inschrijving materniteit

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13
inschrijving materniteit

Bericht door smurfin27 » 15 aug 2006, 13:19

Dames,

hoe lang op voorhand hebben jullie je ingeschreven in de materniteit? Blijkbaar doen er velen dat al van maanden op voorhand en ik moet dat natuurlijk nog doen. Volgende week gaan we naar de materniteit voor een info-avond en ik dacht dat ik dat dan best kon doen.
Maar 'k zit er nu natuurlijk mee in da'k veel te laat zal zijn he!!!.


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 15 aug 2006, 13:21

ik heb dat met die infoavond gedaan. we kregen toen ook alle informatie en de papieren. je hebt nog tijd. het is niet omdat je je niet hebt ingeschreven dat je er niet mag bevallen zenne.

véél succes op infoavond

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:24

nooit gedaan eigenlijk...

deze keer gaan we wel op voorhand de materniteit gaan bezoeken, maar echt inschrijven?
ik zie niet in waarom...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 aug 2006, 15:22

ik moest me niet inschrijven
mijn gyn heeft zijn praktijk in het ziekenhuis en die vertelde me dat dat niet nodig was.
Heb al wel gehoord dat dat in andere ziekenhuizen wel moet.
Misschien gewoon eens bellen naar de materniteit???
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 15 aug 2006, 15:41

De gyneacoloog heeft mij ook nog niet gezegd dat ik me moet inschrijven ofzo en volgende week donderdag gaan we naar een info-avond op de materniteit. 'k zal het dan een keer vragen.


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 aug 2006, 16:20

hangt van het ziekenhuis af maar wat mij betreft: nooit meer ;) e ik had me niet eens vooraf ingeschreven maa rik heb nog altijd spijt dat ik bij mijn eerste bevalling niet ook thuis gebleven ben: dat was veel beter :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 aug 2006, 16:51

wij mochten pas op het einde naar de info-avond gaan, zo'n anderhalve maand voor de vermoedelijke datum
wij hebben ons zelfs nog daarna ingeschreven
'k denk niet dat ze je zouden weigeren mocht je niet ingeschreven zijn, hoor ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 aug 2006, 17:29

ik snap iets niet, waarom moet je je inschrijven in een ziekenhuis? Is het gewoon voor een kamer? Als dat zo is, dat gaat hier niet omdat ze op voorhand niet kunnen zeggen of er al dan niet veel vrouwen bevallen zijn

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 15 aug 2006, 17:59

ja, je moet een kamer "reserveren". Je kan natuurlijk alleen maar de vermoedelijke bevallingsdatum doorgeven, maar uit ervaring zullen ze aan het aantal reservaties wel een beetje een schatting kunnen maken hoeveel bevallingen er zullen zijn zeker.
Allée, da's mijn redenering he. Anders kan ik ook geen goeie reden vinden voor die "reservaties".

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 15 aug 2006, 19:54

Ze zouden je inderdaad niet weigeren als je je niet ingeschreven hebt, maar ik denk dat da vooral met planning te maken heeft.

Zo weet het ziekenhuis een beetje op voorhand wanneer ze pieken mogen verwachten, en wanneer rustige periodes. Natuurlijk kan iemand te vroeg of te laat bevallen, maar zo hebben ze toch een beetje een zicht op wat ze kunnen verwachten.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 15 aug 2006, 19:59

In het ziekenhuis waar ik bevallen ben wordt dat niet gedaan maar in het ziekenhuis waar mijn schoonzus bevallen is wel. Die info-avond hebben wij ook gedaan, die vond ik wel interessant.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 15 aug 2006, 20:53

Ik heb rond de 5 maand een info gesprek gehad met een vroedvrouw en die heeft me toen enkel gevraagd naar welk soort kamer ik wilde. (privé, luxe of met meerdere op 1 kamer). En ik had ook de kamer die ik wilde. Ik denk dus ook enkel dat je je moet inschrijven voor de kamer en dat ze je keuze ook kunnen geven op basis van de beschikbaarheid.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 aug 2006, 21:03

In ons zh moet je niets reserveren. Als je op het verloskwartier ligt, komen ze dat vragen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 15 aug 2006, 22:03

hier ook zo sandy..

nu hangt er wel een papier,dat er bij geplande opname wel een kamer gereserveerd moet worden..och,als de plannen doorgaan,mogen ze me gerust voor enkele uren in het bezemkot steken,en vertrek ik nadien gewoon naar huis :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 15 aug 2006, 23:53

bij ons legden ze er de nadruk op da je zeker niet moest reserveren,omdat er daar altijd dringende gevallen kunnen binnenkomen (gasthuisberg leuven)
en dat kunnen ze natuurlijk niet op voorhand weten.
toen ik binnenkwam hebben ze gevraagd welke kamer ik wou-1 persoons-
en die heb ik gekregen...

