Groeipijnen bij foetus?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Groeipijnen bij foetus?

Bericht door Marijke » 12 feb 2006, 13:36

Hallo,
Ik stel me vandaag plots de vraag:
Als een baby of kind beenpijn kan hebben bij het groeien, is dat dan ook zo bij de foetus in mijn buik? Ervaart deze ook al pijn bij het groeien of voelt die daar niets van.

Groetjes,
Marijke

Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 12 feb 2006, 13:38

geen idee maar wat ik wel heb geleerd uit het programma op national geografic en daarna op vitaya weer , dat een kind ook onaangenamen ervaringen kan meemaken.

Fel licht op de buik en zo, zoals in de zomer met buik bloot lopen is niet aangenaam, luide muziek of geroep
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 12 feb 2006, 14:25

Ik heb daar geen idee van! Maar ik denk niet dat ze heel veel pijn ervaren...
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 feb 2006, 21:57

Dat denk ik niet, anders zou dat kindje toch elke dag pijn hebben? Ze veranderen en groeien zo snel in de buik.
Ze reageren inderdaad wel op prikkels van buitenaf, maar groeipijn?
Yana is nu twee jaar en klaagt daar ook nooit over, dus ja...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Re: Groeipijnen bij foetus?

Bericht door Marita » 17 feb 2006, 01:23

Marijke schreef:Hallo,
Ik stel me vandaag plots de vraag:
Als een baby of kind beenpijn kan hebben bij het groeien, is dat dan ook zo bij de foetus in mijn buik? Ervaart deze ook al pijn bij het groeien of voelt die daar niets van.
Sinds een aantal jaren weten we dat het pijngevoel er al heel vroeg is. Over groeipijnen heb ik nog nooit iets gelezen of gehoord.


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Re: Groeipijnen bij foetus?

Bericht door Sarah » 18 feb 2006, 11:41

Marita schreef:
Marijke schreef:Hallo,
Ik stel me vandaag plots de vraag:
Als een baby of kind beenpijn kan hebben bij het groeien, is dat dan ook zo bij de foetus in mijn buik? Ervaart deze ook al pijn bij het groeien of voelt die daar niets van.
Sinds een aantal jaren weten we dat het pijngevoel er al heel vroeg is. Over groeipijnen heb ik nog nooit iets gelezen of gehoord.

Ah maar ikke wel :D
Ons lanihad op 3 maand vaak voor dat ze schreeuwde en gilde van de pijn. Je hoorde echt dat het voor de pijn was en al zeker niet van de krampjes. Het viel mij op dat ze groter leek na elke huilbui (klinkt raar maar toch is het zo) en toen ben ik haar effectief gaan meten na elke krijsbui. En idd, ze groeide steeds een paar halve centimeters. K&G begreep en geloofde me niet, de KA ook niet, dus zweeg ik gewoon. Maar toch blijf ik erbij dat het daarvan is.
Mijn nicht heeft dit ook gehad, wel op latere leeftijd en vooral aan haar knieën.


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”