet klaar zijt n wil niet komen voor alles klaarstaat ;) zoals ns koppigje hier - weet je nog? :roll:
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 00:36

ja ja ik weet het nog :lol:
diee bleef ook maar weg...
maar dat het idd nog maar heel even blijft zitten tot alles hier klaar is...
en aangezien dat alleen nog kleine detail-dingen zijn, duurt het niet zo lang meer hoor... (en dan moet gij maar eens naar hier komen... wedden dat het een enorm verschil is met de vorige keer :oops::oops::oops: oh dat was erg toen... gelukkig dat dat niet altijd zo was he :lol: )

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 00:38

oh ja, straks (om 19u) eindelijk de lang verwachte echo!!!
ben benieuwd of het nog niet op komst is ondertussen :lol:
(of toch alleszins of het nu met z'n bibs of met z'n koppeke naar beneden ligt)

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 28 aug 2006, 09:01

:shock: :shock: :shock:

Is dat zo erg die 'nesteldrang', ik denk dat ik me in jouw situatie zal herkennen dan als't ooit zover is.

Hopelijk is de wederhelft er dan mee akkoord :lol:

fannytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 aug 2006, 09:06

Bericht door fannytje » 28 aug 2006, 09:15

ik ga jouw bericht aan manlief hier tonen, want die vond het bij mij al zo erg!! ik heb gewoon een nieuw rek gevraagd in de dressing en de kleren van de kinderen herschikt. Oh ja, ik heb ook een deel van de keukenkasten uitgemest, ontsmet en opnieuw georganiseerd. Maar dat is het dan ook! Met jouw post kan ik dus aantonen dat het veeeeeeeeeeeel erger kan! :D dank je wel hiervoor!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 28 aug 2006, 10:36

Ik heb dat ook voor een stuk gehad...
Ik moest plots nog alles verzetten....en nog eens kuisen...maar zo erg zoals jou was het niet hoor Katia... :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 28 aug 2006, 11:25

fannytje schreef:ik ga jouw bericht aan manlief hier tonen, want die vond het bij mij al zo erg!! ik heb gewoon een nieuw rek gevraagd in de dressing en de kleren van de kinderen herschikt. Oh ja, ik heb ook een deel van de keukenkasten uitgemest, ontsmet en opnieuw georganiseerd. Maar dat is het dan ook! Met jouw post kan ik dus aantonen dat het veeeeeeeeeeeel erger kan! :D dank je wel hiervoor!
:lol: ja dat kan dienen als argument voor alle mannen van andre zwangeren in actie te zetten :lol: hihihi

Seg Katia, ik weet dat ge rommel had omdat ge aan 't opruimen waart - ik ken dat immers - en ik heb het toch al anders gezien bij u ook hè ... Seg, wacht nog wel ff met bevallen hè: eerst mijne JBJ-avopnd nog zenne :lol: en dan kom ik daarna wel op kraambezoek.
Toi toi voor de echo! Op 't ander forum was er nieuws van degene die voor u moet bevallen trouwens: veel kans dat het daar voor vandaag is ... 'k Ben benieuwd met die stuitertjes. 'k Duim in elk geval dat jullie ukje idd gedraaid is.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 aug 2006, 11:30

nooit last van gehad!

deze keer wel meer opgeruimd dan vorige keer
maar dat kwam omdat er nog vanalles afgewerkt was in ons huis op de laatste moment
en dan moet alle rommel weg hé
en ook omdat ik wist dat ik na mijn bevalling even aan verminderde activiteit zou draaien (KS!)

Maar echt nesteldrang??.... neen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 28 aug 2006, 12:12

Mij totaal NIET onbekend...er zijn hier twee mannen in huis die stillekes gek worden van mij..
Heb gisteren nog beslist dat er nog een kamer in 2 gedeeld moet worden(wel met van die snelbouwblokken,dus das het grote werk niet),en gelukkig(!!!!!!!)ging sven onmiddelijk akkoord!(ik denk eerlijk gezegd niet dat hij anders zou durven)

verder ben ik precies wel van de grote poetsdrang af..maar dat ik omdat er niets meer te poetsen is,denk ik...

goed voor het huishouden,zo zwanger zijn :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 28 aug 2006, 12:44

Goh,

ik heb er ook wat last van (tot grote ergernis van mijn ventje die vind dat ik beter zour rusten). Maar zo erg als bij jou, Katia, is het toch (nog) niet.
'k wil gewoon alles in orde hebben voor ons babytje er is en we zijn dan ook hele dagen bezig.