mijn moeder is daar ook bevallen 20 jaar geleden weliswaar,en heeft toen een paar dagen in de kelder :shock: gelegen en een paar dagen op de gang :P
enkel de laatste dag heeft ze op een kamer gelegen.
zooooveel volk was er toen...

ze heeft toen gezegd dat ze er nooit nog een voet ging binnen zetten.
hihi ze moest dan toch toen ik bevallen ben :wink:
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 16 aug 2006, 08:29

Ik heb da gedaan op 33 weken toen ik der toch was voor de monitor. :wink:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 10:21

sterretje schreef:hier ook zo sandy..

nu hangt er wel een papier,dat er bij geplande opname wel een kamer gereserveerd moet worden..och,als de plannen doorgaan,mogen ze me gerust voor enkele uren in het bezemkot steken,en vertrek ik nadien gewoon naar huis :wink:
:lol: poliklinisch van plan?? heb ik ook gedaan ... maar daarna bn ik ineens thuis gebleven en dat "beviel" NOG beter ;) :lol:

we kennen via vrienden wel iemand die zelf in een ziekenhuis werkt als verpleegster en die was naar daar gereden met weeën en 't was er superdrk dus moest ze zelf nog een kamer zoeken om te bevallen :eek: en maar goed dat die hare weg er kende dus want een kwartier later was dat kind er al :shock: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 aug 2006, 10:25

bioMam schreef:
sterretje schreef:hier ook zo sandy..

nu hangt er wel een papier,dat er bij geplande opname wel een kamer gereserveerd moet worden..och,als de plannen doorgaan,mogen ze me gerust voor enkele uren in het bezemkot steken,en vertrek ik nadien gewoon naar huis :wink:
:lol: poliklinisch van plan?? heb ik ook gedaan ... maar daarna bn ik ineens thuis gebleven en dat "beviel" NOG beter ;) :lol:

we kennen via vrienden wel iemand die zelf in een ziekenhuis werkt als verpleegster en die was naar daar gereden met weeën en 't was er superdrk dus moest ze zelf nog een kamer zoeken om te bevallen :eek: en maar goed dat die hare weg er kende dus want een kwartier later was dat kind er al :shock: :lol:

ja,als alles goed verloopt,beval ik polyklinisch,net zoals bij tjorven.een thuisbevalling is hier geen optie,aangezien sven er niet voor 100% achter staat...allebei een beetje water bij de wijn,dan maar,he!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 16 aug 2006, 11:05

Als je je op voorhand gaat inschrijven kunnen ze er rekening mee houden wat je wil van kamer enz...
Ook scheelt het heel wat papierwerk als je dan uiteindelijk binnen gaat om te bevallen.
Weet nog goed dat ik mij niet ingeschreven had van de eerste en ze kwamen dan terwijl ik mijn weeën aan het opvangen was vragen of ik tv op de kamer wou,of ik een kamer alleen wou,douche of niet ,wie de huisarts is,wie je als kinderats wil, enz...
Dat wou ik dus nooit meer mee maken.
Daarom ook een twee maand voor ik moest bevallen gaan inschrijven.
Op de dag dat ik dan binnen ging moest ik enkel mijn bloedgroepkaart en sis kaart afgeven,en lieten ze mij voor de rest met rust.
Want ze hadden al de gegevens al van de inschrijving.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 16 aug 2006, 14:38

ik heb mij ook vooraf ingeschreven...maar hoeveel vooraf weet ik niet meer....dat was als ik de verloskamers ging gaan bekijken.... :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 21 aug 2006, 10:39

Ik heb me 14 dagen geleden laten inschrijven.
Bij mijn eerste heb ik dat gedaan met de info avond. Bij het tweede deed ik dit rond de 30 weken. Is niet echt nodig, maar handig voor het ziekenhuis, dan weten ze ongeveer hoeveel bevallingen ze mogen verwachten. Is ook handig voor jezelf, dan komen ze je niet lastig vallen terwijl je aan het bevallen bent met al die vragen.

Groetjes petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 22 aug 2006, 21:08

Bij ons moest je je niet inschrijven.
We hebben een rondleiding gedaan in de materniteit en toen zeiden ze dat.

Handig dus :D

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 22 aug 2006, 21:14

petrake schreef: Is ook handig voor jezelf, dan komen ze je niet lastig vallen terwijl je aan het bevallen bent met al die vragen.
Precies daarom dat je je al zou inschrijven.
Heb van mijn eerste tijdens het opvangen van de weeën die vragen mogen beantwoorden,en ik zweer het je,dan is het echt wel het laatste waar je aan denkt welke kamer je wilt en of daar ook nog een tv in moet staan enz... hoor.
Daarom dat ik van de tweede en derde mij ingeschreven heb.
Was echt op mijn gemak zo,en moest om niks meer kijken want alles was al geregeld.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 aug 2006, 18:43

Bij mij vroegen ze het als ik bevallen was!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”