rugpijn

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Katia
rugpijn

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 17:39

potverdoeme, ik loop hier gewoon de muren op!

Iemand een idee hoe ik dat kan minderen, de tranen staan hier gewoon in mijn ogen nu en ik krijg het niet weg...

Het zit zo just vlak onder mijn schouders... pfffffff


Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 aug 2006, 17:46

Is het echt op één bepaalde plaats Katia? Ik heb dit namelijk ook gehad en ik bleek een spierontsteking te hebben. Dat was echt wel pijnlijk. Het is ook pas na een aantal weken verdwenen (ik heb mij toen ook rustig moeten houden). Anderszijds kan het ook door het extra gewicht van de zwangerschap komen. Daar heb ik geen tips voor, want zelf heb ik daar nog geen last van gehad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Re: rugpijn

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 17:56

Katia schreef:potverdoeme, ik loop hier gewoon de muren op!

Iemand een idee hoe ik dat kan minderen, de tranen staan hier gewoon in mijn ogen nu en ik krijg het niet weg...

Het zit zo just vlak onder mijn schouders... pfffffff
in uwe nek toch ni? Dat kan nl zijn van te veel (in een slechte houding) aan de pc te zitten :s

de enige echte oplossing die ik ken = de osteopaat ... ik ben al veel "vergaan" van rugpijnen ... als het met de zwangerschap samenhangt dan kan die het je ook wel zeggen. Tja en anders vragen dat uw ventje het wat probeert weg te masseren?? Troia kunt ge daar nog ni voor "opleiden" zeker? ;) 'k Hoop dat het rap overgaat ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 17:59

misschien een ook nog iets => 'n truc uit de haptonomie: voorbij de pijn voelen en u focussen op waar je bent, wat je in je tenen voelt en dat soort zaken - lijkt misschien stom maar het hielp mij echt voor de weeën dus als het daarbij kan :mrgreen: dan bij je rug nu ook ... trouwens we hebben met de haptonomist zo eens een oefening gedaan specifiek gericht op rugweeën ook - maar hoe ging dat weer hè? Enfin, hoofdzaa: voorbij de pijn voelen!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 18:01

bij Troia heb ik dat die laatste weken ook gehad, dus het hangt idd met de zwangerschap vast...

ook begint het tegen de vooravond aan, dus het zal wel van het gewicht en alles zijn...
het zit zo echt vlak onder mijn schouders aan beide kanten...

heb dat nu toch al een week of 3, maar ik ken dat, dat verergert nog naarmate de zwangerschap vordert (was bij Troia ook zo en is toen ook rond 30 weken begonnen...)

Hugo masseert dat zoveel mogelijk weg hoor, maar vanaf hij ophoudt met masseren heeft dat geen effect meer en hij kan moeilijk heel de tijd achter mijne rug aanlopen he :lol:


Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 18:02

bioMam schreef:misschien een ook nog iets => 'n truc uit de haptonomie: voorbij de pijn voelen en u focussen op waar je bent, wat je in je tenen voelt en dat soort zaken - lijkt misschien stom maar het hielp mij echt voor de weeën dus als het daarbij kan :mrgreen: dan bij je rug nu ook ... trouwens we hebben met de haptonomist zo eens een oefening gedaan specifiek gericht op rugweeën ook - maar hoe ging dat weer hè? Enfin, hoofdzaa: voorbij de pijn voelen!
ja maar dat is in eerste geval iets dat ik automatisch doe :lol:
maar dat is geen weken en weken vol te houden hoor :wink:

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 19:21

net eens naar vroedvrouw gebeld en ze had al rap door op wat ik het had (en vanaf dan kon ik er geen speld meer tussen krijgen, zo'n tettermie :lol: maar echt een heel lieve! Ben blij dat ik gebeld heb :wink: )

Volgens haar (omdat het tegen de avond aan begint) zou het gewoon mijn buikspieren zijn die na verloop van tijd een beetje verzwakken en mijn rugspieren die ineens veel meer moeten opvangen...
klinkt logisch eigenlijk...
Als het echt van smorgens tot savonds zo zijn, was het anders en dan zou ze ook direct osteopaat of kinesist aanraden, nu stelde ze voor van gewoon een zwangerschapsband te gaan halen om mee het gewicht van mijn buik op te vangen zodat mijn rugspieren wat minder belast worden.
Als dat niet helpt, konden we nog altijd verder zien, zei ze...

Vind ik idd beter dan het idee direct naar een osteopaat ofzo te gaan... nu nog zien waar ik zo'n zwangerschapsband kan vinden he :wink:

Zijn daar merken in ofzo?
En zo ja, heeft er iemand daar ervaring mee?

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 11 aug 2006, 22:16

Denk dat je mss best eens bij een mediotheek gaat horen.

Ben toen voor een bekkenband ook gaan horen toen ik zwanger was, wel 1 nadeel niet alle mediotheken hebben banden voor zwangeren.

Denk dat er in de buurt van Wilrijk wel 1 moet zijn maar weet het niet zeker meer.

Heb uiteindelijk niet meer verdergezocht naar een bekkenband.