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 12:55

sterretje schreef:(ik denk eerlijk gezegd niet dat hij anders zou durven)
dat is het hier dus ook, dus ik kan helemaal mijn goesting doen :lol:
en oh ja, dat is eigenlijk allemaal van de afgelopen 3 weken, daarvoor had ik dat ook niet :lol:
Bij Troia ook niet gehad, maar nu kan ik mij daar echt zo mee bezighouden!
Ben er wel blij mee... anders had het hier mss nooit gedaan geweest :lol:

en bio, die ander is er al terug vanaf, dus dat is nog niet voor de komende week :lol:

en oh ja, tussendoor maak ik nog de katoenen luiers voor 2 kindjes, ben ik aan mijn draagdoek terug begonnen en dat begint te lukken (woehoe!), ligt er hier stof om een slaapzak te maken voor Troia (hare begint te klein te worden)... allez ja :lol:

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 28 aug 2006, 13:56

Ik had ook een vorm van nesteldrang, maar dan vrij extreem...ik ben nog verhuisd vlak voor ik moest bevallen. 28 mei was ik uitgerekend en ik ben 21 mei nog beginnen verhuizen, zodat we 25 mei in ons nieuwe appartementje woonden. En de 31e ben ik dan bevallen. Iederen verklaarde me zot, maar ik moest en zou nog verhuizen. ---> zwangerschapshormonen zeker??
Achteraf gezien bleek dat geen goed idee,(toen ik thuiskwam van de kraamkliniek) want ik raakte het hier ni gewoon en zat elke avond te huilen omdat ik ons vroeger plekje miste. :(
Maar nu valt het al wat beter mee. We zijn ook wel ni veel thuis, want we zitten alle dagen bij mijn ouders.

Dus beter geen te drastische dingen ondernemen tijdens een zwangerschap, waar je spijt van kan krijgen. Ik steek nog altijd de schuld op mijn hormonen...

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 14:26

ja das juist... gelukkig dat het hier zoooooooooo drastisch niet is...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 28 aug 2006, 16:24

Katia schreef:bio, die ander is er al terug vanaf, dus dat is nog niet voor de komende week :lol:
ik heb het gezien ... beval maar niet eerst, gij! Trouwens: hoe was de echoooooooooooo ?!?!?
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 16:28

pas om 19u :wink:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 28 aug 2006, 16:34

:shock: Amaai katia wat een lijst :roll: Ik geloof dat ik nooit last heb gehad van nesteldrang, tenzij die grote afwas dat ik nog had gedaan vooraleer mijn vliezen braken :wink:
Ben zowieso geen grote kuister. Ik heb eerder de indruk dat mijn man nu een grote nesteldrang krijgt. We hebben de keuken verhuisd naar de living en hij heeft in de plaats van de keuken zijn eigen winkeltje ingericht en dat allemaal zodat Naomi en ik rustig van onze privacy kunnen genieten. Lief hé 8) Het waren serieuze werken en Naomi heeft geleerd om tussen het geboor en het gehamer door te slapen :shock: ik zou het alvast niet kunnen....
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 aug 2006, 16:37

amai wat een lijst. zo erg was het gelukkig nog niet. maar amai tegen het einde ... het heeft wel voor de grote schoonmaak gezorgd en de zolder was eindelijk weer eens wat opgeruimd.

Ik werd er op den duur zelf gek van. overal waar ik ook maar een klein plekje dacht te zien begon ik te schuren :shock:

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 17:50

mell schreef:Ik werd er op den duur zelf gek van. overal waar ik ook maar een klein plekje dacht te zien begon ik te schuren :shock:
oh ja, daar krijgt hugo de wubbes van! :lol:
ik loop hier standaard met en spons rond :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 28 aug 2006, 19:01

Katia schreef:
mell schreef:Ik werd er op den duur zelf gek van. overal waar ik ook maar een klein plekje dacht te zien begon ik te schuren :shock:
oh ja, daar krijgt hugo de wubbes van! :lol:
ik loop hier standaard met en spons rond :lol:
ik HERKEN u niet meer zo :shock: ;) :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 28 aug 2006, 19:39

Amai wat een gekke kuren allemaal! :D
Dat belooft als mij dat nog ooit te wachten staat. Heowel het niet slecht is denk ik, dan is alles tenminste nog eens fantsoenlijk gekuist en verplaatst hé. Anders blijft dat toch maar liggen.
Hoe was de echo, is jullie beebje gedraaid???
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 20:57

Katia schreef:pas om 19u :wink:

eeeeeeeeeeeeeen..............





































































































de gynaecoloog heeft het bevestigd: beebje is ingedaald met hoofdje naar beneden!!!
Het zou ondertussen ook al 2 kilo 800 wegen en de longetjes zijn rijp genoeg al, dus het zou geen ramp meer zijn moest het nu al komen...
Wat een euforie!!!

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 28 aug 2006, 21:04

Da's pas goed nieuws!!!!!!!

'k ben heel erg content voor jou!!!!!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 aug 2006, 21:15

Ambertje schreef:Heowel het niet slecht is denk ik, dan is alles tenminste nog eens fantsoenlijk gekuist en verplaatst hé.
dat vond ik er het enige positieve aan :D


@Katia: goed nieuws

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 28 aug 2006, 21:43

das kweetnie hoe goed!!!

toch thuisbevalling dan?

Katia

Bericht door Katia » 28 aug 2006, 21:56

als het nog 1,5 week blijft zitten wel ja!
ik ben echt blij! ge kunt het u niet voorstellen!

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 28 aug 2006, 21:57

van goei nieuws gesproken!

:D
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”