Dorst

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Kaat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 11:29
Locatie:Essen
Dorst

Bericht door Kaat » 20 jan 2005, 10:57

Hoi iedereen,

Even een vraagje... ik ben nu 15 weken zwanger; en ik heb zo ongelofelijk veel dorst!!! Daarbij komt nog dat ik niet weet waar ik eigenlijk zin in heb; water is maar water he. De eerste drie maanden had ik heel erg veel zin in pompelmoessap, maar die goesting is helemaal over...

Hoe zit dat bij jullie?
Groetjes,
Kaat


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 jan 2005, 11:15

Dat je dorst hebt is normaal!!
je lichaam draait overuren, bij wijze van spreken..
Dus zolang je geen overmatige suiker dranken drinkt, of alchoccol, of te veel koffie, kan dat bijlange geen kwaad!!

Dus drinken maar, messchien veranderen van sapje??? :lol:

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 20 jan 2005, 13:12

hey Kaat!!!
Ik had bij mijn eerste zwangerschap steeds zin in appelsap en nu heb ik steeds zin in pompelmoessap!!!! :wink: :wink: :wink:
Maar mijnen dorst komt altijd naar de avond toe, en dat vind ik niet leuk , want hoe meer je 's avonds drinkt, hoe meer je die nacht naar de WC kan gaan lopen!!!!! :oops: :oops: :oops:
En ja water is het beste, maar op den duur wordt je dat ook beu hé!!
Wat ik het allerlekkerste vind, dat zijn biologische vruchtensappen, daar zijn ook verschillende mixen in met diverse vruchten. Maar die vind je niet in alle winkels en het is ook niet zo goedkoop omdat het biologisch is.
Ik heb zelfs een lievelingsmerk!! :wink: (surf naar http://www.pajottenlander.be)

aléée, schol,, santé!!!
Ness

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 jan 2005, 14:38

Daarom is het babyforum zo een goed forum!!
mama's onder elkaar die helpen!!
(sorry af en toe beetje reklame he!!)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 21 jan 2005, 00:18

Mijn vrouwtje drinkt ook veel appelsap en fruitsap.


miranda79
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 jan 2005, 10:55

Bericht door miranda79 » 21 jan 2005, 14:04

Bij mij is dit juist een groot probleem: ik drink te weinig!

Ik dronk eigelijk alleen koffie. 's ochtends een kopje,m 's middag een keer, en 's avonds met mijn vriend een kopje. Het was veel als ik 5 kopjes per dag op had, en soms nam ik een keer wat anders, zoals een cola of apelsap, maar dit was maar 2 keer in de week ofzo...

Echt veel te weinig dus... Daarom maak ik me nu ook zo'n zorgen dat het niet goed is met mijn kindje in mijn buik, die heeft een tijd geen voedingstoffen binnen gehad. (ik leefde soms een paar dagen van koffie en sigaretten, en at zelfs 's avonds amper/niet...)

Nu ik weet dat ik zwanger ben, heb ik mijn levenstijl radicaal omgegooid. Als ik wakker word neem ik een glas water, een glas ontbijtdrank, en wat koffie. (ik ben natuurlijk meteen gestopt met roken!) 's middags een broodje en een glas melk. en later nog een glas water. tussendoor een yakult, hihi. en 's avonds eet ik mijn bord leeg.

Ik merk wel dat ik langzaam moet opbouwen, want mijn maag kan het allemaal nog niet aan. Maar het grootste probleem blijft toch het drinken (ik heb nooit dorst en 'vergeet het gewoon) Dit moet ik echt vaker gaan doen....

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 21 jan 2005, 14:22

Hoi Miranda,
Beetje bij beetje kan je e voedingsstijl aanpassen, je hoeft het helemaal niet drastische te doen.

Ik vidn het al héél fantastisch dat je gestopt bent met roken, een dikke proficiat hiervoor en hopleijk kunnen we je hier op het forum steunen als je het moeilijk krijgt?

succes
Ness

miranda79
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 jan 2005, 10:55

Bericht door miranda79 » 21 jan 2005, 14:43

Thanks Ness, ik vind het echt heel fijn om dit soort berichten te krijgen. Ik ben echt zo onzeker of het nog goed komt, maar als ik jouw bericht lees, geeft me dat echt moed. Gewoon het gevoel dat het helemaal niet te laat is...

