De eerste echo

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
De eerste echo

Bericht door Lena » 25 okt 2005, 22:40

Ik ben vanavond naar de gyneacoloog geweest voor een eerste echo. Spannend dat dat was :D Maar goed dat ze m'n bloeddruk genomen heeft nà de echo en niet ervoor. Ik denk dat het machientje gesprongen was anders :lol:
Enfin, alles zag er toch in orde uit. Onze 'kadee' is nu 1cm groot (nog +/-49cm te gaan :wink: ) en je kon al heel goed het kloppend hartje zien. Alleen is de 'vermoedelijke bevallinsdatum' verschoven naar de 11e juni (ipv de 4e) Maar dat had ik wel gedacht, gezien mijn onregelmatige cyclus.
Verder werden we weer overladen met zwangerschapspakketjes gevuld met foldertjes, bonnen en stalen... De hele reutemeteut begint weer...Zàààlig, hihi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2005, 08:00

Dan kan je nu uitkijken naar de volgende echo!!! Wanneer moet je gaan?
Ben je niet misselijk? Had je daar bij Sam last van?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 okt 2005, 11:38

amai jullie mogen allemaal zo vroeg gaan?

Ik moest wachten tot ik 12 weken ver was want anders zag je niet genoeg...en dat is lang als je het al wist toen je 4 weken zwanger was... :cry:

MAar zo al die staaltjes heb ik nooit gekregen...pas na de bevalling. Verder heb ik amper iets gezien
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 okt 2005, 14:18

Ik ben bij Yana op 10 weken geweest, moest vier weken wachten toen ik belde voor een afspraak. Alles zat vol.
Bij Milan ging ik al op 7 weken en toen zag je ook al het hartje kloppen.

Hopelijk ben je niet te veel misselijk en kan je weer uitkijken naar je volgende echo. Het is toch allemaal zo wonderlijk.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 26 okt 2005, 15:00

Bij de oudste ging ik op 6 weken en er was nog niks te zien.
Grote paniek dus,want ik was er van overtuigd dat ik niet zwanger was,of dat het buitenbaarmoederlijk was.
De week daarna terrug mogen gaan,want mijn bloed bevestigde dat ik zwanger was.
En toen zat ze er ,met een stevig kloppend hartje.
Bij de gynae waar ik nu bij ga mag je maar vanaf week 10 voor een echo gaan.
Zij vertelde ook van enkele gevallen zoals ik,en daarom dat ze nu wachten tot het vruchtje goed ingenesteld zit.


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 26 okt 2005, 20:23

Mijn gyneacoloog maakt iedere keer een echo (zij heeft een 'echo-toestel' staan in haar privé-praktijk), dat is wel leuk. Dan heb je iedere keer een fotootje :D En als ik +/- 20 weken ben, dan gaan we naar Leuven voor een diepte-echo. Da's ook wel plezant. Dan kunnen ze zien of de foetus alle organen heeft, wat je met een gewone echo niet kunt zien (én ze zien het geslacht).
Wanneer ik de volgende keer terug moet, dat weet ik nog niet. De secretaresse was gisteren al naar huis toen we uit de praktijk kwamen. Morgen moet ik bellen, en dan krijg ik al een hele reeks afspraken. Ik neem altijd die 's avonds, dan kan Jo meegaan. Dat is iets wat hij toch niet wil missen.
Ben je niet misselijk? Had je daar bij Sam last van?
En misselijk ben ik nu dus wel :cry: Niet ziek, maar wel misselijk als m'n maag leeg is. Dus ben ik bijna constant aan het eten :? Bij Sam had ik dat dus niet.
Ik ben nu ook gestopt met de Omnibionta-pillen, omdat ik last had van m'n maag (brandend), en ik moet zeggen, na 1 dag merk ik al het verschil. Met een weekje of zo mocht ik eens terug proberen om ze te nemen, misschien dat ik ze wel verdraag tegen dan (zei de gyneacoloog)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 okt 2005, 15:37

hoi Lena, tof dat je nu al een echo had, stelt een mens wat gerust he
ik mocht de eerste keer pas op 9 weken gaan, en toen bleek ik al 10 weken te zijn
daarmee is er nu maar 2 weken tussen, omdat je tss 11 en 13 weken moet gaan voor de nekplooimeting
nog efkes afwachten tot maandag :oops:

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 21 nov 2005, 19:01

Hoi,

Wat fijn dat alles goed gaat met "kadee". Ik had men eerste echo op 7 weken daarna om de vier à vijf weken. kun je zien op men site!

groetjes en geniet er nog van

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 nov 2005, 20:15

Ik ging op eerste echo toen ik zelf dacht ongeveer 9 weken zwanger te zijn, maar ik bleek al elf weken zwanger toen ik bij de gynecologe aankwam...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”