Anders eens bij apotheker gaan horen?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 aug 2006, 22:21

ja, apotheek of drogisterij of zo. Of huren? Want kopen, je hebt hem niet lang meer nodig of volgen er nog Katia?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 23:32

Kaaaatia, ik heb er nog ergens ene liggen - zal je we moeten passen want is van 1ste zwangerschap en toen was ik nog smller ;) maar je kan die met velcor aanpassen en dat ding komt van bij een speciaalzaak ... Heb 'm bij de 2de zwangerchap niet meer gedragen: werd me afgeraden want dat verslap de spieren nog meer als et het te veel aandoet :eek: naar 't schijnt, maar om steun te geven kan het wel hepen ... Beter dan een gewone buikband op zo'n moment. Tja en met is idd niet voor lang meer hè. Stuur Hugo morgen anders effe langs - kan hij die tuniek ook ineens meenemen (als je 'm nog wil) maar geef je dan een seintje als hij vertrekt? Als je tot maandag kan wachten dan wil ik 'm wel voor of na (of tussen) mijn werk komen brengen zelfs, maar als je echt pijn hebt: 't ligt hier klaar hè ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 23:40

pb :wink:

Katia

Bericht door Katia » 11 aug 2006, 23:41

sandy schreef:of volgen er nog Katia?
ziede mij al stoppen bij 2 kindjes? :lol::lol::lol:
maar dat gaat toch niet voor direct zijn dan :lol:

Katia

Bericht door Katia » 13 aug 2006, 00:02

woehoe!
Heb er ene gevonden van Carriwell (het merk van mijn super-bv-bh's waar ik er nog een hondertal van wil bijhalen wegens super! :lol: ) en mensen, wat een verschil!
Zo'n opluchting!

Ik ben nu allesbehalve kleinzerig he, maar hier kon ik toch van afzien zenne en nu vandaag niets last! Het trekt nog wat, maar het is tenminste draagbaar! Ben er echt supercontent mee! :P

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 13 aug 2006, 10:14

Gelukkig maar :D

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 aug 2006, 10:23

Katia schreef:
sandy schreef:of volgen er nog Katia?
ziede mij al stoppen bij 2 kindjes? :lol::lol::lol:
maar dat gaat toch niet voor direct zijn dan :lol:
Is't waar? Komer er nog? Dan hebben we weer iets om naar uit te kijken. Komen jullie uit een groot gezin en hoeveel willen jullie er? Vele vragen, ik weet het :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 13 aug 2006, 10:27

gelukkig :) op zo'n moment beklaag je je dat je dat niet eerder in huis had hé ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 aug 2006, 21:10

Blij dat je geholpen bent...hou je goed :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 13 aug 2006, 21:19

:D
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 00:01

sandy schreef:
Katia schreef:
sandy schreef:of volgen er nog Katia?
ziede mij al stoppen bij 2 kindjes? :lol::lol::lol:
maar dat gaat toch niet voor direct zijn dan :lol:
Is't waar? Komer er nog? Dan hebben we weer iets om naar uit te kijken. Komen jullie uit een groot gezin en hoeveel willen jullie er? Vele vragen, ik weet het :wink:
:lol: haha, toch niet "maar" 2 kindjes zeker :lol::lol::lol:

gho, we hebben van in het begin gezegd dat we 4 kindjes wouden, maar we zijn wel realistisch he...
Voor hetzelfde geld zeggen we na nr. 2 of na het 3e dat ons gezin compleet is... maar aan de andere kant kan het even goed zijn dat een jaar of 3 na nummer 4 we terug beginnen denken aan nog eentje...
ik vind dat je dat niet op voorhand kan zeggen eigenlijk.
Ik weet alleen dat bij dit kleintje ons gezin nog niet af is alleszins.
MAAR nu gaat er echt wel wat tijd tusen zitten hoor! Als de andere 2 naar school gaan ofzo... (zeg ik nu :lol: tot het zover is :lol: )

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 14 aug 2006, 16:27

eerst zien dan geloven hé katia :lol:

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 17:22

:oops:

seg!

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 14 aug 2006, 17:28

Ik heb vaak rugklachten en tegen 't eind van de zwangerschap heb ik ook zoiets gehaald. Ik vond het toen erg jammer dat ik toen pas op het idee gekomen ben want ik merkte echt wel meteen een verschil en heb het ding bijna elke dag aangehad tot aan de bevalling. Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt en dat het helpt.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 14 aug 2006, 20:15

Katia schreef:
sandy schreef:of volgen er nog Katia?
ziede mij al stoppen bij 2 kindjes? :lol::lol::lol:
maar dat gaat toch niet voor direct zijn dan :lol:

Die gaat mij nog voorbj steken !!!! :D
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 21:22

Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 14 aug 2006, 21:40

hahahahaha jaja

Op je 30ste heb jij er 6 of 7
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 22:42

das nog 10 jaar! :lol:
niet overhaasten he... het volgende is er pas binnen een jaar of 3-4... dus hoe ga ik ooit aan 6 moeten geraken tegen dan :lol:

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 14 aug 2006, 22:52

Meerlingen he katia :wink: :wink:

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 00:41

oh ja... ik heb vroeger nog gedroomd van 21 kinderen, gewoon omdat ik 21 namen had die ik mooi vond :lol:
zijn zo van die kinderfantasieën he :lol: (allez ja, toen was mijn broer al geboren, dus kinderfantasieën zou ik dat niet meer noemen :lol: )
En daar waren ook een paar 4-lingen bij enz... want die namen pasten mooi bij mekaar, dus ik vond dat dat toen bij mekaar moest staan he...
och niet te doen :lol:
Ik denk niet dat ik alle 21 de namen nog zou kennen :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 aug 2006, 12:30

Katia schreef:oh ja... ik heb vroeger nog gedroomd van 21 kinderen, gewoon omdat ik 21 namen had die ik mooi vond :lol:
Zo kan het ook natuurlijk :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 13:11

ja seg... gulle nooit zo'n dingen gefantaseerd als 15 jarige tiener ofzo?
:lol:
ge gaat mij niet zeggen dat ik de enige ben he


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”