Heel raar, maar ik heb er echt totaal geen moeit mee om te stoppen. Dit had ik niet verwacht, want ik ben al zovaak gestopt, maar weer begonnen omdat het niet ging... Echt alsof ik nu wéét dat het niet meer kan, en dat er misschien al teveel schade is aangericht dat ik die nu moet gaan beperken...

Hihi, ik heb wel een andere manier gevonden trouwens: gister nacht hadden mijn vriend en ik ruzie, en normaal als we dit hadden, gingen we roken. Nu deed hij dit dus alleen (ik zat in de andere kamer, wil er niet eens bij zitten in de rook, en we hebben maar 1 rook kamer) Maar ineens werd ik zo boos, dat ik naar de rook kamer ging, de wiet en het pakje sigaretten uit zijn handen griste, naar de prulle bak liep, en zo het zakje wiet leeggooide. Hij kwam me meteen achterna, kon zijn wiet niet meer redden, maar griste wel het pakje terug... ik heb ze alleen nog even kunnen fijnknijpen! Maar ik was zo boos, en schreeuwde dit ook tegen hem. Hoe kan ie zo doorgaan? "lekker' doorroken terwijl ik het niet meer mag, en het nog schadelijk is voor me ook!

Naja, het is natuurlijk niet goed wat ik deed, maar toch, het voelde wel even heel lekker! Enne, de ruzie is weer bijgepraat hoor :wink:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 jan 2005, 16:04

Ik zou me in jouw plaats geen zorgen maken!!
baby's ondervinden geen schaade van wat dan ook in het begin van een zwangerschap.
het is later dat het kan.
je bent al gestop met roken, en dat is zo ongeveer het beste wat je gedaan hebt voor je baby!!!
Weet je dan niet dat je een enorme 'geschenk" hebt gegeven aan je kindje door dat roken te stoppen!!
En nu volhouden...
En blijven volhouden...
Wij zijn daar voor!! Om te luisteren in geval van.
Nu één kopje koffie of twee per dag, wil niet zeggen 2.5 liter he!!
gewoon niet te straafe koffie, en gewoon je tasje drinken om wakker te worden he!!
verder is altijd meer drinken een goed idee.
van alle soorten vruchtensap, of melkprodukten, zolang het je het maar lekker vind!!
Nu van dat eten....
Alles op zijn tijd!!
Met een zeere maag zitten zal nu niet veel helpen.
Messchien een goed, makkelijke tip, eet gewoon een stuk fruit zeker per dag, en een half stukje nog erbij voor de baby!!
Kwaad zal het niet kunnen!
Van wat ik hier lees, zie ik een toekomstige mama die het allerbeste wil voor haar baby!!

Kaat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 11:29
Locatie:Essen

Bericht door Kaat » 21 jan 2005, 16:15

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gisteren dan maar begonnen met appelsap want die ice-t altijd dat kan toch niet goed zijn. En ik moet zeggen, dat gaat er wel in. Dat is toch al minder suikers he... ik zal maar denken dat het gezonder is.
Maar wat ik nog wou vragen; ik heb ook soms het gevoel dat ik moet overgeven. Ik dacht, eens die 12 weken voorbij zal ik me wel wat beter gaan voelen maar dat lijkt er precies niet uit op. Ik zal me er maar bij neerleggen zeker.

In ieder geval zal ik toch blij zijn dat die 40 weken voorbij zullen zijn...

Vele groetjes,
Kaat

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 21 jan 2005, 16:59

hoi Kaat,

Kan je niet iets nemen voor dat overgeef gevoel? Praat er maar eens over met de gyn. Ik dacht dat je zonder probleem Primpiran kon nemen? Dan hoef je daar toch niet mee opgescheept te zitten hé!!

Ness

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 jan 2005, 17:21

heel simpel gaa naar de apotheek!
Want zo van buiten weet ik het niet.
Maar er is een medikament dat totaal onschildig is voor de zwangere vrouwen, en die goed helpt tegen misselijkheid.

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 22 jan 2005, 11:49

hier enorm veel Melk Melk en nog es Melk, en ook water en fruitsap.

Cola alleen als ik er voor mij heb staan, dus heel weinig want dat komt niet echt veel in huis.
mama van .....................4.


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”